E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Bericht door GTRene » 31 mar 2015, 20:35

idd gaaf :df:

Walter
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Bericht door Walter » 31 mar 2015, 20:45

.
Laatst gewijzigd door Walter op 25 jan 2017, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Bericht door GTRene » 31 mar 2015, 21:01

leuk hoor die eerste 2 :df:

low profile en lekkere sound, vooral die beige/grijze met de 316i aanduiding.

die andere (rode) is denk ik wat meer geld/tijd in gestoken? lijkt wel nieuw binnen in :)

die met v12 is idd niet duur, moet je nog wel wat tijd en geld in investeren.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Bericht door GTRene » 31 mar 2015, 21:11

deze is ook wel leuk, wel wat prijzig maar schijnbaar nieuw opgebouwd, M3 motor, foto's zijn een beetje te veel opgefrist oid, magoed moet je ff doorheen kijken denk.

http://www.autoscout24.com/Details.aspx ... 00&asrc=st" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Walter
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Bericht door Walter » 31 mar 2015, 21:24

.
Laatst gewijzigd door Walter op 25 jan 2017, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Bericht door GTRene » 31 mar 2015, 23:44

me too :D

Gebruikersavatar
Richard430
Berichten: 668
Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53

Re: E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Bericht door Richard430 » 02 apr 2015, 22:08

Walter schreef:Er staan weer een paar leuke sleepers te koop:

1) E30 met M60B40, 6bak, sper, alles "eingetragen", €15.500
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... 39489.html
:hungry: :love:
Bijlagen
340i.jpg
340i.jpg (177.21 KiB) 5435 keer bekeken

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Bericht door GTRene » 02 apr 2015, 22:20

mooi he, ook nog eerste lak.

zoiets liever dan een nwe auto voor dat bedrag.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7953
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Bericht door MParallel » 03 apr 2015, 01:17

GTRene schreef:mooi he, ook nog eerste lak.

zoiets liever dan een nwe auto voor dat bedrag.
+1

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Bericht door FreudeamFahren » 03 apr 2015, 07:34

Walter schreef:2) dito, 5bak, wat minder opties, €12.500
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... 23565.html
Trendsettende auto in de ombouw scene. Deze had voor het eerst de echte sleeper uitlaat :thumbup:

Afbeelding

Afbeelding

De eigenaar en ombouwer weet ook écht wat ie doet. Onder voorbehoud van bezichtiging in real life zou ik die auto technisch ook aandurven, in tegenstelling tot een hoop broddelhokken met bijvoorbeeld een kroonsteentjes festijn als kabelboom.

Meer plaatjes & info vind je hier.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Bericht door Tristan » 03 apr 2015, 09:28

Blijf het mooi vinden bij de oudere BMW's dat 'cherrypicking' van allerlei BMW onderdelen en dat het allemaal past.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Bericht door GTRene » 03 apr 2015, 14:20

prachtig die sleeper uitlaat, zo doet ie dat dus, ik dacht al, dat is best krap, maar zo ist geniaal, lekker low profile :D echte sleeper.

Walter
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Walter » 04 apr 2015, 19:24

.
Laatst gewijzigd door Walter op 25 jan 2017, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Bericht door GTRene » 04 apr 2015, 20:04

hard-op denken :ongeveer als:

kan me dat wel een beetje voorstellen.

ik zie een nette e28 met andere motor voor iets als 15<>20k, als die ouder word dan 40 jaar en goede carros e.d. heeft dan meer, maar dat duurt nog ff.

een nette e30 met motorombouw, bv die 2 met V8 zie ik zo tussen de 13<>17k

een strakke e28 is leuk, maar persoonlijk liever een strakke e30 die tevens wat lichter is en compacter :ongeveer als: wat ik fijner/leuker vind.

edit, zo'n strakke e30 al bv 1 van de 2 met V8 conversies, zou ik ook puur als leuke klassieker houden/rijden.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1676
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Bericht door Jan-Willem » 04 apr 2015, 20:54

Wat vinden jullie van deze dan?
Wel een 6 in lijn maar, 1 uit Japan!
gtech schreef:Voertuiggegevens:

BMW 3 serie E30 323i met Toyota Supra MKIV 2JZ-GTE motor

Motorisch / aandrijflijn

Toyota Supra MKIV bouwjaar 2001 JDM 2JZ-GTE 3.0 24v VVT-i Twin-turbo engine (75000km)
Toyota Supra MKIV US twin turbo's gemonteerd, (stalen schoepenwielen) Turbo's zijn ondertussen 7dkm oud.
Toyota Supra MKIII turbo 5/speed R154 versnellingsbak met 1JZ-GTE bellhouse
Toyota Supra MKIII turbo cardanas (aangepast en gebalanceerd) met nieuwe kruisstukjes en ophanglager
1JZ-GTE vliegwiel en koppeling (gebalanceerd)
S188 huis 3.46 gereviseerd 40% sper-differentieel
Apexi AVC-R boost controller black edition
Mercedes G klasse intercooler
Home made Apexi cold air intake
High Flow bosch pomp
Uitlaat: eerste deel 76mm (volledig de-cat) ->2x50mm RVS Simons einddempers
Greddy Boost Cut Controller
HKS Speed Limit Defender
Mishimoto vol aluminium e36 M3 Radiateur
Recentelijk vervangen, keeringen, waterpomp, distributie, bougiekabels, slangetjes, NIEUWE kachelmotor, ruitenwisserschakelaar, startblokje, Radiateur en waterslangen,
Motorolie 5w40 Castrol Magnatec vol syntetisch


