Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- EmielS60
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Mooie auto Joël! 

- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Tnx.
Ik kwam jou trouwens ook nog tegen op yt:
https://www.youtube.com/watch?v=itIkoLhHY1U#t=312s" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik kwam jou trouwens ook nog tegen op yt:
https://www.youtube.com/watch?v=itIkoLhHY1U#t=312s" onclick="window.open(this.href);return false;
- EmielS60
Ha gaaf! Die 850 heb ik op een gegeven moment maar voorbij gelaten. Dit is helemaal opgebouwd om hard te gaan. Bij 7:10 komt ie voorbij;
En dit is zijn snelste ronde die dag;
En dit is zijn snelste ronde die dag;
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
25 Apr 2010 :

-
WTCC Test vandaag
- witje
Voorlopig blijft alles nog zoals het was en komt er geen puntensysteem na 1 mei
http://www.nuerburgring.de/fahren-erleb ... hrten.html" onclick="window.open(this.href);return false;
We hebben dit weekend voor de zekerheid 3x 25 rondenkaarten gekocht, en we zijn niet de enige.
Nou ja, maakt ook niet uit verder.
Die gasten bij de ticketoffice lachen zich rot, briefjes van 50 in de lucht gooiend
http://www.nuerburgring.de/fahren-erleb ... hrten.html" onclick="window.open(this.href);return false;
We hebben dit weekend voor de zekerheid 3x 25 rondenkaarten gekocht, en we zijn niet de enige.
Nou ja, maakt ook niet uit verder.

Die gasten bij de ticketoffice lachen zich rot, briefjes van 50 in de lucht gooiend

- PimV
- Auto: E46 M3
Ik ga a.s. zaterdag weer met een groepje voor het eerst in 2 jaar weer een paar rondjes op de Ring maken
Weet jij wat ze met dat puntensysteem van plan zijn?

Kosten van een rondje blijven gelijk dus? Ik snapte er al niets van, er werd maar geen nieuwe aankondiging gedaan.witje schreef:Voorlopig blijft alles nog zoals het was en komt er geen puntensysteem na 1 mei
Nou ja, maakt ook niet uit verder.![]()
Weet jij wat ze met dat puntensysteem van plan zijn?
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
De bedoeling is om de drukte meer te spreiden en dit probeert men te bereiken door een puntensysteem te introduceren. Vervolgens zal men een piek-/daltarief introduceren waardoor je voor een rustig rondje op Woensdagavond minder punten kwijt bent dan wanneer je op Zondagmiddag wilt gaan rijden.
Als ik het goed begrepen heb zou het een systeem moeten gaan worden waarbij je ook vanuit thuis 'credit' kunt overschrijven naar je ringcard o.i.d.
Als ik het goed begrepen heb zou het een systeem moeten gaan worden waarbij je ook vanuit thuis 'credit' kunt overschrijven naar je ringcard o.i.d.
-
27 euro voor een rondje is inmiddels wel overdreven. Ik kan mij nog herinneren dat ik 11 DM betaalde en dat was het. Als je nou op of naast de baan reed maakte niks uit. Er waren geen naai praktijken met schade facturen.
Ik heb 3 vrienden die schade gereden hebben en compleet genaaid worden met kosten aan vangrails, asfalt, baan sluitingingen, afsleepdienst etc. Bedragen van 6000 euro plus is standaard. Men rekent echt alles! Soms betaald de verzekering soms ook niet. En met trackdays op de ring kan je het zeker zelf gaan betalen!
Vaak moet er eerst iets gebeuren voordat mensen luisteren. Mijn 3 vrienden zijn er inmiddels klaar mee. En ik ben ook goed wakker geschud. Ik kom er ook nauwelijks meer.
Ik heb 3 vrienden die schade gereden hebben en compleet genaaid worden met kosten aan vangrails, asfalt, baan sluitingingen, afsleepdienst etc. Bedragen van 6000 euro plus is standaard. Men rekent echt alles! Soms betaald de verzekering soms ook niet. En met trackdays op de ring kan je het zeker zelf gaan betalen!
Vaak moet er eerst iets gebeuren voordat mensen luisteren. Mijn 3 vrienden zijn er inmiddels klaar mee. En ik ben ook goed wakker geschud. Ik kom er ook nauwelijks meer.
- Joopieboy
Je bent niet de enige, ik was tot een paar jaar geleden nog regelmatig daar met vrienden voor een weekendje. Maar dat doen wij ook allemaal bijna niet meer. Zelfde met die overnamens van de restaurantjes. Ben even de naam kwijt maar een goed voorbeeld is die naast Breitscheid. Vroeger (paar jaar geleden) kreeg je een normaal glas drinken en nu voor t zelfde geld een klein flesje... Ronduit belachelijk.
- PimV
- Auto: E46 M3
Ach ja, commerciële uitbuiting van succesnummers is ook overal helaas.. Jammer dat in bijna elk van die gevallen die kortzichtigheid uiteindelijk dat succesnummer om zeep helpt
Op zich is dat puntensysteem geen slecht idee, stukje inzicht waarop je puntenhoeveelheid op dat moment dan wordt berekend zou wel fijn zijn. We gaan het zien.
Schadeclaims heb ik er ook eentje bij iemand uit onze groep 2 jaar geleden meegemaakt. Bergingsauto, vangrail etc. En je kan je creditcard tevoorschijn toveren voor je auto weer van de trailer komt.. een bizar bedrag was dat toen.
Mede daarom zal ik voorlopig de grenzen niet gaan opzoeken op de ring. Sowieso is het er rijden al zo gaaf en overweldigend ( o.a. locals die met hun gt3's je met een bloedgang voorbij komen) dat je vanzelf al wat makker aan gaat doen

Op zich is dat puntensysteem geen slecht idee, stukje inzicht waarop je puntenhoeveelheid op dat moment dan wordt berekend zou wel fijn zijn. We gaan het zien.
Schadeclaims heb ik er ook eentje bij iemand uit onze groep 2 jaar geleden meegemaakt. Bergingsauto, vangrail etc. En je kan je creditcard tevoorschijn toveren voor je auto weer van de trailer komt.. een bizar bedrag was dat toen.
Mede daarom zal ik voorlopig de grenzen niet gaan opzoeken op de ring. Sowieso is het er rijden al zo gaaf en overweldigend ( o.a. locals die met hun gt3's je met een bloedgang voorbij komen) dat je vanzelf al wat makker aan gaat doen

- Roy RS
ik ben gestrand met de auto op de ring, afsleepkosten lagen rond de 200-250 kosten en je betaalde 200 euro voor mannen die de baan zekerde/controleerde en mij te woord stonden/ anwb belden.
tuurlijk is 250 euro sleepkosten niet fijn voor die paar km, maar kan het er zelf niet voor doen en je doet dit ook niet elke keer als het goed is...ik vond het veel, maar geen reden om niet meer te gaan ofzo.
anderzijds heb ik misschien liever dat de ring een eigen autootje koopt en het in de prijs verrekend...kweet ook niet
tuurlijk is 250 euro sleepkosten niet fijn voor die paar km, maar kan het er zelf niet voor doen en je doet dit ook niet elke keer als het goed is...ik vond het veel, maar geen reden om niet meer te gaan ofzo.
anderzijds heb ik misschien liever dat de ring een eigen autootje koopt en het in de prijs verrekend...kweet ook niet
- Eric-328
Trackdays ed worden steeds lastiger. Prijzen die circuits rekenen schieten omhoog, voorwaarden waar je niet meer aan wilt voldoen, laat staan kunt voldoen. Circuit Zolder is zelfs zo ver door aan het slaan (al dan niet gedwongen door de overheid) dat er vanwege het geluid alleen nog hybride autos kunnen rijden. Met je e36 m3 met standaard in - en uitlaat krijg je al een zwarte vlag.
- witje
Dan nog de verzekeringsmaatschappijen die massaal clausules in hun voorwaarden
hebben staan en het enorme aantal videocamera' s langs het circuit die bijna eke crash tegenwoordig vastleggen. Met een daily over de Ring zit er niet meer in.
Youtube heeft dan ook weer zijn goede kanten. Ten eerste is het leerzaam, ten tweede lijkt het brokkenpiloten af te schrikken. Ik zie steeds minder afgetrapte Astra's, familiecombi's met gezinnen en touringcars. Overigens verheug ik mij elke keer weer op een kwartiertje Crash & Action
Wij kiezen steeds bewust rustige weekends, gaan in de ochtend rondjes doen en laten ons niet verleiden tot raceduels. Auto van te voren checken en niet harder rijden dan de beschermengel kan vliegen. Als je in het achterhoofd houdt dat er ook weer naar huis moet worden gereden dan houd men de risico's grotendeels in eigen hand.
Het is een dure hobby. Andere mensen snuiven het in een weekend weg. Wat is erger?
hebben staan en het enorme aantal videocamera' s langs het circuit die bijna eke crash tegenwoordig vastleggen. Met een daily over de Ring zit er niet meer in.
Youtube heeft dan ook weer zijn goede kanten. Ten eerste is het leerzaam, ten tweede lijkt het brokkenpiloten af te schrikken. Ik zie steeds minder afgetrapte Astra's, familiecombi's met gezinnen en touringcars. Overigens verheug ik mij elke keer weer op een kwartiertje Crash & Action
Wij kiezen steeds bewust rustige weekends, gaan in de ochtend rondjes doen en laten ons niet verleiden tot raceduels. Auto van te voren checken en niet harder rijden dan de beschermengel kan vliegen. Als je in het achterhoofd houdt dat er ook weer naar huis moet worden gereden dan houd men de risico's grotendeels in eigen hand.
Het is een dure hobby. Andere mensen snuiven het in een weekend weg. Wat is erger?
- Macboy
Juist die gezinnen maakte het leuk en echt een touristenfahrt. Vind het juist jammer dat dat weg is dus ben het totaal niet met je eens. Trackdays heb je overal in de wereld. Touristenfahrten niet. En die zijn nu juist door YouTube naar de klote geholpen door mensen die denken daar te moeten racen ....
Het is niet de commercie, maar het zijn die mensen die het vernaggeld hebben ...
Het is niet de commercie, maar het zijn die mensen die het vernaggeld hebben ...
- Joy
+1Macboy schreef:Juist die gezinnen maakte het leuk en echt een touristenfahrt. Vind het juist jammer dat dat weg is dus ben het totaal niet met je eens. Trackdays heb je overal in de wereld. Touristenfahrten niet. En die zijn nu juist door YouTube naar de klote geholpen door mensen die denken daar te moeten racen ....
- Joopieboy
Lol @ Macboy: ga je nu beweren dat de ring met touristenfahren niet meer en niet minder dan een tolweg is waar te hard wordt gereden? Dan heb je het niet helemaal begrepen.
Maar er is idd wel een hoop minder geworden door bepaalde bestuurders en mede ook sommige ongelukken, nieuwe regels, etc etc. Maar de commercie speelt zeker een grote rol...

Maar er is idd wel een hoop minder geworden door bepaalde bestuurders en mede ook sommige ongelukken, nieuwe regels, etc etc. Maar de commercie speelt zeker een grote rol...
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Leuk filmpje (droge humor), vooral de laatste minuten in de M6 op de ring
https://www.youtube.com/watch?v=-2qu71B ... WL&index=9" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat ik minder leuk vind tijdens mijn toeristenritten zijn die gasten die per se de racelijn moeten volgen en je dan bijna aantikken terwijl er genoeg ruimte is.
https://www.youtube.com/watch?v=-2qu71B ... WL&index=9" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat ik minder leuk vind tijdens mijn toeristenritten zijn die gasten die per se de racelijn moeten volgen en je dan bijna aantikken terwijl er genoeg ruimte is.
- Volvoturbo
Ik rij max 2 rondjes op een dag, want 27 euro vind ik best stevig.
Ik ga proberen in de maand mei en juni de Transit onder de 10 te krijgen.
Wel grappig want heuvelop is de Transit toch wat sneller dan de Volvo.
Wanneer gaan er weer mensen die kant op?
Ik ga proberen in de maand mei en juni de Transit onder de 10 te krijgen.
Wel grappig want heuvelop is de Transit toch wat sneller dan de Volvo.
Wanneer gaan er weer mensen die kant op?
- Hielke
Zit daar potdomme bij 7.07 Metchu op de achterbank naast die semi-Rus. Maar hier niet even vertellen wat ie gedaan heeft. Gelukkig staat het op video.veejay schreef:Leuk filmpje (droge humor), vooral de laatste minuten in de M6 op de ring
- Paskal
- Auto: meerdere
Gisteren weer voor het eerst dit jaar weer eens met de Clio op de Ring geweest.
Heerlijke rondjes kunnen rijden met prima weer
Zoals gebruikelijk uiteraard weer een verslagje gemaakt wat je hier kunt vinden.

Heerlijke rondjes kunnen rijden met prima weer

Zoals gebruikelijk uiteraard weer een verslagje gemaakt wat je hier kunt vinden.

-
Dat geluid van die 850R Emiel.....

- Macboy
Mooi verhaal weer leest weer heerlijk enthousiast weg als altijd 

- Luco
Zo was het 15 a 20 jaar geleden wel, gewoon een tolweg waar je zelf dus over het asfalt kon rijden waar de grootste racers der aarde wedstrijden hadden gereden, toen zag je geen petjesvolk en idioten die perse onder een bepaalde tijd wilde rijden, ten koste van alles.Joopieboy schreef:Lol @ Macboy: ga je nu beweren dat de ring met touristenfahren niet meer en niet minder dan een tolweg is waar te hard wordt gereden? Dan heb je het niet helemaal begrepen.![]()
- Hielke
Echt welLuco schreef:Zo was het 15 a 20 jaar geleden wel, gewoon een tolweg waar je zelf dus over het asfalt kon rijden waar de grootste racers der aarde wedstrijden hadden gereden, toen zag je geen petjesvolk en idioten die perse onder een bepaalde tijd wilde rijden, ten koste van alles.Joopieboy schreef:Lol @ Macboy: ga je nu beweren dat de ring met touristenfahren niet meer en niet minder dan een tolweg is waar te hard wordt gereden? Dan heb je het niet helemaal begrepen.![]()

De aanduiding 'Touristenfahrt' is natuurlijk je reinste dekmantel, en dient om het feest doorgang te kunnen laten vinden.