Vandaag met de Audi even de winterbanden opgehaald van mijn Brabus roadster. Die staat inmiddels weer op de zomerbanden.
Ik zag in mijn spiegel een politiebusje de hele tijd achter me aan rijden. Op een gegeven moment (natuurlijk) "Stop politie" in het schermpje voorop de auto. Kerel ook nog claxonneren omdat ik niet meteen stopte. Vond het zelf namelijk niet zo handig om op een 1-baans weg midden op de weg te gaan stoppen en daarmee het overige verkeer te blokkeren: "O ja, dat begrijpen we wel, meneer".
Alle papieren gegeven en die gasten lekker hun gang laten gaan: "Ja, de auto valt wel op....blabla...vaak geschorst....blabla...APK vaak ook niet in orde....blabla...we kunnen het nu even niet zelf controleren, dus even contact opnemen met de centrale....blabla...alles is in orde hoor, meneer."
Ja, natuurlijk, prutser. Ik zorg wel dat ik mijn zaakjes goed voor elkaar heb

Die kerel ook nog vragen waarom ik een foto maakte. "Voor mijn collectie.", zei ik. Is inmiddels slechts de 3e keer dat ze me aanhouden in de Audi. En natuurlijk iedere keer alles in orde (verzekering, wegenbelasting, rijbewijs, APK) Mannetje en vrouwtje deden alles vast met de beste bedoelingen, maar het is zo kansloos als het iedere keer zo onnodig is. Maar vooruit, zij ook weer blij.