Lekker motorweertje !
- Joopieboy
-
- Auto: M3P, 130i
Re: Lekker motorweertje !
Ik welPeric schreef:Alleen V-twin Rody....
Ik wil graag weer een Monster. En die heb jij niet!

Gele Monster 900i.e. Gaat binnenkort op motorshopper.
- Fabian
Gisteravond en net ook rondje gemaakt van 150km, heerlijk!
- Peric
Wist ik al Ion-Lee.. Maar ik moet nog even sparen.indobesar schreef:Ik welPeric schreef:Alleen V-twin Rody....
Ik wil graag weer een Monster. En die heb jij niet!
Gele Monster 900i.e. Gaat binnenkort op motorshopper.
En ga dan denk ik voor een S4R.
- Niels
- Auto: Prius+
Ik snap dat die mooier is dan een S4 maar de R heeft een 996 blok eronder en die is kwalitatief niet het beste. Een S4 is dan echt de betere keuze 

- frank de jonge
@ Richardt, een 600 is leuk en in principe snel genoeg. Enige nadeel is dat ze nerveus zijn omdat je vaak vrij hoog in de toerenband rijdt.
Een 1000 daarentegen is heel relaxed te rijden. Veel koppel en erg soepel (de 4 cylinders tenminste). Alleen als jede gaskraan opendraait gaat het behoorlijker wilder aan toe dan een 600.
Een 750cc is een lejke tussenweg. Redelijk vermogen en het janken van de 600.
Ohwja, wat voor soort brommer zoek je precies?
Een 1000 daarentegen is heel relaxed te rijden. Veel koppel en erg soepel (de 4 cylinders tenminste). Alleen als jede gaskraan opendraait gaat het behoorlijker wilder aan toe dan een 600.
- Erik dB
Lijkt mij ook wel gezellig, zorg ik voor wat extra rotrax-gedonderMax V schreef:Ik ben helemaal voor, ben wel weer toe aan een mooie rit. Die rit in Duitsland was top!

- Peric
Je bedoelt het zeker precies andersom Niels?Niels schreef:Ik snap dat die mooier is dan een S4 maar de R heeft een 996 blok eronder en die is kwalitatief niet het beste. Een S4 is dan echt de betere keuze
De 916 was juist niet zo betrouwbaar, de 996 daarentegen juist veel meer.
En ik vind zo'n enkele achterbrug zóveel gaver..
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Lekker weer indeed, hup 160km er bij.............
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Gisteren eerste rijles gehad. Vrijwel nul ervaring op twee wielen (op twee jaar een scooter na), maar ik reed er makkelijk op weg. Rij instructeur vond ik het ook prima voor een eerste keer en gelijk al redelijk wat verschillende oefeningen gedaan. (lange/korte slalom, stoppen op de stopstreep, iets harder remmen in voorbereiding op de noodstop, uitwijken op snelheid en in korte afstand vlot optrekken naar een km of 50).
Begonnen op een oud beestje (Honda CBR500 met 52k op de teller) en dat was te merken. Op een gegeven moment bij de remproef geen voorrem meer (ik had al gemerkt dat de slag van de hendel al steeds langer werd, maar geen aandacht aan geschonken stom genoeg). Gelukkig lag de snelheid nog niet heel hoog en was er genoeg ruimte op de baan om veilig af te remmen met de achterrem, maar zou toch niet mogen in een eerste rijles
Kwam volgens de instructeur af en toe voor als het zaakje te warm werd. Tja, heb ik wat aan...
Motor wordt overigens alleen gebruikt op hun eigen oefenbaan voor mensen die net beginnen omdat deze motor makkelijker rijdt. Overige motoren zijn allemaal wat nieuwer, dus daar stappen we de volgende keer maar op.
Al met al vloog het uurtje om en smaakt het naar meer. Door een volle agenda pas de 15e de tweede les, maar daarna vakantie en wel tijd om wat meer vaart te maken
Wat ik vooral als looks belangrijk vind is of de uitlaat onder de seat door of een kort pijpje aan de zijkant (van die lange toeters van uitlaten vind ik gewoon niet mooi).
Aanbod genoeg tot een euro of 5000/6000 zoals het nu lijkt, binnenkort ook maar eens een rondje langs verschillende zaken maken.
In hoeverre maakt een km stand nog uit? Ik zie meer dan eens 20.000km voorbij komen en dat is voor mijn gevoel wel ongeveer de max of is het verstandiger om de lat nog iets lager te leggen? (ik snap dat een groot deel afhankelijk is van het gebruik en onderhoud
)
Begonnen op een oud beestje (Honda CBR500 met 52k op de teller) en dat was te merken. Op een gegeven moment bij de remproef geen voorrem meer (ik had al gemerkt dat de slag van de hendel al steeds langer werd, maar geen aandacht aan geschonken stom genoeg). Gelukkig lag de snelheid nog niet heel hoog en was er genoeg ruimte op de baan om veilig af te remmen met de achterrem, maar zou toch niet mogen in een eerste rijles

