Ik zocht naast de Evo en de Colt een leuk autootje om hardcore voor circuit te gebruiken. Ik was al bij 2 Integra's wezen kijken en die zijn me zo tegengevallen, dat ik dacht ik wacht tot ik beide auto's heb verkocht en ga dan een Evo 3 opbouwen.
Dat idee bestaat nog steeds, maar ik werd een paar weken geleden gebeld door een vriend.
Die zegt: Den, er staat nu een leuke Civic te koop. Ik zeg ja, dat ken ik, niet voor mij. Hij zegt nee echt, ga maar eens kijken.
Goed, toen ging het erg snel, dezelfde avond bezichtigd, volgende dag gekocht. Voor het geld en de spullen / werk en opties die erop zitten kon ik hem niet laten staan.
Dus, waar praten we over.
Een Honda Civic EK4, origineel Nederlands.
Motor:
- B18C-R motor (uit een Integra Type R).
- OBDI conversie.
- S9B versnellingsbak.
- 1.5 way LSD.
- ACT heavy duty koppeling.
- Fidanza lichtgewicht vliegwiel.
- Wiseco gesmede zuigers (0,5 mm overmaats).
- Eagle H-beam drijfstangen.
- Skunk2 nokkenassen.
- Skunk2 klepveren.
- Skunk2 klepstoters.
- Skunk2 klepseals.
- Skunk2 inlaatspruitstuk.
- Skunk2 gasklep.
- ARP kopbouten.
- ACL drijfstanglagers.
- ACL krukaslagers.
- Hasport motorsteunen.
- Moroso baffled carterpan.
- D1 Spec sandwichplate.
- Stalen koppakking.
- Grote radiateur.
- Spalfan.
- Defi koelwaterslang adapter.
- Viper cold air intake.
- Mugen oliedop.
- Walbro 255 l/pu brandstofpomp.
- 440 cc injectoren.
- Brandstofdruk regelaar.
- P30 ECU (met remap).
- Airco verwijderd.
Uitlaatlijn:
- Toda Racing spruitstuk.
- Sportcat.
- Spoon middenpijp.
- Spoon einddemper.
- PU uitlaatrubbers.
Interieur:
- Ltec Futura kuipstoel (bestuurder).
- Ltec Pro kuipstoel (passagier).
- Verlaagde stoelrails (bestuurder).
- Ltec 4-punts gordels.
- Fia gekeurde rolkooi (17-punts gelast).
- Crossbar achterin.
- Shortshifter.
- Skunk2 pookknop.
- QSP suede deep dish stuur.
- Blox meterhouder.
- Noodhamer.
- 2 kg schuimblusser.
Exterieur:
- Mugen voorlip.
- OEM Type R koplampen.
- OEM Type R achterlichten.
- Type R grill.
- Type R achterlip.
- Gecleande kofferklep.
- OEM Civic Type R decals.
Onderstel:
- Buddyclub SF1 velgen / Integra Type R velgen.
- BC Racing schroefset.
- Integra Type R onderstel.
- Integra Type R swaybars.
- SRR aluminium draagarmen.
- SRR lower tie bar achterzijde.
- Mugen replica veerpootbrug
- Lichtgewicht wielmoeren.
Remmerij:
- Stoptech remschijven.
- Ferodo DS2500 remblokken.
- Remkoeling voorzijde.
- Grotere hoofdremcilinder.
- Grotere remdrukverdeler.
- ABS verwijderd.
Electronica:
- SPA design dual digitale meter.
- Watertemperatuur meter.
- Shiftlight.
- Grayston killswitch (FIA keur).
De auto heeft een gereviseerde motor en doet me zo enorm veel terug denken aan een eerdere gestripte hothatch die ik had. Die mis ik soms nog steeds en hoop dat ik in deze auto vele plezierige km's mag beleven.
Doel is er veel circuit mee te pakken en de auto naar mijn zin te maken.
Ik heb een heel lange lijst met dingen die nog gedaan moeten worden.
En verder zien we (motorisch o.a.) wel wat de toekomst brengt .......
Zondag voor het eerst op Zandvoort ermee gereden, kijken hoe de motor en balans is. Heb nu een idee waar ik direct verbeterpunten kan aanbrengen.
Verder is het idee hem nog lichter te maken waar ik kan en degelijk op te bouwen voor een goede basis.
Ik hoor graag wat jullie er van vinden.