Welk onderstel zou je nemen
-
Welk onderstel zou je nemen
H&R of Billstein, en waarom?
Zie ik een ander merk over het hoofd?
N.
Zie ik een ander merk over het hoofd?
N.
- Dennis Cavallino
- Wouter
- Jeroen
Standaard dempers onder een M3 zijn geen Bilstein, maar Boge dempers. Wil je dit verbeteren, dan levert een upgrade naar bv. Bilstein B6 i.c.m. (niet al te harde) H&R of Eibach veren een mooie combinatie op! De set hoeft dan niet al te hard te worden, en is dan stevig genoeg voor het betere stuurwerk, maar zeker niet te hard voor de openbare weg.
Voor jouw gebruik is een dergelijk setje zeker bruikbaar (en een stukje liefhebberij, maar ratio is niet uitgevonden voor de BMW M3) maar een standaard set voldoet al absoluut.
Voor jouw gebruik is een dergelijk setje zeker bruikbaar (en een stukje liefhebberij, maar ratio is niet uitgevonden voor de BMW M3) maar een standaard set voldoet al absoluut.
- Knot
- Tommy
Ik heb iig wat km's achter de rug met een E36 op schnitzer veren, beviel goed. Op de grens minder snappy dan M-technik. H&R cupkit is te stug, auto stuitert letterlijk over minder mooi asfalt kompleet van z'n lijn.
Op m'n E46 zit een kompleet AC-Schnitzer onderstel. Bevalt erg goed. Minder op onderstuur afgestemd dan M-technik en toch mooier en makkelijker op de grens te controleren. Dick had het vooraf al voorspeld en ja, superneutraal, absoluut een aanrader.
Op m'n E46 zit een kompleet AC-Schnitzer onderstel. Bevalt erg goed. Minder op onderstuur afgestemd dan M-technik en toch mooier en makkelijker op de grens te controleren. Dick had het vooraf al voorspeld en ja, superneutraal, absoluut een aanrader.
- Michel P
Alleen de prijs is natuurlijk fors. Denk zelf echter ook gezien de diverse testverslagen dat dit top onderstellen zijn.Dick Hoekendijk schreef:Als je een optimaal compromie nastreeft kun je waarschijnlijk niet om AC Schnitzer heen. Is afgesteld op de Nordschleife maar met straat gebruik in het achterhoofd.
Michel
- Dutch
Toen mijn standaarddempers op hun einde liepen, kon ik elk steentje op een klinkerweg voelen en werden grote klappen niet opgevangen - dat was gewoon 'bam!'. Bij mij raakte tegelijk de uitgaande slag los, wat zich uitte in een overdreven zwiep ná het raken van de hobbel.Knot schreef:Dat weet ik, maar voor de eerste indruk bij een proefrit bedoel ik. Wanneer de auto niet of nauwelijks meer dempt merk je dat wel, maar als het er net aan begint te komen is dat moeilijk voelen soms.