Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
- Bert ///M3
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Airco kan op een trackday of raceauto anders ook een hoop gedoe geven.
Hoop kans dat je de condenser lek rijd bijvoorbeeld door steenslag of als je een beetje schade hebt aan de voorkant. Veel airco systemen op sportwagens schakelen zichzelf ook uit bij vol gas acceleratie dus dan heb je er ook weer minder aan. Verder werkt het ook door op de aandrijfverliezen. Zou dan zelf eerder voor een electrische AC kijken, hoewel ik niet weet of fabrikanten dit op dit moment al doen.
Heb je het dan zou ik het houden. Zo'n GTS of GT4 of GT3 zou ik ook nooit zonder bestellen.
Hoop kans dat je de condenser lek rijd bijvoorbeeld door steenslag of als je een beetje schade hebt aan de voorkant. Veel airco systemen op sportwagens schakelen zichzelf ook uit bij vol gas acceleratie dus dan heb je er ook weer minder aan. Verder werkt het ook door op de aandrijfverliezen. Zou dan zelf eerder voor een electrische AC kijken, hoewel ik niet weet of fabrikanten dit op dit moment al doen.
Heb je het dan zou ik het houden. Zo'n GTS of GT4 of GT3 zou ik ook nooit zonder bestellen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Precies, zoveel mensen, zoveel wensen !
Zo`n kar, daar wil ik elke dag mee rijden, ik wil ook naar de radio luisteren een iPodje kunnen aansluiten en waar nodig de Nav gebruiken, behaaglijk klimaat..........knallen kan altijd met het ding, maar je kan niet overal knallen, ( Jou can sleep in your car, but you can`t race your house) en dan geldt de waarde van de voornoemde opties des te meer.....
Nou, dan ben je er niet met met 126K.............
Zo`n kar, daar wil ik elke dag mee rijden, ik wil ook naar de radio luisteren een iPodje kunnen aansluiten en waar nodig de Nav gebruiken, behaaglijk klimaat..........knallen kan altijd met het ding, maar je kan niet overal knallen, ( Jou can sleep in your car, but you can`t race your house) en dan geldt de waarde van de voornoemde opties des te meer.....
Nou, dan ben je er niet met met 126K.............
-
Als ik dat geld uitgaf, zou ik toch liever gewoon ook in de auto erheen rijden.Luco schreef:En als je hem alleen voor trackdays gebruikt zonder kenteken=geen bpmErikS schreef:Macboy +1,
Kuipjes en gordels. 130k klaar.
Anders snap je die auto niet volgens mij...naar de overheid.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
^ zo is het............
- tuurgtt
- Auto: M140i
Ik zie in de configurator dat een eventuele benzinetank wel gratis kan worden bijgeleverd indien gewenst.
Dat is misschien best handig.
Seriously, je kiest in dit geval voor een 64 liter tank.
Hoe groot is de tank ffs als je dat vinkje niet zet, 40 liter? 50 liter?
Een GTS heeft standaard toch al 64, Romo?
Ik denk overigens dat ik hem helemaal kaal best zou weten te pruimen, you know.
De sportuitlaat, PASM, Sportchrono, de PTV en de slippy diff zijn allemaal standaard.
Doe twee matten van 100 eur en een cruise control van wat, 600? en Bob's your favorite auntie's living lover.
PCCB is mooi maar belachelijk geprijsd.
Airco en xenon zijn ook standaard, en een radio? Ik luister wel naar Radio Flat-6. Speakers zijn zwaar.
De sportuitlaat, PASM, Sportchrono, de PTV en de slippy diff zijn allemaal standaard.
Doe twee matten van 100 eur en een cruise control van wat, 600? en Bob's your favorite auntie's living lover.
Airco en xenon zijn ook standaard, en een radio? Ik luister wel naar Radio Flat-6. Speakers zijn zwaar.
- Robin Hartog
Is standaard al 64 liter ja. Bij de GT3 is die optie een 90 liter tank. Wellicht is dat een foutje in de configurator?tuurgtt schreef:Ik zie in de configurator dat een eventuele benzinetank wel gratis kan worden bijgeleverd indien gewenst.
- romo
Ja, GTS is standaard 64L
Standaard op de GT4 54L, optie (gratis) naar 64L
Zal wel weer een slimmigheid zijn, massa incluis rijder a 75 kg en 90% gevulde tank van 54L............
PCCB €7,700 en nog een beetje geloof ik, in GT4 geval wel de 410 voor en de 390 achter, dat zijn dus de GT3 / Turbo remmen
De GTS heeft PCCB`s van 350 rondom, dat zijn tevens de 991 maten (exclusief GT3 / Turbo dus)
Opvallend ook de fors grotere wielmaten;
GTS 235-20" voor en 265-20" achter
GT4 245-20" voor en 295-20" achter
Tussen acceleratie 80-120 km/h
GTS HB 6,5 sec, 5e verzet
GT4 HB 5,5 sec, 5e verzet
GTS PDK 2,9 sec
0-200 km/h
GTS 16 sec
GT4 14,5 sec ( gelijk een M4 uit mijn hoofd) serieus rap
Een GT4 met een GT3 PDK bak d`r in, dat lijkt me ook wel wat......
Zal wel weer een slimmigheid zijn, massa incluis rijder a 75 kg en 90% gevulde tank van 54L............

PCCB €7,700 en nog een beetje geloof ik, in GT4 geval wel de 410 voor en de 390 achter, dat zijn dus de GT3 / Turbo remmen
De GTS heeft PCCB`s van 350 rondom, dat zijn tevens de 991 maten (exclusief GT3 / Turbo dus)
GTS PDK 2,9 sec
0-200 km/h
GTS 16 sec
- Robin Hartog
GT4 gebruikt volgens mij ook onderdelen van de GT3. PCCB's, velgen/banden en volgens mij ook PASM van de GT3.romo schreef:Ja, GTS is standaard 64L
GTS PDK 2,9 sec
0-200 km/h
GTS 16 sec
Handbak uit de GTS en achterophanging van de reguliere Cayman (GTS).
- romo
GT4 Achterwielophanging is volstrekt nieuw geconstrueerd met dubbele whishbones, een GTS heeft dat niet.
Velgen uiterlijk gelijk, maar GT4 is 5 gaats en GT3 is centre lock
- tuurgtt
Ook standaard trouwens de Michelin Pilot Sport Cup 2's.
Ik denk dat die Christian Gebhardt hier straks op H'heim gewoon een 1:10 mee gaat scoren.
Hoe heet dat ontzettend gave non-metallic blauw van Porsche ook alweer waar de UK 997 GT3 pers-auto mee was uitgerust?
De GT4 in die kleur en dan wél met de gele klauwen van PCCB....
Ik denk dat die Christian Gebhardt hier straks op H'heim gewoon een 1:10 mee gaat scoren.
Hoe heet dat ontzettend gave non-metallic blauw van Porsche ook alweer waar de UK 997 GT3 pers-auto mee was uitgerust?
De GT4 in die kleur en dan wél met de gele klauwen van PCCB....

- romo
Ja das super !
Daarom de mijne ook blauw, gele gordels en gele klauwen..........plaatje, al zeg ik het zelf
Dat gele stiksel kan er ook nog bij, maar wel weer bukken dan

Blauw en geel, maar dan anders..............
Daarom de mijne ook blauw, gele gordels en gele klauwen..........plaatje, al zeg ik het zelf

Dat gele stiksel kan er ook nog bij, maar wel weer bukken dan
Blauw en geel, maar dan anders..............

- tuurgtt
Riviera blue volgens PH. Geweldig. Kun je bij Porsche net als bij BMW dat als sonderfarbe aanvragen?romo schreef:Ja das super !
En wat kost zoiets dan? Net zoveel als die ceramics?
- romo
Oef dat weet ik zo niet, alles kan bij Porker, wel bukken, maar echt alles kan.........
Dit vind ik mooi zat, wel gele gordels en die PCCB`s dan;

HMOG wat een PRON
Dit vind ik mooi zat, wel gele gordels en die PCCB`s dan;
HMOG wat een PRON
- Robin Hartog
Hmm, ik dacht te lezen dat het de reguliere achterwielophanging was maar dan alleen met in hoogte verstelbare dempers. Maar het blijkt idd redelijk nieuw ontworpen daar allemaal.romo schreef:GT4 Achterwielophanging is volstrekt nieuw geconstrueerd met dubbele whishbones, een GTS heeft dat niet.

@Tuurgtt: Dat heet PTS (Paint To Sample) en daar is een heel gedoe over. Je kunt kiezen uit nu al goedgekeurde PTS kleuren of je kan er zelf 1 indienen. Die moet dan worden getest en goedgekeurd worden. In de US betaal je dan 5000 en dan weet je nog niet eens of jouw gekozen kleur ook mag.

Overigens is Riviera Blue al een goedgekeurde kleur dus die kan je wel krijgen zonder problemen. Als je betaald.
En als het PTS systeem is goedgekeurd voor de Cayman GT4.
- MParallel
- Auto: BMW
^^
Riviera Blue
Riviera Blue
- romo
Ik zie die kleur niet in de configurator staan........
Wat ook heel mooi is;
De GT4 heeft flink wat downforce op top, iets van 100kg dacht ik...
(dat komt omdat Hans d`r in zit uiteraard
)
Wat ook heel mooi is;
De GT4 heeft flink wat downforce op top, iets van 100kg dacht ik...
(dat komt omdat Hans d`r in zit uiteraard

- Robin Hartog
Dat zal je daar ook nooit tegenkomen. Als je een aparte kleur wilt moet je naar de dealer gaan en die gaan dan kijken wat ze voor je kunnen doen.romo schreef:Ik zie die kleur niet in de configurator staan........
Is een Porsche Exclusive optie.
- tuurgtt
Cheers mate.Robin Hartog schreef: @Tuurgtt: Dat heet PTS (Paint To Sample) en daar is een heel gedoe over. Je kunt kiezen uit nu al goedgekeurde PTS kleuren of je kan er zelf 1 indienen. Die moet dan worden getest en goedgekeurd worden. In de US betaal je dan 5000 en dan weet je nog niet eens of jouw gekozen kleur ook mag.
Overigens is Riviera Blue al een goedgekeurde kleur dus die kan je wel krijgen zonder problemen. Als je betaald.
En als het PTS systeem is goedgekeurd voor de Cayman GT4.
Zat ff te googelen op dat blauw, wat een verschrikking.
Riviera, Maritime, Turqoise en Mexico Blue lijken allemaal op elkaar, allemaal non-metallic ook.
Maritime is waar vroeger de 968 ClubSport in geleverd werden o.a. zo lijkt het.
Maar ik zou best wat geld voor een van deze kleuren overhebben bij PTS!
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Leveren die schrapers nou geen volwaardig aircosysteem voor 126K
Climaatregeling € 805,00

Climaatregeling € 805,00
- MParallel
- Auto: BMW
En als je Googlet op 997 GT3 UK press car kom je langduur test van Pistonheads tegen van die auto en daarbij staat dat het om Riviera Blue gaat.tuurgtt schreef: Cheers mate.
Zat ff te googelen op dat blauw, wat een verschrikking.
Riviera, Maritime, Turqoise en Mexico Blue lijken allemaal op elkaar, allemaal non-metallic ook.
Maritime is waar vroeger de 968 ClubSport in geleverd werden o.a. zo lijkt het.
Maar ik zou best wat geld voor een van deze kleuren overhebben bij PTS!
- romo
Al die genoemde soorten blauw voldoen niet aan de hierboven poste platen................
Maar het is toch ook geen Sapphire Blue toch?
Maar het is toch ook geen Sapphire Blue toch?
- Sjoerd
Bij Porsche is helemaal niets standaard. Vandaar dat de prijs zo rap oploopt.
Een kale GT4 bestellen... Leuk verhaal voor op een forum maar ik denk dat zelfs de Porsche verkoper de bestelling niet aanneemt.
Voor serieus track gebruik zou ik overigens met stalen remmen gaan rijden. Je trapt beide namelijk kapot en de stalen zijn 'iets' vriendelijker voor de bankrekening.
Een kale GT4 bestellen... Leuk verhaal voor op een forum maar ik denk dat zelfs de Porsche verkoper de bestelling niet aanneemt.
Voor serieus track gebruik zou ik overigens met stalen remmen gaan rijden. Je trapt beide namelijk kapot en de stalen zijn 'iets' vriendelijker voor de bankrekening.
- GTRene
http://www.porschecentrumeindhoven.nl/m ... an_gt4.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;Standaard o.a. uitgerust met:
- Porsche Torque Vectoring (PTV) incl. mechanisch achteras-sperdifferentieel
- Porsche Active Suspension Management (PASM) met sportievere afstemming en 30 mm lager t.o.v. Cayman
- Onderstel voor circuitgebruik instelbaar
- 911 GT3 remsysteem
- 20 inch GT4 wielen in zijdeglans platinum grijs
- SportDesign buitenspiegels
- Sportstoelen Plus
- GT4 sportstuurwiel met stuurwielkrans in alcantara
- Geborstelde aluminium inleg
Cilinderinhoud: 3,8Ltr Vermogen: 283kW (385PK)
- romo
GTRene schreef:http://www.porschecentrumeindhoven.nl/m ... an_gt4.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;Standaard o.a. uitgerust met:
- Porsche Torque Vectoring (PTV) incl. mechanisch achteras-sperdifferentieel
- Porsche Active Suspension Management (PASM) met sportievere afstemming en 30 mm lager t.o.v. Cayman
- Onderstel voor circuitgebruik instelbaar
- 911 GT3 remsysteem
- 20 inch GT4 wielen in zijdeglans platinum grijs
- SportDesign buitenspiegels
- Sportstoelen Plus
- GT4 sportstuurwiel met stuurwielkrans in alcantara
- Geborstelde aluminium inleg
Cilinderinhoud: 3,8Ltr Vermogen: 283kW (385PK)
Van de optielijst kan zo zo 11K schrappen, PCCB er bij, komt ie op 148K
- GTRene
staat er wel dik op zo op die foto