Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Alcoholslot terecht als je al na 1 keer aan de beurt bent

Ja, zal ze leren die alcoholmobilisten die graag met andermansleven spelen.
43
61%
Nee, veel te gek, een foutje en gelijk je hele leven ontwricht, baan misschien wel kwijt, je moet een 2e kans krijgen.
28
39%
 
Totaal aantal stemmen: 71

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door ErikS » 17 mei 2014, 16:00

Prima instelling.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door RVV » 17 mei 2014, 16:53

Yup en hoe zuur het ook voor je is, en hoe oneerlijk het allemaal te beredeneren is. Jij zult nooit iemand kapot rijden met een dronken kop.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door GTRene » 17 mei 2014, 19:45

zou je in theorie bv een soort blaasbalg met gewone lucht er op kunnen zetten en dan ff 'blazen' :D of met een kleine compressor oid, ja ik zeg maar wat, mag natuurlijk niet maar vraag me af zou zoiets in theorie kunnen?

Online
Eric Z
Berichten: 3967
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Eric Z » 17 mei 2014, 19:49

Tof dat je het ook bij andere mensen onder de aandacht brengt dmv even te meten!

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Luco » 17 mei 2014, 20:17

Petrolhead Tom schreef:Het alcoholslot wankelt al langer. Ik heb een client bijgestaan die een alcoholslot zou krijgen omdat hij met teveel drank op op zijn scooter was gestapt. De jongen was 16 en had niet eens een auto. Zijn vader had alleen een busje van de zaak. Uiteindelijk is de wetgeving daarop aangepast omdat er meer van dat soort gevallen waren. De straf die hij uiteindelijk heeft gekregen was ook verre van mild.

Het gaat eigenlijk ook nergens over. Je wordt eerst gestraft door de officier van justitie met een boete en vervolgens word je nog een keer gestraft door het CBR met een enorme financiële optater. Het staat eigenlijk haaks op het "ne bis in idem" beginsel.

Ter aanvulling: een ieder die gepakt wordt met een dik promillage mag van mij helemaal kapot gemaakt worden hoor, maar dat alcoholslot is niks meer en niks minder dan een heel duur ding dat de overheid amper ten goede komt. Je kunt zeggen wat je wil maar een boete van € 5.000 komt qua kosten waarschijnlijk op hetzelfde neer maar vloeit wel direct in de staatskas.
Mwah, qua geld misschien wel, maar qua straf natuurlijk niet, iemand die zat verdiend tikt die 5k af en stapt vervolgens de volgende keer weer achter het stuur, dat is nu een stuk lsatiger.

Dat beroepsrijders ontzien worden is niet alleen met het alcoholslot, dat was voor het alcoholslot ook al zo, onbegrijpelijk, juist die groep zou een voorbeeld moeten zijn.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door JP » 17 mei 2014, 20:28

Luco schreef: Dat beroepsrijders ontzien worden is niet alleen met het alcoholslot, dat was voor het alcoholslot ook al zo, onbegrijpelijk, juist die groep zou een voorbeeld moeten zijn.
Je doelt op het welbekende gebedel "ik heb (meer dan 50km/h te hard) te hard gereden maar heb het rijbewijs nodig voor mijn beroep dus barmhartige officier van justitie spaar mij, geef me desnoods een flinke boete maar geef me binnen 5 dagen mijn rijbewijs terug..."!

Dat is (ook) niet meer. Dat papiertje ben je bij staandehouding meteen voor een maand kwijt. Ik had een collega die dacht dat hij harder kon rijden dan de politie, maar de VROS auto kon wel harder dan 220km/h. Die kon meteen een maand auto's gaan wassen ipv te rijden.

Vwb het alcoholgebruik onder beroepsrijders, ik begreep dat voor die groep in België juist geldt dat die geen 0.5 promille, maar maar 0.2 promille mogen hebben. Dat mogen ze hier ook wel invoeren.

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5995
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door matthyssie » 17 mei 2014, 20:30

0,0 promille wat mij betreft.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Luco » 17 mei 2014, 20:50

JP schreef:
Luco schreef: Dat beroepsrijders ontzien worden is niet alleen met het alcoholslot, dat was voor het alcoholslot ook al zo, onbegrijpelijk, juist die groep zou een voorbeeld moeten zijn.
Je doelt op het welbekende gebedel "ik heb (meer dan 50km/h te hard) te hard gereden maar heb het rijbewijs nodig voor mijn beroep dus barmhartige officier van justitie spaar mij, geef me desnoods een flinke boete maar geef me binnen 5 dagen mijn rijbewijs terug..."!

Dat is (ook) niet meer. Dat papiertje ben je bij staandehouding meteen voor een maand kwijt. Ik had een collega die dacht dat hij harder kon rijden dan de politie, maar de VROS auto kon wel harder dan 220km/h. Die kon meteen een maand auto's gaan wassen ipv te rijden.

Vwb het alcoholgebruik onder beroepsrijders, ik begreep dat voor die groep in België juist geldt dat die geen 0.5 promille, maar maar 0.2 promille mogen hebben. Dat mogen ze hier ook wel invoeren.

Goede zaak dat het bedelen niet meer helpt, ik ken wel wat andere verhalen, dat chauffeurs met drank op (meerdere malen) en zelfs met dodelijk afloop gewoon vrolijk konden blijven rijden.

Nu ben ik ook niet roomser dan de paus en ben ook gepakt met meer dan 50 te hard, en ik heb ook gebedeld waardoor jaar rijontzegging werd omgezet in 800 euro boete met twee jaar voorwaardelijk.

Online
Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3434
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Joël D. » 18 mei 2014, 20:55

Het is tegenwoordig zelfs 2 maanden je rijbewijs kwijt bij 50+. En als je dat flikt binnen de bebouwde kom krijg je nog een EMG aan je broek ook (1000 Euro). Overigens is 50+ buiten de bebouwde kom en niet knipperen ook al voldoende voor een EMG.

Of niet knipperen terwijl je iemand rechts inhaalt.........

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door GTRene » 18 mei 2014, 21:18

knipperen met rechts inhalen als je bv al rechts rijd?

of bedoelen ze als je links erachter zit en dan vlotte beweging naar rechts en dan er voorbij oid?

Online
Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3434
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Joël D. » 18 mei 2014, 23:27

2 overtredingen is voldoende voor een EMG. Dus theoretisch gezien zou je een EMG opgelegd kunnen krijgen als je links rijdt, zonder knipperlicht naar rechts gaat en iemand rechts inhaalt.

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Robertdj » 19 mei 2014, 11:11

Gelukkig geef ik ALTIJD richting aan, dat is samen met links plakken met grootste ergernis. Vooral verzuimen richting aan te geven bij het verlaten van een rotonde :hammer:

Rechts inhalen en te hard rijden, ook EMG dan toch?
Te hard en doorgetrokken streep?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Arthur » 19 mei 2014, 11:36

Is ook 1+1...
Wat dacht je van mensen die nog ff snel het groene licht willen halen en er staat een flitspaal. Te hard en door rood :)

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Bram » 19 mei 2014, 12:36

EMG is dus de nieuwe melkkoe?

Gebruikersavatar
125cc2takt
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 mei 2014, 19:46

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door 125cc2takt » 22 mei 2014, 17:14

GTRene schreef:zou je in theorie bv een soort blaasbalg met gewone lucht er op kunnen zetten en dan ff 'blazen' :D of met een kleine compressor oid, ja ik zeg maar wat, mag natuurlijk niet maar vraag me af zou zoiets in theorie kunnen?
Er zijn al verscheidene manieren gevonden om het alcoholslot te omzeilen.
Men is hier achter gekomen en heeft treffende maatregelen gevonden om deze fraudeurs aan te pakken, met sukses.
http://www.autoblog.nl/nieuws/alcoholsl ... ilen-65234
Deze dachten ermee weg te komen maar zijn alsnog gepakt wat als resultaat heeft dat je uit het programma gezet word, je het rijbewijs voor 5 jaar kwijt bent en alle betaalde boetes ook kwijt bent.
Kortom , je mag (evt) weer overnieuw beginnen met het ASP.
http://nieuws247.com/news/rijbewijs.kwi ... lcoholslot

Er is nog 1 manier hoe je het alcoholslot suksesvol kunt omzeilen en het lijkt mij niet dat men dit tegen kan gaan.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... ef_te.html
Bij de eerste hertest ( meestal na 6 tot 8 minuten) heb je 12 minuten de tijd om eventueel een geschikte parkeerplaats te vinden om te blazen. In principe hoef je dan niet eens iemand in je auto te hebben.

Mijn rijbewijs in me heilig dus dit soort fratsen zal ik niet uithalen.

Mijn auto start sinds vandaag niet meer, accu schijnt leeg te staan. terwijl ik 9 maanden geleden een nieuwe heb laten plaatsen.
Ben er angstig voor dat het de oorzaak van het slot is ook al kan ik dit niet met zekerheid zeggen.
Ik breng m volgende week weg en laat het nakijken bij de dealer.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door GTRene » 22 mei 2014, 19:01

kan maar zo dat zo'n slot een continu check spanning heeft en dus als je de kar weinig gebruikt en bv ook nog eens alarm hebt en radio en klokje e.d. dan kan het ook zo gebeurt zijn, en of combo mindere dynamo?
of lekstroom bij dat slot?

Ik drink gelukkig niet en ook nooit gedaan, wat dat betreft een voordeel, hoef ik daar nooit om te denken :D

Gebruikersavatar
125cc2takt
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 mei 2014, 19:46

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door 125cc2takt » 22 mei 2014, 19:28

Dagelijks rijd ik meerdere malen dus langdurig stilstaan kan het niet zijn.
Ik denk zelf aan lekstroom, maar dat moet nog uitwijzen.
Het accu symbool gaf volgens het manueel aan dat het de geribbelde V-riem kon zijn , maar die is in orde.
Koelvloeistof is ruimelijk aanwezig en op het oog werkt alles naar behoren.
Ben wat auto's betreft a-technisch.

Ik rij een Seat Toledo en ben dol op t beesie maar als het ASP erop zit ga ik wat anders zoeken.
Kia Ceed trekt me aardig wat design en lijn betreft.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door JP » 02 jul 2019, 22:25

=

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MarcH, Ralph Wolf en 140 gasten