Het grote E36 M3 (occasion) draadje
- GTRene
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
van eerste eigenaar ook zo te lezen, magoed, wel ff up close bekijken, de lampen (glas/plastic) voor bv lijken niet zo helder meer.
-
Steenslag zit er wel wat op volgens die verkoper, krassen en deuken niet maar ik heb genoeg ervaring om te weten dat in ''perfecte staat'' nogal verschilt onder de verkopers. 
Hij gaf tevens aan dat de auto 100% in eerste lak staat en dus niet is bijgespoten of bijgewerkt is.
Koplampglazen worden soms ''hazy''. Goed machinaal polijsten met de juiste middelen en ze zijn weer helderder.

Hij gaf tevens aan dat de auto 100% in eerste lak staat en dus niet is bijgespoten of bijgewerkt is.
Koplampglazen worden soms ''hazy''. Goed machinaal polijsten met de juiste middelen en ze zijn weer helderder.
-
Excuus voor de beetje late reactie, posts gaan snel op dit forum 
@Erik.K dat zou best kunnen kloppen, ik heb hem zelf bij een garage op Oud beijerland gekocht in 2011 waarna de koppeling en vliegwiel binnen 200km het begaven AUW!
@///joost het logotje zit mij inderdaad niet helemaal goed, die moet ooit eens vervangen zijn, het onderstel voelt goed en stevig aan, ik heb bij aankoop de hele uitlijning en opstelling laten nalopen en terug zetten naar origineel (niks vervangen maar uitlijning klopte niet) wel de olie in SMG bak, SMG pomp en differentieel laten vervangen. Foto's willen me nog niet luken hier, forum zegt steeds dat mijn 5+MB JPG foto's verkeerde formaat zijn.
@Tim N : ben hier voor advies en neem altijd advies ten hart
@535d hij is op puntjes bijgewerkt door mijn eigen fouten (rechter voor vleugen, linker achterkant +-10cm randje oude winkelwagen schade) spiegels vertonen steen slag, 2 pitjes op motor kap +-1-3mm door de lak heen en een chipje +-2mm uit linker koplamp (beide knipperlichten vervangen wegens steenslag "HELDERE
)
termen "perfect" en "netjes" zijn absoluut relatief. auto is van 1998 met nu bijna 190.000km erop. maar in mijn mening de lak, het interieur, de velgen, de prestatie en net als mijn vorige E39 M5 en E61 M5 uitermate betrouwbaar, na de koppeling heeft het beestje geen stap of tik fout gezet

@Erik.K dat zou best kunnen kloppen, ik heb hem zelf bij een garage op Oud beijerland gekocht in 2011 waarna de koppeling en vliegwiel binnen 200km het begaven AUW!

@///joost het logotje zit mij inderdaad niet helemaal goed, die moet ooit eens vervangen zijn, het onderstel voelt goed en stevig aan, ik heb bij aankoop de hele uitlijning en opstelling laten nalopen en terug zetten naar origineel (niks vervangen maar uitlijning klopte niet) wel de olie in SMG bak, SMG pomp en differentieel laten vervangen. Foto's willen me nog niet luken hier, forum zegt steeds dat mijn 5+MB JPG foto's verkeerde formaat zijn.
@Tim N : ben hier voor advies en neem altijd advies ten hart

@535d hij is op puntjes bijgewerkt door mijn eigen fouten (rechter voor vleugen, linker achterkant +-10cm randje oude winkelwagen schade) spiegels vertonen steen slag, 2 pitjes op motor kap +-1-3mm door de lak heen en een chipje +-2mm uit linker koplamp (beide knipperlichten vervangen wegens steenslag "HELDERE

termen "perfect" en "netjes" zijn absoluut relatief. auto is van 1998 met nu bijna 190.000km erop. maar in mijn mening de lak, het interieur, de velgen, de prestatie en net als mijn vorige E39 M5 en E61 M5 uitermate betrouwbaar, na de koppeling heeft het beestje geen stap of tik fout gezet

- GTRene
foto's met 1 of ander gratis programma verkleinen van bv 5mb naar 500b oid terwijl de grote hetzelfde bv blijft.
-
Here goes nothing
kijken of t echt werkt.