Kwam volgens de instructeur af en toe voor als het zaakje te warm werd. Tja, heb ik wat aan...
Motor wordt overigens alleen gebruikt op hun eigen oefenbaan voor mensen die net beginnen omdat deze motor makkelijker rijdt. Overige motoren zijn allemaal wat nieuwer, dus daar stappen we de volgende keer maar op.
Al met al vloog het uurtje om en smaakt het naar meer. Door een volle agenda pas de 15e de tweede les, maar daarna vakantie en wel tijd om wat meer vaart te maken

In elk geval iets sportiefs. Ik kijk met name naar de Honda CBR600 en Fireblade's, Yamaha R6 en R1 en Suzuki GSXR 600/1000. Kawasaki's en Aprilla's staan me nog niet echt aan. En een outsider is de Triumph Daytona 675.frank de jonge schreef:@ Richardt, een 600 is leuk en in principe snel genoeg. Enige nadeel is dat ze nerveus zijn omdat je vaak vrij hoog in de toerenband rijdt.
Wat ik vooral als looks belangrijk vind is of de uitlaat onder de seat door of een kort pijpje aan de zijkant (van die lange toeters van uitlaten vind ik gewoon niet mooi).
Aanbod genoeg tot een euro of 5000/6000 zoals het nu lijkt, binnenkort ook maar eens een rondje langs verschillende zaken maken.
In hoeverre maakt een km stand nog uit? Ik zie meer dan eens 20.000km voorbij komen en dat is voor mijn gevoel wel ongeveer de max of is het verstandiger om de lat nog iets lager te leggen? (ik snap dat een groot deel afhankelijk is van het gebruik en onderhoud

- Ahmed
Net iets meer cc dan 600... (636

Uitlaat onder kont......check
Net 20.000km......check
Mag binnenkort weg voor iets anders

- Knot
Richardt,
Oude rem vloeistof lijkt het wel, dat mag niet, kost een paar tientjes om te vervangen... geeft je lessers wel meer vertrouwen ipv er doorheen te knijpen.
Mocht je echt voor een fireblade willen gaan, je weet dat die van mij tekoop is he, misschien over een paar maandjes ook nog wel, dan heb je in die klasse (SC50 2002-2004) wel een van de nettere motoren.
Succes met lessen, lekker 2x per week rijden nu het lekker weer is
Oude rem vloeistof lijkt het wel, dat mag niet, kost een paar tientjes om te vervangen... geeft je lessers wel meer vertrouwen ipv er doorheen te knijpen.
Mocht je echt voor een fireblade willen gaan, je weet dat die van mij tekoop is he, misschien over een paar maandjes ook nog wel, dan heb je in die klasse (SC50 2002-2004) wel een van de nettere motoren.
Succes met lessen, lekker 2x per week rijden nu het lekker weer is