Body / onderstel

Carrosserie BMW 3 serie 323i uit 1983
ALLE ophangrubbers zijn vervangen door orginele BMW M3 of M-tech rubbers, géén PU.
Custom motor en baksteunen
Rubberen Exentrische topmounts (meer negatief camber op de voorzijde)
Voorkant nieuwe 22mm en achter 13.5mm stabistang
Billstein B8 schokdempers
Intrax Racing -60 veren rondom
Achteras sporing en camber stelbaar gemaakt en 4 wiel uitgelijnd.
BMW E36 Stuurhuis met stuuruitslag begrenzers
Veerpootbrug voorkant

Remsysteem

Voor 312mm / Achter 294mm remschijven icm e34 V8 remklauwen met (nieuwe) 750i hoofdremcilinder
E23 Hydrolic brake booster

Interieur/div.

M/tech 1 set rondom, side skirts zitten er niet op, wel aanwezig (vvfl, met omhoog staande randen).
Hartge 7.5J 16 inc wielen met Dunlop Sportmaxx voor en Kumho Ecsta achter.
Alpina Meterhouder
High Fancy Speakers en Alpine Radio met Bluetooth Carkit.
e36 M3 voorstoelen
Carrosserie is in zeer goede staat, lak is matig.


* Auto is gebouwd op dagelijks gebruik en heeft al 6 jaar probleemloos gereden.
* Motor staat op kenteken en de complete motorswap is bekend bij de RDW.
* Honderden foto's van de totale swap zijn (online en digitaal) aanwezig
* Motor staat nu reeds 4 jaar afgesteld op 1.0 bar en levert naar schatting 370 Wpk (330pk stnd).
* Testpiloten mogen thuisblijven
* Mag duidelijk zijn dat er kosten technisch niks bespaard is met deze swap en altijd gekozen voor een duurzame oplossing.
* Leuke basis voor 1000+ PK of ombouwpakket voor je eigen E30.

Power to weight ratio (Kilo/pk) 3.27

Unieke aanbieding, mocht de auto aan het eind van het jaar niet weg zijn dan zal hij in onderdelen verkocht gaan worden, mede omdat hij in onderdelen meer waard is dan de vraagprijs.
Auto gaat weg vanwege ander werk en mede omdat ik er nog amper tijd voor heb sinds de kleine


Vraagprijs 10500,-

(Geen inruil)

061-4546384

Omgeving Rotterdam

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Bericht door GTRene » 04 apr 2015, 21:07

aan de ene kant leuk, maar aan de andere kant :hmmm:

maar wel leuk opzich.

persoonlijk liever 1 van de 2 fraaie e30 die eerder genoemd werden, die met v8.

Gebruikersavatar
Richard430
Berichten: 668
Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53

Re: E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Bericht door Richard430 » 04 apr 2015, 21:13

2jz-gte is absoluut gaaf. Maar niet in een E30 carrosserie imo.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1676
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Bericht door Jan-Willem » 04 apr 2015, 22:10

GTRene schreef:aan de ene kant leuk, maar aan de andere kant :hmmm:

maar wel leuk opzich.

persoonlijk liever 1 van de 2 fraaie e30 die eerder genoemd werden, die met v8.
Tjah dat is ook wel een beetje te verwachten Rene Veeeacht :mrgreen:

Ding is rap zat!

http://youtu.be/0_72uw32SoI" onclick="window.open(this.href);return false;

https://youtu.be/imrDPLszmBM" onclick="window.open(this.href);return false;

https://youtu.be/1DNgw0LdzXA" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Bericht door GTRene » 04 apr 2015, 23:06

rap zat idd :D , maar heb er een ander gevoel bij, voelt dan meer als een racer dan als een klassieker met dikke motor.
ik zou bv ook liever een S50/S54 er in dan de Jap motor, ook al kan je met die Jap techniek wellicht veel meer en goedkoper? maar gewoon qua gevoel trekt het me minder om de 1 of andere manier.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Bericht door FreudeamFahren » 27 apr 2015, 11:57

*klik* De ideale straat e28, helaas rechtsgestuurd op Engelse Ebay...

*klik* Meer plaatjes op Flickr...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
BMW E28 M5 320+bhp S50 conversion 6 speed 528i Perfect condition. A one off!

Classified Ad price: £15,000.00


Hi, My name is James and I run JFI Classic Cars a BMW specialist.

