The Empire State

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
BBVW
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon

Bericht door BBVW » 15 mei 2007, 15:49

volvoc30 schreef:Ja zo goedkoop mogelijk, maar wel beetje goed hotel en goede ligging.
Je mag dan wel met belgische kentekenplaten rijden, maar hollandser dan deze vraag wordt het echt niet meer. :D

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 15 mei 2007, 15:52

BBVW schreef:
volvoc30 schreef:Ja zo goedkoop mogelijk, maar wel beetje goed hotel en goede ligging.
Je mag dan wel met belgische kentekenplaten rijden, maar hollandser dan deze vraag wordt het echt niet meer. :D
Ja ben een Hollander. Geboren en een tijdje getogen. en woon alweer 3 jaar in Rotterdam. Dus de hollandse streken heb ik nog :D

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 15 mei 2007, 16:38

Ben er zelf een keer een dag geweest maar ondanks dat het leuk was om mee te maken hield ik er persoonlijk een beetje een dubbel gevoel aan over. Kwam tijdens mijn zwerftocht namelijk meerdere mensen tegen die aan de andere kant van de samenleving hingen en het verschil tussen rijk 'n' arm is er wel érg groot :? .

Auto's vond ik zelf echt een verzameling van wansmaak waarbij de europese auto's er echt uitspringen en juist daardoor weer niet in het straatbeeld passen :P .

Wel mooie vrouwen trouwens 8) . Om te zien.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 15 mei 2007, 16:47

sven deutschmann schreef:erg mooie foto's Rob, je weet ook wel hoe je een plaatje moet schieten!
en hoezo veel taxi's? :P
zou graag amerika willen zien maar las vegas trekt mij meer denk ik dan NY
Las Vegas is weinig aan in vergelijking met New York. Vegas is eigenlijk alleen the Strip en verder is er weinig te beleven. Daar in de omgeving dan weer wel met de verschillende canyons en o.a. de Hoover dam. Voor autoliefhebbers dan eventueel nog wat te zien in Death Valley. Daar testen veel fabrikanten op hittebestendigheid. Zelf daar in '95 een BMW Nazca zien rijden, zelfs nog ergens een foto van. Dat was een prototype waar ze nooit wat mee gedaan hebben.

@Rob: Mijn complimenten voor de foto's. Zelf was ik overigens ook wel gecharmeerd van San Francisco. Die stad heeft minder energie dan NY maar het is juist wel een erg laidback, relaxte stad om een tijdje te vertoeven.

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 15 mei 2007, 16:53

@stephane

In las vegas is zat te doen mits je van gokken, zuipen, stripclubs en glamour houdt :D:D

Stéphane

Bericht door Stéphane » 15 mei 2007, 17:01

volvoc30 schreef:@stephane

In las vegas is zat te doen mits je van gokken, zuipen, stripclubs en glamour houdt :D:D
Ik ben er geweest en het is wel grappig, maar niet om er voor 10 dagen rond te hangen vind ik zelf. Na een dag of 2 heb je het wel gezien.

RVV

Bericht door RVV » 15 mei 2007, 17:47

Mooie foto's Rob.. hoe was de controle op het vliegveld in NY,, zo streng als ze zeggen of viel het wel mee?

Rebel

Bericht door Rebel » 15 mei 2007, 19:11

Bedankt voor alle leuke reacties, vind leuk dat ik ze kan delen met anderen.

Ik ben redelijk veel gewend op steden gebied, en heb bijna alle grote europese steden gezien van Barcalona, Rome, Milaan, Madrid, London, Parijs, Berlijn, etc etc. Verder ben ik al eens In 3 weken in Honolulu (Marathon gelopen op Hawai) en in Vancouver geweest.

Zal paar dingen vertellen die me opvielen deze reis..

Beveiliging begint al op schiphol bij inchecken.
Een vragengesprek 1 op 1 met een man die een lijst invult met je antwoorden. Of je zelf je koffers hebt ingepakt... Hoe je op het vliegveld bent gekomen, Of je de koffers continu onder ogen hebt gehad. Of je vreemde dingen hebt gezien, of je electronische apparatuur bij je hebt, etc etc. Ze vragen je alles.

