Auto betalen bij aankoop in het buitenland
- Mark 320iS
Auto betalen bij aankoop in het buitenland
Ik wil een auto in Duitsland gaan kopen, van een particulier. Waar ik nog een beetje mee zit is de betaalwijze. Ik heb namelijk weinig zin om met een pak contant geld Duitsland in te rijden, het liefste maak ik het geld dus over.
Ik kan alleen nergens vinden hoe lang het duurt dat een overboeking van een nederlandse naar een duitse rekening verwerkt is. Aangezien het een particulier is voel ik er ook weinig voor om het bedrag een aantal dagen vooraf over te maken.
Iemand hier ervaring mee? Andere tips zijn ook welkom.
Ik kan alleen nergens vinden hoe lang het duurt dat een overboeking van een nederlandse naar een duitse rekening verwerkt is. Aangezien het een particulier is voel ik er ook weinig voor om het bedrag een aantal dagen vooraf over te maken.
Iemand hier ervaring mee? Andere tips zijn ook welkom.
- Eric-328
Re: Auto betalen bij aankoop in het buitenland
Wil je het veilig houden;
Verkoper vragen welke bank hij heeft. Jesper met het bedrag naar het bankfiliaal in Aken sturen en bij akkoord Jesper het bedrag op de rekening van de verkoper laten storten. Staat het meteen erop. Overboeken zit altijd vertraging op tenzij je een mega-limiet op een creditcard kunt zetten
Verkoper vragen welke bank hij heeft. Jesper met het bedrag naar het bankfiliaal in Aken sturen en bij akkoord Jesper het bedrag op de rekening van de verkoper laten storten. Staat het meteen erop. Overboeken zit altijd vertraging op tenzij je een mega-limiet op een creditcard kunt zetten

- Mark 320iS
Hmm, opzich het overwegen waard. Bedankt. Weet alleen niet of ik Jesper vertrouw 

- Eric-328
Ik wil ook wel ipv Jesper gaan 

- Elmar
Ik had alles na gevraagd bij de bank met betrekking voor een spoedbetaling buitenland met internetbankieren.
Zou 4 uur gaan duren werd mij verteld….
Uit ervaring weet ik nu, neem gewoon contant geld mee. Want een sufkutten werken er toch bij banken.
Zou 4 uur gaan duren werd mij verteld….
Uit ervaring weet ik nu, neem gewoon contant geld mee. Want een sufkutten werken er toch bij banken.
-
OnlineLuco
Bij particulier altijd cash doen.
- GTRene
gewoon je bank vragen hoe je dat het beste kan doen met hun hulp...dat lijkt me het veiligst.
veel contant meenemen en dan op de snelweg oid beroofd worden or where ever, dan heb je niks, bewijs maar eens dat je dat geld bij je had.
veel contant meenemen en dan op de snelweg oid beroofd worden or where ever, dan heb je niks, bewijs maar eens dat je dat geld bij je had.
- Elmar
Luco, ik kocht de Viper bij een bedrijf.
De eigenaar zag er ongeveer zo uit.

Geld overmaken, hij niks ontvangen. Wel bij mij afgeschreven en ik geen auto. Fantastisch hoor. Het is wel goed gekomen, maar dit gaat mij nooit meer overkomen.
Hoe groot is die kans Rene, dat ze weten dat je met een hoop poen rond rijdt???
De eigenaar zag er ongeveer zo uit.
Geld overmaken, hij niks ontvangen. Wel bij mij afgeschreven en ik geen auto. Fantastisch hoor. Het is wel goed gekomen, maar dit gaat mij nooit meer overkomen.
Hoe groot is die kans Rene, dat ze weten dat je met een hoop poen rond rijdt???
- GTRene
dat ze het weten die kans is klein...
een overval kans is ook klein...
maar via de bank een oplossing vinden samen met de verkoper hoe te doen, dat risico is kleiner, lees veiliger.
daarbij met zoveel cash geld rondlopen (bedoel ik niet een paar duizend) voelt gewoon niet echt prettig, kan me er wel wat bij voorstellen.
een overval kans is ook klein...
maar via de bank een oplossing vinden samen met de verkoper hoe te doen, dat risico is kleiner, lees veiliger.
daarbij met zoveel cash geld rondlopen (bedoel ik niet een paar duizend) voelt gewoon niet echt prettig, kan me er wel wat bij voorstellen.
-
OnlineLuco
Ja Elmar, louche kopers trekken nu eenmaal louche verkopers aan
Nee ben het met je eens hoor Elmar, gewoon cash is het veiligste.
Ik heb alleen de seat destijds via de bank betaald, voor de rest, al mijn voertuigen cash betaald.

