Horloge / Horloges topic
- tomgtr
Re: Horloge / Horloges topic
Ik ben een simpel mens. De IWC. Klassieker, prachtige afwerking. Blijft gewoon mooi, mooier dan veel van de concurentie die naar mijn smaak al gauw nogal druk zijn.
Luco, gave klok. Mooi dat ze dat gedaan hebben en een lange neus naar eta trekken. Kost wel aardig wat voor chr. Ward maar overweeg er zeker 1 te kopen, al is het alleen maar uit symphatie. En 5 dagen power reserve is indrukwekkend
Luco, gave klok. Mooi dat ze dat gedaan hebben en een lange neus naar eta trekken. Kost wel aardig wat voor chr. Ward maar overweeg er zeker 1 te kopen, al is het alleen maar uit symphatie. En 5 dagen power reserve is indrukwekkend
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Simpel kan ik ook vaak waarderen, zo ook de Schofield Signalman.. Deze is alleen erg slecht te verkrijgen, maar mocht ik er 1 vinden koop ik die in elk geval.

-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Apart ding Kees, wat ligt er onder de motorkap?
Laatst gewijzigd door Bram op 02 jul 2014, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineLuco
Had nog niet gekeken naar de prijs, maar inderdaad pittig, maar mooie cleane klok.
Ik ben ff klaar met klokjeskopen

- tomgtr
Joh, 3 in 1 jaar, aardig gemidelde!Luco schreef:Had nog niet gekeken naar de prijs, maar inderdaad pittig, maar mooie cleane klok.
-
OnlineLuco
- Petrolhead Tom
Ik wou het net plaatsen. Knappe prestatie! Mooie klok!
- ///Joost
Die Tag Heuer vind ik schitterend. Moet je wel snel bij zijn met slechts 500 stuks.
Stevige prijs trouwens.
De Blancpain FF is altijd super, al is het maar omdat het een merk met flinke historie heeft en toch niet zo mainstream.
Ik ben tegenwoordig ook fan aan het worden van rose gold en lonk nog steeds naar de Tag Heuer chrono 1887.

De Blancpain FF is altijd super, al is het maar omdat het een merk met flinke historie heeft en toch niet zo mainstream.
Ik ben tegenwoordig ook fan aan het worden van rose gold en lonk nog steeds naar de Tag Heuer chrono 1887.
- Robertdj
Keurig, lekkere power reserve ook, toch het dubbele van een 2824.
Wel deels noodgedwongen (net als Steinhart) omdat het steeds lastiger wordt om aan ETA uurwerken te komen.
Normaal gesproken geen fan van Breitling, maar deze is fraai.

In deze uitvoering kan hij ook gedragen worden door mensen die nog niet met pensioen zijn.
Wel deels noodgedwongen (net als Steinhart) omdat het steeds lastiger wordt om aan ETA uurwerken te komen.
Normaal gesproken geen fan van Breitling, maar deze is fraai.
In deze uitvoering kan hij ook gedragen worden door mensen die nog niet met pensioen zijn.

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Dit, die FF chrono Bathyscaphe. Doen!///Joost schreef:Die Tag Heuer vind ik schitterend. Moet je wel snel bij zijn met slechts 500 stuks.Stevige prijs trouwens.
Daarna de 1887 Tag. De IWC is mooi/prachtig sjiek, klassieker, maar een Valjoux 7750 voor die prijs zie ik niet zitten...
Leuk dat CW z'n eigen caliber heeft.
- tomgtr
Robin, helemaal eens qua IWC. Maar toch als ik langs een juwelier loop zijn dat steeds weer de horloges die ik gewoon mooi vindt. Want!
-
Want? Mooi enzo?:)tomgtr schreef:Robin, helemaal eens qua IWC. Maar toch als ik langs een juwelier loop zijn dat steeds weer de horloges die ik gewoon mooi vindt. Want!
M'n pa had 10 j ofzo geleden een rose met zilveren plaat. Prachtding hoor, kastfinish is 100% top. Maar hij baalde toen al van het 'basis 7750' verhaal.
En 'we' zijn hier zo vakidioot dat het ook om de mooi gaat natuurlijk, maar 'eerst' om het merk/history/type en manufactuurmovement en 'daarna' de modellering. Dat heb je of je hebt 't niet. Niet uit te leggen. Dat maakt 't voor mij niet eenvoudig. veel 'mooiere' (dan andere met eigen werk) klokken met eta's /7750s laat ik daardoor links liggen in 't high end segment.
Tja.
Longlist voor mij:
FF Bathyscaphe chrono
Breguet Chrono XX, maar liever XXI, XXII (10hz)
JLC Deep Sea Chrono(Cermet)
Panerai 524
Panerai 270
Omega Koos Speemaster Dark Side of the Moon
IWC Fliieger Chrono Topgun 388007
IWC Aquatimer Chrono 379503 Darwin
IWC Aquatimer Chrono 379502 Galapagos
(PP 5960/1A 001 liefst op leder lol)
Tag Heuer CH80 wit zwarte gauges leer
Zenith EP Stratos FB Rainbow
Zoiets in theorie.

- tomgtr
Ik heb al een JLC (comprssor)
Wat klokjes van c ward. Nog een Rolex een keer omdat ik die al 30 jaar wil hebben en een IWC en m'n hebberigheid is denk ik wel bevredigd.
Wat klokjes van c ward. Nog een Rolex een keer omdat ik die al 30 jaar wil hebben en een IWC en m'n hebberigheid is denk ik wel bevredigd.
-
Apple has hired the sales director of luxury Swiss watch maker TAG Heuer to help with the launch of its new iWatch, as the technology group intend on using the prestigious "Swiss made" label to market its new gadget, the head of LVMH's watch brands Jean-Claude Biver told CNBC.
http://www.cnbc.com/id/101812950" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Al ben ik geen echte Hublot gek, Biver heeft Hublot op de kaart gezet en goed ook.Tom schreef:Apple has hired the sales director of luxury Swiss watch maker TAG Heuer to help with the launch of its new iWatch, as the technology group intend on using the prestigious "Swiss made" label to market its new gadget, the head of LVMH's watch brands Jean-Claude Biver told CNBC.
http://www.cnbc.com/id/101812950" onclick="window.open(this.href);return false;
http://en.wikipedia.org/wiki/Jean-Claude_Biver" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar dit laat zien dat Apple het zoekt in horlogeland. Interesting
edit , er staat niet hoe wie het is 'sales director'.
http://appleinsider.com/articles/14/07/ ... tch-launch" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Apple heeft vorig jaar ook al de CEO van Louis Vuitton binnengehaald als hoofd retail.
-
NIET METEEN OP URL enzo ZOEKEN!:)
Dus:
a)Wie is dit?Makkie
b)Waar zit hij in?
c) Wat draagt hij
(members van 'n bepaald horlogeforum, jij Tom lol, zijn uitgesloten van deelname:))

Dus:
a)Wie is dit?Makkie
b)Waar zit hij in?
c) Wat draagt hij
(members van 'n bepaald horlogeforum, jij Tom lol, zijn uitgesloten van deelname:))
- WJ
JK?
Verder kom ik niet.
Verder kom ik niet.

- Robin Hartog
Jay-Kay in z'n LaFerrari. GEEN idee wat hij draagt verder. 
Met z'n LaKermit.

Met z'n LaKermit.
-
Volgens de kenners draagt ie een vntage Sub/SD, en z'n maat naast 'm een pre Daytona. Zeer interessant. Jay Kay vertelde ook dat ie op Goodwood zin had in 'n ouwe Maser, en dat dat feitelijk nu meer z'n liefhebberij is(de wat klassiekere sportwagen), maar dat dit groene ding een 'feestje' waard was en 'n statement dus waarom dan geen groen?
Kenteken 22JET kost ook wel 'n paar ruggen en de rest:)
TBH vind ik groen met deze lichte wielen niet wat ik zou kiezen. Rood, zwart dak en en donkergrijze wielen, kleinburgerlijk I know:)
Kenteken 22JET kost ook wel 'n paar ruggen en de rest:)
TBH vind ik groen met deze lichte wielen niet wat ik zou kiezen. Rood, zwart dak en en donkergrijze wielen, kleinburgerlijk I know:)
- ///Joost
Draagt ie toevallig die nieuwe kleinere seadweller?
Edit: nevermind.
-
Da's 'n klok voor paupers. Niept voor VIPs zoals hij:))))///Joost schreef:Draagt ie toevallig die nieuwe kleinere seadweller?
- WJ
"LVMH's watch division has confirmed that Apple has snagged Patrick Pruniaux, TAG Heuer's sales and retail VP, as part of a broader campaign to poach talent from watchmakers."
-
Op sommige foto's lijkt de DeepSea niet veel groter dan Sub/SD4K, maar hier:

-
Ook een compleet andere tijd.