Niewe Toyo semislick: R888R
- ThomasGTT
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46
Niewe Toyo semislick: R888R
Toyo komt met een nieuwe semislick die de R888 gaat opvolgen. Zou op alle fronten (uiteraard) beter moeten zijn.
http://www.toyo.co.uk/news/item/id/8675
http://www.toyotire-benelux.com/nl/tire ... oxes-r888r
http://www.demon-tweeks.co.uk/motorspor ... r888r-tyre
Iemand die hier mee gaat rijden? Ben benieuwd naar de ervaringen.
Prijs is op demon tweaks paar pond hoger, ben benieuwd of dat ook in Nederland zo gaat uitpakken...
http://www.toyo.co.uk/news/item/id/8675
http://www.toyotire-benelux.com/nl/tire ... oxes-r888r
http://www.demon-tweeks.co.uk/motorspor ... r888r-tyre
Iemand die hier mee gaat rijden? Ben benieuwd naar de ervaringen.
Prijs is op demon tweaks paar pond hoger, ben benieuwd of dat ook in Nederland zo gaat uitpakken...
- witje
- Berichten: 1432
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53
Re: Niewe Toyo semislick: R888R
Vind 'm visueel in ieder geval erg indrukwekkend
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 31 jan 2013, 10:51
Re: Niewe Toyo semislick: R888R
Prijs is hetzelfde gebleven van de R888R en R888.
Aantal maten zijn nu leverbaar in Nederland.
Ik kan volgende maten momenteel leveren:
185/60/13
205/60/13
195/50/15
215/45/17
225/45/17
235/40/18
In de loop van het jaar komen ande maten beschikbaar.
gr,
Guido
Aantal maten zijn nu leverbaar in Nederland.
Ik kan volgende maten momenteel leveren:
185/60/13
205/60/13
195/50/15
215/45/17
225/45/17
235/40/18
In de loop van het jaar komen ande maten beschikbaar.
gr,
Guido
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: Niewe Toyo semislick: R888R
Ik heb al een setje gehaald voor mijn 106 GTI, 30 september proberen!
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
- Contacteer:
Re: Niewe Toyo semislick: R888R
Weet iemand al of de nieuwe versie een zwaardere belasting aankan, de "oude" had ik op de voortrein (FWD) na 2 rondjes pushen smeerden ze al.
- StefanW
- Berichten: 1780
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Niewe Toyo semislick: R888R
Had je wel gespeeld met de bandenspanning?
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
- Contacteer:
Re: Niewe Toyo semislick: R888R
Yep, heb al heel wat setjes op zegmaar, temperatuur gaat gewoon na 2 rondjes te ver omhoog, dus na 3 rondjes zegmaar 15 km daalt grip fors, had begrepen dat de hankooks wat stabieler waren, dus ben nieuwsgierig wat deze band doet.StefanV6 schreef:Had je wel gespeeld met de bandenspanning?
- Marsnel
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
- Auto: Civic B18c | E91 335D
- Locatie: Waddinxveen
Re: Niewe Toyo semislick: R888R
Hebben inmiddels al wat meer mensen ervaring met deze banden? Zijn ze vergelijkbaar met de A048's qua rondetijden/levensduur?
- Corsa_GSi
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
- Locatie: Regio 010
- Contacteer:
Re: Niewe Toyo semislick: R888R
Ik zou ook de Interstates in je vergelijk mee nemen, dat zijn mijns inziens goede banden en nog betaalbaar ook.
- Marsnel
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
- Auto: Civic B18c | E91 335D
- Locatie: Waddinxveen
Re: Niewe Toyo semislick: R888R
Ik heb met de R888R op Zandvoort gereden op m`n circuit Civic. Maar ben niet zo onder de indruk. Qua rondenrijden niet gelijkwaardig aan de A048. (ondanks nieuw asfalt, kortere bakverhouding 4&5, en de R888R maatje breder voor)
Normaal rij ik maar A048 in de maat 195/50R15 rondom, en de auto is dan midcorner redelijk neutraal. Afhankelijk van het gaspedaal is onderstuur of overstuur te creeeren. Afgelopen circuitdag de R888R's op de voor-as gehad, in de maat 205/45R15. Dus iets breder, voor een iets meer grip voorop en hoopte op iets minder belasting links-voor. Maar had meer onderstuur dan normaal, waardoor de balans in de auto niet echt lekker was. De banden piepen/gieren ook veel sneller dan de A048's.
Nu hebben de R888R's een treadwear van 100, en de A048's zitten op 60 geloof ik. Verklaart ook wel wat. R888R blijven ook geen steentjes en stukjes rubber aan plakken.
Overigens deden de R888R het met remmen wel erg goed. En zien de banden er naar een circuitdag nog als nieuw uit.
Normaal rij ik maar A048 in de maat 195/50R15 rondom, en de auto is dan midcorner redelijk neutraal. Afhankelijk van het gaspedaal is onderstuur of overstuur te creeeren. Afgelopen circuitdag de R888R's op de voor-as gehad, in de maat 205/45R15. Dus iets breder, voor een iets meer grip voorop en hoopte op iets minder belasting links-voor. Maar had meer onderstuur dan normaal, waardoor de balans in de auto niet echt lekker was. De banden piepen/gieren ook veel sneller dan de A048's.
Nu hebben de R888R's een treadwear van 100, en de A048's zitten op 60 geloof ik. Verklaart ook wel wat. R888R blijven ook geen steentjes en stukjes rubber aan plakken.
Overigens deden de R888R het met remmen wel erg goed. En zien de banden er naar een circuitdag nog als nieuw uit.
- JWtje
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Niewe Toyo semislick: R888R
Ik heb alleen nog maar ervaring mer de Federals. Aangezien de Toyo's qua compound niet heel veel zachter zijn dan de Federals wou ik de Nankank AR-1 gaan proberen. Die zitten geloof ik op treadwear 80.
- Tristan
- Berichten: 13336
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Niewe Toyo semislick: R888R
Ik heb ze nu onder mijn E30 M3 en ben ook onder de indruk. Ben verbaas hoeveel grip ze hebben ondanks er nog weinig temperatuur in zit. Daarom prima te gebruiken als straatband in de lente/zomermaanden.
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Niewe Toyo semislick: R888R
Inmiddels al wat meer ervaringen met de R888R?
- smiley
- Berichten: 9126
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Niewe Toyo semislick: R888R
Ik rijd er voor het 2e jaar mee.
Kan weinig verschil merken met de 888, maar ben niet echt een bandefluisteraar.
Kan weinig verschil merken met de 888, maar ben niet echt een bandefluisteraar.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: Niewe Toyo semislick: R888R
Ik heb de R888R op een E36 328i coupe, een complete lichte DNRT racer. Heb nooit de oude R888 gehad. Heb wel ruim een seizoen op de Interstate DNRT Race compounds gereden
R888R
Goede grip. beter dan interstate. Heel snel grip vanaf koud. Binnen een rondje. Interstate moest veel langer warm gereden worden
Lijkt toch na 20/25 min te smeren. koud 1.6/1.7/1.8 getest. Warm pits in ongeveer 2.3 tot 2.5 gemeten.
Als de wagen gaat smeren werkt de zachte wang extra tegen
Goede feedback
Remmen niets spannends opgevallen
Nat redelijk goede grip. Interstate is Niet te rijden op nat. Interstate lijkt bij koud weer en regen niet goed warm te worden
Slijtage patroon geen idee, schijnt snel te gaan. Interstate gingen heel veel Trackdays mee.
Te zachte wang, auto drift continu op de wangen in overstuur. Van een chicane tot Bos Uit. De auto is wel op overstuur afgesteld, beetje oldskool. Eigenlijk alleen last van in de chicanes.
Ik heb inmiddels ook slicks en regenbanden om te testen
R888R
Goede grip. beter dan interstate. Heel snel grip vanaf koud. Binnen een rondje. Interstate moest veel langer warm gereden worden
Lijkt toch na 20/25 min te smeren. koud 1.6/1.7/1.8 getest. Warm pits in ongeveer 2.3 tot 2.5 gemeten.
Als de wagen gaat smeren werkt de zachte wang extra tegen
Goede feedback
Remmen niets spannends opgevallen
Nat redelijk goede grip. Interstate is Niet te rijden op nat. Interstate lijkt bij koud weer en regen niet goed warm te worden
Slijtage patroon geen idee, schijnt snel te gaan. Interstate gingen heel veel Trackdays mee.
Te zachte wang, auto drift continu op de wangen in overstuur. Van een chicane tot Bos Uit. De auto is wel op overstuur afgesteld, beetje oldskool. Eigenlijk alleen last van in de chicanes.
Ik heb inmiddels ook slicks en regenbanden om te testen
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Niewe Toyo semislick: R888R
Bedankt, daar kunnen we wat mee!
Met welke interstate vergelijk je de R888R? De iST80 of de iST120. Ik herken je ervaringen namelijk niet helemaal. Rij zelf met de iST80 en die gaan niet zo lang mee, zijn zacht en plakken goed. Wel op een zwaardere E36, denk 1230kg.
Met welke interstate vergelijk je de R888R? De iST80 of de iST120. Ik herken je ervaringen namelijk niet helemaal. Rij zelf met de iST80 en die gaan niet zo lang mee, zijn zacht en plakken goed. Wel op een zwaardere E36, denk 1230kg.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: Niewe Toyo semislick: R888R
Compound 80. Race compound niet de endurance zoals ze dat toen zelf noemden. Ik heb er echt veel track uren mee gereden.
