Huisdieren
- Luco
Re: Huisdieren
Rutger, bij welke fokker gaan jullie kijken?
Een lijn uit Italie hoeft niet beter te zijn hoor, die van ons had ook ouders uit Italie en had toch epilepsie, dus het zegt helemaal niks.
Een lijn uit Italie hoeft niet beter te zijn hoor, die van ons had ook ouders uit Italie en had toch epilepsie, dus het zegt helemaal niks.
-
Hoi Luco.
Zie https://www.facebook.com/jane.broersen/ ... 114&type=1" onclick="window.open(this.href);return false; voor meer informatie. We gaan zaterdag heen.
Zie https://www.facebook.com/jane.broersen/ ... 114&type=1" onclick="window.open(this.href);return false; voor meer informatie. We gaan zaterdag heen.
- Luco
Veel plezier en succes, ze hebben een paar fb vrienden uit de cc wereld die wij ook kennen en waar wij al eens een hond hebben gekocht.
-
Ok bedankt Luco, dat sterkt mijn vertrouwen dat we met goede mensen/fokkers van doen hebben. Want van de buitenkant is dat natuurlijk altijd erg lastig te zien ...
- Luco
Ja het blijft lastig en moeilijk, anders moet je me maar een pb sturen
- Martijn826
Dit is mijn hond. Hij heeft een tijd in het asiel gezeten. Helaas door de vorige eigenaren verwaarloosd. In het asiel hebben ze al zijn tanden moeten trekken op 1 na. En door een ziekte zijn oog weg gehaald.

Tijdje later werd hij blind aan zijn andere oog door dezelfde ziekte. Toen hebben wij dat oog er ook uit laten halen. De druk op zijn oog werd te hoog waardoor zijn oogbal groter werd. Hierdoor werd hij blind en had hij volgens de dierenarts constant hoofdpijn.

Was voor hem even wennen zonder ogen. Maar hij liep al vrij snel weer door het huis zonder wat te raken. Rennen doet hij ook soms nog korte stukjes.
Tijdje later werd hij blind aan zijn andere oog door dezelfde ziekte. Toen hebben wij dat oog er ook uit laten halen. De druk op zijn oog werd te hoog waardoor zijn oogbal groter werd. Hierdoor werd hij blind en had hij volgens de dierenarts constant hoofdpijn.
Was voor hem even wennen zonder ogen. Maar hij liep al vrij snel weer door het huis zonder wat te raken. Rennen doet hij ook soms nog korte stukjes.

- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Het ziet er een beetje raar uit maar geweldig dat zo'n beestje toch nog een fatsoenlijk leven kan hebben zo! 

- Luco

Lees de laatste tijd weer teveel verhalen dat mensen hun hond niet kunnen houden en ze een tehuis zoeken.
Zonder te oordelen vreet ik liever zelf niet dan dat we onze hond weg zouden moeten doen.
- JP
Wat een leuk/lief beest, Martijn ! Een topper om blind gewoon heerlijk hond te blijven zijn.
Mijn ouders hebben 2 Cockers Spaniels, en ene is nu (bijna) 15. Uiteraard op die leeftijd wat gebreken (beginnend staar, doof en wratjes) , maar o zo lief......
'S avonds is hij tegenwoordig al vroeg moe, van de hele dag achter je aan lopen en kwispelen. Gaat ie in zijn eigen kamer slapen. Zegt een dierenarts gewoon; " laat dat dier inslapen, hij is op.......", maar zolang hij geen pijn heeft, denken we daar nog niet eens over........
Mijn ouders hebben 2 Cockers Spaniels, en ene is nu (bijna) 15. Uiteraard op die leeftijd wat gebreken (beginnend staar, doof en wratjes) , maar o zo lief......

'S avonds is hij tegenwoordig al vroeg moe, van de hele dag achter je aan lopen en kwispelen. Gaat ie in zijn eigen kamer slapen. Zegt een dierenarts gewoon; " laat dat dier inslapen, hij is op.......", maar zolang hij geen pijn heeft, denken we daar nog niet eens over........

- Martijn826
Bedankt voor de leuke reacties!
Er is inderdaad maar 1 reden om een dier in te laten slapen en dat is bij teveel pijn.

- JP
Kan af en toe snel gaan.....
Laatste dagen opeens een tumor aan zijn onderkaak, met uitroeiing naar zijn keel. Naast doof nu ook bijna blind en kon ook geen narcose's meer aan......dus gisteren helaas toch moeten laten inslapen.
Uiteindelijk een zeer respectabele 15 jaar oud geworden en hij was in die tijd een altijd vrolijke hond...........

Uiteindelijk een zeer respectabele 15 jaar oud geworden en hij was in die tijd een altijd vrolijke hond...........

-
- Auto: X5 M F85
Ai, da's zuur.... maar inderdaad een mooie leeftijd. Sterkte!JP schreef:Kan af en toe snel gaan.....Laatste dagen opeens een tumor aan zijn onderkaak, met uitroeiing naar zijn keel. Naast doof nu ook bijna blind en kon ook geen narcose's meer aan......dus gisteren helaas toch moeten laten inslapen.
- dvh
Wat een leuk beestje..Martijn826 schreef:Dit is mijn hond. Hij heeft een tijd in het asiel gezeten. Helaas door de vorige eigenaren verwaarloosd. In het asiel hebben ze al zijn tanden moeten trekken op 1 na. En door een ziekte zijn oog weg gehaald.

Wel sneu voor 'm.
@Jp

- Fernando
Nou dierenvrienden zeg het maar, overdreven reactie van oom agent of had ie een punt(50)...
Als ik het filmpje bekijk en mezelf indenk dat ik daar met me dochtertje loop kan ik die agent volkomen begrijpen. Beesten moeten gewoon aangelijnd zijn. En in dat 2e filmpje ziet die auto er ook aardig gehavend uit...
Als ik het filmpje bekijk en mezelf indenk dat ik daar met me dochtertje loop kan ik die agent volkomen begrijpen. Beesten moeten gewoon aangelijnd zijn. En in dat 2e filmpje ziet die auto er ook aardig gehavend uit...
-
Als ik het goed begrijp schiet meneer de agent met echte kogels in een woonwijk voor twee honden?
Zullen vast geen lieverdjes geweest zijn, maar even een verdovingsspuitje erin schieten had ook een optie geweest. Wat als een kogel afkaatst en een voorbijganger raakt? Overigens een buitengewoon klungelig optreden van de agent als ik het filmpje bekijk.
En de beste dame die filmt en lacht als het beest wordt geraakt? Geen goed woord voor over.
Zullen vast geen lieverdjes geweest zijn, maar even een verdovingsspuitje erin schieten had ook een optie geweest. Wat als een kogel afkaatst en een voorbijganger raakt? Overigens een buitengewoon klungelig optreden van de agent als ik het filmpje bekijk.
En de beste dame die filmt en lacht als het beest wordt geraakt? Geen goed woord voor over.
- Fernando
Ja ik denk alleen niet dat ze standaard met een verdovingspijltje op zo'n melding afgaan. Dierenarts ter plaatse laten komen had nog wel even geduurd.
- JP
Kun je een hond ook peppersprayen ?
- Joy
Er was al melding gemaakt van schade aan een auto en een voorbijganger die was gebeten. Deze honden hebben nu eenmaal geen Chihuahua-gebit en ze lopen net iets te popiejopie in het rond. Had het anders gekund, wellicht wel. Maar wat moet die agent nu doen, niet iedereen is Cesar Milan.
De honden lieten zich niet vangen, voor hetzelfde komt er een klein kind aan de arm van zijn moeder de hoek om gelopen en rennen die honden daarop af. En die agent maar roepen, kom dan, kom maar, even wachten op iemand met een verdovingspijl.
Makkelijker gezegd dan gedaan.
De honden lieten zich niet vangen, voor hetzelfde komt er een klein kind aan de arm van zijn moeder de hoek om gelopen en rennen die honden daarop af. En die agent maar roepen, kom dan, kom maar, even wachten op iemand met een verdovingspijl.
Makkelijker gezegd dan gedaan.
- Luco
Met alle respect, dit zijn geen honden die een aanvallende beweging maken, dan had de agent namelijk niet meer op kunnen staan.
Dat deze honden flink kunnen bijten is een understatement, maar de hond is hierin wederom de dupe van hoe die wordt opgevoed door de eigenaar, eigenlijk zou je die voor zijn flikker moeten schieten.
Dat deze honden flink kunnen bijten is een understatement, maar de hond is hierin wederom de dupe van hoe die wordt opgevoed door de eigenaar, eigenlijk zou je die voor zijn flikker moeten schieten.
-
- Auto: X5 M F85
Luco schreef:Met alle respect, dit zijn geen honden die een aanvallende beweging maken, dan had de agent namelijk niet meer op kunnen staan.
+1
Een 'hondenrijbewijs' zou voor veel mensen geen overbodige luxe zijn. Dit soort honden heeft de schijn ook wel erg tegen, maar sommige baasjes... ai ai ai....

- Luco
Wij hebben al ruim 20 jaar honden, en vaak honden weggehaald bij andere mensen, dus honden met een geschiedenis en meestal niet de makkelijkste rassen, zeg maar gerust rassen die het soort honden in het filmpje als ontbijt verorberen als ze kwaad willen.
Maar dit soort situaties hebben wij nooit meegemaakt, kwestie van weten wat je wel en niet kunt doen met je hond.
Maar dit soort situaties hebben wij nooit meegemaakt, kwestie van weten wat je wel en niet kunt doen met je hond.
-
OnlineErik dB
Eens, maar in dat had de agent in deze situatie niet geholpenLuco schreef:Met alle respect, dit zijn geen honden die een aanvallende beweging maken, dan had de agent namelijk niet meer op kunnen staan.

ps. Onze "waakhonden" tijdens onze vakantie paar maandjes terug. Die gekke beesten vielen haaitjes van 1-1.5m aan die te dicht bij het strand kwamen

Laatst gewijzigd door Erik dB op 30 aug 2014, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luco
Erik, deze honden maken geen aanvallende beweging, dus de actie van de agent was compleet overtrokken.
Zoek maar eens filmpjes van honden die echt aanvallen, die komen drie a vier keer zo snel op je af als deze honden deden.
Verder denk ik (al kan je dat niet uit het filmpje afleiden) dat het een agent is die doodsbang is voor honden en daarom zo reageert.
Zoek maar eens filmpjes van honden die echt aanvallen, die komen drie a vier keer zo snel op je af als deze honden deden.
Verder denk ik (al kan je dat niet uit het filmpje afleiden) dat het een agent is die doodsbang is voor honden en daarom zo reageert.
-
OnlineErik dB
Dat weet jij misschien, maar die agent niet zo te zien. Wat moet je dan? Wachten tot hij bijt? En bij mensen eerst wachten tot ze jou neerschieten (aanvallende beweging) en daarna pas terugschieten?Luco schreef:Erik, deze honden maken geen aanvallende beweging, dus de actie van de agent was compleet overtrokken.
Lastig, lastig. Gelukkig zit ik voor mijn werk achter een buro. Stuk overzichtelijker