Clio RS Ringtool: 03-09 - verkocht

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
GTRene

Re: Clio RS Ringtool

Bericht door GTRene » 13 jul 2014, 19:28

mooi DF ding zo :df:

Bart Eykens

Bericht door Bart Eykens » 13 jul 2014, 22:28

Hele dikke ringtool Paskal :grin: De groene wielen staan er ook super onder!

Veel plezier ermee!

Tim N

Bericht door Tim N » 14 jul 2014, 08:32

En hoe beviel het am ring van het weekend? Wat een geweldige wagen, zit er nog vaak naar te kijken op mobile.de (een std RS dan iig)

Bijna te netjes voor een tracktool haha, veel plezier ermee :df:

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 14 jul 2014, 09:52

Hij is inderdaad wel wat mooi en luxe voor een tracktool :)

Komende vrijdag & zaterdag am Ring dus daarna kan ik er pas wat over zeggen. Gisteren heb ik even het industrieterrein verkent, maar het is al wel duidelijk dat dit van een hele andere orde is qua remmerij en onderstel als de 205.

Kelvinrs

Bericht door Kelvinrs » 14 jul 2014, 12:14

Erg dikke rs zeg ik als mede rs-rijder.

Is hij voor het normale weggebruik afgekeurd of is hij makkelijk apk te keuren en te besturen op de openbare weg? Anders heb je natuurlijk een ultiem speeltje!!

Paskal

Bericht door Paskal » 14 jul 2014, 13:05

Er zit gewoon apk op wat ook noodzakelijk is als je tijdens de Touristenfahrten op de Ring wilt rijden. Ik heb hem vandaag bijvoorbeeld ook bij me op mijn werk. Da's 50 km enkele reis en is prima te doen. Wegrijden in de eerste versnelling is even wennen ivm de Renault-Sport-koppeling die nogal van de categorie aan/uit is.

///Joost

Bericht door ///Joost » 14 jul 2014, 13:33

Gaaf hoor Paskal. Ik zie nu je topic pas! :thumbup:

Fedmas
Auto: A3 45 TFSIe

Bericht door Fedmas » 14 jul 2014, 16:07

Gefeliciteerd Paskal, mooie wagen! Ga je waarschijnlijk heel veel plezier van hebben! Tijd eigenlijk om eens een GoPro erop te plakken, ben wel benieuwd naar een (onboard) rondje.. Lees je verslagen op je website altijd met veel plezier en ben benieuwd hoe je eerste ritje in deze bevalt!

Paskal

Bericht door Paskal » 14 jul 2014, 18:48

YT staat vol met rondjes in een Clio RS met ervaren bestuurders achter het stuur op de Nordschleife ;). De eerste tijd ga ik daar niet in de buurt komen dus zo spannend zullen mijn in-board-opnames niet zijn. die camera komt er echter wel een keertje.

Stefan van Elst

Bericht door Stefan van Elst » 14 jul 2014, 19:53

Wat is het toch een ontzettend dikke Clio!
Veel plezier ermee, maar dat komt vast goed ;)

Paskal

Bericht door Paskal » 22 jul 2014, 19:53

Mooie foto van het Ringdebuut afgelopen weekend :)

Afbeelding

Martijn M

Bericht door Martijn M » 22 jul 2014, 20:06

Heel erg vet! Die mag wel aan de muur.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 22 jul 2014, 20:22

Ik had het ff gemist Paskal maar wat een ubervette Ring-tool heb je nu :df: :thumbup:

Paskal

Bericht door Paskal » 22 jul 2014, 20:31

Die gaat zeker aan de muur in mijn loods. Ergens naast onderstaande die ik al heb van de 205 :)

Afbeelding

Joost

Bericht door Joost » 22 jul 2014, 21:46

Erg gave foto van de Clio.

Wat staat dat apparaat toch mooi op zijn wielen.

