Eric´s nieuwe racer - BMW 323ti
- Bart Eykens
Re: Eric´s nieuwe racer - BMW 323ti
Dat is een zeer mooi onderstel
Goed bezig!

- Eric-328
Los van een andere einddemper is het inlaat en uitlaattraject nog standaard. Ik ga hier ook niet veel aan veranderen. Er staat een ander blok in de planning en stop daar liever het geld in. Daarbij loopt dit blok lang niet slecht. Hij doet niets onder voor een 328i.e30touring1990 schreef:Gaaf! mooie compact ook![]()
Zijn er nog aanpassingen gedaan aan de inlaat en uitlaat?
Wordt wel even puzzelen bij de rdw. Blijkbaar kun je in een compact van 2000 niet zomaar een s50 lepelen, gezien het bouwjaar.
- e30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Begrijpelijk, kun je het voor nu idd beter standaard laten. als je toch van plan bent die kant op te gaan (s50), kun je dan niet beter kijken voor een s54 gezien de prijzen niet ver uit elkaar liggen? Heb je toch wat modernere techniek!Eric-328 schreef:Los van een andere einddemper is het inlaat en uitlaattraject nog standaard. Ik ga hier ook niet veel aan veranderen. Er staat een ander blok in de planning en stop daar liever het geld in. Daarbij loopt dit blok lang niet slecht. Hij doet niets onder voor een 328i.e30touring1990 schreef:Gaaf! mooie compact ook![]()
Zijn er nog aanpassingen gedaan aan de inlaat en uitlaat?
Wordt wel even puzzelen bij de rdw. Blijkbaar kun je in een compact van 2000 niet zomaar een s50 lepelen, gezien het bouwjaar.
Wat zegt men ervan bij het RDW dan? Als alles deugdelijk is gemonteerd (ook grotere remmen etc) en je een kat hebt waardoor je door de uitlaatgastest komt is het toch in orde?
- GTRene
das toch in zo'n carros denk?
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
als je kan laten zien waar de motor weg komt en een goede demper/uitlaat hebt, dan zal er niet snel een probleem zijn denk ik.
zijn daar tegenwoordig mooie eindempers voor? bedoel de compact is korter en als je een demper ala M3 daar wil kan het nog wel eens moeilijk zijn, destijds bij die van mij in elk geval wel...
wellicht hebben ze tegenwoordig wel dikke en passende op het M3 systeem zeg maar.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
als je kan laten zien waar de motor weg komt en een goede demper/uitlaat hebt, dan zal er niet snel een probleem zijn denk ik.
zijn daar tegenwoordig mooie eindempers voor? bedoel de compact is korter en als je een demper ala M3 daar wil kan het nog wel eens moeilijk zijn, destijds bij die van mij in elk geval wel...
wellicht hebben ze tegenwoordig wel dikke en passende op het M3 systeem zeg maar.

- Eric-328
Ik moet me nog verder verdiepen in de exacte regelgeving.
Wel een leuke auto voor een aantrekkelijke prijs die rode. Daar bouw je hem zelf niet voor
Einddemper van een m3 is passen, tussenstuk moet aangepast worden. Alles is echter op maat te maken door een bedrijf als eps.
Wel een leuke auto voor een aantrekkelijke prijs die rode. Daar bouw je hem zelf niet voor
Einddemper van een m3 is passen, tussenstuk moet aangepast worden. Alles is echter op maat te maken door een bedrijf als eps.
- GTRene
ik vond het ook een leuk ding, helemaal voor dat geld,
zo te lezen zitten er ook wat leuke goodies op
zo te lezen zitten er ook wat leuke goodies op

-
kwam je oude zojuist tegen: http://link.marktplaats.nl/m808819345" onclick="window.open(this.href);return false;
'Ik vraag 11.950,- voor de auto welke ik helaas moet verkopen.
Vele rekeningen en taxatierapport aanwezig.'
'Ik vraag 11.950,- voor de auto welke ik helaas moet verkopen.
Vele rekeningen en taxatierapport aanwezig.'
- Eric-328
De auto is van Ad, hier ook op het forum. Is een super auto waar de vraagprijs factor 2 a 2,5 in is geinvesteerd
- Eric-328
Kleine update... Heb een m3 uitlaat gekocht. Niet bepaald goedkoop, maar krijg er wel gratis een complete s50b30 bij... 

- GTRene
-
OnlineMartijn_bmw
"kleine update"Eric-328 schreef:Kleine update... Heb een m3 uitlaat gekocht. Niet bepaald goedkoop, maar krijg er wel gratis een complete s50b30 bij...

mooie upgrade! succes met de inbouw
- Eric-328
Heb de meeste onderdelen liggen voor de bouw. Nu alleen nog de tijd vinden om eraan te werken.
@Luco, begin maar alvast te trainen voor de sportklasse
@Luco, begin maar alvast te trainen voor de sportklasse

- Adje ///M3
Gaaf project Eric, ben benieuwd naar de verdere updates! 

- Eric-328
weet iemand of achterruit verwarming verplicht is voor de apk, dit ivm het plaatsen van lexaan ruiten.
-
is niet verplicht
- Eric-328
Dank je!
- Eric-328
Volgende week gaan de lexaan ruiten in productie
-
Een complete M3 uitlaatlijn past niet op een compact,na de midden demper moet je het aan passen,en past de eind demper in geen geval.
-
Oh ik dacht dat Erik 'm gewoon een halve meter liet uitsteken, als handig opstapje voor in de achterbak?
Lexaan van Bas zeker? Ja sorry die groupbuy is een beetje in het water gevallen
Lexaan van Bas zeker? Ja sorry die groupbuy is een beetje in het water gevallen

- Eric-328
Moet idd ingekort worden.
Van welke bas? Komt van Motex
Van welke bas? Komt van Motex
-
Ah ik dacht deze: http://www.plastics4performance.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Eric-328
Ik denk dat motex ze bij hun gekocht heeft
-
Anyway mooie upgrade, alle ramen behalve de vooruit neem ik aan?
Weeg het verschil even, ben wel benieuwd wat het doet?
Wil ik ook graag, maar eerst maar wat funds...
Weeg het verschil even, ben wel benieuwd wat het doet?
Wil ik ook graag, maar eerst maar wat funds...

- Bert ///M3
Ik zou gewoon lekker dat onderstel er op schroeven, kooi en stoelen er in, R888's er op en lekker wat rijden 
Dan kan je ook een beetje aan de balans van de auto werken enz. Dingen als lexaan ruiten etc zijn wel leuk, maar die paar KG die het scheelt daar word je zeker in het begin niet zo heel veel wijzer van.
Is een beetje laat in het jaar uiteraard dus je hebt even de tijd

Dan kan je ook een beetje aan de balans van de auto werken enz. Dingen als lexaan ruiten etc zijn wel leuk, maar die paar KG die het scheelt daar word je zeker in het begin niet zo heel veel wijzer van.

- Eric-328
Is allemaal uit praktische overwegingen Bert. De motoren van de ruiten steken net wat te ver uit voor de deurpanelen. Dus motoren eruit en lexaan met sliders erin.Bert ///M3 schreef:Ik zou gewoon lekker dat onderstel er op schroeven, kooi en stoelen er in, R888's er op en lekker wat rijden
Denk dat het blok de eind volgend jaar erin gaat, ga inderdaad eerst km's maken. Bij de ombouw loop je weer tegen zaken aan waardoor het rijden op plaats 2 komt.