Playstation 4

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Playstation 4

Bericht door Mari Oh Oh! » 04 feb 2015, 16:21

Hielke schreef:T Een zeer krachtige Force Feedback (wanneer gewenst)
Ik denk dat je toch eens een T500(of TX/T300) van hetzelfde merk moet proberen. ;)

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Playstation 4

Bericht door Hielke » 04 feb 2015, 16:28

Metchu schreef:volgens mij werkt die niet op de ps4 hielke... de stuurtjes van de ps3 zijn niet compatible met de ps4! hier: http://www.sicomputers.nl/racing-wheel- ... s3-pc.html" onclick="window.open(this.href);return false; (zie bij details dat het dus niet voor de ps4 is!)
Oi, dat zou kunnen Metchu. Ik ging er gemakshalve vanuit dat wat op een PS3 past (dat staat op de verpakking), ook op een PS4 past.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Playstation 4

Bericht door Hielke » 04 feb 2015, 16:29

Mari Oh Oh! schreef:
Hielke schreef:T Een zeer krachtige Force Feedback (wanneer gewenst)
Ik denk dat je toch eens een T500(of TX/T300) van hetzelfde merk moet proberen. ;)
Die T500 ken ik. De T100 is op volle sterkte nagenoeg even krachtig. Gelukkig kun je 'm met de klemmen goed bevestigen.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Playstation 4

Bericht door Mari Oh Oh! » 04 feb 2015, 16:50

Hielke schreef:
Mari Oh Oh! schreef:
Hielke schreef:T Een zeer krachtige Force Feedback (wanneer gewenst)
Ik denk dat je toch eens een T500(of TX/T300) van hetzelfde merk moet proberen. ;)
Die T500 ken ik. De T100 is op volle sterkte nagenoeg even krachtig. Gelukkig kun je 'm met de klemmen goed bevestigen.
Als dat zo is dan is ie een flink stuk sterker dan een G25/27 en CSR. Als de FF ook net zo fijn(en vooral snel qua rotaties) is als de T500 dan zou ik het dus zeker een aanrader willen noemen.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Playstation 4

Bericht door Hielke » 04 feb 2015, 17:02

Mari Oh Oh! schreef: Als dat zo is dan is ie een flink stuk sterker dan een G25/27 en CSR. Als de FF ook net zo fijn(en vooral snel qua rotaties) is als de T500 dan zou ik het dus zeker een aanrader willen noemen.
Qua precisie van sturen is ie de mindere van de duurdere types. Vwb snelheid FFB is ie even snel.

Grootste nadeel is de beperkte draaiingshoek van 270 graden lock to lock. Ook is de diameter van het stuurwiel met 25 cm net wat te klein. Op een rondje van 2 minuten ben ik echter slechts 0,4 seconden langzamer dan een hele dure Fanatec set op Raceframe. Thuis rij ik op bureaustoel.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Playstation 4

Bericht door Mari Oh Oh! » 04 feb 2015, 20:46

Hielke schreef: Qua precisie van sturen is ie de mindere van de duurdere types. Vwb snelheid FFB is ie even snel.

Grootste nadeel is de beperkte draaiingshoek van 270 graden lock to lock. Ook is de diameter van het stuurwiel met 25 cm net wat te klein. Op een rondje van 2 minuten ben ik echter slechts 0,4 seconden langzamer dan een hele dure Fanatec set op Raceframe. Thuis rij ik op bureaustoel.
270 Vind ik dan weer echt te weinig(laatste die dat had was mijn Momo Racing). Met 360 zou ik nét mee kunnen (al zijn die er volgens mij niet). En inderdaad een standaard T500 is 30cm en ik dacht handig te zijn en een F458 stuurtje te kopen, vooral vanwege de meedraaiende flippers. Blijkt dat ding 28cm te zijn :( . Scheelt weinig, maar als je bedenkt dat ik het originele stuur liever iets groter had gezien... Uiteindelijk toch maar teruggegaan naar het originele stuur. Het Ferrari-stuur heb ik toen maar verzaagd en 'samengesmolten' met mijn CSR, zodat ik daar van dat plastic cheapo stuur af ben en bovendien geen last meer heb van dat irritante platte Audi stuk onderaan dat stuurwiel(WTF?). Icing on the cake was dat ik meteen van dat gele logo af was. Toch nog win-win-win dus. :df:

Maar back on topic, lijkt me een fij stuurtje voor de prijs, daar doe je vast iemand een plezier mee.

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Playstation 4

Bericht door Metchu » 04 feb 2015, 21:44

Mari Oh Oh! schreef: Maar back on topic, lijkt me een fij stuurtje voor de prijs, daar doe je vast iemand een plezier mee.
maar niet voor de ps4 dus :mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Playstation 4

Bericht door Hielke » 04 feb 2015, 22:55

Metchu schreef:
Mari Oh Oh! schreef: Maar back on topic, lijkt me een fij stuurtje voor de prijs, daar doe je vast iemand een plezier mee.
maar niet voor de ps4 dus :mrgreen:
Nee ok, maar er zit wel een stekker bij!

Gebruikersavatar
Richard430
Berichten: 668
Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53

Re: Playstation 4

Bericht door Richard430 » 05 feb 2015, 03:50

Ik heb inmiddels ook een tweedehands Logitech Momo stuurtje gekocht, om te zien of Assetto Corsa iets voor mij was. Ja, dit is verslavend :tooth:

Helaas is mijn momo stuurtje ook een 270 graden stuurwiel. Nu wil ik ook gaan investeren in wat beter spul, maar ik vraag me af waar je zoiets kunt proberen eventueel? Ik merk dat mijn huidige wieltje absoluut niet precies is en de pedalen.. tsja. Absoluut geen gevoel in, dus ik geef vaak net iets te veel/weinig gas. Remmen gaat wel aardig.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Playstation 4

Bericht door Hielke » 05 feb 2015, 11:08

Richard430 schreef:Ik heb inmiddels ook een tweedehands Logitech Momo stuurtje gekocht, om te zien of Assetto Corsa iets voor mij was. Ja, dit is verslavend :tooth:

Helaas is mijn momo stuurtje ook een 270 graden stuurwiel. Nu wil ik ook gaan investeren in wat beter spul, maar ik vraag me af waar je zoiets kunt proberen eventueel? Ik merk dat mijn huidige wieltje absoluut niet precies is en de pedalen.. tsja. Absoluut geen gevoel in, dus ik geef vaak net iets te veel/weinig gas. Remmen gaat wel aardig.
Het gevoel in de pedalen zal nooit het niveau van die in een echte auto gaan benaderen. Door veel te rijden (of door altijd met ABS te remmen) kun je aardig wat compenseren. Voor 149 euro heb je Fanatec pedalen met op de rem een loadcell (druksensor) en voor 179 een Fanatec stuurtje met hele mooie riemaandrijving. Qua relaisme en feedback wordt het dan een heel stuk beter. De Logitech G25 en G27 rijders kennen terecht ook een grote schare fans. Ik heb gisteren bij een knaap een tweedehands Fanatec stuurtje gekocht. Hij reed nu zelf met een dure Thrustmaster met Logitech 27 pedalen. Het rempedaal was door een hydrulisch systeem van het merk PerfectPedals vervangen (300 dollar nieuw voor alleen de rem!), en ik moet zeggen dat het heel realistich aanvoelde. Natuurlijk idioot duur als je beseft dat je bij Fanatec voor 149 een schitterend pedalen systeem met vergelijkbare techniek koopt.

Waar probeer je zoiets uit? Ik denk bij mede DF-ers uit de buurt die je dat spul eens willen laten proeven. Proefopstellingen in winkels kom je volgens mij nergens tegen. Fanatec werkt niet eens met retailers. Daar koop je direct bij de producent in Duitsland.

Gebruikersavatar
Richard430
Berichten: 668
Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53

Re: Playstation 4

Bericht door Richard430 » 05 feb 2015, 20:47

Dat is inderdaad behoorlijk wat geld voor een rempedaal, maar hobby mag soms wat kosten. Ik heb het vermoeden dat Fanatec the way to go is. Riemaandrijving klinkt mij wel goed in de oren. Mijn huidige stuur voelt wat hakkelig aan rond de middenstand, erg vervelend.