Paskal

Bericht door Paskal » 23 jul 2014, 09:19

Hij staat zekers strak op zijn wielen in de huidige setup. Hij gaat binnenkort nog wel iets (5-10 mm) omhoog omdat hij voor de Ring nu wel heeel laag is. Ook biedt dat ruimte om met 45-hoogte banden te rijden. In 40-hoogte zijn namelijk geen echte semi's te koop.

Het sleepoog voor moest ik er trouwens uithalen van de marshalls op de Ring. Dat ding ligt dus nu achterin de helmbak. Binnenkort toch maar eens vast maken want zoiets zwaars wil je niet naar je hoofd geslingerd krijgen mocht het ooits eens fout gaan.

Onvoorstelbaar dat er mensen zijn die zo'n mooi karretje verkopen hè? Ga je nog een nieuw topic aanzwengelen over je nieuwe ride? Je setup en aanpassingen zijn immers veelal om je vingers bij af te likken :)

THE MUD

Bericht door THE MUD » 13 aug 2014, 20:58

Wat een onwijs gaaf ding Paskal en blij dat hij toch nog een goed nieuw onderkomen heeft gevonden.
Heel veel Ringplezier ermee gewenst :thumbup: .

Paskal

Bericht door Paskal » 13 aug 2014, 22:23

Thanx,

Zoals je op mijn site kunt zien ben ik er inmiddels al drie keer mee naar de Ring geweest :)

Hij bevalt dermate goed dat het wel duidelijk is dat dit een blijvertje wordt voor mij. Inmiddels wel ca. 10 mm hoger gezet want Joost had hem wel heel laag staan. Echt veel upgrade-plannen heb ik niet aangezien er al zo veel aan versleuteld is. Wensenlijstje:
- rolkooi ---> twijfel nog tussen clubsport (alleen achter) of een volledige schroefkooi waarbij ik ook direct de deurpanelen moet vervangen. Kooi komt er deze winter in.
- semi-slicks zodra de Federals op zijn. Wellicht op lichtere velgen, maar da's niet direct een must
- CAE schakelmechanisme: pook zit hoger en heerlijk korte schakelwegen, maar vrees dat middentunnel er dan ook aan moet geloven. Daarnaast is hij best kostbaar.....
- wellicht ooit nog eens helemaal leegtrekken en dan voorzien van wat polyester deuren, macrolon ramen etc. Maar op dit moment bevalt me die extra isolatie e.d. wel prima dus dat zal wel een > 5 jaren plan worden

Tenslotte nog een mooi fotootje :), klikbaar voor groter formaat.

Afbeelding

THE MUD

Bericht door THE MUD » 13 aug 2014, 23:09

Ik had het al gelezen ja :thumbup: .
Wel jammer dat de 205 er uit gaat. Heeft me altijd een heel leuk karretje geleken en hij hoort toch een beetje bij je :( . Ben je niet bang dat je hem vroeg of laat gaat missen en hem niet beter erbij had willen houden?

Paskal

Bericht door Paskal » 14 aug 2014, 07:59

De 205 is zeker een leuk karretje, maar ik ben geen verzamelaar anders had ik bv mijn 911 turbo ook moeten houden. Ik vind het zonde om hem stil te laten staan in een hoekje waar een auto over het algemeen natuurlijk ook niet beter van wordt. Natuurlijk kan ik er zo nu en dan een stukje mee rijden, maar ik vrees dat dat heel weinig gaat gebeuren. Daarbij is vijf auto's waaronder twee circuitauto's wellicht ook wat overdreven :)

Het zou best kunnen dat ik een 205 GTi ga missen want sinds 1996 heb ik er altijd minimaal eentje in bezit gehad, maar ik denk dat het wel meevalt. De Clio RS is qua concept immers hetzelfde. Voorlopig loopt het nog geen storm voor de 205 dus kan ik hem zo nu en dan eens onder zijn doek vandaan halen om er een stukje mee te rijden :)

