Supermoto Topic

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
rick-07
Berichten: 173
Lid geworden op: 10 jun 2013, 15:07

Re: Supermoto Topic

Bericht door rick-07 » 12 sep 2014, 18:58

Youp schreef:Volgende keer beter!

Heb jij al meer trainingsdata? Ik ontvang maar steeds geen mail...
2 oktober..Misschien als het dan nog redelijk weer is..

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 14 sep 2014, 12:43

Hmmm, heel, héél misschien... Het zal er om hangen of ik dan wel in Nederland ben en zo ja, wordt het nogal een organisatie. Maar ik ga het iig proberen dan!

rick-07
Berichten: 173
Lid geworden op: 10 jun 2013, 15:07

Re: Supermoto Topic

Bericht door rick-07 » 15 sep 2014, 08:53

Youp schreef:Hmmm, heel, héél misschien... Het zal er om hangen of ik dan wel in Nederland ben en zo ja, wordt het nogal een organisatie. Maar ik ga het iig proberen dan!
Let me know. Als jij gaat, zorg ik dat ik ook kom :peace:

donpistoni
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 aug 2014, 12:36

Re: Supermoto Topic

Bericht door donpistoni » 17 sep 2014, 09:40

Supergaaf baantje de Harzring, zelf ben ik daar ook 2x geweest. Villars sous ecot is ook een aanrader! Heb 3 jaar competitie gereden en 2x Superbiker Mettet, maar dat staat nu op een lager pitje. De CR500 en CRF450 staan er nog steeds wedstrijdklaar.

Tinus

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 22 sep 2014, 10:47

rick-07 schreef:
Youp schreef:Hmmm, heel, héél misschien... Het zal er om hangen of ik dan wel in Nederland ben en zo ja, wordt het nogal een organisatie. Maar ik ga het iig proberen dan!
Let me know. Als jij gaat, zorg ik dat ik ook kom :peace:
Zoals het er nu naar uit ziet, ben ik de 2e in het land. Als de weersvoorspelling dan nog een beetje meezit, ben ik aanwezig!
donpistoni schreef:Supergaaf baantje de Harzring, zelf ben ik daar ook 2x geweest. Villars sous ecot is ook een aanrader! Heb 3 jaar competitie gereden en 2x Superbiker Mettet, maar dat staat nu op een lager pitje. De CR500 en CRF450 staan er nog steeds wedstrijdklaar.

Tinus
Pics! :hungry:

donpistoni
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 aug 2014, 12:36

Re: Supermoto Topic

Bericht door donpistoni » 24 sep 2014, 19:40

Paar foto's
Bijlagen
285107_179182902149944_7262862_n.jpg
285107_179182902149944_7262862_n.jpg (47.63 KiB) 6600 keer bekeken
Villars Sous Ecot 075.jpg
Villars Sous Ecot 075.jpg (239.17 KiB) 6600 keer bekeken
Stickerset CRF 006.jpg
Stickerset CRF 006.jpg (444.11 KiB) 6600 keer bekeken

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 27 sep 2014, 09:52

Fraai!!

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 05 okt 2014, 20:30

Na twee maanden niet rijden op de TM, afgelopen donderdag maar eens naar de Landsard afgereisd om weer even op te warmen. Het duurde lang voordat ik mijn ritme weer te pakken had, maar oke. Uiteindelijk ging het weer als vanouds. Daar nog héél even met Rick gereden, tot zijn SXV wat Italiaanse karaktereigenschappen toonde.... :mrgreen:

Zaterdag ochtend ging om 04:45 de wekker, om een dagje Midland circuit Lelystad te gaan doen. Nog spierpijn van de Landsard, maar dat hinderde niet. :D
Mijn achterband was nog één sessie waard en dat wist ik. In de ochtend dus een sessie gereden om enkel het asfalt gedeelte de baan te verkennen. Immers, het off-road ging in de middag toch pas open. Tijdens die sessie continue overstuur bij het uitrijden van rechter bochten. Ja... Hij was écht goed op! Na die sessie direct mijn achterband gewisseld om 's middags met behoorlijk rubber de volledige baan te kunnen gaan rijden. En dat viel niet tegen! Vooral de kombocht... Wat een ervaring! Verharde jumps zijn wel even wennen. Deze moet je met een andere strategie te lijf gaan dan onverharde jumps, omdat je grip hebt. Een dot gas onderaan de heuvel, zoals in het zand, is geen goed idee... Één keer fors op het achterwiel landen, om vervolgens de voorkant met een enorme klap neer te laten komen, is genoeg om dat af te leren... :mrgreen: Voor de rest redelijk vlekkeloos gereden!

Pica's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Broaaaaap! :df:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Supermoto Topic

Bericht door ///Joost » 09 okt 2014, 12:43

Vorige week donderdag zag ik een groene Passat met een aanhanger met 2 blauwe SM's afdraaien richting de Landsard. Was jij dit? :D

rick-07
Berichten: 173
Lid geworden op: 10 jun 2013, 15:07

Re: Supermoto Topic

Bericht door rick-07 » 09 okt 2014, 17:47

Na twee maanden niet rijden op de TM, afgelopen donderdag maar eens naar de Landsard afgereisd om weer even op te warmen. Het duurde lang voordat ik mijn ritme weer te pakken had, maar oke. Uiteindelijk ging het weer als vanouds. Daar nog héél even met Rick gereden, tot zijn SXV wat Italiaanse karaktereigenschappen toonde.... :mrgreen:

Haha, stom ding, wordt volgend jaar pas weer rijden denk ik.. Coole foto´s nog Youp!!

