Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
PimV
Auto: E46 M3

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door PimV » 04 mei 2015, 16:22

Zo, afgelopen zaterdag weer een dagje op/rond de Ring verbleven en voor het eerst in 2 jaar zelf weer eens gereden. Geweldige dag gehad, ontzettend druk en wederom een berg exclusieve auto's'.

Jammer op dit soort drukke dagen is natuurlijk dat de baan meer dicht dan open is :stom: En gaat ie weer open, wil echt IEDEREEN tegelijk gaan rijden en heb je binnen 10 minuten weer een ongeluk.
Goed, zelf tussen de drukte door ook 3 rondjes gereden, maar door gebrek aan baankennis en wat overweldigd door de drukte vaak auto's voor gelaten, ten koste van mij eigen lijnen. Hiervan geleerd, voortaan een doordeweekse dag pakken om te Ring beter te leren kennen :df:

Afbeelding
Paskal schreef:Gisteren weer voor het eerst dit jaar weer eens met de Clio op de Ring geweest.
Heerlijke rondjes kunnen rijden met prima weer :grin:

Zoals gebruikelijk uiteraard weer een verslagje gemaakt wat je hier kunt vinden.

Afbeelding
Hee jou heb ik een paar keer langs zien komen. Grijze Clio's met groene velgen zie je niet iedere dag :D

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 04 mei 2015, 23:13

Uhm, nee hij is inderdaad vrij goed te herkennen :)
Kwam jij ons ook voorbij op de terugweg op de A61? Er kwam namelijk een kolonne Subaru's voorbij die enthousiast zwaaiden en toeterden.

Qua drukte vond ik het nog wel meevallen. De parkeerplaats wat niet stampvol en ook in Breidscheid was het betrekkelijk rustig. Zodra er echter een baansluiting volgt en kort daarna nog eentje dan heb je de chaos compleet: de wachtrijen boven bij de start worden dan dermate lang dat de kans dat de baan dicht is voordat je bij de slagboom bent best wel groot is.

Erminio

Bericht door Erminio » 04 mei 2015, 23:15

Nog mensen de aanstaande donderdag op de ring te vinden zijn via de DF dag ?
:df:

witje

Bericht door witje » 05 mei 2015, 17:50

Over toeristen gesproken, dit is natuurlijk wel heel erg irritant (en gevaarlijk)

Paskal

Bericht door Paskal » 05 mei 2015, 18:08

Tja, je heb er figuren bij op de Ring. Nog een leuke actiefoto van afgelopen zaterdag waarop aardig te zien is dat we het naar ons zin hadden :)

Afbeelding

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 05 mei 2015, 18:36

witje schreef:Over toeristen gesproken, dit is natuurlijk wel heel erg irritant (en gevaarlijk)

Pff gaat nog maar net goed. Dit soort situaties vraagt om veel geduld op het juiste moment.
Iets wat niet iedereen heeft waardoor het vaak fout gaat.
Ik vind dat deze Golf (?) rijder het nog aardig lang volhoudt, menig ander had 'm er al 10x naast gezet.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 05 mei 2015, 18:55

Wat een onbenullen die motorrijders.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 05 mei 2015, 19:20

Die auto is anders ook niet al te intelligent. Motorrijders moeten niet zo naast elkaar blijven hangen uiteraard op de rechte stukken. Maar ze hebben de ruimte wel nodig in de bochten en dan vinden ze het raar dat het bijna fout gaat als ze in de bocht de auto ernaast zetten.

Maar gezien ze allebei uit de bocht gaan zullen het geen ervaren ring rijders zijn, reden te meer om de auto toch te laten passeren en daarna lekker verder te tuffen.

Joy

Bericht door Joy » 05 mei 2015, 19:51

+1, de rijstijl geeft al aan dat ze alle aandacht op de baan richten en niet op de spiegels. Het is niet slim wat ze doen en ik begrijp de ergernis van de autobestuurder, maar is het het waard om er dan maar 1 te raken door er toch naast te gaan zitten? Leven en laten leven.