This is my e28, I finished the conversion at the end of last year. I built the car for myself as I wanted a practical everyday sleeper. This is a no expense spared build and has be built to the highest standard. This is a professional conversion using BMW parts. Every part that has been used in the conversion has been replaced and is new.
I have used the car for the last 5 months and have done around 3000 miles since all the work was carried out.

Original Vehicle
I bought the car with 62,000 genuine miles and only a couple of owners, it had been off the road for some time in dry storage and was in stunning condition. It was a 528i and was highly specced with electric sun roof, 4 electric windows, central locking, ABS, cruise control etc.

Engine
The s50 was sourced from a low mileage 3.2l e36 M3 evo Cab SMG
I fitted new shells and ARP rod bolts, new water and oil pumps, thermostat, crank seals, gaskets, plugs, belts etc.
The lifters were shimmed correctly. A new Vanos had been fitted to the donor car just 8,000miles previous by a BMW main dealer,
The ECU was modified by Enda Tuning, EWS delete, remap and 8,000 RPM rev limit
New Walbro high pressure fuel pump & fittings
9 Inch long K&N filter fitted with a cold air feed.

Drive
The 6 speed box was converted to manual by Neil at All Gears a Getrag specialist.
A driftworks billet light weight flywheel is fitted with a high performance clutch, custom prop shaft, new slave cyl and braided hose.
A fully rebuilt large case 3.64:1 LSD is fitted
Redline fluids used in Gearbox and Differential

Brakes
The brakes are all new, the front callipers and discs are from an e34 m5 fitted with EBC red stuff pads, The rears are from a late e34 m5 Nurburgring edition with vented discs again with red stuff pads.
All hoses are braided stainless
Dot 5 Fluid used

Suspension & steering
Car is fully poly bushed and every suspension and steering joint has been replaced with new oem items. The subframes have been blasted and powder coated.
Rear trailing arms have spherical slide bearings fitted, also blasted and powder coated.
Gaz Gold coil overs fitted, adjustable top mounts currently running 1.5 degrees of negative camber, car was professionally set up on a laser alignment machine.
Front and rear strut braces, (front not currently fitted)

Wheels & Tyres
Wheels were soda blasted and powder coated, they are genuine 16 inch style 5's, fitted with new Toyo Proxes R1R.

Exterior
The exterior is completely standard, which was the idea!! The body work is stunning , I had a few panels re painted and its very hard to pick fault in the car. A new front bumper was fitted but I am still looking for a rear one. The one fitted to the car has a few imperfections. Some new trim was also fitted and the car does look superb.

Interior
The interior is in perfect condition with no wear or damage, I replaced some worn parts with new genuine BMW items. The front seats are sport Recarro seats all matching Ultra Marin Blue. I have fitted some extra VDO gauges for the oil Temp, pressure and Volts. The stereo is high end Nacamichi and Focal set up. Everything works, mirrors, windows, sun roof, cruise control.
The battery has been relocated to the boot.

This car drives superbly, pulls extremely well, it feels quicker than an e36 M3 Evo. It is very useable as an everyday car, it is quiet and very comfortable. Its a pleasure to drive and is much more engaging than an e28 M5 in my opinion.
It has not been on a rolling road, but with no Cats and the remap & 8k limit I would expect another 10-15bhp over an Evo. Also the lower gearing in the final drive make the car quicker through the gears. The handling is excellent and feels very planted.

I have used this car on several long journeys and at a steady 80mph it gets around 32mpg. If you drive it hard its more like 15-20 but averages around 25. Pretty much the same as an e36 M3.

The car is featured in this months edition of BMW Car magazine, if you are interested in buying the car and would like a link to the pictures taken on the magazine shoot then please contact me.
There are more pictures from the build and a few of the car finished here: https://www.flickr.com/gp/jficlassiccars/68t93S/" onclick="window.open(this.href);return false;

I am open to sensible offers on the car but please bear in mind it has cost me more in parts alone than the asking price.
I recommend viewing before making an offer, but I do understand this is not always possible. If you would like to buy the car without viewing I will require a £500 deposit by paypal to secure the car and the agreed balance in cash on collection.
Please feel free to contact me to ask any questions on 07966 440609 or mail james@jficlassiccars.co.uk

Walter
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Bericht door Walter » 27 apr 2015, 12:03

.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Bericht door GTRene » 27 apr 2015, 12:29

wel leuk zoiets :D

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Bericht door Peric » 08 mei 2015, 22:00

Iemand met geld te veel?

E30 M3 omgebouwd naar V10, maar hoe? Heul netjes! :)


De Ebay-advertentie (schrik niet.. :P )
http://www.ebay.com/itm/111663774620" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Bericht door GTRene » 08 mei 2015, 23:32

:gek: dan moet je wel heel veel te veel hebben :D

zitten wel mooie delen op zoals de achterophanging e.d.

maar die uitlaten zo lijkt echt geen porum vind ik

Afbeelding

die voor bumpers vind ik daar-in-tegen wel weer mooi :mrgreen:

Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Bericht door EvdP » 10 mei 2015, 10:22

Wel aftermarket bumpers :tong:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Semrush [Bot] en 167 gasten