Lotus Elise/Exige/Europa tuning
- Alexsti
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
Er zitten Yokohama Advan Neova AD08 onder, wel een soort semie.
Maar is dit niet specifiek voor de S2 want voor een S1 Kan ik ze niet vinden ?
Maar is dit niet specifiek voor de S2 want voor een S1 Kan ik ze niet vinden ?
- smiley
- Berichten: 9097
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
Effe gegoogled op een S1 elise en die hebben hetzelfde type upright lijkt het.
Je kunt yvo van elise-shop gewoon bellen voor het zekerste.
Je kunt yvo van elise-shop gewoon bellen voor het zekerste.
- Alexsti
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
Als ik van de week weer onder de lotus duik zal ik er eens op letten , bedankt voor de tip.
Alex,
Alex,
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
Nitrons klinkt goed, lees je veel goede verhalen over
140pk is opzich ook leuk, kan me nog herinneren dat ik destijds toen de elise uitkwam ik een testritje had gedaan samen met m'n pa in een 120pk versie, die vond ik wel leuk tot zeg 80/100 maar daarna te weinig.
Jaar of wat later de 111S dacht met 160pk destijds, ook via de dealer (nieuw) en dat was al heel wat pittiger ook iets over de 100 zeg tot 140/160 oid, dus leuk vermogen voor binnen doorwegen e.d.
vanaf 190 en meer ist ook nog leuk op zeg de snelweg e.d., maar als je daar niet of weinig zit dan is de zeg rond de S versies vermogen (145<>160pk) ook genoeg to have fun.
lees daar ivm met die bouten, als je veel on track zit zelfs die 10.9 elk jaar verversen?
hoeveel upright bouten zitten er aan per kant?
140pk is opzich ook leuk, kan me nog herinneren dat ik destijds toen de elise uitkwam ik een testritje had gedaan samen met m'n pa in een 120pk versie, die vond ik wel leuk tot zeg 80/100 maar daarna te weinig.
Jaar of wat later de 111S dacht met 160pk destijds, ook via de dealer (nieuw) en dat was al heel wat pittiger ook iets over de 100 zeg tot 140/160 oid, dus leuk vermogen voor binnen doorwegen e.d.
vanaf 190 en meer ist ook nog leuk op zeg de snelweg e.d., maar als je daar niet of weinig zit dan is de zeg rond de S versies vermogen (145<>160pk) ook genoeg to have fun.
lees daar ivm met die bouten, als je veel on track zit zelfs die 10.9 elk jaar verversen?
hoeveel upright bouten zitten er aan per kant?
- smiley
- Berichten: 9097
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
2 aan elke kant.GTRene schreef:lees daar ivm met die bouten, als je veel on track zit zelfs die 10.9 elk jaar verversen?
hoeveel upright bouten zitten er aan per kant?
Hier kun je ze beter zien. In het grote ronde gat zit de balljoint van de wishbone.
http://www.eliseparts.com/products/show ... nt-mounts/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaarlijks verversen is aan te raden met semi's ja.
Het zijn rekbouten, en na rekken komt breken zeg maar.
Het wiel wordt aan de onderkant met de spoorstang vastgezet, en bovenin met die 2 upright bouten.
Daar komt dus de meeste stress op met semi's (als je goed je best doet)
Laatst gewijzigd door smiley op 01 nov 2014, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- smiley
- Berichten: 9097
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
Niet echt, maar als je nog eens voor AD048 gaat zeker wisselen.Alexsti schreef:Er zitten Yokohama Advan Neova AD08 onder, wel een soort semie.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
ah thanks, hm, dat ziet er ook wel een beetje uit als een 'zwakke' plek waar best veel krachten opkomen.
- smiley
- Berichten: 9097
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
Precies.GTRene schreef:ah thanks, hm, dat ziet er ook wel een beetje uit als een 'zwakke' plek waar best veel krachten opkomen.
Op 6min20 zie je de spoorstang gaan, maar had net zo goed de upright bouten kunnen zijn:
(die curbstone op 6min17 gaf hem het laatste zetje)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
die had nog mazzel zo langs dat blok
krijgt de kar ineens een nare streek van
krijgt de kar ineens een nare streek van
- smiley
- Berichten: 9097
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
Lekker
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lotu ... wacht.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lotu ... wacht.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
ooh, idd lekker, 330pk in een lightweight
- smiley
- Berichten: 9097
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
Ferrari 3.5L V8 from the 355, motorswap in een Elise S1
http://s1elige.blogspot.co.uk/2014/04/welcome.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s1elige.blogspot.co.uk/2014/04/welcome.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
wat gaaf
en eindelijk in lengterichting
kan zo niet vinden of die de wielbasis ook moest veranderen en dus ook carros aanpassingen moet maken?
maar leuk hoor
en eindelijk in lengterichting
kan zo niet vinden of die de wielbasis ook moest veranderen en dus ook carros aanpassingen moet maken?
maar leuk hoor
- smiley
- Berichten: 9097
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
Ik kan het niet helemaal goed bepalen.
Het zagen in het alu chassis thv de benzinetank is wel erg drastisch. (zie ik voor het eerst)
Het zagen in het alu chassis thv de benzinetank is wel erg drastisch. (zie ik voor het eerst)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
Ik kan me zo niet voor de dag halen hoe de voor en na eruit ziet...
mijn hersenen laten me dat en daarvoor lastig vergelijken helaas.
neem aan dat ze de structuur niet te veel hebben aangetast.
mijn hersenen laten me dat en daarvoor lastig vergelijken helaas.
neem aan dat ze de structuur niet te veel hebben aangetast.
- smiley
- Berichten: 9097
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
Dit is ervoor
Hier heeft ie de firewall verplaatst van achter de rollbar tot ervoor.
Dat is geen dragend materiaal, dus prima.
Dan gaat het wat drastischer.
Hier wordt een stuk uit het dragende deel gehaald, wat de brandstoftank beschermd.
En hier gaat het hulpchassis eraan.
Puur technisch kan de auto nu de schroot op. (ondanks het versterkingsmateriaal wat ie erbij maakt)
Dan is die M5 motor ombouw een stuk netter.
Hier heeft ie de firewall verplaatst van achter de rollbar tot ervoor.
Dat is geen dragend materiaal, dus prima.
Dan gaat het wat drastischer.
Hier wordt een stuk uit het dragende deel gehaald, wat de brandstoftank beschermd.
En hier gaat het hulpchassis eraan.
Puur technisch kan de auto nu de schroot op. (ondanks het versterkingsmateriaal wat ie erbij maakt)
Dan is die M5 motor ombouw een stuk netter.
- Emiel
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
Dat ding tordeert in de eerste bocht.....
Een betere manier is om het zo te doen
Een betere manier is om het zo te doen
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
sow...das idd wel ingrijpend aan gezaagd
op die manier kan hij wellicht wel de wielbasis behouden, maja hij zal dan het chassis aardig moeten verstevigen en met oplossingen komen, vandaar ook die vreemde? tank denk ik
bij veelal andere conversies zie je dat ze een heel ander subframe? maken, de wielbasis wordt dan ook verlengd incl carros aanpassingen.
op die manier kan hij wellicht wel de wielbasis behouden, maja hij zal dan het chassis aardig moeten verstevigen en met oplossingen komen, vandaar ook die vreemde? tank denk ik
bij veelal andere conversies zie je dat ze een heel ander subframe? maken, de wielbasis wordt dan ook verlengd incl carros aanpassingen.
- smiley
- Berichten: 9097
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
Kijken we hier nog naar een lotus conversie Emiel?Emiel schreef:Een betere manier is om het zo te doen
Zo ja, hebbie een linkie van de ombouw?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
is al een heel oude ombouw, dacht van Lotus zelf. ah GT1
http://www.lotustalk.com/forums/f25/ls1 ... ble-61291/" onclick="window.open(this.href);return false;
zie
http://www.sandsmuseum.com/cars/elise/e ... segt1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en hier>
http://www.tech-racingcars.eu/lotus-elise-gt1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.lotustalk.com/forums/f25/ls1 ... ble-61291/" onclick="window.open(this.href);return false;
zie
http://www.sandsmuseum.com/cars/elise/e ... segt1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en hier>
http://www.tech-racingcars.eu/lotus-elise-gt1" onclick="window.open(this.href);return false;
- Emiel
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
Wat betreft die F355 motor in die Elise moet ik mijn mening misschien herzien, de bouwer heeft het frame terug versterkt op andere manieren. Hij wilde de ombouw stil houden gezien alle negatievelingen op Seloc rondom motor conversies, maar dat is dus niet gelukt. Zodra hij iets verder is maakt hij een blog aan.
Hij is zelf engineer en heeft vrienden die engineer zijn o.a. in de F1 dus wie weet wat er uit komt.
Die V8 is inderdaad van de Elise GT1. Als ik mijn handen eens op die spullen kon krijgen, betaalbaar...
Op dit moment kom ik niet verder dan een hagelnieuwe 2.5l i4 Duratec die klaar staat.
2.5l i4 Duratec (nieuw), custom plated diff, 4kg vliegwiel close ratio versnellingsbak, langere final drive (top word 15km/h hoger) , steel caged lagers voor versnellingsbak en nog veel meer. Misschien schroef ik er wel een turbo op.
Hij is zelf engineer en heeft vrienden die engineer zijn o.a. in de F1 dus wie weet wat er uit komt.
Die V8 is inderdaad van de Elise GT1. Als ik mijn handen eens op die spullen kon krijgen, betaalbaar...
Op dit moment kom ik niet verder dan een hagelnieuwe 2.5l i4 Duratec die klaar staat.
2.5l i4 Duratec (nieuw), custom plated diff, 4kg vliegwiel close ratio versnellingsbak, langere final drive (top word 15km/h hoger) , steel caged lagers voor versnellingsbak en nog veel meer. Misschien schroef ik er wel een turbo op.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
mooi blokje, gaat denk nog wel wat tijd overheen eer je alles er in hebt?
- Emiel
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
Kan binnen paar weekenden maar andere dingen hebben prioriteit momenteel.
Blokje past 1 op 1, moet de throttlebodies port matchen of ik stap over op cosworth single tb intake, motorsteunen moeten iets aangepast worden.
Als ik iets met turbo wil doen dan gaat de conversie een heel jaar duren, dus daar wachten we niet op. Wil rijden en gas geven. Het is goed zoals die is. Eerste resultaten van deze conversie zijn 205pk en 235nm op de wielen. Ben links en rechts wat gewicht aan het besparen dus wil op 750kg met volle tank blijven uit komen.
Blokje past 1 op 1, moet de throttlebodies port matchen of ik stap over op cosworth single tb intake, motorsteunen moeten iets aangepast worden.
Als ik iets met turbo wil doen dan gaat de conversie een heel jaar duren, dus daar wachten we niet op. Wil rijden en gas geven. Het is goed zoals die is. Eerste resultaten van deze conversie zijn 205pk en 235nm op de wielen. Ben links en rechts wat gewicht aan het besparen dus wil op 750kg met volle tank blijven uit komen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
klinkt opzich niet verkeerd
- Emiel
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
Bijna 50pk en 50nm meer op de wielen dan nu het geval is. En de auto was nu al niet bepaald sloom.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: MarcH en 177 gasten