JP

Bericht door JP » 05 mei 2015, 19:55

Ook dit is Touristenfahrten. Respect en geduld opbrengen voor anderen. Anticiperen op andermans fouten en tekortkomingen, en niet alleen maar egoistisch denken aan je €27 rondekaartje.

Joost

Bericht door Joost » 06 mei 2015, 11:49

Ik ben er donderdag met de Porsche.

Is al weer een jaar geleden dat ik op de Ring gereden heb dus zal wel weer even wennen zijn. Heel veel zin in.

Hielke

Bericht door Hielke » 06 mei 2015, 12:31

JP schreef:Ook dit is Touristenfahrten. Respect en geduld opbrengen voor anderen. Anticiperen op andermans fouten en tekortkomingen, en niet alleen maar egoistisch denken aan je €27 rondekaartje.
Hoe kun je nou respect opbrengen voor iemand die gedurende de duur van de video niet één enkele keer in z'n spiegel heeft gekeken? Persoonlijk vind ik dat juist egoïsme.

Idd knap van die Fransozen dat ze het achter die mongolen zo lang uithouden. Maar nog beter had ie naar z'n passagier kunnen luisteren en een paar keer van de claxon gebruik moeten maken.

Eric Z, in dit geval levert geduld opbrengen niks op. Als iedereen achter deze randdebielen zou blijven hangen dan reden ze nu nog steeds hun rondjes met de gedachte dat achteropkomend sneller verkeer niet bestaat.

Macboy

Bericht door Macboy » 06 mei 2015, 13:01

Dus even remmen als Golfrijder en halve minuut wachten, dan heb je er ook geen last van Hielke. Tuurlijk zijn die motorrijders idioten, maar als je ziet dat ze niet kijken, moet je als autobestuurder er toch niet zomaar naast gaan gooien ? Nu snap ik dat die laatste bocht het net leek alsof de motor remde voor de auto, maar zonder knipperlicht zou ik het er nooit op gokken.

Gewoon gepaste afstand blijven houden !

Hielke

Bericht door Hielke » 06 mei 2015, 13:12

Je zult 'm er als automobilist in dit geval wel naast moeten gooien Ilija. Tussen de bochten in gaan die motormuizen vol op het gas en ben je als automobilist kansloos. Immers, ze hebben niet achterom gekeken, en zijn het ook niet van plan. Eventueel gefrustreerde achterliggers zijn daarmee niet een punt van zorg. Dat zijn ze natuurlijk wel, maar niet op dat moment in het mierenbrein van die motormuizen.

Je even een halve minuut terug laten vallen op een volle Ring? Dan komen je 20 andere auto's voorbij waarvan de voorste op zijn beurt dan weer met die lieden geconfronteerd wordt.

Nee, het is simpel, er niet meer van maken dan het is. Als verkeersdeelnemer die van plan is de hele breedte van de weg te gebruiken is het prioriteit nr.1 om te weten wat er achter je gebeurt. Rij je daarbij op een circuit (en dat is De Ring) dan kijk je gewoon na iedere bocht in je spiegel.

WJ

Bericht door WJ » 06 mei 2015, 13:33

Niet alleen op de ring zijn motorrijders irritant. :bag:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 06 mei 2015, 14:42

Macboy schreef:Dus even remmen als Golfrijder en halve minuut wachten, dan heb je er ook geen last van Hielke. Tuurlijk zijn die motorrijders idioten, maar als je ziet dat ze niet kijken, moet je als autobestuurder er toch niet zomaar naast gaan gooien ? Nu snap ik dat die laatste bocht het net leek alsof de motor remde voor de auto, maar zonder knipperlicht zou ik het er nooit op gokken.

Gewoon gepaste afstand blijven houden !
Yup, mee eens. Motorrijder rijdt bepaald niet slim rond daar maar de auto ertussen drukken kan levensgevaarlijk zijn voor de motorrijder. Natuurlijk is de motorrijder de oorzaak maar in het verkeer moet je ook anticiperen op andermans fouten en gedrag. Niemand heeft er wat aan als die motorrijder vervolgens uit schrik onderuit gaat.

Maar goed, vanaf de bureaustoel is het allemaal gemakkelijk beredeneerd. Als autobestuurder zou ik uit ongeduld wellicht hetzelfde hebben gedaan in de praktijk.

Paskal

Bericht door Paskal » 06 mei 2015, 14:44

Lang leve de jaarkaart in zo'n geval. Ieder zijn insteek, maar ik zou me lekker af laten zakken en mijn rondje uithobbelen en niet het risico willen lopen zo'n niet in de spiegels kijkende motorrijder op mijn kap te krijgen. Stel je schept hem dan heb je pas echt de poppen aan het dansen.

Alexander

Bericht door Alexander » 06 mei 2015, 14:54

afstand houden...
wachten tot een ervaren GT3/GTR/M3 hem op vermogen er naast hoekt
aanhaken indien motorrijder de hint begrijpt
done

Paskal

Bericht door Paskal » 06 mei 2015, 15:10

Ook da's inderdaad een methode die ik regelmatig toepas Alexander :)

Hielke

Bericht door Hielke » 06 mei 2015, 15:18

Idd, goeie optie.

Niet dat ik zolang had kunnen wachten waarschijnlijk :tooth:

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 06 mei 2015, 17:41

Nja je moet wel, de meesten hebben zeker in bochten erg de ruimte nodig, dus als je hem er langs zet heb je hem of geheid in je zijkant of hij moet uitwijken met een ruimte die er eigenlijk niet is.

Engelsen zijn nog leiper, die komen gewoon rechts voorbij. En helaas is het ook zo, zeker als je wat meer rijdt dan heb je een bepaald tempo en moet je de lijn in de bocht wel volgen, ik kan me voorstellen dat sommigen zich dan al lopen te ergeren maar dat is dan even jammer hoor. Wat ik wel stom vind zijn de gasten die bewust overdreven 'langzaam' volgens hun kloppende lijnen gaan zitten rijden, die houden ook echt op.

Maar goed, ook alweer bijna 2 jaar geleden ofzo. :tooth:

JP

Bericht door JP » 06 mei 2015, 18:53

Hielke schreef:Idd, goeie optie.

Wou je zeggen dat je die brommer kon bijhouden met je Punto ?

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 06 mei 2015, 19:18

Ik heb dit dus echt meegemaakt en geloof me, hetgeen er op volgt is niet leuk. Polizei bezoek, rechtszaak e.d. Valselijk beschuldigd worden en je naam die door het slijk gehaald word. Is het 't allemaal in mijn ogen niet waard. Gelukkig had ik getuigen.

Hielke

Bericht door Hielke » 06 mei 2015, 21:17

JP schreef:

Jij wilt niet weten wie en wat ik allemaal kan bijhouden met die Punto :tooth:

Maar serieus, we hebben het nu over inhalen en een eventueel ongeluk. Volgens de geldende Strassenhuppeldepup mag die auto die motorhuis gewoon inhalen. Als het maar aan de linker kant is. Wederom volgend de regels van de wet hoort de motorrijder rechts te blijven rijden, mits de situatie een alternatief toelaat. Dat alternatief was er niet want de auto zat al links (keurig, daar waar het hoort) naast 'm. Dat ie toch probeerde te komen was omdat ie niet oplette, niet in de spiegels had gekeken, en aldus niet wist dat die auto aan het inhalen was. Of zie ik iets verkeerd?
Laatst gewijzigd door Hielke op 06 mei 2015, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 06 mei 2015, 21:21

Hielke schreef:
JP schreef:

Jij wilt niet weten wie en wat ik allemaal kan bijhouden met die Punto :tooth:
Vast van alles ja :kikker:

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie