Natuurgeweld gerelateerde zaken...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Natuurgeweld gerelateerde zaken...

Bericht door GTRene » 09 apr 2014, 14:30

natuurlijk...net zoals de al het ijs op de polen smelt terwijl er een behoorlijke aangroei weer is, maar ze nog steeds die video showen van een ijsbeer zich vastklampend aan/op een stuk drijfijs...

we hebben ook te maken met het fenomeen poleshift waardoor veel op de kop wordt gezet zeg maar en zaken verschuiven en dus ook vreemde weersomstandigheden kunnen gebeuren die we ook veel zien de laatste jaren vooral.

http://thewatchers.adorraeli.com/2011/0 ... poleshift/" onclick="window.open(this.href);return false;

en geloof dat ik een tijd geleden gelezen had dat het nog veel sneller gaat, de onderstaande is tot in 2010

Afbeelding
The magnetic North Pole has been on the move for some time, moving from northern Canada towards Russia at a rate of 25-40 miles a year. The speed of movement has increased during the last decade. This increase coincides with the increase in the weakening of the field.

In an attempt to find out exactly what’s going on with the magnetic field The European Space Agency (Esa) launched three satellites on the back of a Rocot vehicle from the Plesetsk Cosmodrome at 12.02 GMT today.

The mission, called SWARM will monitor the field for between four and five years and hopefully gather enough data for the scientists to see clearly the state of the magnetic field.(source)

A magnetic pole reversal is going to present major problems.
http://www.activistpost.com/2013/11/pol ... arted.html" onclick="window.open(this.href);return false;

niet dat ik alles gelezen heb, wat kleine stukjes :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Natuurgeweld gerelateerde zaken...

Bericht door GTRene » 11 apr 2014, 00:23

tijdje terug wat gepost over Yellowstone Park...

update>
Volgens een bericht van het Pentagon gaat Amerika 50 nucleaire langeafstandsraketten weghalen uit de silo’s waarin ze zich op dit moment bevinden.
En héél toevallig bevinden die silo’s zich precies in de staten rondom, grenzend aan Yellowstone Park.
in de link onderaan wordt verder geen verband gelegd dacht ik met Yellowstone en de onrust in de bodem, maar wel allemaal vrij 'toevallig' :ongeveer als:

http://niburu.co/index.php?option=com_c ... &Itemid=23" onclick="window.open(this.href);return false;

verder las ik nog een bericht wat meer richting het einde van deze maand gaat over de financiële wereld e.d. maja das ook duister gebied waar ook wat astrologen (euh :mrgreen: ) het over hebben maar dan dat er wat staat te gebeuren ivm planeten :hmmm: ah...ben geen fan van astrologie maar als de planeten in het eggie op een bepaalde stand staan kan zoiets wel invloed hebben op onrust in de aarde oid.

Ze vragen zich af, komt eind April de grote klap...
Veel astrologen en mensen die in de bijbehorende wetenschap geloven, zitten aan het eind van deze maand op het puntje van hun stoel.
Want over een paar weken hebben we te maken met een bijzondere astrologische gebeurtenis die voor ingrijpende gebeurtenissen kan zorgen.

Het heeft bij astrologie natuurlijk alles te maken met de stand van de planeten aan de hemel. Eind april hebben we een heel bijzondere stand die ze in het Engels Cardinal Grand Cross noemen.
maar ook op financieel gebied schijnbaar :hmmm: nah, einde van de maand is al snel, we zullen het zien of het net als de Maya kalender gaat oid, wellicht komt er ooit wel wat uit. ;-)

http://www.moneynews.com/MKTNews/Massiv ... id/511043/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4985
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Natuurgeweld gerelateerde zaken...

Bericht door Fernando » 21 mei 2014, 00:49

Het ging hier in Leiden best wel tekeer... Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Natuurgeweld gerelateerde zaken...

Bericht door GTRene » 21 mei 2014, 09:58

hier weinig gemerkt, ja na 1u oid ging het ff kort maar heftig, althans zo klonk het :)

gelukkig niet zoals in Bosnie en omstreken :shock:

ergste in 120 jaar...wat een bende :shock:
Miljoen Bosniërs slachtoffer van watersnood

SARAJEVO -
Ruim 1 miljoen Bosniërs, meer dan een kwart van de totale bevolking, lijdt onder de gevolgen van de overstromingen. Het gaat om de grootste watersnoodramp op de Balkan in meer dan een eeuw. De regering vergelijkt de verwoestende effecten van het noodweer al met de oorlog van 1992 tot 1995. Er dreigt gevaar door mijnen die door de watermassa's zijn verplaatst.

In Bosnië en Servië zijn al zeker 40 doden gevallen. Ongeveer 1 miljoen Bosniërs hebben geen toegang meer tot schoon water, zei minister van Buitenlandse Zaken Zlatko Lagumdzija maandag op een persconferentie. Ongeveer 100.000 huizen en andere gebouwen zijn onbruikbaar geworden. „De gevolgen van de overstroming zijn afschuwelijk”, vindt hij. Huizen zijn ingestort of compleet onzichtbaar door de modder, bomen liggen om en in dorpen hangt een penetrante lucht van rottende dierenlijken. „Tijdens de oorlog zijn veel mensen alles kwijtgeraakt. Nu hebben ze opnieuw niets meer.”
Huis verlaten
Volgens een overheidsfunctionaris hebben zeker 500.000 Bosniërs hun huis moeten verlaten. Een dergelijk hoog aantal is niet meer voorgekomen sinds de etnische zuiveringen twee decennia geleden. Nadat rivieren buiten hun oevers waren getreden door hevige regenval, hebben meer dan 2000 aardverschuivingen plaatsgevonden.
In Servië moesten zeker 25.000 mensen hun huis uit. Hoewel het ergste gevaar in sommige gebieden geweken lijkt, is de situatie onder meer bij de grootste energiecentrale van het land, net ten zuiden van Belgrado, nog niet onder controle.
Mijnenvelden
In Bosnië-Herzegovina liggen bijna 20 jaar na het einde van de oorlog nog steeds grote mijnenvelden die niet zijn opgeruimd. De markering van de mijnenvelden is bovendien door het wassende water grotendeels verdwenen, zegt Satko Mujagic van het Platform BiH van Bosniërs in Nederland. Het water kan de mijnen verplaatsen, zodat gevaar dreigt op plaatsen waar mensen er geen rekening mee houden.
Steeds meer landen van de EU bieden hulp aan de slachtoffers van de ernstige overstromingen op de Balkan. Het gaat onder meer om helikopters, krachtige waterpompen, boten, tenten en waterzuiveringsapparatuur. Op dit moment zijn bijna 450 Europese hulpverleners ter plekke. Het Nederlandse Rode Kruis heeft een gironummer geopend voor de slachtoffers van de overstromingen in Bosnië en Servië: giro 6251.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2264 ... ood__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Natuurgeweld gerelateerde zaken...

Bericht door JP » 09 jun 2014, 19:56

WEER ALARM; Code rood voor Limburg en Brabant.....

http://www.knmi.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Je zult maar naar Metallica staan kijken op Pinkpop.... :duh:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10771
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Natuurgeweld gerelateerde zaken...

Bericht door Joy » 09 jun 2014, 20:09

Wel mooi om te zien:

Afbeelding

Afbeelding

Foto vanaf Pinkpop terrein rond 5 voor 8:

Afbeelding

Run Forest, run!

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4985
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Natuurgeweld gerelateerde zaken...

Bericht door Fernando » 09 jun 2014, 20:13

JP schreef:WEER ALARM; Code rood voor Limburg en Brabant.....

http://www.knmi.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Je zult maar naar Metallica staan kijken op Pinkpop.... :duh:
Zit nu live naar Pinkpop te kijken, kan niet lang meer duren voordat ik die bezoekers horizontaal door het beeld zie vliegen...

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10771
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Natuurgeweld gerelateerde zaken...

Bericht door Joy » 09 jun 2014, 20:15

Er zit 20 minuten vertraging op de livestream.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Natuurgeweld gerelateerde zaken...

Bericht door JP » 09 jun 2014, 20:16

Fuck Metallica, maar ik zou naar huis gaan als ik op Pinkpop was......denkend aan Pukkelpop 2011

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Natuurgeweld gerelateerde zaken...

Bericht door GTRene » 09 jun 2014, 22:11

wow, wat een wolken idd :shock:
hoe ist afgelopen, niks van gezien, zat video te kijken :TV kijken:
Laatst gewijzigd door GTRene op 13 apr 2015, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Natuurgeweld gerelateerde zaken...

Bericht door Jussi » 09 jun 2014, 22:18

België gisternacht:

http://vimeo.com/97717222

100en of zelfs 1000en wagens in Vlaanderen beschadigd door grote hagelbollen.

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Natuurgeweld gerelateerde zaken...

Bericht door SteV6 » 09 jun 2014, 22:33

Gisternacht om 01.00 in de omgeving van Dinant inderdaad voor het eerst van mijn leven hagelstenen zo groot als golfballen naar beneden zien komen. Nooit geweten dat dat zo beangstigend kan zijn :duh:

Gelukkig duurde dat bombardement slechts 20 seconden ofzo voordat de hagelstenen "slechts" 10mm in doorsnede werden. Daardoor geen schade opgelopen. Zou toch extreem balen zijn als de R32 omgetoverd zou zijn in een poffertjespan ...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Natuurgeweld gerelateerde zaken...

Bericht door GTRene » 09 jun 2014, 22:35

wow, mooie lichtshow :ongeveer als: in de video.
Ik las het idd van Belgie en grote hagelstenen enz enz veel stuk, dacht nog van, als wij dat maar niet krijgen vandaag, ik zou namelijk naar mijn zus gaan en dan staat de kar buiten...

om 11u zag ik op buien radar dat het pas om 18u daar zou zijn...
om 13u zag ik dat het al naar 16.30u was gegaan...
1x bij mijn zus ging het al naar 15u en eerder en we zaten net buiten en de eerste druppel viel...
en toen ging het ff goed los, gelukkig alleen regen :headbang:

zat al plannen te bedenken als het zou gaan hagelen en wat over de auto gooien oid, pff gelukkig niet nodig, moet er niet aan denken allemaal butsen en of glas schade enz enz.

maar jullie hadden dus goed pech :shock:

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5995
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Natuurgeweld gerelateerde zaken...

Bericht door matthyssie » 09 jun 2014, 22:37

In 2001 oid? Onze E36 touring. We hebben een garage, maar de auto stond achterstevoren voor de garage, maar met een aanhangwagen erachter. Zo snel kon mijn pa hem nooit in de garage krijgen, omdat die kar er achterweg moest. Drama, hele auto was indd een poffertjespan. Helemaal laten uitdeuken, maar je bleef het zien als je erop lette...

Normaal staan beide auto's bij ons binnen, maar ivm troep in de garage door een verbouwing staat 1 van beiden nu buiten. Dus vanmiddag maar even snel 1 vd auto's bij een familielid in de schuur gezet. Just to be sure.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Natuurgeweld gerelateerde zaken...

Bericht door GTRene » 09 jun 2014, 22:39

hier wat uut belgie, was een supercell

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:shock:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... enen.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

en idd Matthy, better safe then sorry.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Natuurgeweld gerelateerde zaken...

Bericht door Bram » 09 jun 2014, 22:41

Ik schrok vannacht wakker omdat het echt kneiterhard aan het onweren was, hier vlakbij is de bliksem ingeslagen. Ben toen uit bed gegaan en heb het nog nooit zo tekeer zien gaan, was aardig heftig. Aardig wat bomen gespleten en geknakt hier.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: Natuurgeweld gerelateerde zaken...

Bericht door Hans » 09 jun 2014, 22:45

Global warming for the win!! :headbang:

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Natuurgeweld gerelateerde zaken...

Bericht door Martijn M » 10 jun 2014, 18:21


Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Natuurgeweld gerelateerde zaken...

Bericht door Bram » 10 jun 2014, 18:57

Aardig gek zeg

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Natuurgeweld gerelateerde zaken...

Bericht door GTRene » 10 jun 2014, 20:12

zo dan, dat liegt er niet om :shock:

hoorde ook op sommige plekken in DLD iets van 150km/u oid en hagel...daar wordt je niet happy van, helemaal niet met je DF auto en het besef dat er ook een dikke tak op je kar kan vallen e.d.
met de motor is denk helemaal geen pretje, dan waai je wellicht van de weg :D

Gebruikersavatar
Tomj
Berichten: 765
Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
Locatie: Sint-Truiden

Re: Natuurgeweld gerelateerde zaken...

Bericht door Tomj » 11 jun 2014, 14:32

GTRene schreef:hier wat uut belgie, was een supercell

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:shock:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... enen.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

en idd Matthy, better safe then sorry.
Ik zat in centrum Antwerpen op een terrasje toen de hel effe losbarstte.
Ons gezelschap was daar met een e34 525i , e87 120d , Eweetikveel nieuwe X5 en ik was er met een volvo V50.
V50 en 120d op het randje van totaalverlies, echt blutsen en nepen op elk paneel, die X5 net hetzelfde, die E34 had bijna niks :duh:

Zo een hagelbui maakt best wel wat herrie en laat een serieuze ravage achter.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Natuurgeweld gerelateerde zaken...

Bericht door GTRene » 11 jun 2014, 16:06

een nachtmerrie voor de auto liefhebber als je zoiets overkomt, althans ik moet er niet aan denken.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Natuurgeweld gerelateerde zaken...

Bericht door GTRene » 11 jul 2014, 22:07

dacht begin van de avond net aan Fukushima en dat je er weinig meer van hoort terwijl de vervuiling gewoon door gaat daar...

hoor ik zojuist op het CNN nieuws dat aldaar een aardbeving is geweest vandaag van 6.8 op de schaal van richter...
zal mij benieuwen wat voor extra schade het gaat aanrichten...

tsunamiwaarschuwing na aardbeving voor kust fukushima
Voor de kust van Japan heeft zich vrijdagavond een aardbeving voorgedaan met een kracht van 6,8 op de schaal van Richter.
http://swen.co/tsunamiwaarschuwing-na-a ... ma-775650/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/ ... a_1_841144" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Natuurgeweld gerelateerde zaken...

Bericht door GTRene » 06 sep 2014, 19:29

Volcano Eruption in Papua New Guinea
The eruption of Mount Tavurvur volcano on August 29th, 2014. Captured by Phil McNamara
vrij veel vulkanen staan op uitbarsten en zijn al lekker aan het pruttelen, deze werd mooi op beeld vast gelegd, speakers op vol en kijken...je verwacht het niet. :D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BUREX8aFbMs#t=29[/youtube]

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Natuurgeweld gerelateerde zaken...

Bericht door romo » 23 okt 2014, 17:50

Imponerende aurora borealis bij Tromsø, Noorwegen afgelopen maandag (bron: Kristin Berg)


Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 171 gasten