Diesel of benzine
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Diesel of benzine
Wat geniet je voorkeur, en dan vooral in de dagelijkse praktijk ? Op een circuit is benzine bijna altijd een pré, ivm de hoge toeren die je kunt draaien.
maar IRL op de weg is een koppelbeul ook wel te versmaden. Of toch maar toerenjanken met een benzine motor ?
Probeer even de secundaire nadelen/voordelen van een diesel zoals stinken en motorgeluid/zuinig buiten beschouwing te houden. In dit vergelijk gaat het echt om het motorkarakter en het dagelijkse voordeel daarvan.
maar IRL op de weg is een koppelbeul ook wel te versmaden. Of toch maar toerenjanken met een benzine motor ?
Probeer even de secundaire nadelen/voordelen van een diesel zoals stinken en motorgeluid/zuinig buiten beschouwing te houden. In dit vergelijk gaat het echt om het motorkarakter en het dagelijkse voordeel daarvan.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Benzine.
Diesel is gewoon kut, de turbo maakt de diesel en daarom lijkt het nog wat.
Kijk wat Mitsubishi bijv. doet met een 2.0 benzine met turbo, tot 400pk met 3 jaar garantie en zo'n ding trekt bij 3000rpm ook al heel aardig met een toerenbegrenzer bij 8000rpm, is vergelijkbaar met een 4000rpm draaiende diesel die bij 1500rpm al heel aardig trekt, alleen heb je dan bij benzine als bonus een twee keer zo brede powerband; als er 2 liter diesels met 400pk op de markt komen zien we wel weer verder.
Diesel is gewoon kut, de turbo maakt de diesel en daarom lijkt het nog wat.
Kijk wat Mitsubishi bijv. doet met een 2.0 benzine met turbo, tot 400pk met 3 jaar garantie en zo'n ding trekt bij 3000rpm ook al heel aardig met een toerenbegrenzer bij 8000rpm, is vergelijkbaar met een 4000rpm draaiende diesel die bij 1500rpm al heel aardig trekt, alleen heb je dan bij benzine als bonus een twee keer zo brede powerband; als er 2 liter diesels met 400pk op de markt komen zien we wel weer verder.

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ik heb een klein jaartje het nieuwe diesel rijden mogen ervaren met de 120d, geen stakker met zijn 163pk, maar ondanks de voldoende power heeft hij me nooit weten te overtuigen boven de 4500 toeren.
kreeg dan echt zo'n Fred Flinstone gevoel en dat ik moest meetrappen met mijn voeten om maar harder te willen.
Het lineare karakter van een benzine motor en het kunnen doortrekken is het wel voor mij. Ik denk niet dat de kans groot is dat ik in de toekomst weer diesel ga rijden.
[img:464:92]http://www.bcnc.nl/jeugd/animatiepages/ ... flins1.gif[/img]
kreeg dan echt zo'n Fred Flinstone gevoel en dat ik moest meetrappen met mijn voeten om maar harder te willen.
Het lineare karakter van een benzine motor en het kunnen doortrekken is het wel voor mij. Ik denk niet dat de kans groot is dat ik in de toekomst weer diesel ga rijden.
[img:464:92]http://www.bcnc.nl/jeugd/animatiepages/ ... flins1.gif[/img]
- Brava
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
- Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i
- Kasteel
- Berichten: 5441
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- markk
- Berichten: 3893
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Benzine.
De turbo maakt de diesel. En turbo motoren (diesel en benzine !) zorgen er bij mij altijd voor dat ik niet meer normaal / rustig kan rijden. Knallen moet het, altijd.
In een NA benzine auto kan ik en rustig toeren/rijden en je kan er toeren mee maken wanneer je dat wilt/nodig hebt.
Neem mn 206gti en de Seat Ibiza TDI130. Ongeveer even snel uiteindelijk. Vandaag in beide gereden. 206gti is gewoon zoveel fijner / meer in balans. Echter als ie niet op toeren wordt gehouden maakt de TDI gehakt van 'em.
Mark.
De turbo maakt de diesel. En turbo motoren (diesel en benzine !) zorgen er bij mij altijd voor dat ik niet meer normaal / rustig kan rijden. Knallen moet het, altijd.
In een NA benzine auto kan ik en rustig toeren/rijden en je kan er toeren mee maken wanneer je dat wilt/nodig hebt.
Neem mn 206gti en de Seat Ibiza TDI130. Ongeveer even snel uiteindelijk. Vandaag in beide gereden. 206gti is gewoon zoveel fijner / meer in balans. Echter als ie niet op toeren wordt gehouden maakt de TDI gehakt van 'em.
Mark.
- Fabian
- Berichten: 7235
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Jeroen Watermulder
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:50
- Locatie: Veluwe
En ik lach jou uit als ik heerlijk met supersnelle gasreactie, al driftend, met 6000+ rpm, al brullend en van het geluid genietend een snelwegoprit neem.Knot schreef:Ik lach jullie uit als jullie binnen 1000km weer aan de pomp staan![]()


Moge duidelijk zijn waar mijn voorkeur naar uit gaat. Ook tijdens dagelijks verkeer. Met een diesel is dan alles alleen maar van A naar B verplaatsen (niks mis mee op zich). Met een goede benzine is het ook 9 van de 10 keer gewoon van A naar B verplaatsen, maar op elk moment is puur genot oproepbaar.
En daarom nooit meer diesel voor mij.
- Jeroen Watermulder
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:50
- Locatie: Veluwe
- Jeroen Watermulder
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:50
- Locatie: Veluwe
- Fabian
- Berichten: 7235
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel