Hmmm analoog...
Laatst een Nikon F3 gekocht. Met een paraatttas, een 50mm f/1.8 (maar die had ik al), een Sigma 24m f/2.8 , een Sigma 35-70mm f/2.8-4 en een 75-200mm f4.5-5.3 onzinzoom van Cosina. Oh ja, en nog een Metz 45 op (goede!!) accu's en DW3 een opzichtzoeker voor de F3. Alles in een koop voor 200 euro. Ondertussen heb ik alleen de F3 nog, en de Metz en de Cosina. De laatste omdat ie minder waard is dan de oudijzerprijs (terwijl ie verdomd scherp is!!) en het dus geen zin heeft 'm op de markt te gooien. De rest van t spul heb ik verkocht en de 35-70 heb ik in het ronde archief gekiept. Daar lacht zelfs de lomographic society zich nog dood om, zo slecht is die lens. Totale kosten voor de F3 en wat er nu over is na aftrek van de opbrengst van de rest: 15 euro........
Ook laatst dit op de kop getikt voor 100 euro: OM2 met 50mm f/1.8, inclusief Zuiko 135mm f/3.5, Zuiko 28mm /2.8, Auto 310 flitser en paraattas. Dat spul gaat wat minder goed op de occasionmarkt, maar de 28mm heb ik leuk ingeruild op een nieuw calibratiesetje van Datacolor, waarmee mijn investering alweer bijna terugverdiend was. Het ging me eigenlijk primair om de 135mm, voor gebruik op mijn Fuji X-E1. De rest zat er dus eigenlijk gratis bij... En die OM2 staat leuk in de kast. Altijd mooie camera gevonden. Soms blijft de sluiter hangen, maar ach, fotograferen die ik er toch niet mee. Oh ja.,... alle boekjes en brochures zaten ook nog bij die Olympus, dus binnenkort mik ik eens wat op ebay denk ik. Da's wél handel..