Dan de controle met poortjes, die bij ieder belangrijk gebouw in New York plaatsvind. Empire state building of een helicoptervlucht overal alles uit wat metaal bevat en de handbagage door een "scanner"
Het meest extreme was op de terugreis waar iedereen de schoenen moest uitdoen en op de band bij de handbage moesten zetten.
Mijn vrouwmoest op blote voeten door het poortje....

Dit alles gebeurd door de instantie TSA...Transport Safety Administration
Ik zou wel eens willen weten hoeveel banen deze instantie heeft opgeleverd, en dan nog de "Marshal's" die undercover op ieder vliegtuig meevliegt?
Ik herriner me de woorden van de Limousine chauffeur die ons van het Hotel naar de Airport bracht...." Amerika creates war, to make money"

Ten tweede...

Heel New York staat vol met tulpen in alle kleuren en soorten. Sterker nog, in New York staan meer tulpen dan in Nederland. Ieder perkje ieder park, ieder hotel, overal staan tulpen.
Wat blijkt, er schenkt een nederlandse bloemenkweker/groothandel, sinds 9/11 ieder jaar 250.000 tulpenbollen aan de stad.

Op ieder gebouw in New York staat een waterreservoir, zoals ik op sommige foto's heb vastgelegd. Dit zijn de buffers, voor als er grotere afname is en zorgen voor een constante druk in de hoge gebouwen.
Vanaf het Empire state building zie je ze overal staan. En allen van hout.

Zoals hierboven genoemd, je hoort en ziet dagelijks brandweerauto's en ziekenauto's met sirene langs vliegen, dag en nacht.
Maar eigenlijk niet gek, aangezien er bijna 20 miljoen mensen wonen.

Taxes.......ook zoiets vreemds.
Duurde ff eer ik dit doorhad. De prijs op een overhemd is niet de prijs die je betaalt. Er komt nog taxes op. En die is per staat verschillend. Dus vandaar dat ze zonder taxes geprijst zijn.
Daarnaast nog iets curieus....Als je een b.v een Boss hemd koopt van 169 Dollar, dan betaal je er nog taxes over.
Maar koop je nu een hemd (kleding schoeisel) van onder de +/-100 dollar dan betaal je er geen taxes over, Omdat men stelt dat boven de 100 dollar het een luxeartikel is en je dan dus ook luxe-belasting betaalt.
En op cd's , boeken juwelen, horloges, eten, electronica zit altijd taxes.
Maar al bij al is er veel goedkoper en loont het zich om de koffers lekker vol te proppen.

Ontbijten in het hotel is zeldzaam en iedereen nuttigd zijn ontbijt dan in een van de duizende zaken in new york. Zeer apart.
Hotels zijn duur, althans duurder dan onze normen in een vergelijkenswaardige metropool. Ons 'Holiday In' lag centraal, zag er perfect uit en in de kamer kon je met een Lupo rondrijden.

Je geeft iedereen die een dienst verricht, of het nu een taxichauffeur of bediende is, 10 a 15% fooi. Dit is gebruikelijk, en hier is hun salaris ook op gebasseerd.
Je hoeft nooit langer dan 5 seconen te wachten als je een bediende iets wilt vragen of nog iets wilt bestellen. In tegenstelling tot hier.

De vrouwen zien er goed uit, en zijn allesbehalve dik. Ik denk dat ze in oklahoma misschien die big mamma's hebben, maar in new york zijn ze zeer modebewust.

Macy's, het grootste warenhuis ter wereld in een gebouw, met op iedere afdeling wel een aantal gelegenheden waar je kunt eten is een waar doolhof.
Gallerie La Fayette (Parijs) Corte Ingle's (Barcalona) Harrod's (London) stellen er niks bij voor.
We gingen de voorlaatste dag shoppen, om 11 uur en kwamen om 18.30 naar buiten. Iedere verkoper probeert zijn conto qua verkopen binnen te halen en doen hun best. Perfect systeem! loon naar werken....

Ik zal straks nog wat apparte foto's plaatsen en tevens de BMW reclame posters niet vergeten :wink:

Tom

Bericht door Tom » 15 mei 2007, 20:14

Mooi verhaal en nuttige informatie!!

NYC staat bij deze op m'n lijstje om nog es heen te gaan ;)

Mag ik vragen wat de kosten zo ongeveer zijn voor een paar dagen? Wat ben je gemiddeld kwijt voor hotel, een taxirit, wat te eten, de vlucht etc.? Ik heb geen benul van de prijzen namelijk.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 15 mei 2007, 20:14

Mooi verhaal Rob.