-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Bij lesmoteren komt het wel vaker voor, zeker bij veel noodstop oefeningen of oefeningen waar je de achterrem gebruikt om trekkend te houden. Mijn instructeur liet me na een poosje even een paar rondjes rijden om het te voorkomen.Knot schreef: Oude rem vloeistof lijkt het wel, dat mag niet, kost een paar tientjes om te vervangen... geeft je lessers wel meer vertrouwen ipv er doorheen te knijpen.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
@ Ahmed, Kawasaki's staan nog niet bovenaan mijn lijstje. Maar moet zeggen dat jouw kleur mij al een stuk meer aanspreekt
@ Knot, jouw motor heb ik ook voorbij zien komen inderdaad. Maar dat model Fireblade spreekt me net wat minder aan. Ik zoek ze liever een paar jaar jonger.
Voor wat betreft mijn lesmotor, komende dinsdag weer een les en dan gelijk maar aangeven dat ik gewoon op nieuw spul wil rijden en niet op dat oude beestje.
@ Knot, jouw motor heb ik ook voorbij zien komen inderdaad. Maar dat model Fireblade spreekt me net wat minder aan. Ik zoek ze liever een paar jaar jonger.
Voor wat betreft mijn lesmotor, komende dinsdag weer een les en dan gelijk maar aangeven dat ik gewoon op nieuw spul wil rijden en niet op dat oude beestje.
- frank de jonge
Zag nog een mooie 2007rr op motor-forum. Is in 2010 pas op kenteken gekomen.
7500eu meen ik me te herinneren.
7500eu meen ik me te herinneren.
-
Vanmiddag nog een rondje gemaakt. Het begint nu wel fris te worden! Dat was ook wel te merken omdat het wat langer duurt om de bandjes warm te krijgen. Driften met de motor is toch wel even schrikken. 

- Arthur
- Auto: Nr.51
Gisteravond van m'n werk gekomen (23.00u) lag er hier al weer een berg zout op de weg... 

- Knot
Driften liever niet onverwacht idd.. ik laat ze lekker binnen staan. Hooguit nog een rondje op de motorscooter als het zonnig weer is.
-
Afgelopen week de eerste 2 dagen weer naar het werk gereden; 's ochtends frisjes, 's avonds heerlijk!
- Bijlagen
-
- Fiets
- WP_20150312_08_25_03_Raw.jpg (353.8 KiB) 3728 keer bekeken
- Knot
Noem jij 1 a 2 graden "frisjes" ?
Ik zit in de auto al te rillen met de stoelverwarming op 3.....!
-
Het is fris maar daar kan je je op kleden.
Zelfde motorfiets trouwens als ik op die foto, en ook nog eens de zelfde uitlaat maar de mijne is niet de carbon variant. Heb jij ook last dat die tegen de achterbrug langs schuurt?
Zelfde motorfiets trouwens als ik op die foto, en ook nog eens de zelfde uitlaat maar de mijne is niet de carbon variant. Heb jij ook last dat die tegen de achterbrug langs schuurt?
-
Woensdagmorgen was het "erg frisjes" moet ik zeggen in de mist, zomerhandschoenen en geen gevoerd pak. Donderdag nergens last van gehad!Knot schreef:Noem jij 1 a 2 graden "frisjes" ?
Nee, geen last van. Ik heb het facelift model van 2002.Eric Z schreef:Het is fris maar daar kan je je op kleden.
- Joopieboy
Ik vind het ook frisjes maar ik wacht toch nog even hoor. Paar graden warmer s ochtends scheelt al veel! Moet er wel bij vermelden dat ik al om half 7 onderweg ben.
- frank de jonge
Afgelopen zondag even gereden. Gelijk de tunnel van Emmen geterroriseerd hahahah. Geniaal
Huge klankkast is dat geworden.
Huge klankkast is dat geworden.
- Joopieboy

Heb jij ook als je goed hebt lopen blazen dat ie zo heerlijk poft en roffelt op commando? Heerlijk vind ik dat! Db killer zit er bij mij nog steeds in, mijn moeder hoorde me al de straat inkomen en ik vind het geluid precies goed zo eigenlijk.