Aankoopadvies Volvo XC90, of alternatieve gezinscruiser.....

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Robin Hartog

Re: Aankoopadvies Volvo XC90, of alternatieve gezinscruiser.

Bericht door Robin Hartog » 23 mei 2014, 14:32

Arthur schreef:Tja, dat zal allemaal wel maar er staat gewoon Saab op. Dus ook al is het een afgeleide van een Chevy "ofzo" het is een Saab :)
EvdP schreef:Inderdaad, dat heeft niets met Saab te maken.
Kijk, een Lancia:

Afbeelding

;)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 23 mei 2014, 14:35

Ik weet niet wat je/jullie nu willen maar als dat mijn auto was had ik idd een Lancia... Dus wat is nu het probleem? Dat het niks met Saab of Lancia te maken heeft, qua techniek, dat zal wel. Maar de beestjes hebben nu eenmaal een naam :wink:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 23 mei 2014, 14:50

Arthur schreef:Ik weet niet wat je/jullie nu willen maar als dat mijn auto was had ik idd een Lancia... Dus wat is nu het probleem? Dat het niks met Saab of Lancia te maken heeft, qua techniek, dat zal wel. Maar de beestjes hebben nu eenmaal een naam :wink:
Geen probleem hoor, niet zo serieus doen Arthur, het is vrijdag! ;)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 23 mei 2014, 15:17

Arthur schreef:Tja, dat zal allemaal wel maar er staat gewoon Saab op. Dus ook al is het een afgeleide van een Chevy "ofzo" het is een Saab :)
EvdP schreef:Inderdaad, dat heeft niets met Saab te maken.
wat ik er mee wilde aangeven dat deze auto dus niks te maken heeft met de techniek/rijbeleving/kwaliteit/veiligheid die andere Saab's kenmerkt.

Technisch gewoon 100% een chevy tahoe en als je dat wil natuurlijk niks mis mee alleen zou ik dan ook gewoon zo'n chevy kopen :wink:

Maar als je zoekt naar de kenmerken die een "echte" Saab heeft dan is zo'n 9-7X gewoon niks....

zelfde geldt dus idd voor het voorbeeld hierboven een Lancia associeer je met een luxe/sportieve italiaan en niet met een grote/logge/lompe amerikaan wat de 300C natuurlijk gewoon is.... (nogmaals dat hoeft niet fout te zijn als je dat zoekt maar koop dan gewoon een Chrysler 300C zou ik zeggen)

overigens als grote gezinsbak best stroer zo'n 300C station om ook nog even ontopic te gaan :kikker:

Martijn M

Bericht door Martijn M » 23 mei 2014, 15:38

Afbeelding

Mazda CX-9 niks? Groot voor Nederlandse begrippen.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 23 mei 2014, 15:47

Martijn_bmw schreef:**KNIP**

Blablo Saab 9-7X blablo

**KNIP**

Technisch gewoon 100% een chevy tahoe en als je dat wil natuurlijk niks mis mee alleen zou ik dan ook gewoon zo'n chevy kopen :wink:
Chevrolet Trailblazer (of GMC Envoy):

Afbeelding

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 23 mei 2014, 15:58

Je hebt gelijk! ik twijfelde idd al maar was te lui om op te zoeken of het nou tahoe of trailblazer was :tooth:

mark147

Bericht door mark147 » 24 mei 2014, 09:14

Om weer even on topic te gaan, de Sub en de Saab vind ik allebei niets. Ga vanmiddag als het mee zit proefrijden met een X5. Kijken hoe dat bevalt en niet geheel onbelangrijk of het moeders ook bevalt.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 24 mei 2014, 21:28

Dat gaat qua rijden zeker bevallen verwacht ik zo! Ik vind het iig top rijden alleen de running costs zijn me te hoog maar anders stond hier geen 325i maar een x5 3.0D

Jotwoo

Bericht door Jotwoo » 25 mei 2014, 23:27

Mijn pa heeft een XC90 V8 uit 2005 en is enorm tevreden. In 5 jaar heeft ie er zon 120K mee gereden (staat nu rond de 250 dacht ik). Rete betrouwbaar ding, alleen wel duurdere onderdelen en dus onderhoud dan een V70 (grotere remmen, etc). Maar met 315pk een heerlijke cruiser. Hij rijdt er veel mee naar Frankrijk en Engeland.

Opvallende dingen, naast regulier onderhoud, zijn een overleden dynamo (daar konden ze blijkbaar erg moeilijk bij dus kostte een hoop) en een defect contactslot. Dat laatste komt blijkbaar vaker voor en levert icm de tijdelijke ANWB Wegenwacht oplossing een hilarisch startritueel op :tooth:

Je moet wel tegen het verbruik kunnen. Dat is bij zijn ouwe mannen rijstijl 1:8 (en toch perse die V8 willen...). Als ik hem mee heb zit ik al snel rond de 1:6

Plaats reactie