- Bijlagen
-
- L1000276.JPG (618.43 KiB) 2050 keer bekeken
-
- L1000251.JPG (652.87 KiB) 2050 keer bekeken
-
- L1000248.JPG (545.3 KiB) 2050 keer bekeken
-
- L1000249.JPG (432.66 KiB) 2050 keer bekeken
-
- L1000250.JPG (535.44 KiB) 2050 keer bekeken
-
Ik geef toe, K&N lucht filter is nou niet bepaald "origineel" maar wat een geluid!
originele filter box gaat er binnenkort weer op want is af en toe beetje TE
originele filter box gaat er binnenkort weer op want is af en toe beetje TE

- Bijlagen
-
- L1000238.JPG (568.49 KiB) 2048 keer bekeken
-
- L1000267.jpg (313.82 KiB) 2048 keer bekeken
-
- L1000372.JPG (456.61 KiB) 2048 keer bekeken
- Tim N
Ook Bostongrünn maar met zwart ineens erg saai, dat terwijl de Bostongrunn met Modena van Flamman geweldig combineert.
- MParallel
- Auto: BMW
Haha je mag geen 5mb foto's uploaden. Zou leuk zijn voor de bandbreedte.
Auto ziet er zo keurig uit. Ambers zouden hem afmaken.
Hoe bevalt de SMG je?
Auto ziet er zo keurig uit. Ambers zouden hem afmaken.

Hoe bevalt de SMG je?
-
Oud beijerland of nieuw beijerland? Volgens mij komt die bij mabo auto's vandaan.maatjes123 schreef:Excuus voor de beetje late reactie, posts gaan snel op dit forum
@Tim N : ben hier voor advies en neem altijd advies ten hart![]()
@535d hij is op puntjes bijgewerkt door mijn eigen fouten (rechter voor vleugen, linker achterkant +-10cm randje oude winkelwagen schade) spiegels vertonen steen slag, 2 pitjes op motor kap +-1-3mm door de lak heen en een chipje +-2mm uit linker koplamp (beide knipperlichten vervangen wegens steenslag "HELDERE)
-
@ MParallel Ja idd, beetje teveel van het goeie 5mb
en zet mij maar onder fan van de heldere knippers, had de facelift E39 M5 uit 2000 van me ook 
De SMG, ik geef toe, is ECHT wennen die bak maar eenmaal onder de knie/voet..... ja, fijn bakje.... soepel als je nodig heb (sneeuw stand rijd hij het lekkerst als je gewoon rond plottert) en tja het vol gas 1-2-3-4 door de versnellingen, blijft meer een race wagen als een echte GT
@MarkM. Oud-Nieuw-Beijerland mijn fout, MABO auto's komt hij inderdaad vandaan

De SMG, ik geef toe, is ECHT wennen die bak maar eenmaal onder de knie/voet..... ja, fijn bakje.... soepel als je nodig heb (sneeuw stand rijd hij het lekkerst als je gewoon rond plottert) en tja het vol gas 1-2-3-4 door de versnellingen, blijft meer een race wagen als een echte GT

@MarkM. Oud-Nieuw-Beijerland mijn fout, MABO auto's komt hij inderdaad vandaan

- MParallel
Sneeuwstand bij normaal rijden? Dan trek je op vanuit 2 ipv 1. Lijkt me niet echt fijn bij droog weer, extra slijtage koppeling.
Goed ik vroeg het omdat ik zelf een E36 M3 met SMG heb en ik ben er zelf erg enthousiast over. Het is sowieso in het begin wennen, omdat je jezelf een nieuw iets moet aanleren. De meeste zeggen na een proefrit van 30 minuten dat ze het niks vinden, maar dat kan ook niet, omdat je niet gewend bent aan dit rijden.
Daarnaast vind ik het een mooi stukje techniek, wat zeker past bij een dergelijke auto. Zover ik weet was BMW de eerste die een dergelijke bak aanbood. Nog voor Ferrari, waarbij je bij dat F1 systeem ook nog je voet continu op de rem moet houden bij stilstand, anders schakelt de bak - na x-seconden - zelf terug naar neutraal. Bij BMW ben ik blij dat ie dat niet doet.
Wachten voor stoplicht. Voet boven gaspedaal, en gaan bij groen.
Goed ik vroeg het omdat ik zelf een E36 M3 met SMG heb en ik ben er zelf erg enthousiast over. Het is sowieso in het begin wennen, omdat je jezelf een nieuw iets moet aanleren. De meeste zeggen na een proefrit van 30 minuten dat ze het niks vinden, maar dat kan ook niet, omdat je niet gewend bent aan dit rijden.
Daarnaast vind ik het een mooi stukje techniek, wat zeker past bij een dergelijke auto. Zover ik weet was BMW de eerste die een dergelijke bak aanbood. Nog voor Ferrari, waarbij je bij dat F1 systeem ook nog je voet continu op de rem moet houden bij stilstand, anders schakelt de bak - na x-seconden - zelf terug naar neutraal. Bij BMW ben ik blij dat ie dat niet doet.
Wachten voor stoplicht. Voet boven gaspedaal, en gaan bij groen.

-
ik heb in Mei 2012 +-14.000km terug de koppeling en vliegwiel vervangen. en klopt, rijd hij in zn 2 weg, ik merkte steeds als ik als een oud omatje ermee rond rijd dat ik zijn 1e te kort vind en hij wil niet doorschakelen onder 2500tpm,paar maandjes nu in sneeuw stand en schakelt hij tenminste bij 2000tpm en dan hou je al het "prius en dergelijk" verkeer meer dan makkelijk bij.
De BMW 6 versnelling hand bak is ook een heerlijk precies stukje werk maar bij het karakter van deze M3 vind ik de SMG bak idd goed passen.
De BMW 6 versnelling hand bak is ook een heerlijk precies stukje werk maar bij het karakter van deze M3 vind ik de SMG bak idd goed passen.
-
Hoppa en die bostongroene met 65000km bij Premiumclassics.
Verwacht: Youngtimer | BMW M3 3.2 Sedan E36 | 1 eig. | 12/95 | 65.000km | Leer | Bostongroen |
Verwacht: Youngtimer | BMW M3 3.2 Sedan E36 | 1 eig. | 12/95 | 65.000km | Leer | Bostongroen |
- MParallel
Hij schakelt sowieso onder de 2500rpm, daar heb je geen winterstand voor nodig. Alleen in de sport stand trekt ie hem tot max toeren.maatjes123 schreef:ik heb in Mei 2012 +-14.000km terug de koppeling en vliegwiel vervangen. en klopt, rijd hij in zn 2 weg, ik merkte steeds als ik als een oud omatje ermee rond rijd dat ik zijn 1e te kort vind en hij wil niet doorschakelen onder 2500tpm,paar maandjes nu in sneeuw stand en schakelt hij tenminste bij 2000tpm en dan hou je al het "prius en dergelijk" verkeer meer dan makkelijk bij.
- MParallel
Nu de vraag...voor welke prijs?535d schreef:Hoppa en die bostongroene met 65000km bij Premiumclassics.
-
Voor de jackpot natuurlijk
Ik had hem gisteren kunnen kopen voor 19000 euro maar mij te duur. Had hem 16500 geboden. Het is mijn model ook niet helemaal.

- MParallel
Hmm dat dat bod niet geaccepteerd is. Dan wil die er echt 20k voor.
Dan zal die dus hier straks voor €32k staan gok ik zo.
Dan zal die dus hier straks voor €32k staan gok ik zo.
-
maatjes123 schreef:@MarkM. Oud-Nieuw-Beijerland mijn fout, MABO auto's komt hij inderdaad vandaan
Je smiley-icon

- Joy
De auto van maatjes123 is al eens behandeld in dit topic, ergens in 2012.
markm schreef:Deze stond vorige keer bij de Fonkert in Numansdorp, 2 weken later stond die te koop bij deze toko.Frank280zx schreef:ERG netjes .. maar goed ook goed aan de prijs
http://link.marktplaats.nl/522885534" onclick="window.open(this.href);return false;
175624km. 17'' SPORTVELGEN, ABS (anti blokkeer systeem), Airbags, Airco, ALLE ONDERHOUDSGEGEVENS AANWEZIG, Buitenspiegel rechts elektrisch verstelbaar en verwarmbaar, Buitenspiegels in carrosseriekleur, ...
BMW 3 Serie M3 Coupe 3.2 SMG!! NIEUWSTAAT!! UNIEK!!
Kilometerstand: 175.624 km
Carrosserie: Coupé (2 deurs)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: mrt 1998
Transmissie: Automaat
Kleur: Blauw metallic
Motorinhoud: 3.201 cc
Aantal cilinders: 6
Vermogen: 236 kW (321 pk)
Topsnelheid: 250 km/u
Acceleratie: van 0 naar 100 km/u in 5,5 sec
Gewicht: 1.415 kg
Gemiddeld verbruik: 11,0 l/100km (1 op 9,1)
Lengte: 443 cm
Breedte: 171 cm
Hoogte: 137 cm
Motorrijtuigenbelasting: 173 - 198 per kwartaal
Kosten rijklaar maken: 250,-
BTW/Marge: Marge (Bedrijven kunnen geen BTW terugvorderen van de belasting)
APK: gekeurd tot 07-07-2012
Opties en accessoires:
17'' SPORTVELGEN
ABS (anti blokkeer systeem)
Airbags
Airco
ALLE ONDERHOUDSGEGEVENS AANWEZIG
Buitenspiegel rechts elektrisch verstelbaar en verwarmbaar
Buitenspiegels in carrosseriekleur
Bumpers in carrosseriekleur
Cruise control
ECC (electronic climate control)
Full options
Glas getint
Koplampen met wis/was functie
Lederen bekleding
Metallic lak
Mistlampen voor
NATIONALE AUTOPAS
Onderhoudsboekje aanwezig
Parkeersensoren achter
Radio/CD
Ramen voor elektrisch bedienbaar
Sportonderstel
Sportstoelen voor
Stuur bekleed met leder
Stuurbekrachtiging
Dus ik denk ingeruild daar.
Zag er wel netjes uit, alleen jammer van de smg
-
Verbaasd mij ook, nu begrijp ik ook waarom de koppeling en vliegwiel binnen 200 km na aanschaf verrot gingen.hanske schreef:maatjes123 schreef:@MarkM. Oud-Nieuw-Beijerland mijn fout, MABO auto's komt hij inderdaad vandaan
Je smiley-iconin dezelfde regel als de naam van de verkopende partij verbaasd me ten zeerste!!!
Die waren gewoon al verrot toen jij hem kocht.
- ///Joost
Scherp Joy!
-
@ Hanske ik smile altijd
en het was een 2e hands auto verkoper..... ik verwacht nooit veel in zulke gevallen
ik voel aan dat jij ze ook kent? 
@ Joy. ik had al beetje door het forum gezocht maar kon hem niet vinden, goed geheugen bedankt!
en ik wou juist een M3 met SMG na mijn handgeschakelde M5 
@ Mark.m Klopt, ik wist niet genoeg van SMG systemen toen af om te merken dat de koppeling bijna op was, zn voor banden waren ook tot op het staal aan de binnenkant vandaar dat ik meteen ook de hele ophanging en uitlijning juist heb laten zetten

@ Joy. ik had al beetje door het forum gezocht maar kon hem niet vinden, goed geheugen bedankt!

@ Mark.m Klopt, ik wist niet genoeg van SMG systemen toen af om te merken dat de koppeling bijna op was, zn voor banden waren ook tot op het staal aan de binnenkant vandaar dat ik meteen ook de hele ophanging en uitlijning juist heb laten zetten

- ///Joost
Ik ben er nu toch wel redelijk van overtuigd dat de mijne definitief de verkoop in gaat als we van vakantie terug zijn. 
Hij staat maar onder een hoes in een schuur en dat is zo'n zonde.

Richtprijs wordt EUR 8500-9000.

-
///Joost schreef:Ik ben er nu toch wel redelijk van overtuigd dat de mijne definitief de verkoop in gaat als we van vakantie terug zijn.
Waarom zonde?
Weg doen is zonde, ga je geheid spijt van krijgen.
Lekker in de schuur laten staan, tijd er voor hebben komt vanzelf weer.
- Robin Hartog
Riceaux!///Joost schreef:Ik ben er nu toch wel redelijk van overtuigd dat de mijne definitief de verkoop in gaat als we van vakantie terug zijn.