Inmiddels heb ik het gas geven wat delicater aangepakt en dat gaat wat beter. Ik denk dat ik binnenkort toch maar wat centjes stuk ga slaan op een nieuwe set-up. Ben benieuwd hoeveel verschil 900 vs 270 graden gaat maken.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Playstation 4

Bericht door WJ » 05 feb 2015, 21:50

Is het echt zo dat je met die fancy stuurtjes betere tijden rijd? Ik rij al sinds gt5 met me 50euro honky tonky stuur, hehe.

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5995
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Playstation 4

Bericht door matthyssie » 05 feb 2015, 22:21

Hielke schreef:Te koop: Thrustmaster T100 Force Feedback racing wheel.

Geschikt voor Playstation en PC.

Nog geen twee weken oud! Assetto Corsa bevalt me zo goed dat ik besloten heb de hobby te upgraden middels Fanatec spullen.

De T100 doet het voor z'n prijs geweldig. Een zeer krachtige Force Feedback (wanneer gewenst), een degelijke en simpele bevestiging voor op een bureau, en een mooie en precieze set pedalen.

Gekocht voor 75 euro, nu op DF voor slechts 50 euro!
Jij weet ook niet wat je wil. :lol: :lol:

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Playstation 4

Bericht door Hielke » 05 feb 2015, 22:26

Voor het rijden op een console zou ik nooit een fancy stuur dat meer dan 100 euro kost kopen.

Heb vanavond even met mijn Fanatec Porsche GT3RS icm met de 25 euro pedalen van de Thrustmaster T100 set (wie pakt nou die parel?) gereden. Hoe groot is nou dat verschil met een goedkoop 270 graden stuur?

Marketing mode on: nauwelijks verschil! Thrustmaster T100 all the way!

Marketing mode off: Geen commentaar!

:lol:

Thys, ik weet inmiddels wel wat ik niet wil :D

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Playstation 4

Bericht door Mari Oh Oh! » 06 feb 2015, 11:23

Hielke schreef:Voor het rijden op een console zou ik nooit een fancy stuur dat meer dan 100 euro kost kopen.

Heb vanavond even met mijn Fanatec Porsche GT3RS icm met de 25 euro pedalen van de Thrustmaster T100 set (wie pakt nou die parel?) gereden. Hoe groot is nou dat verschil met een goedkoop 270 graden stuur?

Marketing mode on: nauwelijks verschil! Thrustmaster T100 all the way!

Marketing mode off: Geen commentaar!

:lol:

Thys, ik weet inmiddels wel wat ik niet wil :D
Heel eerlijk? De CSR die ik heb valt mij eigenlijk zwaar tegen. Op sommige gebieden is hij beter dan een G25 (geen tandwielfeel FFB en dito geluid) en zelfs de standaard pedalen zijn goed(geen T500 staalconstructie, maar toch), maar wat een plasticfantastic Kilo-Utrecht stuur heeft dat ding zeg, ongelofelijk in die prijsklasse en de stuurschacht is ook te buigbaar. De reden dat ik een CSR heb gekocht is dat dat een goed betaalbaar stuur was voor Forza 4. Dat is ook geen Sim maar voor mijn gevoel geloofwaardiger dan GT5. Maar ja, die kon ik wél overweg met mijn T500... En ik vind het een tikkie overdreven om te zeggen dat een goed(klasse tot ca. €450) stuur daar geen zin zou hebben, want de FFB is bij GT en FM best goed IMHO. En met FFB is het voor mij net als banden en speakers, het is één van de belangrijkste schakels in je setup qua beleving.

Ik had op zich wel een CSW gewild, maar die is alleen compatible met een PC. Bovendien was die toen nog amper beschikbaar en heb ik nog steeds mijn twijfels over de bouwkwaliteit van Fanatech. Komt nog eens bij dat de FFB van de T500 als ik de reviews mag geloven alsnog sterkter(en sneller) is dan de top-of-the line CSW waarvan alleen de base met std stuurwiel duurder is dan mijn T500(ik heb hem voor 400 rond bij CoolBleu gekocht). Ik lees net overigens dat de CSW 2 Mabuchi(nog bekend van RC racing) inkjet-printer motoren gebruikt :please: , terwijl de T500 een industriële motor gebruikt waar ik toch meer vertrouwen in heb.

Kortom het enige wat mijn T500 voor mij (persoonlijk) zou kunnen overklassen is één van de nieuwe sturen met industriële stappenmotor. Die dingen komen relatief gezien ergens in de buurt van de kracht die je nodig hebt om een kart te besturen. Maar ja dan praat je nu nog over een euro of 1500 voor alleen een stuur. Dat is mij een euro (b)rug te ver.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Playstation 4

Bericht door Hielke » 06 feb 2015, 12:08

Dan heb je het over zo'n Accuforce stuur?

Ieder merk heeft z'n eigen schare fans. Net als iedere sim. Ik kon goedkoop aan een GT3 RS wheel komen (stuurtje waar Jan Lammers hierboven mee zit te sturen) en heb er vanochtend bij Fanatec CSR Elite Pedals bij gekocht. Daar zal ik het mee moeten doen.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Playstation 4

Bericht door Mari Oh Oh! » 06 feb 2015, 12:39

Hielke schreef:Dan heb je het over zo'n Accuforce stuur?

Ieder merk heeft z'n eigen schare fans. Net als iedere sim. Ik kon goedkoop aan een GT3 RS wheel komen (stuurtje waar Jan Lammers hierboven mee zit te sturen) en heb er vanochtend bij Fanatec CSR Elite Pedals bij gekocht. Daar zal ik het mee moeten doen.
Inderdaad, bijvoorbeeld SimSteering of AccuForce. :df:

Klopt. Ieder zijn meug. Het stuurwiel zelf van een GT3 RS is volgens mij wel een stuk beter dan die van een CSR(al zitten daar volgens mij ook 2 tril-motoren in de rim wat de constructie toch minder degelijk maakt). De basis van de CSR lijkt één op één overgenomen(zij het in een andere kleur) van de GT3. Die Elite pedalen lijken mij dan wel weer top, en dan vooral de Loadcell. Die van de T500 zijn perfect afgezien van het feit dat de rem een normale potmeter-achtige constructie is.

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Playstation 4

Bericht door Metchu » 06 feb 2015, 15:11

elke keer denk ik oh leuk iemand heeft iets over de ps4 geplaatst en elke keer raak ik zwaar teleurgesteld omdat er hier om wat centimeters gewauweld wordt over een stuur die niet eens past op de ps4.... :tong uitsteken:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Playstation 4

Bericht door dvh » 06 feb 2015, 15:55

:mrgreen:

Dit weekend.
Gratis Countertrike Hardline demo voor de ps4 liefhebbers :popcorn:

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Playstation 4

Bericht door Hielke » 06 feb 2015, 16:30

Metchu schreef:elke keer denk ik oh leuk iemand heeft iets over de ps4 geplaatst en elke keer raak ik zwaar teleurgesteld omdat er hier om wat centimeters gewauweld wordt over een stuur die niet eens past op de ps4.... :tong uitsteken:
Man, je mag blij zijn dat hier überhaupt nog mensen posten. Offtopic natuurlijk, dat wel. Wie wil nou met zo'n matig aftreksel van een echte sim geassocieerd worden.

:tooth:

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Playstation 4

Bericht door Metchu » 06 feb 2015, 16:45

dvh schreef::mrgreen:

Dit weekend.
Gratis Countertrike Hardline demo voor de ps4 liefhebbers :popcorn:

COOL! kan je dat in de psn store gewoon uitproberen dan?

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Playstation 4

Bericht door dvh » 06 feb 2015, 18:47

Volgens mij wel !...
Ben geen expert maar werd net getipt :-)
Is overigens geen demo maar een beta-weekend. Dus alleen dit weekend spelen.

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Playstation 4

Bericht door Metchu » 07 feb 2015, 01:25

ja idd via psn ff downloaden en dan installeren... ben benieuwd! nu bezig :swinging:

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Playstation 4

Bericht door Metchu » 07 feb 2015, 03:13

mèh, ik ga er iig geen 60 euro voor betalen bij de release....

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Playstation 4

Bericht door dvh » 07 feb 2015, 09:05

Ja? Niks bijzonders ?
Heb niet gespeeld namelijk.. en counterstrike ligt ook al meer als een jaar ongebruikt in de hoek.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten