Beste Driving-funners,
Ik heb een vraag over de olietemperatuursensor van mijn 205 GTi. Wanneer ik 45 minuten gereden heb, staat de meter nog (ruim) voor de 90 graden. Dit heeft hij wanneer het buiten 30 graden is, maar ook de afgelopen (koudere ) maanden. Ik vraag me af of dit aan de sensor zelf ligt, aangezien hij wel andere waardes geeft dan wanneer de motor nog koud is. Wanneer ik een tijdje wat hoger in toeren rij, "stijgt" de meter wel, maar blijft voor de 90 graden. Wanneer ik weer een tijdje rustig rij daalt de meter weer.
Nou heb ik ooit ergens gelezen dat de waardes die de meters aangeven niet altijd even nauwkeurig zijn. Ik vraag me dan ook af of het zin heeft de sensor te vervangen om weer de juiste waardes te krijgen. Het lijkt me namelijk dat de sensor het of wel doet of niet doet, maar dat er geen tussenweg is.
Graag jullie mening hierover!
Groet,
Thomas
Gammele meters
Olietemperatuursensor Peugeot 205 GTI
-
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45
- Martijn M
- Berichten: 3293
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Olietemperatuursensor Peugeot 205 GTI
Blijft de meter wel de hele tijd op dezelfde waarde staan? Dan denk ik dat de meter z'n beste tijd gehad heeft, of de bekabeling oid. Frans euvel.
-
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45
Re: Olietemperatuursensor Peugeot 205 GTI
Ja! Hij is heel consequent met de onjuiste temperatuur doorgeven!
Oke dus aan de sensor zelf ligt het dan waarschijnlijk niet?!
Oke dus aan de sensor zelf ligt het dan waarschijnlijk niet?!
- Thijs_Rallye
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 mei 2015, 10:12
- Locatie: Limbabwe
Re: Olietemperatuursensor Peugeot 205 GTI
Heb je een D6B (oliekoeler), DKZ (warmtewisselaar) of DFZ (niks)?
De bedrading aan de zender in de carterpan wordt vaak broos door allerhande olielekkages. Verder kun je de bruine stekker (ongeveer onder de LMM) eens nalopen op rotte contacten, daar gaan alle signalen van het dash doorheen.
gr Thijs
De bedrading aan de zender in de carterpan wordt vaak broos door allerhande olielekkages. Verder kun je de bruine stekker (ongeveer onder de LMM) eens nalopen op rotte contacten, daar gaan alle signalen van het dash doorheen.
gr Thijs
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 gasten