Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
///Joost

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door ///Joost » 13 aug 2014, 10:15

Inderdaad interessante meningen waar zeker wat voor te zeggen is. Ik begrijp de koper ook wel, want waarom zou je meer uitgeven als het ook met minder kan, voor hetzelfde product. Toch vind ik bij het kopen van een horloge, dat de 'experience' waar hier al vaker over gesproken is, ook onderdeel is van het geheel. Zeker als het een beetje een goede, noemenswaardige juwelier betreft. Bestellen op Chrono24 is ook maar saai.

maar wel voordeliger... :bag:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 aug 2014, 22:23

Afbeelding

http://www.hodinkee.com/blog/hands-on-o ... lunar-dust" onclick="window.open(this.href);return false;

dvh

Bericht door dvh » 13 aug 2014, 23:12

Mooie klok. Maar dat vind ik van de 'normale' dsotm uitvoering ook :-)

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 13 aug 2014, 23:27

Doe mij hem dan toch maar als Dark side of the Moon :headbang:

peu 207

Bericht door peu 207 » 14 aug 2014, 01:13

gister nog een old stock technos swiss made met chrono gekocht voor zeer weinig 15 jaar oud in nieuwstaat met originele lederen band.

ik zoek het tegenwoordig in de oudere klokjes en waarom geen idee het trekt mij meer aan blijft mooi en de kwaliteit is super. zeker de swiss made klokken.

duur hoeft het niet te zijn.

zag afgelopen week in brussel nog een rolex van 79.000 snap niet dat mensen zoveel neerleggen voor zon ontiegelijk lelijke klok! ondanks dat het uurwerk goed blijkt te zijn. een omega of een seiko of een tissot doet kwa uurwerk niet onder.... alleen de prijs is anders!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 14 aug 2014, 08:35

Doe mij ook maar een Dark Side of the Moon.
peu 207 schreef: zag afgelopen week in brussel nog een rolex van 79.000 snap niet dat mensen zoveel neerleggen voor zon ontiegelijk lelijke klok! ondanks dat het uurwerk goed blijkt te zijn. een omega of een seiko of een tissot doet kwa uurwerk niet onder.... alleen de prijs is anders!
Die 79k ligt dan in 't aantal diamanten en andere edelstenen wat in de kast en band is verwerkt incl een edelmetaal(goud ofzo)

Het uurwerk blijkt goed te zijn....:)
Ik krijg hier 10 jaar oude van ETA's voorziene Orissen, MLs , IWC , Breitlings binnen waarvan de tap/as van één van de radertjes gewoon half weggesleten is. Elk (mech) uurwerk heeft smering en onderhoud nodig, maar ik weet wel welke ik kies als 't om robuustheid en uithoudingsvermogen gaat:)

Seiko, ik ben dealer, vooral in de prijsklasse 500-800,- euro(de wat duurdere) heb ik meer dan gemiddelde uitval en garantieclaims....jammer maar helaas!

En 'alleen de prijs in anders' : Omega heeft ook klokken van 10,000den euro's.

Dat vele Rolexen lelijk zijn, mee eens, maar er zijn er ook 'n stuk of 5 /6 gewoon 'mooier' /authentieker dan de concurrentie. En vooral duurder, ja maar ook technisch beter als je dieper gaat.

Robin

Bericht door Robin » 14 aug 2014, 08:49

Dit is ook klasse. Lijkt verdacht veel op de minute repeater van dezelfde firma:)

Portugieser handwound 8 days. 43mm. Ik zit op 't vinkentouw, wie weet.

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 14 aug 2014, 08:58

Hele fraaie klok.

Vind de 42mm El Primero ook erg fraai blijven.
Afbeelding

///Joost

Bericht door ///Joost » 14 aug 2014, 09:20

^^^ Blijft een klassieker natuurlijk. :D

Robin

Bericht door Robin » 14 aug 2014, 09:35

Ja prachtig die EP 1/10th, prachtige authentieke kast met ronde poussoirs/pushers(vind ik altijd mooierr dan rechthoekig etc bij dit soort klokken) en /maar de dial met de subdials in kleur is dan ook min of meer als 't origineel, ik zou me tóch gauw gaan vervelen aan die kleurstelling denk ik.

(anders had ik de 1/10th al gehad denk ik)

Tim N

Bericht door Tim N » 14 aug 2014, 10:33

Zenith maakt idd erg mooie klokken, ben zelf gek van de Class 4 El primero, met 400 caliber van rond 1995

Robin

Bericht door Robin » 14 aug 2014, 11:42

Zoiets Tim? Deze had ik> 10 jaar terug ofzo. Is eigenlijk(nu vooral) als occasion) een 'bargain' als je ziet wat je krijgt als liefhebber/fijnproever in horlogeland(dus geen patser-kijk-mij-eens lol)

Afbeelding

-Eigen werk en legendarisch(36000 tikgetal, Rolex gebruikte 'm getuned 28800 tikgetal tot 2000 in de Daytona)
-Mooi rustig 'horlogemakersmerk', met heel veel prijzen gewonnen op 't gebied van technisch kunnen precisie en weing marketing.(Da's ook wel 'n minpunt qua doorverkoop, niemand kent 't)
-Mooie tijdloze kast met mooie klassieke tijdloze plaat met 'dikke' wijzers, wat vandaagdedag hot/mode/design is.
-Prijstechnisch 'betaalbaar'

Voor de nononsense liefhebber zonder opschmuck : De klok imo.

peu 207

Bericht door peu 207 » 14 aug 2014, 12:06

Robin schreef:Doe mij ook maar een Dark Side of the Moon.
peu 207 schreef: zag afgelopen week in brussel nog een rolex van 79.000 snap niet dat mensen zoveel neerleggen voor zon ontiegelijk lelijke klok! ondanks dat het uurwerk goed blijkt te zijn. een omega of een seiko of een tissot doet kwa uurwerk niet onder.... alleen de prijs is anders!
Die 79k ligt dan in 't aantal diamanten en andere edelstenen wat in de kast en band is verwerkt incl een edelmetaal(goud ofzo)

Het uurwerk blijkt goed te zijn....:)
Ik krijg hier 10 jaar oude van ETA's voorziene Orissen, MLs , IWC , Breitlings binnen waarvan de tap/as van één van de radertjes gewoon half weggesleten is. Elk (mech) uurwerk heeft smering en onderhoud nodig, maar ik weet wel welke ik kies als 't om robuustheid en uithoudingsvermogen gaat:)

Seiko, ik ben dealer, vooral in de prijsklasse 500-800,- euro(de wat duurdere) heb ik meer dan gemiddelde uitval en garantieclaims....jammer maar helaas!

En 'alleen de prijs in anders' : Omega heeft ook klokken van 10,000den euro's.

Dat vele Rolexen lelijk zijn, mee eens, maar er zijn er ook 'n stuk of 5 /6 gewoon 'mooier' /authentieker dan de concurrentie. En vooral duurder, ja maar ook technisch beter als je dieper gaat.

klopt was belegt met diamanten. er lagen er ook van 10.000 zelfs die waren lelijk, als je gaat vergelijken kwa looks zijn er idd ook seiko,s die een 800,- kosten, is overigens ook 1 van mijn favo merken 1 daarvan iseen sportura. de ander is een solar iets simpeler maar wel klassiek. tissot is ook 1 van mijn favo klokken. de tissot heb ik ook al zeker 10 jaar loopt als een zonnetje.

zenith blijft ook heel mooi! alleen word het op den duur lastig welke horloge je deze dag weer gaat omdoen. ;)

heb het geld er ook niet voor om een rolex te kopen. ten 2de zou ik het er ook niet voor over hebben. zie dan nog steeds liever een tag heuer of een breitling

Robin

Bericht door Robin » 14 aug 2014, 12:12

Peu, snap ik.

Maar/en ook bij Tag en Breitling(en heb ze beide meerdere malen gehad en weer verkocht) geldt voor mij:
-Ik ga naar hun off. site.
->90% hoef ik al niet(idem Rolex) qua looks/uurwerk/prijs:)
-Dan hou je weinig te kiezen over.

Bij Breitling ken ik er 2/3 die ik wel zou 'willen'. Bij Tag idem...

peu 207

Bericht door peu 207 » 14 aug 2014, 12:28

iemand die het begrijpt ;)

een zenith staat ook nog op mijn verlanglijstje en idem een verdal.

Tim N

Bericht door Tim N » 14 aug 2014, 22:19

Exact die Robin :lol:

Je hebt hem ook met andere arabic cijfers maar deze vind ik dan weer minder (meen dat daar het 420 kaliber in zit 400 heeft mijn voorkeur wat techniek betreft
Afbeelding

En omdat de foto die jij poste de klok geen recht doet nog ff een keer :lol:
Afbeelding

edit: mooie tear down van paar jaar geleden
http://watchguy.co.uk/teardown-service- ... libre-400/" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » 15 aug 2014, 08:18

Hey Tim:)
De eerste foto van je is 'n handwound(zie HW op de dial). Die heeft Zenith ergens begin 2000 uitgebracht. Nooit begrepen: Ongeveer de eerste automatische chrono uitbrengen ooit, en dan weer terug naar handopwinder.

'Arabic numerals' of Arabische cijfers zijn dat dus. op bovenstaande dials 1234567890. Raar maar waar:)
Romijnse cijfers bedoel je denk ik?

Tim N

Bericht door Tim N » 15 aug 2014, 08:58

Idd de 420 is een handopwinder vandaar dat de 400 technisch mijn voorkeur heeft :wink: .

Bedoelde dat ze beiden Arabic numerals hebben, echter van de klok met het 400 uurwerk zijn de cijfers imho wel mooi en die numerals op de 420 (HW) vind ik niet zo geweldig. Zien er te lomp uit, vallen half weg etc.

Dat heb ik ook bij deze Omega, kleuren zijn gaaf, oogt lekker sportief. maar die Cijfers... zo op foto toch een afknapper
Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 15 aug 2014, 09:58

Aha duidelijk en mee eens betr de Omega , de HW heeft wat dikkere jaren 30(?) cijfers. Vind ik wel mooi, maar de strakkere normalere maken 't geheel/dial/kast/klok dat ik die ook qua looks kies.

Hier 'n handwound IWC Vintage Flieger met diezelfde 30s look Arabic numerals(naar origineel)Afbeelding

Liever dit, terwijl ie maar 36mm meet. MkXII met 889 JLC caliber erin, m'n pa had er toendertijd eentje. Skitterend apparaat mede door het caliber en 'heritage' (RAF etc gebruikten de grootouders van de MkXII, de MKX/XI) De huidige MKXV/XVI/XVII hebben ETA 2892s erin, beetje jammer vind ik.

Mark XII, geproduceerd begin/mid 90s tot 2000 ofzo? Geweldig. Mooi motorblokje erin.
Afbeelding

Tim N

Bericht door Tim N » 15 aug 2014, 11:16

Grappig dat die IWC exact hetzelfde lettertype gebruikt, maar ook hier lelijk ivm halve cijfers wat hem slordig maakt. Houd daar niet van.

Robin

Bericht door Robin » 18 aug 2014, 13:51

Lag gisternamiddag een 116600 nieuwe Seadweller bij Gassan Dam A'dam in de etalage.
Iemand van hier 'n optie op? Zit er al wat schot in?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 aug 2014, 20:45

Robin schreef:Lag gisternamiddag een 116600 nieuwe Seadweller bij Gassan Dam A'dam in de etalage.
Iemand van hier 'n optie op? Zit er al wat schot in?

Was zaterdag even in het altijd verrukkelijke Münster, daar zag ik de 116600 IRL..........mooi !! Ik meen voor €8.250,--

Nog veel meer lekkers daar voor onwaarschijnlijk wat €€€, maar wat gaaf daar!

Er wordt nog aan gewerkt aan de mega deal, of het wordt moet ik nog zien...........

Tom

Bericht door Tom » 21 aug 2014, 16:27

Ik had nog nooit een AP omgehad dus vandaag eens wezen kijken.
Wilde graag de 15202ST (39mm) en 15400ST (41mm) zien. Ze hadden beide niet.. wel een 37mm en een 41mm chrono, beide Royal Oak. Ook prima, dan heb ik in ieder geval de afwerking gezien en om de pols gehad voor het gevoel. Wat zal ik zeggen.. echt super, wat een klok. Die patisserie dial, afwerking kast, die band... :hot:
Beter wordt het niet.
Zowel de 37mm als de 41mm kon ik qua maat goed hebben. 37mm tikkie klein. 41mm tikkie te grof. Voor m'n gevoel is 39mm de beste maat voor m'n pols maar ook qua verhoudingen van het horloge.
Beide dials waren wit.. patisserie patroon valt zo wel op en is erg mooi in het licht.. maar de kleur heb (op een AP) minder mee. Blauw (hadden ze niet) zou op basis van foto's m'n keus zijn. Wist ook niet dat ze meerdere tinten blauw hadden.
Overigens nog niet serieus voor in de markt, maar je weet nooit...

Robin

Bericht door Robin » 21 aug 2014, 17:27

Ik heb 'n 15300 en 'n ROO gehad. De 15300 had al snel 'n kras op de lunette. ROO had 'n wubbewen lunette, maar zat ook cracqelé(?) in . Werd te droog. Topmerk, maar onderhoudsgevoelig en $$$.

Deze 2 MLs krijg ik binnenkort binnen. Die chrono heeft 'n adembenemende dial/layout. Echt prachtig. De Vintage diver heeft 'n hev bij de 9 en met de knop bij de 2 verdraai je de draairing.

Afbeelding

Als ik niet zo Rolex/IWC/JLC gek was droeg ik al zo'n chrono:)

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 21 aug 2014, 17:54

Tom schreef:Ik had nog nooit een AP omgehad dus vandaag eens wezen kijken.
Wilde graag de 15202ST (39mm) en 15400ST (41mm) zien. Ze hadden beide niet.. wel een 37mm en een 41mm chrono, beide Royal Oak. Ook prima, dan heb ik in ieder geval de afwerking gezien en om de pols gehad voor het gevoel. Wat zal ik zeggen.. echt super, wat een klok. Die patisserie dial, afwerking kast, die band... :hot:
Beter wordt het niet.
Zowel de 37mm als de 41mm kon ik qua maat goed hebben. 37mm tikkie klein. 41mm tikkie te grof. Voor m'n gevoel is 39mm de beste maat voor m'n pols maar ook qua verhoudingen van het horloge.
Beide dials waren wit.. patisserie patroon valt zo wel op en is erg mooi in het licht.. maar de kleur heb (op een AP) minder mee. Blauw (hadden ze niet) zou op basis van foto's m'n keus zijn. Wist ook niet dat ze meerdere tinten blauw hadden.
Overigens nog niet serieus voor in de markt, maar je weet nooit...
Doe eens een fotootje, ben benieuwd :)

Plaats reactie