E36 coupe - ramen doen het niet meer
-
E36 coupe - ramen doen het niet meer
.
Laatst gewijzigd door Walter op 25 jan 2017, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joy
Re: E36 coupe - ramen doen het niet meer
Meestal is het zekering 43 (5A) die dan stuk is. Wellicht is er iets mis met een comfortmodule van de CV?
-
.
- GTRene
wellicht helpt dit...
deuren open doen en houden, dan stroom (accu pool er af) en ff to be sure alarmlichten aan voor rest stroom, dan stroom er weer op (deuren open laten) en dan eens kijken of ze dan wel werken?
ik had een keer zoiets maar weet niet meer precies wat
(had toen ook de accu er een tijd af gehad)
toen probeerde ik wat anders, ongeveer zoiets wat ik hierboven beschreef (maar weet het niet meer precies
) damn my head
anyway's das de makkelijkste try out...kost niks
dan kun je zoiets uitsluiten.
deuren open doen en houden, dan stroom (accu pool er af) en ff to be sure alarmlichten aan voor rest stroom, dan stroom er weer op (deuren open laten) en dan eens kijken of ze dan wel werken?
ik had een keer zoiets maar weet niet meer precies wat

toen probeerde ik wat anders, ongeveer zoiets wat ik hierboven beschreef (maar weet het niet meer precies

anyway's das de makkelijkste try out...kost niks

dan kun je zoiets uitsluiten.
-
Helaas.. dat doet ook niks..
- Joy
Dit is wat ik nog kon vinden:
You must retrain the windows. You have to do it like this,
Get in the car, close the doors, turn the key on. The window buttons have a click in the middle of the travel, you may not feel it. Practice a couple of times. Hold the button BEFORE the click for the entire travel of the window, both going up and going down. After you run the windows the full travel manually (holding the button before the click, or detent) then operate the windows in Auto Mode -- press the button past the detent.
If you are pressing and holding the button past the detent then the windows will not relearn where the limits are. You MUST feel for the slight detent, and then operate the windows for the full travel by holding the button before the detent position. You haved to do this going up and going down.
If the window does not go to the bottom when holding the button before the detent position, then there is an obstruction in the window regulator or the track. Something is in the way of the window.
- GTRene
jammer, maar idd jou situatie is ook anders dan wat ik bv destijds meemaakte,Walter schreef:Helaas.. dat doet ook niks..
ik denk me nu iets meer te herinneren wat ik toen meemaakte nu ik boven staande tip lees

ik sloot de accu weer aan maar had tijdens en ivm de werkzaamheden voor ik de accu afsloot 1 raam iets meer dan half open gelaten.
na de werkzaamheden sloot ik de accu weer aan terwijl ik de deuren dicht had (niet op slot oid) en ik in de auto ging zitten daarna...ik opende de deur waarvan het raam meer dan de helft open stond en zag dat toen ik de deur opende het raam nog die zeg cm naar beneden ging

en toen ik de de deur weer sloot dat raam weer een cm omhoog ging

Dus bedacht ik me...aha, wellicht moet die opnieuw inleren voor ik de deur dicht doe en dat mechanisme van die cm op of laag in werking zet.
Dus toen ik eruit en deur open gelaten (dacht ik) en de stroom weer van de accu af gedaan en even gewacht, toen weer aangesloten (met deur nog open dacht ik) toen kon ik het raam helemaal omhoog doen dacht ik waarna alles weer normaal werkte en ik de eigenaar van weer opgelucht kon adem halen

maar jou geval is weer heel anders of course.
-
.
- Riceaux
Schakelaars zelf zijn nog wel in orde? Probleem lijkt me niet in de bedrading te zitten als ze bij het openen en sluiten van de portieren nog wel naar beneden en omhoog gaan?
-
.
-
-
zit er toevallig niet nog een relais tussen ?
- Knot
Zit toch ook een palletje in de deur die de comfort schakeling doet voor coupe ramen, daar niks mis mee?
-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 25 jan 2017, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Naar de hand van de kleuren die je hebt aangegeven ga ik er even vanuit dat het schema van 1993 318i/318is/325i/325is e36 klopt.
dan kiezen voor schema van een 2 deurs. blz 154 van de pdf. 5133.1-04 is het schema nummer.
dan zie je dat de schakelaar schakelt naar de massa,
massa op de paarse draad raam open.
massa op de zwarte draad raam dicht.
grijs/rode draad moet 12v. op komen bij inschakelen verlichting voor verlichting schakelaar.
bruine draad moet de massa voor de schakelaar zijn.
dan kiezen voor schema van een 2 deurs. blz 154 van de pdf. 5133.1-04 is het schema nummer.
dan zie je dat de schakelaar schakelt naar de massa,
massa op de paarse draad raam open.
massa op de zwarte draad raam dicht.
grijs/rode draad moet 12v. op komen bij inschakelen verlichting voor verlichting schakelaar.
bruine draad moet de massa voor de schakelaar zijn.
-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 25 jan 2017, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
het zat hem in de faulty thermostaat