Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 17 apr 2015, 11:06

Bram, best heel erg met je eens hoor(had je niet verwacht) en met SlowCo ook, maar, je hebt 't weer eens over racisme te pas en te onpas. Noem het dan inderdaad onverdraagzaamheid. Racisme is echt iets anders.
Onze zoon is bruin, hier in Friesland tussen de kaaskoppen. Bijna al z'n maatjes zijn blond, jeweetwel. Hij is 15. Ik heb 't een paar keer met 'm over dingen als pesten op school, huidskleurproblemen/racisme gehad.
Hij baalt van vanalles als puber, maar die dingen? NUL problemen. NUL.

Neemt niet weg dat pesten(op school) cyberpesten, dit soort idiote uitspraken op geenstijl er is o, ook in de samenleving natuurlijk.

Maar 'racisme' an sich gebruik ik nooit, omdat 't 9/10 keer echt een overbodig dom woord is wat niet past in de context. Een dik gastje, een roodharige met sproeten, lange slungel/klein opdondertje, magere Hein, brillemans, etc ze kunnen gepest worden(en dat begroot en raakt me in 't diepst van mijn ziel serieus), zo ook iemand met 'n kleurtje.(Misselijkmakend ook) Maar dat laatste is niet meteen 'nog erger' dan die eerste groep. Maar dit zal wel verkeerd geinterpreteerd worden ben ik bang.

GTRene

Bericht door GTRene » 17 apr 2015, 11:17

mooi gesproken Robin.

dvh

Bericht door dvh » 17 apr 2015, 11:26

.
Laatst gewijzigd door dvh op 17 apr 2015, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 17 apr 2015, 11:38

Robin schreef:Bram, best heel erg met je eens hoor(had je niet verwacht) en met SlowCo ook, maar, je hebt 't weer eens over racisme te pas en te onpas. Noem het dan inderdaad onverdraagzaamheid. Racisme is echt iets anders.
Onze zoon is bruin, hier in Friesland tussen de kaaskoppen. Bijna al z'n maatjes zijn blond, jeweetwel. Hij is 15. Ik heb 't een paar keer met 'm over dingen als pesten op school, huidskleurproblemen/racisme gehad.
Hij baalt van vanalles als puber, maar die dingen? NUL problemen. NUL.

Neemt niet weg dat pesten(op school) cyberpesten, dit soort idiote uitspraken op geenstijl er is o, ook in de samenleving natuurlijk.

Maar 'racisme' an sich gebruik ik nooit, omdat 't 9/10 keer echt een overbodig dom woord is wat niet past in de context. Een dik gastje, een roodharige met sproeten, lange slungel/klein opdondertje, magere Hein, brillemans, etc ze kunnen gepest worden(en dat begroot en raakt me in 't diepst van mijn ziel serieus), zo ook iemand met 'n kleurtje.(Misselijkmakend ook) Maar dat laatste is niet meteen 'nog erger' dan die eerste groep. Maar dit zal wel verkeerd geinterpreteerd worden ben ik bang.
Toch mooi dat we het een keer behoorlijk met elkaar eens zijn :)

Ik werk op een agrarische school (AOC) in Den Bosch. Veel plattelandsjongeren dus, uit de buitengebieden. Daar maak ik het helaas gewoon wel mee (met name bij de lagere niveaus), onverdraagzaamheid sowieso, maar ook echt racistische uitspraken. Over gekleurde leerlingen (want die zie je hier minder, die zitten met name op de ROC'a) uit andere klassen, of leerlingen die net uit de kast durfden te komen. Noem me maar een moraalridder, ik ga die discussie met de klas aan, bel ouders, nodig ze uit voor een gesprek. Ook in het geval van 'gewoon' pesten natuurlijk. Ik haat onverdraagzaamheid. Ouders mogen verwachten van mij en de school dat we daar actie op ondernemen.

SlowCo

Bericht door SlowCo » 17 apr 2015, 11:59

Bram schreef: Ik werk op een agrarische school (AOC) in Den Bosch. Veel plattelandsjongeren dus, uit de buitengebieden. Daar maak ik het helaas gewoon wel mee (met name bij de lagere niveaus), onverdraagzaamheid sowieso, maar ook echt racistische uitspraken. Over gekleurde leerlingen (want die zie je hier minder, die zitten met name op de ROC'a) uit andere klassen, of leerlingen die net uit de kast durfden te komen. Noem me maar een moraalridder, ik ga die discussie met de klas aan, bel ouders, nodig ze uit voor een gesprek. Ook in het geval van 'gewoon' pesten natuurlijk. Ik haat onverdraagzaamheid. Ouders mogen verwachten van mij en de school dat we daar actie op ondernemen.
Vandaar ook mijn opmerking dat het echte leven vaak genuanceerder is. Mooi om te zien dat onverdraagzaamheid en onbegrip (voor elkaar) meestal verdwijnt als er echt naar elkaar geluisterd wordt:
http://overdestreep.kro.nl/over-het-programma.

Robin

Bericht door Robin » 17 apr 2015, 12:11

Ieder volk/cultuur/kleurtje/religie heeft z'n nukken en onverdraagzaamheid, niet alleen de bleke boerenpummels van 't platteland, ergo ik denk dat ze vaak 'n voorbeeld nemen aan andere 'culturen' bij wijze van. Ok dit is zwart/wit. :tooth:

Bram

Bericht door Bram » 17 apr 2015, 13:43

SlowCo schreef:
Bram schreef: Ik werk op een agrarische school (AOC) in Den Bosch. Veel plattelandsjongeren dus, uit de buitengebieden. Daar maak ik het helaas gewoon wel mee (met name bij de lagere niveaus), onverdraagzaamheid sowieso, maar ook echt racistische uitspraken. Over gekleurde leerlingen (want die zie je hier minder, die zitten met name op de ROC'a) uit andere klassen, of leerlingen die net uit de kast durfden te komen. Noem me maar een moraalridder, ik ga die discussie met de klas aan, bel ouders, nodig ze uit voor een gesprek. Ook in het geval van 'gewoon' pesten natuurlijk. Ik haat onverdraagzaamheid. Ouders mogen verwachten van mij en de school dat we daar actie op ondernemen.
Vandaar ook mijn opmerking dat het echte leven vaak genuanceerder is. Mooi om te zien dat onverdraagzaamheid en onbegrip (voor elkaar) meestal verdwijnt als er echt naar elkaar geluisterd wordt:
http://overdestreep.kro.nl/over-het-programma.
En daarom ben ik blij iets met maatschappijleer te mogen doen op scholen. Gastsprekers uitnodigen, leerlingen uitdagen om wat van zichzelf te laten zien, de discussie in de klas met elkaar aangaan. Dit alles met als doel om meer openminded te worden, verdraagzaamheid te bevorderen. Als we meer elkaar weten, is er ook sneller begrip voor 'afwijkende' standpunten of leefstijlen.

GTRene

Bericht door GTRene » 17 apr 2015, 14:03

zo'n 700 jaar verder en heel wat kopjes thee :peace:

pluk een roos, zet hem op je hoed, dan komt alles goed.

Afbeelding

:tooth:

Robin

Bericht door Robin » 17 apr 2015, 14:33

Bram schreef:...leerlingen uitdagen om wat van zichzelf te laten zien...
Daar kan je voor opgepakt worden ouwe snoeperd:)

Bram

Bericht door Bram » 17 apr 2015, 15:20

:roflol:

Maar echt, dat mag zweverig klinken met misschien weinig concrete producten, daar komen gewoon mooie dingen uit.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 apr 2015, 15:27

Is het kabinet al gevallen?...............over bed, bad en brood.....

Nou, het is meer brood en spelen........... :tooth:

GTRene

Bericht door GTRene » 17 apr 2015, 15:55

kabinet gevallen...eerst zien dan geloven, zou mooi zijn als we van dit zooitje af komen, maja dan komen er nwe poppetjes en nwe beloften en alles blijft bij het 'oude' ...het gaat net zolang goed tot het fout gaat.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 17 apr 2015, 16:43

Ik denk dat ze beide met een schuin oog naar peilingen kijken. PVDA heft het meest te verliezen en zal dus met meest water bij de wijn moeten doen. Maar VVD staat ook niet zo jofel en verzin maar een werkbare coalitie volgens laatste peilingen (excl PVV). Het gaat uiteindelijk om macht. Dus beter krampachtig nog 2 jaar macht vasthouden en hopen op een wonder zodat peilingen over 2 jaar er beter uitzien.

WJ

Bericht door WJ » 22 apr 2015, 16:38

http://www.nu.nl/politiek/4035858/illeg ... teden.html" onclick="window.open(this.href);return false;

"De VVD vreest immers dat illegalen niet vertrekken als ze hier opvang kunnen krijgen. De PvdA denkt dat de opvang juist helpt."

Hoe helpt het precies? Ze denken na een maand, nou dat as een fijne vakantie we gaan nu weer terug...Of het was hier leuk, we gaan verder met onze Europa tour?

GTRene

Bericht door GTRene » 22 apr 2015, 17:10

ze gaan over het algemeen niet vanzelf terug en BBB helpt al helemaal niet en ook niet tijdelijk, immers dan gaan ze weer naar de volgende halte bv in NL en of als ze dan maar lang genoeg volhouden, toch mogen blijven en alle familie ook over laten komen or whatever.

gedwongen terug, of je nu wil of niet desnoods in de boeien als ze niet meewerken en in het vliegtuig, speciale leger vliegtuigen bv, desnoods in een krat voor de agressievelingen...niet pappen en nathouden, maar duidelijk beleid afgeven zodat er niet een zuigende werking ontstaat.

velen zeggen bv ook, zoals ze doen in Australië of Japan? weet niet meer hoe dat precies daar gaat, maar schijnt goed te werken.

Robin

Bericht door Robin » 22 apr 2015, 17:19

In AUS, noemen ze dat aldus Wilders : POESJ BEK! :D

Ik snap niet wat ze hier zoeken liever 'n zandstorm dan die kut oostenwind in je nek in april:)

Hoe deden 'wij' dat toendertijd in '39/'45? Toen bleven 'wij' toch ook op onze plek? Naja, de Joden kregen door Engeland etc hun 'rechtmatige' stekkie terug. Met nog steeds heibel.

Dit van vandaagdedag begint daar wat op te lijken.

Gewoon ervoor zorgen dat daar 't rustiger wordt, komen die burgers hier ook niet, met alle wrijving en gezeik van dien.
Maar da's blijkbaar niet eenvoudig...

Bram

Bericht door Bram » 22 apr 2015, 17:42

Laatste punt een goede Robin, als de ellende daar afneemt, lopen de aantallen vanzelf terug. Hoe dat bereikt wordt, dat is een ander, ingewikkeld, vraagstuk.

Goed punt ook René, mensen die liever niet terug gaan naar hun door oorlog in puin gelegde land dwingen te vertrekken en desnoods als beesten in kratten stoppen. Want het is natuurlijk ook echt crimineel om oorlogsgeweld te ontvluchten.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 apr 2015, 17:43

Ik zie ook weer vaak dat het woord "populisme" valt.
Wilders praat altijd "populistisch" als het anderen niet aanstaat, maar wanneer is het populistisch?
Ik heb vaak het idee dat vooral die PVDA kliek dat woord graag gebruikt wanneer ze een bepaalde mening niet aanstaat......

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 apr 2015, 17:47

Bram schreef:Laatste punt een goede Robin, als de ellende daar afneemt, lopen de aantallen vanzelf terug. Hoe dat bereikt wordt, dat is een ander, ingewikkeld, vraagstuk.

Goed punt ook René, mensen die liever niet terug gaan naar hun door oorlog in puin gelegde land dwingen te vertrekken en desnoods als beesten in kratten stoppen. Want het is natuurlijk ook echt crimineel om oorlogsgeweld te ontvluchten.

Ja, als de ellende daar afneem dan lopen de aantallen vanzelf terug..........en jij geloofd dat........ :nah:

Bram

Bericht door Bram » 22 apr 2015, 17:51

Ja, dat geloof ik.

Er zullen altijd mensen komen (net als dat er jaarlijks ook duizenden mensen vanuit hier vertrekken trouwens), maar niet zo extreem nu de hele regio daar in de fik staat.

Luco

Bericht door Luco » 22 apr 2015, 17:53

Gewoon de boel daar platgooien met napalm, kunnen ze ook niet hierheen komen :tooth:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 22 apr 2015, 18:01

Ik zie niet helemaal wat er inhumaan is aan direct terugslepen/terugbrengen en die mensen opvang in de regio aanbieden.

Bram

Bericht door Bram » 22 apr 2015, 18:36

En ik snap niet helemaal waarom die mensen weg moeten blijven uit Europa. Hebben wij omdat we hier geboren zijn soms het alleenrecht op dit continent?

Fernando

Bericht door Fernando » 22 apr 2015, 18:41

Weer typisch om te zien dat tijdens Wilders speech de interruptiemicrofoon rood gloeiend staat met linkschmensen die rood aangelopen over elkaar heen dobberen van kwaadheid en als vervolgens van der Staay en Omtzigt hetzelfde verkondigen in andere woorden is het weer stil...

Peric

Bericht door Peric » 22 apr 2015, 18:55

We weten inmiddels dat je behoorlijk links geëngageerd bent Bram. Nee, wij hebben niet het alleenrecht op/in Europa. Maar de gelukzoekers verwachten wél van ons dat wij ze bed-bad-brood bieden. Én een kans op werk.. Er zijn in NL al 700.000 werklozen. Wat moeten die arme asielzoekers dan gaan doen? Dan heb ik het nog niet over het feit dat ze geen Nederlands of zelfs Engels spreken.
En ja, in dit geval geef ik toe dat ik egoïstisch ben. Maar ik heb geen zin om ook nog voor die mensen te gaan betalen. Heb het zelf al moeilijk genoeg.
En gooi het maar weer op populisme. Maar er wordt aan alle kanten bezuinigd in NL, onze ouderen kwijnen weg..
Dan vind ik dat er wel 's gezegd mag worden dat het gewoon niet kán..

Dus jij vind het gen probleem dat je straks alles wat je verdiend in mag leveren omdat er teveel asielzoekers in NL zijn?

Plaats reactie