Super om te zien en zorgt ervoor dat ik zin krijg om een reisje te boeken met mijn GF.

Shakes

Bericht door Shakes » 15 mei 2007, 20:34

Heerlijk Rob! (dit kan met de TT in gedachten verkeerd worden uitgelegd)

Controles op JFK of Newark. Altijd een vervelend begin. De douaniers en bewaking proberen je direct het vliegtuig naar Nl weer te laten nemen lijkt het. Onopgeleide en onbeschofte figuren, uitzonderingen daargelaten. Glimlach of mooie vrouw helpt niet......

Controles irriteerden me op een gegeven moment mateloos. Ging met de boot naar Liberty Island. Eerste controle bij het aan boord gaan, de tweede bij het binnengaan van de Statue of Liberty. Ik was er klaar mee en heb alles behalve de boxers uitgedaan. Vond men niet leuk, zeiden ze :) Als je je erop instelt is het niet erg.

Empire State is een must. Door de jaren heen zijn de rijen alleen maar langer geworden helaas. Controles waren voor 9/11 redelijk streng en zijn dit nog steeds.

New York is een concrete jungle maar Central Park is waanzinnig. Een foto van Rob illustreert dat. Ultieme rust, groen en op de achtergrond wolkenkrabbers. Zoek je een New yorker in het weekend? Central Park.

Taxes, ik betaal ze meestal niet, truukje Rob. Contant betalen en zeggen dat je geen TAX wilt betalen. Lukt bijna altijd. Bij Macy's niet maar je kunt daar wel een Macy's kaart laten maken. Scheelt weer wat geld. In Macy's Manhattan kun je eenvoudig verdwalen, Macy's Staten Island is een stuk beter toegankelijk. Macy's Brooklyn is ook prima, iets andere buurt:)

Koffer/s. Lege heen, volle terug. Duidelijk! Kleding kost een fractie van wat het hier kost. Spijkerbroekje hier? E150 hoor ik wel eens. Daar 40 dollar, met de huidige koers is dat wel relaxed. Een beetje rekenen en je hebt de reis er zo uit...........

Ontbijt? 24 uur per dag. Eten 24 uur per dag! restaurants? http://www.menupages.com/ 6000 stuks in Manhattan alleen.

Voor drie dollar heb je een halve liter koffie, bagel en muffin. En niet van die lullige AH dingetjes. Starbucks e.d. op elke hoek van de straat, Dunkin Donuts, etc.etc. Je kunt het zo duur/goedkoop maken als je wil.

Las Vegas is prima voor drie dagen. Gokken vanuit NYC kan ook, bus naar Atlantic City en klaar ben je :)

Mooi draadje dit!

N.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 mei 2007, 20:50

Super gaaf, ga ik ook nog eens doen.

Blijft verbaast als ik die dimensies van die steden zie ( Google Earth/Maps)............................man wat is dat allemaal GROOT......... :shock:

MarcF

Bericht door MarcF » 15 mei 2007, 21:02

Mooie impressie aan de hand van de foto's!

Helemaal mijn stad New York, nu er nog een keer heen.

Rein

Bericht door Rein » 15 mei 2007, 21:31

Erg mooie foto's Rob! Super!

M'n ouders hebben mij vorig jaar al beloofd, als ik de HAVO haal dat ik dan een lang weekend (bij het zien van deze foto's zal het wel iets langer moeten worden :D ) NYC van ze krijg :D

Nog 2 jaartjes.... :lol:

sven deutschmann

Bericht door sven deutschmann » 15 mei 2007, 21:43

vegas lijkt me gewoon waanzinnig om eens te zien en NY ook wel. alleen als ik dat al hoor van die controlles :shock: das echt niks voor mij. veel te gestrest voor.!

zou dan het liefste een auto huren ergens en een trip maken zodat ik op een aantal leuke plekken kom en eindig in vegas.

leuke uitleg Rob en Nandor.. zijn dingen waar ik wel iets van kan opsteken :lol:

Rebel

Bericht door Rebel » 15 mei 2007, 22:15

nandor, we hadden uiteraard een Macy-card laten maken :wink:
Vrienderlijke verkoopster wees ons erop, dat je als reiziger van het buitenland zo een kaart kon laten maken.

Controlles wen je snel aan, en je hebt je riem en je zakken sneller leeg en in het bakje dan dat je "cheese-eee" kunt zeggen.

Metrocard voor een aantal dagen is een must. Veel goedkoper, en handig.
We waren de eerste dag van Central Parc tot het puntje van Manhattan gelopen , downtown. Wandeling van 4 a 5 uur.
Vaak wil je zoveel mogelijk boven de grond lopen, omdat je dan de atmosfeer beter opsnuift van de stad, maar op een gegeven moment is het niet meer af te leggen. Wij zijn beide redelijk goed getraind, en liepen soms dagen 25 a 30 km zonder dat je het echt in de gaten hebt, maar na 5-6 dagen voel je dat wel. Dus Metro is een must.

Als auto-fan blijft New York ieder moment van de dag spannend.
Je kunt geen 2 minuten lopen zonder dat je wel ergens een auto ziet rijden of staan die je aandacht trekt op een of andere manier.

Al bij al is het niet goedkoop, en niet te vergelijken met een strandvakantie. Uiteraard kun je het goedkoper maken met een goedkoper hotel en uiteten. Maar juist omdat de dollar tov de euro gunstig staat valt het redelijk mee.

Verder maken de mensen redelijk snel een praatje en is juist leuk om van hun dingen te horen, die je niet in een reisgids leest of ziet.
Wat dat betreft is engels een fijne taal, omdat de meeste van ons dit goed kunnen verstaan en spreken.
New York is een stad met historie, en dat "voel" je als je er loopt.

Overigens als je benieuwd bent naar de "Freedomtower" die volgens alles eind 2009 klaar zal zijn, kun je hier meer lezen : http://www.nyc-tower.com/

Ik zal nog een aantal foto's plaatsen

Rebel

Bericht door Rebel » 15 mei 2007, 22:36

Rebel

Bericht door Rebel » 15 mei 2007, 22:42

Hier een aantal poster's van BMW.
Reclame is leuk ingespeelt op de plaats waar ze hingen.... "airport"
[img:1000:666]http://img235.imageshack.us/img235/1705/holmd8.jpg[/img]

[img:1000:666]http://img403.imageshack.us/img403/4130/hol2ic1.jpg[/img]

[img:1000:666]http://img403.imageshack.us/img403/9058/hol3mm5.jpg[/img]

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 15 mei 2007, 22:47

Wederom leuke fotos Rob. Jammer dat ze hier niet zulke scherpe reclame slogans hebben.

Rebel

Bericht door Rebel » 15 mei 2007, 23:08

Waarschijnlijk zijn de slogan's hier aangepast voor de nederlandse BMW-rijder .........

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 15 mei 2007, 23:12

Rebel schreef:Waarschijnlijk zijn de slogan's hier aangepast voor de nederlandse BMW-rijder .........
Lees: vooraf aangepast aan de eisen van koos S.

Rebel

Bericht door Rebel » 15 mei 2007, 23:14

:wink:

RVV

Bericht door RVV » 15 mei 2007, 23:31

Rob veel Audi's daaro ?

Rebel

Bericht door Rebel » 15 mei 2007, 23:31

Foto 1 : Taxi's die redelijk goedkoop zijn in New York...

Foto 2: De neus van de pooier-bak met geblindeerde ramen die de transfer naar het vliegveld verzorgde.....
(Deze Lincoln kost 41.000 dollar vertelde de chauffeur)
Daar krijg je bij ons nog geen Golf meer voor

Foto 3: ............flirtende "cop" ? ........How the fuck should i know.

[img:1000:666]http://img169.imageshack.us/img169/5666/img7803fb9.jpg[/img]

[img:1000:666]http://img169.imageshack.us/img169/8162/img8107zt9.jpg[/img]

[img:1000:666]http://img472.imageshack.us/img472/5505/img8104qg2.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Rebel op 15 mei 2007, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 15 mei 2007, 23:36

Over de autoprijzen: vorige week nog met een Amerikaanse Japanner over de nieuwe Skyline gehad. Die verwachtte dat die hier €50.000 zou kosten omdat hij ongeveer $50.000 in de VS ging kosten. Ik zei hem dat je hier voor dat bedrag hier no way een Skyline GT-R gaat kunnen kopen :P

Plaats reactie