Nee ben het met je eens hoor Elmar, gewoon cash is het veiligste.
Ik heb alleen de seat destijds via de bank betaald, voor de rest, al mijn voertuigen cash betaald.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Zelfs binnen de landsgrenzen vind ik het altijd vervelend. Vooral als de auto niet om de hoek staat. Cash betalen is me de laatste keer goed bevallen. Geen gedoe en meteen klaar. Het risico van over straat met het geld neem ik dan wel voor lief.
-
Banken zijn gewoon incompetente klotebedrijven. Ook binnen Nederland heb ik al een paar keer gezeik gehad met betalingen van grote bedragen.
Als ik vanavond om 11 uur een wasmachine bestel staan ze morgen om 8 uur op de stoep, je kunt live cams uit de ruimte bekijken, etc. etc. alleen banken zijn anno 2015 in een tijd van internet nog zo incompetent dat zelfs giraal geld overmaken niet lukt.
Als ik vanavond om 11 uur een wasmachine bestel staan ze morgen om 8 uur op de stoep, je kunt live cams uit de ruimte bekijken, etc. etc. alleen banken zijn anno 2015 in een tijd van internet nog zo incompetent dat zelfs giraal geld overmaken niet lukt.
- GTRene
wat sowieso een nadeel is met banken, dat als je bv vrijdags na 17u geld overmaakt naar een particulier voor iets wat je wil kopen, het pas maandags zichtbaar is.
dus weekends is de bank niet thuis, terwijl als je bv via ideaal of paypal ergens wat haalt bij een bedrijf het wel kan (dacht ik)
dus weekends is de bank niet thuis, terwijl als je bv via ideaal of paypal ergens wat haalt bij een bedrijf het wel kan (dacht ik)
- MartijnGizmo
Gewoon telefoneren met een handlanger is kennelijk voldoende!
http://www.autoblog.nl/nieuws/gratis-po ... hter-76696" onclick="window.open(this.href);return false;

- Arthur
- Auto: Nr.51
Die bankervaringen heb ik niet... Al een aantal keren (understatement
) bedragen overgemaakt van tig duizend, al dan niet met spoed of ter plekke, geen problemen ondervonden tot nu toe.
In Duitsland 1x een auto, particulier, gekocht. Toen (1993
) wel cash meegenomen 

In Duitsland 1x een auto, particulier, gekocht. Toen (1993

- RJK
Had jaren geleden ook zoiets. Boekte met internet bankieren geld van mijn spaarrekening over naar mijn lopende. Het bedrag verschijnt dan eigenlijk meteen op je lopende rekening, dus direct daarna deed ik de betaling voor de auto. Ja...mooi niet dus. Pas uren later kreeg ik een foutmelding van onvoldoende saldo en de lopende opdracht kon pas een week later geannuleerd worden. Na bellen met de bank werd duidelijk dat hoewel de overboeking van spaar naar lopend per direct op lopend lijkt te staan, werkelijk is dat niet zo. Daarom werd geadviseerd 24 uur te wachten met de betaling. Bedankt rabobank... 

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
+1000Tom schreef:Banken zijn gewoon incompetente klotebedrijven. Ook binnen Nederland heb ik al een paar keer gezeik gehad met betalingen van grote bedragen.
Misschien kun je de auto in bitcoins betalen.

-
Vertragen = Rente.....
-
OnlineLuco
juist, kijk maar is naar de rentedatum op de afschriften, weet je gelijk weer hoe je genaaid wordt.
- GTRene
het zijn idd 'slimmerds' ook al lijkt het op je rekening te staan, als je dan dat bedrag overmaakt kan je bv een boete rente krijgen op de koop toe.Marc R schreef:Vertragen = Rente.....
je kan via de muis van je pc over de rente datum gaan (mooi verstopt dus als je dat niet weet) en dan kan je de werkelijke datum zien.
mij heeft dat geintje al eens aardig wat rood staan rente gekost, terwijl ik dat geld gewoon er op had staan en mijn geld was

geloof dat ze het later wel wat aangepast hebben, als je het van je spaar naar je lopende overmaakt staat het er direct tegenwoordig, althans bij de abn/amro, maar dat was dus in het verleden niet zo, ook al stond het er wel, vieze geintjes van de banken.
dus beter altijd dubbel check

-
Banken verdienen geld met dat achterhouden
Bij een betaling zijn dat toch al gauw 2-3 werkdagen niet rentedragende bedragen. 

- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Dat mag al jaren niet meer. Valutering is sinds 2009 verboden.AnthonyR schreef:Banken verdienen geld met dat achterhoudenBij een betaling zijn dat toch al gauw 2-3 werkdagen niet rentedragende bedragen.
http://info.dnb.nl/vragen/wat_is_valutering" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlineLuco
ja leuk, maar tot 2012 nog steeds drie dagen om de betaling te verwerken.
vanaf 2012 is het dan ook 1 dag, dus nog steeds valutering.
vanaf 2012 is het dan ook 1 dag, dus nog steeds valutering.
- JP
Wil je cash meenemen (en in de veronderstelling dat het geen goedkope euroknaller is) moet je ook nog eens ruim vantevoren het mee te nemen geld gaan "bestellen" bij de bank.
Ga je als verkopende partij na de overdracht met het geld naar de bank moet je ook nog uitkijken. Chartaal geld storten mag je ook maar 6x (Rabobank) gratis per jaar. Daarna moet je betalen om je eigen geld op je eigen rekening te zetten.
Ga je als verkopende partij na de overdracht met het geld naar de bank moet je ook nog uitkijken. Chartaal geld storten mag je ook maar 6x (Rabobank) gratis per jaar. Daarna moet je betalen om je eigen geld op je eigen rekening te zetten.
Laatst gewijzigd door JP op 02 mei 2015, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Dat zijn verschillende dingen. Boekdata worden bij die overboekingen gelijk getrokken. Geld is dus pas drie dagen later op rekening, maar is altijd ergens rentedragend.
Mocht je een goede case hebben dan weet ik zeker dat DNB je zeer erkentelijk is als je die aan ze voorlegt.
Mocht je een goede case hebben dan weet ik zeker dat DNB je zeer erkentelijk is als je die aan ze voorlegt.