Apart, mijn e36 woog toen ik ze kocht ook nog zoiets als de jouwe
In de loop van de tijd wel lichter geworden met de Interstate eronder
Hij weegt +-1100kg raceklaar. Poly dak, motorkap, deuren, achterklep. Lichte race accu. Alles lexaan behalve de voorruit. Wel uitgebreide laskooi chomo erin.
Apart, mijn e36 woog toen ik ze kocht ook nog zoiets als de jouwe
In de loop van de tijd wel lichter geworden met de Interstate eronder
Hij weegt +-1100kg raceklaar. Poly dak, motorkap, deuren, achterklep. Lichte race accu. Alles lexaan behalve de voorruit. Wel uitgebreide laskooi chomo erin.
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Niewe Toyo semislick: R888R
Dan zou het op die ruim 100 kilo na verder wel goed vergelijkbaar moeten zijn idd.
Overweeg m’n huidige interstate set deze zomer op te gummen en dan ook de R888R eens te proberen.
Net even nagekeken, bij monteren en uitwegen van m’n Intrax RSA afgelopen winter woog hij 1215kg.
Overweeg m’n huidige interstate set deze zomer op te gummen en dan ook de R888R eens te proberen.
Net even nagekeken, bij monteren en uitwegen van m’n Intrax RSA afgelopen winter woog hij 1215kg.
- Peter-Paul
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
- Locatie: Rosmalen
Re: Niewe Toyo semislick: R888R
Ik heb nu het tweede setje R888R onder de auto en ze bevallen goed. In het verleden met de gewone R888 gereden en ik vind het verschil niet wereldschokkend. De wangen van de banden zijn idd wel erg zacht. In het verleden met de Federal FZ-201 gereden en de grip vond ik tegenvallen en het grensbereik van die band is erg smal. Het grensbereik van de Toyo is erg breed wat veel vertrouwen geeft. Na +- 50 rondjes ring zijn de R888 of R888R banden echt wel aan hun eind.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: Niewe Toyo semislick: R888R
Ik heb ze puur gekocht vanwege DE naam toyo r888r. Natuurlijk ook omdat ze goed gewaardeerd worden.
Ik ben zelf nog benieuwd naar Dunlop Direzza, daar rijden ze erg veel en hard mee op de ring, wel met touristenfahrten.
Welke behoren eigenlijk nog meer tot de top? Semi van Bridgestone, Yokohama, Goodyear?
Blijft lastig op basis van reviews van anderen. Type en setup auto, driver skills, etc
Voor mij 100% puur om zo snel mogelijk op het circuit te racen
Ik ben zelf nog benieuwd naar Dunlop Direzza, daar rijden ze erg veel en hard mee op de ring, wel met touristenfahrten.
Welke behoren eigenlijk nog meer tot de top? Semi van Bridgestone, Yokohama, Goodyear?
Blijft lastig op basis van reviews van anderen. Type en setup auto, driver skills, etc
Voor mij 100% puur om zo snel mogelijk op het circuit te racen
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Niewe Toyo semislick: R888R
Dunlop Direzza ook goede ervaringen over gehoord. Niet zelf mee gereden. Valt ook in de hoge prijsklasse. Of het dat waard is voor mijn auto en gebruik weet ik niet. Prijs kwaliteit van de interstates vind ik erg goed.
De R888R is ook duurder maar dat uitstapje wil ik best maken. Snap alleen dan weer niet dat ze relatief zachte wangen hebben.
De R888R is ook duurder maar dat uitstapje wil ik best maken. Snap alleen dan weer niet dat ze relatief zachte wangen hebben.
- Peter-Paul
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
- Locatie: Rosmalen
Re: Niewe Toyo semislick: R888R
De Direzza is op dit moment de top band, dat mag ook wel want voor een complete set Direzza's heb je +- 6,5 Toyo R888R in de maat 225/45/17.
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Niewe Toyo semislick: R888R
Prijzen per band +/- in 225 45 17
Interstate 120 EUR
R888R 150 EUR
Direzza 250 EUR
Interstate 120 EUR
R888R 150 EUR
Direzza 250 EUR
- ThomasGTT
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46
Re: Niewe Toyo semislick: R888R
Van de week een nieuw setje R888R besteld en gister op een kletsnat Zandvoort getest. Moet zeggen dat ik behoorlijk te spreken ben over de grip op nat. Direct vergelijk met de oude R888 is wat lastig, maar ik heb het idee dat de nieuwe band het water goed kan afvoeren en langer grip behoudt dan zn voorganger. Ook is de band voorspelbaar op het grensgebied wat vertrouwen geeft.
Volgende keer hopelijk ook op droog testen
Gaat trouwens om maat 205/50/15 op een BMW E30.
Volgende keer hopelijk ook op droog testen
Gaat trouwens om maat 205/50/15 op een BMW E30.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten