Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- Joy
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Tja, dat is uiteindelijk met alles zo. Als het asfalt kapot is gereden zit er niks anders op dan dat stuk weg te frezen en er een nieuwe laag over te leggen. In al die jaren is het oppervlak al tientallen keren aangepast. Wat nu als 'karaktertrek' bekend staat is een imperfectie die er 10 of 20 jaar geleden helemaal niet zat. En door het toegenomen verkeer slijt de boel alleen maar harder.
- MParallel
- Auto: BMW
^^
Dat.
De baan is al jaren niet meer wat het in de jaren 30 was. Dan is het aanwezig zijn van vangrail ook niet meer dat "rauwe".
Dat.
De baan is al jaren niet meer wat het in de jaren 30 was. Dan is het aanwezig zijn van vangrail ook niet meer dat "rauwe".
- Knot
Dat is wel zo maar ik vond in 2005/2006 juist de spekgladde stukken op nat zo gaaf, is nu gehalveerd of half grip half glad, waar je niet lekker van op aan kunt om een vloeiende hoge snelheidsdrift in/door te zetten.
- Camiel
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Zat ik net even te zoeken naar tips omdat ik er zaterdag praktisch langs kom, lees ik dit...
Balen! Dan maar kijken of ik er van het voorjaar langs kan.
Balen! Dan maar kijken of ik er van het voorjaar langs kan.
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
En toch is iedereen weer blij/enthousiast als ie een paar seconden van z'n PR af rijdt, of als de nieuwste sportauto weer een ronderecord neerzet...Alexander schreef:+1000 de rauwheid van de baan wordt met de jaren stukken minder. De baan anno 2014 is zoveel strakker/vlakker/grippier dan zeg in 2007.Michel Huisman schreef:Ben ik het niet mee eens.. werkzaamheden om de baan te 'verbeteren' betekent meestal dat er weer ergens een stukje karakter van de baan verdwijnt.MParallel schreef:Alleen maar gunstig. Hoe langer de werkzaamheden hoe beter de baan/omgeving.
<ouwe lullen modus>
Ik ben het overigens wel met jullie eens hoor
- witje
- Mnrk
Zonde dat ze dit weekend niet open zijn!
Zaterdag en zondag 11 tot 14 graden en een lekker zonnetje.
Zaterdag en zondag 11 tot 14 graden en een lekker zonnetje.
- PD power
Dacht ik ook al 
- Danish
Gok dat het volgend weekend erg druk gaat zijn, als die open gaat.
- witje
Ik las in het Touristenfahrerforum dat de Hockenheimring zondag ook weer open gaat
- JoostSchouten
Leuk vermaak van op de Hockenheimring van dit weekend.
Wordt heel wat afgeklooid/uitgeprobeerd als er wat extra ruimte rondom de baan is.
Vervelende Porsche schuiver op 2:20
Wordt heel wat afgeklooid/uitgeprobeerd als er wat extra ruimte rondom de baan is.
Vervelende Porsche schuiver op 2:20
- witje
Eschbach onder constructie:
http://bridgetogantry.com/2/index.php/h ... -this-week" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bridgetogantry.com/2/index.php/h ... -this-week" onclick="window.open(this.href);return false;
- witje
Goed je nog effe gesproken te hebbenAlexander schreef: <ouwe lullen modus>
Zaterdag genoten van de VLN testritten, flinke vlammen uit de uitlaten van de Maserati MC12. Aston Martin en SLS gingen als de brandweer
Zondagochtend lag er 2 cm sneeuw op de auto in Kelberg.
Pas om 11:00 was de mist en gladheid dusdanig verdwenen dat de boel open ging.
Rustig 4 ronden gereden, vooral omdat de rechter remcilinder niet snel genoeg terugkwam. Bij hard aanremmen blokkeerde het voorwiel en bleef vervolgens een halve seconde 'plakken' na het loslaten. Was niet prettig (gelijk nieuwe klauwen besteld)
Overigens vlak voor Kallenhard nog even deze Focus langs laten rijden, wetende dat deze bocht een probleem zou gaan opleveren. Hij maakte vervolgens een beste glijder
Alle andere zaken waren prima, kon ook weer gewoon de karussell door zonder geschraap. Olieverbruik is flink minder geworden na het gieten van 2 flesjes STP. Sowieso geen blauwe rook meer gespot. Spul werkt goed!
- MParallel
Zo, die heeft mazzel!
STP?
STP?
- witje
http://www.amazon.de/STP-60450L-%C3%96l ... B0080CCY86" onclick="window.open(this.href);return false;MParallel schreef: STP?
Motor loopt rustiger, koeler en stiller. Na 350 km heen en 350 km terug en 4 ronden NBR weinig verschil op de peilstok. Ik moest voorheen een liter Shell Helix 5w-40 bijvullen na elk weekend in de Eifel
- MParallel
Ben nooit zo van die additieven, maar dit klinkt wel mooi.witje schreef:http://www.amazon.de/STP-60450L-%C3%96l ... B0080CCY86" onclick="window.open(this.href);return false;MParallel schreef: STP?
Motor loopt rustiger, koeler en stiller. Na 350 km heen en 350 km terug en 4 ronden NBR weinig verschil op de peilstok. Ik moest voorheen een liter Shell Helix 5w-40 bijvullen na elk weekend in de Eifel
Kelberg...zit er elk jaar vlak bij, maar jij zat in Kelberg zelf? Zijn daar hotels?
- witje
In Kelberg kan je een overnachting boeken bij iemand thuis voor 45 euro. Maar ik moet zeggen dat thuis slapen en dan 5 uur in de ochtend richting Ring rijden eigenlijk beter bevalt. Qua fitheid scheelt het niet veel en de auto is lekker warmgereden bij aankomst.
Bij een goedlopende motor moet je geen spul toevoegen, als echter de kleppen tikken of blauwe rook uit de uitlaat komt dan schaadt het niet om te proberen. Wel eerst olie verversen...
Bij een goedlopende motor moet je geen spul toevoegen, als echter de kleppen tikken of blauwe rook uit de uitlaat komt dan schaadt het niet om te proberen. Wel eerst olie verversen...
- MParallel
Ah juist, op die manier.
- Knot
Ik vind het altijd wel wat hebben om in de buurt te slapen, paar (niet teveel) biertjes te pakken in de kroeg en na een stevig ontbijt lekker wat rondjes draaien (zo vroeg mogelijk dan is het nog rustig).
Ook vaker aan de Moezel geslapen, dan heb je een ritje van 30 min naar de ring om alles op te warmen en nog bochtige wegen ook.
Ook vaker aan de Moezel geslapen, dan heb je een ritje van 30 min naar de ring om alles op te warmen en nog bochtige wegen ook.
- Mnrk
Ja precies, pizza en een pilsje en dan lekker tukken.Knot schreef:Ik vind het altijd wel wat hebben om in de buurt te slapen, paar (niet teveel) biertjes te pakken in de kroeg en na een stevig ontbijt lekker wat rondjes draaien (zo vroeg mogelijk dan is het nog rustig).
Ik heb al een aantal keer bij een B&B in Quiddelbach geslapen en dat is echt top!
- witje
Had zaterdagmiddag nog een foto gemaakt vanaf de slaapplaats. Ook handig: de Lidl zit er recht tegenover en het Ed tankstation is 50 meter verder.

Vervelend was wel dat er 2 kamers zijn en in de andere zat dit keer een jong Chinees stel dat nogal luidruchtig was. Zou je niet verwachten, reden in een gloednieuwe BMW combi met Munchener kentekenen. Ben ze zondag nog 2x tegengekomen: liepen de Subway in en stonden ook te kijken bij Brunnchen.
Overigens eerder al het Center Parcs bij Kelberg geprobeerd (drama, behalve het zwembad dan) en diverse hotels in Altenahr (leuk authentiek, veel bejaarden). Topper was een b&b in Nachtsheim waar er een ontbijt klaar stond waar het Amstel Hotel niet aan zou kunnen tippen.
Vervelend was wel dat er 2 kamers zijn en in de andere zat dit keer een jong Chinees stel dat nogal luidruchtig was. Zou je niet verwachten, reden in een gloednieuwe BMW combi met Munchener kentekenen. Ben ze zondag nog 2x tegengekomen: liepen de Subway in en stonden ook te kijken bij Brunnchen.
Overigens eerder al het Center Parcs bij Kelberg geprobeerd (drama, behalve het zwembad dan) en diverse hotels in Altenahr (leuk authentiek, veel bejaarden). Topper was een b&b in Nachtsheim waar er een ontbijt klaar stond waar het Amstel Hotel niet aan zou kunnen tippen.
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Vorig jaar hier geweest, lekker rustig hotel en aardig personeel. Waldhotel am Nürburgring:

- MParallel
Oh daar. Grappig, nooit geweten. Waar kun je dat boeken?witje schreef:Had zaterdagmiddag nog een foto gemaakt vanaf de slaapplaats. Ook handig: de Lidl zit er recht tegenover en het Ed tankstation is 50 meter verder.
Wat vind je drama aan CP? (Gunderath, iets voorbij Kelberg). Ik zit daar elk jaar voor me 14 daagse trip Nürburgring. Ik ga niet voor het park zelf, maar wel goed vertoeven en precies mooie afstand om de motor op temp te hebben. Ik vind eigenlijk juist het zwembad en drama. Dat is geen suptropisch zwemparadijs a la andere parken, maar echt een extreem basic zwembad.
Toch niet toevallig deze? Dit is genomen op parkeerplaats Lidl.
- Knot
Ik ben ook met het gezin in Center Parcs geweest, kleine meid vind uberhaupt een vorm van zwembad al prima. Huisjes waren goed genoeg, park niks op aan te merken. Heb een paar rondjes nordschleife met de E38 gedaan voor de lol maar ook veel juist in de omgeving rondgereden.
- witje
http://www.booking.com/hotel/de/appartm ... er.nl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het huis ernaast (nummer 12) heeft ook een paar appartementen. Kosten zijn rond de 45 euro voor beide
ZItten allebei direct tegenover de LIDL
http://www.booking.com/hotel/de/eifella ... en.de.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het huis ernaast (nummer 12) heeft ook een paar appartementen. Kosten zijn rond de 45 euro voor beide
ZItten allebei direct tegenover de LIDL
http://www.booking.com/hotel/de/eifella ... en.de.html" onclick="window.open(this.href);return false;