Paskal

Re: Clio RS Ringtool: 08-03 op naar Madeno

Bericht door Paskal » 08 mar 2019, 16:11

Even een subtiel schopje :)
De Clio is er nog, maar is afgelopen drie jaar weinig gebruikt ivm verkoop huis, tijdelijke huisvesting, zoektocht nieuw huis, aankoop ander huis, beetje achterstalling onderhoud in het "tuintje" wegwerken, huis van binnen wat opfrissen en compleet nieuwe inrichting etc. Nu dat alles achter de rug is, is het weer Ring-time dit jaar :df:

Zoals op mijn site te lezen was, bevalt de Clio erg goed. Heb er in de 1,5 jr waarmee ik op de Ring heb gereden naast een nieuwe startmotor totaal geen kosten aan gehad muv wat benzine en olie. Met 130 rondjes met dezelfde Federals en DS1.11-remblokken op de qua diameter groter dan standaard voorschijven is het eigenlijk best wel een low-budget circuit-tool.

Het plan is om dit jaar weer een jaarkaart te kopen en eens te kijken hoe me het Ringen in de huidige tijd bevalt. Afhankelijk daarvan gaat ie na dit seizoen weg of komen er wat kleine upgrades zoals een kooi en een CAE-shifter. Leegtrekken ga ik niet doen, want de mogelijke gewichtsbesparing is vrij minimaal met bv 6,4kg voor het tapijt, 1,3 kg voor het hemeltje en een paar kg aan plastic. In combinatie met de kooi komen er dan wel lichtere deurpanelen. Uiteraard zou extreem verlichten (airco eruit, elektrisch bedienbare en inklapbare spiegels eruit etc) wel wat opleveren, maar kan denk ik meer bereiken door zelf eens goed te leren sturen en een set fastoenlijke semi's. Nu is er nog fatsoenlijk normaal mee te rijden, maar dat behoort ook niet meer echt tot de mogelijkheden als je hem helemaal leeg gaat trekken.

Vanochtend de Clio naar Madeno gebracht voor een algehele check, verse vloeistoffen, APK, set-up-controle etc. Heb er weer zin in :df:
Clio.jpg
Clio.jpg (758.05 KiB) 2188 keer bekeken

SanderZ
Auto: Leon FR

Bericht door SanderZ » 08 mar 2019, 16:19

Blijft een dik ding.

Paskal

Bericht door Paskal » 08 mar 2019, 16:22

Thanx :thumbup:

Heb afgelopen jaren nog wel paar keer getwijfeld om hem te verkopen met idee om dan eens een Megane RS te kopen. Zonder actief in de verkoop te zetten hadden zich al wat geïnteresseerden gemeld, maar als ik er dan weer een blokje mee om was geweest waren die gedachten weer snel uit mijn hoofd mede gezien het atmosferische motortje wat erin zit. Megane RS gaat natuurlijk stuk harder, maar ook wellicht makkelijk harder en Turbo-motor op het circuit is toch niet zo mijn ding. Ik laat het Cliootje wel lekker door die toeren heen janken :headbang:

Fedmas
Auto: A3 45 TFSIe

Bericht door Fedmas » 08 mar 2019, 16:25

Blijft een gaaf ding! Snap ook wel dat je wat tijd nodig had voor je tuintje..

Zou hem persoonlijk niet inruilen voor een Megane, ik vind deze mooier, hoe gaaf een Megane ook is.

WJ

Bericht door WJ » 08 mar 2019, 16:29

Haha ik reed net langs en dacht, hey DF! Wilde je topic al opzoeken maar hij stond al bovenaan. In het echt nog gaver om te zien! (Ik woon aan de haven op 2minuten van Madeno)
7823022F-541D-4E0C-9855-140E480F6F19.jpeg
7823022F-541D-4E0C-9855-140E480F6F19.jpeg (430.32 KiB) 2166 keer bekeken

Plaats reactie