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 13 okt 2014, 13:08

///Joost schreef:Vorige week donderdag zag ik een groene Passat met een aanhanger met 2 blauwe SM's afdraaien richting de Landsard. Was jij dit? :D
Kan niet echt missen he! Wij zijn inderdaad een middagje Landsard gaan doen. :)
rick-07 schreef: Haha, stom ding, wordt volgend jaar pas weer rijden denk ik.. Coole foto´s nog Youp!!
Jammer! Ik wil nog wel een keer naar Spa. Of twee... Of drie.... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 10 nov 2014, 14:09

Broaaaaaaapsikens! Pimp de Husky winterprojectje! :D

Mijn nieuwe kentekenfiets, een bone-stock 2010 Husqvarna 510 SMR. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Youp op 23 nov 2014, 20:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Lv
Berichten: 53
Lid geworden op: 30 sep 2012, 17:14
Locatie: Aduard

Re: Supermoto Topic

Bericht door Lv » 10 nov 2014, 19:14

Toe maar weer! Gaaf ding...

Mijn drz staat nu in wintermodus. Heb onlangs gereden op een ktm 525exc, dat hd ik dus niet moetem doen want die wil ik nu ook :mrgreen:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 13 nov 2014, 14:56

Wintermodus? Wat is dat dan? :mrgreen:

Een 525 is wel leuk, maar het kost ZO veel geld om zoiets een beetje behoorlijk om te bouwen... Ik heb zelf nog even naar 530 enduro's gezocht, maar daar word je niet vrolijk van. Je kan beter een kant en klare SM kopen. Tenzij je ook af en toe enduro wil rijden, dan niet natuurlijk...

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 23 nov 2014, 20:21

Waar het jeukt, moet je krabben... Tijd voor upgrades!

- Kleine spiegels
- Goldspeed wielen 3,5*17" en 5*17" (zodat er met een 160 achterband gereden kan worden)
- Full wet (circuit) voorband en intermediate achterband, koud weer proof
- Spatbord/kentekenplaathouder ingekort
- "Rugtas" verwijderd
- Crashbobbins

Tevens heb ik nog een Suter slipperclutch op de keukentafel liggen. Die komt er ook nog in. :df:

Afbeelding

Afbeelding

:D

Lv
Berichten: 53
Lid geworden op: 30 sep 2012, 17:14
Locatie: Aduard

Re: Supermoto Topic

Bericht door Lv » 12 dec 2014, 21:36

Lekker hoor! Ja ik ben zuunig op m'n drz.. En te laf om met koud/nat weer te rijden. 525 waar ik op reed was a omgebouwd idd, scheelt 20kg t.o.v. mijn drz en dat is echt goed te merken.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 22 dec 2014, 19:17

Klopt dat verschil is massa merk je goed. Mijn Husky is zo'n 10-15kg zwaarder dan de TM, dat is ook héél goed te voelen!

Maar een DR-Z is goed licht te maken hoor. :) De kunstof tank van een E er op, andere uitlaat (de originele demper weegt 9kg ofzo), een aftermarket koplamp (de originele is ook zwaaaar!) en eventueel een E subframe, maken het een veel lichtere brommer! 120kg is goed mogelijk. :D

Wat betreft zuinig... Dat ben ik ook hoor, op de techniek dat heet... :mrgreen: De Husky is onlangs voor het eerst met de glimmende kant naar beneden gegaan. :mrgreen: Met als resultaat een afgebroken handkap (Cemoto, zonder aluminium beugels). Gelijk maar vervangen door een witte set van Acerbis, mét beugels, uiteraard. :angel:

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Supermoto Topic

Bericht door Joopieboy » 22 dec 2014, 19:43

Wat een porno ding! Blijft een prachtig machientje!

rick-07
Berichten: 173
Lid geworden op: 10 jun 2013, 15:07

Re: Supermoto Topic

Bericht door rick-07 » 07 apr 2015, 20:41

Mijn SXV gaat na overweging toch de verkoop in. Advertentie staat tevens ook hier op het forum.
Lastig besluit geweest maar de knoop is nu toch doorgehakt.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 21 apr 2015, 19:21

Jammer! Maar succes met de verkoop. :)

De Husky is inmiddels voorzien van de Suter koppeling, de vering is gereviseerd én ze heeft van 't weekend de voorjaars poetsbeurt mogen ontvangen. :mrgreen: Nu nog even snel op warm-weer rubber zetten...

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
HarryC
Berichten: 725
Lid geworden op: 15 mar 2010, 13:25
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: Supermoto Topic

Bericht door HarryC » 21 apr 2015, 22:46

Mooie Huskey Youp!!

Ik ben zelf al een tijdje op zoek naar een mooie 510smr.
Nog tips of zaken waar ik op moet letten?
Eigenlijk moet je al blij zijn als er een net exemplaar te koop komt want het aanbod is echt klein.
Maar klopt het dat de 449 wat zenuwachtiger is en wat meer een toeren machine is, en is een 510 van na 2007 echt veel beter?

Gr. Harry

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 22 apr 2015, 20:34

Thanks Harry!

Ik neem aan dat je de 450 bedoelt? De 510 en 450 zijn gemaakt tot en met 2010. De 449 en 511 zijn gemaakt van 2011 tot 2013, onder het BMW regime. Zowel de 449 als de 511 zijn qua pure prestaties misschien iets tegenvallend ten opzichte van de voorgangers. Voor de rest zijn het prima fietsen.

Om antwoord te geven op je vraag, vanaf 2008 hebben de 450 en de 510 SMR injectie, dit vind ik persoonlijk een enorme pré. Minder mechanische delen, dus minder onderhoud. Daarbij ben ik van de moderne generatie en prefereer ik injectie over een carburateur. Van 2005 tot 2008 zijn de blokken echter niet slechter, niet dat ik weet althans. Ik ken in ieder geval iemand die naar volle tevredenheid circuit rijdt met een 2005 model 450. :)

Qua rijeigenschappen ontlopen de 450 en de 510 elkaar niet veel. De 510 is letterlijk een 450, met een 500cc cilinder. Niet meer, niet minder. Het komt er op neer dat hij over de gehele linie wat meer koppel heeft en ook wat meer topvermogen. Een 2009-2010 model komt af fabriek aan zo'n 62pk aan het achterwiel. Dit alleen wel wanneer de ECU draait op de race mapping (dat wil zeggen, lambda sensor er uit, weerstandje in de kabelboom en eventuele gasschuifbegrenzing er uit). Het karakter van een 510 is ook niet veel anders dan dat van een 450. Mijn 510 rijdt ook niet lekker onder de 4000 toeren in hogere versnellingen. Bij 90 laat ik hem liever in de 5 staan, dan dat ik naar de 6 schakel... Toeren maken doet hij graag. Vanaf 5000 toeren begint hij echt te trekken en boven de 7000 is het een raket. Het blijft gewoon een voor de straat geschikt gemaakt cross blok (met dito onderhoudsintervallen, mind you).
Het schijnt dat een ander uitlaatsysteem en een op de testbank afgestelde mapping nog wel wat extra koppel en souplesse op lagere toerentallen met zich mee kan brengen, maar dat kost ook het nodige en de winst is niet gigantisch ten opzichte van origineel.

Wil je meer een voor dagelijks gebruik geschikt koppelmonster, dan kan je beter naar een Husky 610 kijken, maar die hebben weer een minder fraai rijwielgedeelte en zijn behoorlijk wat kilo's te zwaar. Het topvermogen ligt ook lager dan dat van een 510 geloof ik. Een KTM 690 zou wellicht ook een goede optie zijn, maar daarvoor geldt het zelfde, ze zijn zwaar. Zo licht en spartaans als een Husky (<120kg afgetanked), ga je ze niet vinden. De enige motor die wellicht te vergelijken valt, is de Husaberg FS570. Maar ik betwijfel of die veel soepeler rijdt op lage toerentallen. :)

Voor wat betreft zaken om op te letten: staat van onderhoud. Daar valt of staat alles mee. Zorg er voor dat je een net onderhouden exemplaar koopt, het liefst met een aantoonbare onderhoudshistorie. Of recentelijk gereviseerd, het liefst met rekeningen natuurlijk. Je kan natuurlijk ook een minder net exemplaar kopen, voor weinig dan wel, en het zelf in orde maken, of laten maken. Reken dan wel gauw op een kleine €2500,- die je kwijt bent om vering en blok te reviseren en eventueel nog wat andere kleinigheidjes te doen.

Of.... Je koopt een nieuwe SWM (2010 Husqvarna modellen) voor €6500,-...... http://www.swm-motorcycles.it/SM450R.html" onclick="window.open(this.href);return false; ;)

Gebruikersavatar
HarryC
Berichten: 725
Lid geworden op: 15 mar 2010, 13:25
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: Supermoto Topic

Bericht door HarryC » 22 apr 2015, 22:30

Top reactie Youp, daar kan ik wat mee.

Vanaf nu weet ik het dus helemaal zeker, ik ben op zoek naar een 2009 of 2010 510 smr!

Ik wil juist een lichte speelse motor en dat gaat de 610 me niet bieden, tevens vind ik hem ook echt een stuk minder mooi.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 22 apr 2015, 22:41

De 2008 heeft ook al injectie hè! Alleen een enkele uitlaat en ander plasticwerk. :)

Succes met de zoektocht!

Gebruikersavatar
HarryC
Berichten: 725
Lid geworden op: 15 mar 2010, 13:25
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: Supermoto Topic

Bericht door HarryC » 23 apr 2015, 07:15

Hoi Youp, ik heb je een pm gestuurd. Kun je daar even naar kijken?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten