Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Alcoholslot terecht als je al na 1 keer aan de beurt bent

Ja, zal ze leren die alcoholmobilisten die graag met andermansleven spelen.
43
61%
Nee, veel te gek, een foutje en gelijk je hele leven ontwricht, baan misschien wel kwijt, je moet een 2e kans krijgen.
28
39%
 
Totaal aantal stemmen: 71

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Rupie » 29 jul 2013, 13:51

Ik sluit me volledig aan bij de reactie van PD en die van Rico voor de verandering. Verstandige woorden. Turken die roepen dat je al de doodstraf verdient als je een jointje rookt, daar heb ik niet zoveel mee :mrgreen:

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Metchu » 29 jul 2013, 13:54

Ruben schreef:Ik sluit me volledig aan bij de reactie van PD en die van Rico voor de verandering. Verstandige woorden. Turken die roepen dat je al de doodstraf verdient als je een jointje rookt, daar heb ik niet zoveel mee :mrgreen:
ah joh, je snapt m'n voorbeeld... je doet sommige dingen niet, omdat je weet wat de gevolgen zijn en risico's inschat... Ik heb nooit gezegd dat je de doodstraf verdient eikel! :tong:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Luco » 29 jul 2013, 18:48

Metchu schreef:vanwaar de naam mixi? drinkt je zoon veel mixis? haha...

even een quote van de blog
Ik heb het CBR gesproken, en gevraagd hoe het zit als ik met mijn gezin op vakantie ben en in Italie en ik rij in een hele lange tunnel of op een bergpas met van die met van die haarspeld bochten en ik moet blazen, dan komt mijn hele gezin in gevaar. Zegt die man, nou, ik zou zo niet in een tunnel of op een bergpas gaan rijden, ik ga mijn gezin niet in gevaar brengen.Ik zeg, dus nu mag ik ook al niet op vakantie van het CBR!!
haha dit zie ik ook heel vaak bij mijn vmbo leerlingen van 13 jaar... Die zeggen dan, ik moet van u nablijven, dus nu kom ik door u te laat!
Nou nee meneer Mixi, uw vakantie wordt niet verpest door het CBR, maar door uw zoon... knoop dat goed in uw oren!

maar goed, oogkleppen hè...
oogkleppen, betonnen plaat van een meter of drie dik voor zijn hoofd, hij had zijn zaad op de kachel moeten spuiten, had het met een sisser afgelopen ipv met een alcoholslot :tong:

Maar de oplossing is simpel, uw zoon levert zijn rijbewijs in voor de vastgestelde tijd en het slot kan er zo af.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Bram » 29 jul 2013, 19:01

Moet dat nou, met een belediging je punt maken?

:bag:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door RVV » 29 jul 2013, 21:28

Mixi het komt hier eigenlijk op neer..
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (55.34 KiB) 2581 keer bekeken

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door daNpy » 29 jul 2013, 21:34

Vind ik leuk :thumbup:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Peric » 29 jul 2013, 22:00

Even een quote uit z'n betoog..
Dit had onze dood kunnen worden en dat van andere.Wij hadden bijna de doodstraf gehad.
Ooit wel 's aan gedacht dat dit ook gold voor uw zoon die met drank op achter het stuur zat? Vind het een beetje omgekeerde wereld hoor..

Nu weet ik niet hoe zo'n slot werkt, maar moet je tussendoor nadat je ná het instappen geblazen hebt en goed bent bevonden om te rijden nóg een keer blazen??
Gaan ze er vanuit dat je tijdens het drinken alcohol nuttigt?

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Bram » 29 jul 2013, 22:03

Nee, maar wel dat een nuchter persoon de eerste keer blaast om de auto te starten. Jij als alcomobilist zou dan alsnog bezopen kunnen rijden.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door RVV » 29 jul 2013, 22:16

Je zou iemand anders van te voren kunnen laten blazen die niks heeft gedronken. Dan meteen toeter op gaan rijden en de werking van het slot omzeilen. Die tussentijdse controles die je overigens een kort moment kunt uitstellen als de situatie het niet toe laat zijn ter voorkoming van dit probleem.

Ik ben trouwens me iets meer in de materie en achtergrond gaan verdiepen. Er word gesproken over het feit dat "first offenders" in verhouding zo zwaar worden gestraft. Maar het feit dat je voor het eerst wordt gepakt met drank op, wil nog niet zeggen dat je nooit eerder met teveel drank op achter het stuur heb gezeten. Alcomobilisten zijn in ieder geval mensen die vaker teveel drinken. Dus het niet zo nauw nemen met de alcohol intake. Met 1 of 1,3 promille gepakt worden is niets iets wat pef ongeluk is komen aanwaaien. Als autorijden in het spel is, en autorijden is eerder in het spel dan drinken dan maak je gewoon bewust de keuze om met drank op te gaan rijden. "Een taxi is ook weer 20 euro, geen zin om in de kou 3 kilometer naar huis te lopen, ach ik zie nog steeds niet dubbel, het is zo gezellig die 2 borrels erbij, even extra vette hap er achter aan en het valt wel mee" ELK excuus wordt aangewend om bezopen achter het stuur te stappen. Het is nooit toevallig die ene keer dat je je vergist.

Overigens Mixi de wet is gewoon heel duidelijk, heb je geen auto of geen mogelijkheid of de onwil om een slot in te bouwen? Dan ben je gewoon 5 jaar je rijbewijs kwijt. Het slot is geen uitweg, slechts een mogelijkheid om je leven iets minder op zijn kop te zetten. Maar het slot is nooit een alternatieve straf.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Luco » 29 jul 2013, 23:26

dus wat ik al zei, als je zon probleem met het slot hebt, levert je zoon zijn rijbewijs toch in voor 5 jaar, probleem opgelost.

Vind het echt gejank om niks en weer typisch nederlands, het is de schuld van het slot en de cbr, grow up.

Mixi
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jul 2013, 22:21

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Mixi » 16 apr 2014, 13:24

Uit vele reacties haal ik op dat het niet uitmaakt of er doden en/of gewonden vallen door de afleiding van het alcoholslot, als ze maar nuchter waren ten tijde van het ongeval. Zie dat maar eens uit te leggen aan de nabestaande. Afleiding in het verkeer is een steeds groter wordend probleem.

http://www.swov.nl/NL/Actueel/Nieuws/Ni ... rkeer.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Een maatregel die bedoeld is het verkeer veiliger te maken, mag absoluut geen andere verkeers onveilige situaties met zich meebrengen door bijvoorbeeld de afleiding van een alcoholslot tijdens het rijden.

Ik keur het ook zeker niet goed dat mensen met een slok teveel op gaan rijden, maar ben wel van mening dat iedereen een normale tweede kans verdiend. En dat, indien het alcoholslot goed, eerlijk, betrouwbaar en veilig bevonden is, het slot ook bij de juiste doelgroep terecht moet komen.

Waarom is bellen tijdens het rijden onveilig en de afleiding van een alcoholslot niet? Wij zien het verschil niet. Wij zijn namelijk door de afleiding van het alcoholslot van de weg geraakt, en wij zijn niet de enige. Het alcoholslot is geen eerlijke en veilige maatregel.

Bellen in de auto. Waarom gevaarlijk

Autorijden is eigenlijk een merkwaardige bezigheid, die gebaseerd is op automatisme. Als we autorijden, denken we niet bij elke handeling na. Sturen, remmen, schakelen; we kennen de bewegingen en voeren ze automatisch uit.

Stelt u zich eens voor dat u bij elke ingreep diep zou moeten nadenken; u zou er niet alleen lang over doen om uw bestemming te bereiken, het zou tevens gevaarlijke situaties opleveren. Maar dat automatisme heeft ook een andere kant. Tijdens het rijden moeten we niet afgeleid worden, want dan werkt het automatisme niet meer. Met alle risico's van dien.

Bron:
http://www.infopolitie.nl/verkeer/rijge ... in-de-auto" onclick="window.open(this.href);return false;

WAT MAG WEL, WAT MAG NIET?

Handsfree bellen is toegestaan. Bellen met de telefoon aan het oor levert een boete op. Agenten kunnen ook een beroep doen op artikel 5 van de Wegenverkeerswet. 'Daarbij gaat het om het aantonen van een concrete gevaarzetting,' legt Ernst Koelman, woordvoerder van het landelijk Team Verkeer van het Openbaar Ministerie. Dat kan zijn: slingeren, uit de baan rijden, vaart minderen of juist versnellen en bijvoorbeeld niet genoeg afstand houden.

Het bekeuren voor artikel 5 kan dus ook voor het gebruik van de telefoon in de auto. Bijvoorbeeld als de automobilist sms't, internet, mailt of zelfs een telefoonnummer opzoekt. 'Automobilisten die de telefoon in de hand houden zijn al strafbaar,' zegt Koelman. Maar naast het telefoneren geldt artikel 5 ook voor eten, drinken of het afstemmen van de radio. Ook het bedienen van het navigatiesysteem is verboden tijdens het rijden.

Artikel 5 Wegenverkeerswet:
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Bron:
http://www.infopolitie.nl/verkeer/2628- ... in-de-auto" onclick="window.open(this.href);return false;

Handheld gebruik van de smartphone leidt op de volgende manieren af:

Mentaal: je bent met je aandacht en gedachten bij het bericht;
Visueel: je kijkt naar tekst of beeld op het scherm;
Fysiek: je houdt je smartphone vast, waardoor je met één hand moet sturen;
Auditief: je wordt afgeleid door ringtones of geluid.

Bron:
http://www.daarkunjemeethuiskomen.nl/aa ... e-risicos/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bovenstaande geldt dus ook voor de afleiding van het zogenaamd veilig en goedgekeurde alcoholslot. Mensen!! Laten we eerlijk zijn. Hoeveel mensen zijn er die tijdens de rijtaak bezig zijn met hun mobieltje??

Onderzoek wijst uit dat 1 op de 3 mensen wel eens de mobiele telefoon gebruikt tijdens het rijden. Niet alleen om te bellen, maar ook om hun mail te lezen en berichten te versturen.

Bron:
http://blog.ipvisie.com/internet/smartp ... -op-de-weg" onclick="window.open(this.href);return false;

Al deze mensen zijn op het moment dat ze met hun telefoon bezig zijn tijdens het rijden, een gevaar op de weg. Moet het CBR van al deze mensen ook het rijbewijs bij een eerste keer meteen maar ongeldig verklaren en een peperdure onbetaalbare niet werkende maatregel opleggen?

Ook deze grote groep overtreders ( vele male groter dan de groep die onder invloed rijdt of heeft gereden) is verantwoordelijk voor een groot aantal doden en/of gewonden.

Zie de link hieronder.
http://www.autoblog.nl/nieuws/iemand-al ... afje-59999" onclick="window.open(this.href);return false;

Aanrijding met hoge snelheid: vergelijkbaar met de val van een flat...

Bij ongeveer één op de drie dodelijke verkeersongelukken speelt te hoge snelheid een doorslaggevende rol. Dat komt door de enorme krachten die het lichaam van een voetganger of fietser te verduren krijgt bij een botsing met een auto. Een aanrijding met 30 km per uur is voor een voetganger vergelijkbaar met een val van de eerste verdieping van een flat. Zo’n aanrijding kost één op de tien voetgangers het leven. Rij je 50 km per uur, dan is de klap vergelijkbaar met een val van de derde verdieping. De helft van de voetgangers overleeft dat niet. Bij een snelheid van 80 km per uur overlijdt 90%.

Bron:
http://www.politie.nl/nieuws/2014/janua ... arlem.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook deze grote groep overtreders is verantwoordelijk voor een groot aantal doden en/of gewonden.

Moet het CBR dan ook bij deze grote groep mensen bij een eerste keer het rijbewijs maar meteen ongeldig verklaren en een peperdure niet-werkende maatregel opleggen?

WAAROM IS DOOR ROOD RIJDEN ZO GEVAARLIJK?

Er vallen ieder jaar veel doden en gewonden doordat iemand door rood heeft gereden. In Nederland is stoppen voor rood licht een belangrijke verkeersregel. Je hebt hier namelijk veel kwetsbare verkeersdeelnemers, zoals voetgangers, skaters en fietsers. Als je door rood rijdt, zorg je voor een gevaarlijke situatie en riskeer je een hoge boete. De boete (gebaseerd op de wet in januari 2013) voor door rood licht rijden met de auto en motor is € 220,-. Voor de bromfiets: € 150,-. Voor de fiets: € 85,-. Voor de voetganger: € 65,-. Voor een skater: € 85,-. Voor een invalidenvoertuig: € 85,-.

Bron:
http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?121&all=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook bij door rood rijden vallen de nodige doden en/of gewonden! En kijk even naar de boetes die je voor door het rijden door rood krijgt. Die zijn toch niet in verhouding met het rijden onder invloed? Ook deze mensen hadden een dodelijk ongeluk kunnen veroorzaken. .

Voor al die mensen die oordelen over de ASP-er maar zelf wel te hard rijden, en/of even een sms-je versturen tijdens het rijden, of denken, ik kan wel even veilig door rood schieten, hebben het mis. Want ook hierbij vallen de nodige doden en/of gewonden.

Ik hoop dat ik hiermee eindelijk mijn punt duidelijk heb gemaakt. De enige die baat heeft bij deze peperdure niet werkende maatregelen is het CBR. Want het komt de verkeersveiligheid zeker niet ten goede en levert geen enkele positieve bijdrage bij aan de maatschappij. .

Zie hier voor hoeveel afleiding dit alcoholslot zorgt.
http://youtu.be/bGa__rNOs3U" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook heeft dit alcoholslot nooit aan de veiligheid en goedkeuringseisen voldaan. Het alcoholslot is namelijk nog steeds makkelijk te omzeilen met een kruimeldief. Dit zou volgens het CBR en de RDW niet mogelijk moeten zijn.

2.De Dienst Wegverkeer kan een erkenning intrekken of wijzigen indien degene aan wie de erkenning is verleend niet meer voldoet aan de voor de erkenning gestelde eisen of voorwaarden.

6.Een type alcoholslot kan voor een typegoedkeuring worden aangeboden indien de aanvrager heeft aangetoond dat het alcoholslot een beschermingsniveau biedt

Bron:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0006622/H ... 04-02-2014" onclick="window.open(this.href);return false;

Zoals ook het Demo onderzoek constateert:

Quote
Als iemand een alcoholslotprogramma krijgt opgelegd, moet het alcoholslot volledig betrouwbaar zijn en moet het niet mogelijk zijn dat de deelnemers succesvol kunnen frauderen
.
Bron:
http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/d ... ltaten.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Zie hier het filmpje.
http://youtu.be/YbV_KBWHYTc" onclick="window.open(this.href);return false;

En dan nog even dit.

Wie van u zonder zonden is, werpe immers de eerste steen

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door allen » 16 apr 2014, 13:33

Goh, je hebt bijna een jaar nodig gehad om na te denken over wat je zou gaan schrijven als antwoord? :coffee:

Online
Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Riceaux » 16 apr 2014, 13:41

Afschaffen dat alcoholslot. Rijbewijs innemen, rehabilitatie verplicht stellen en dan lekker opnieuw examen doen. :thumbup:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Luco » 16 apr 2014, 14:09

allen schreef:Goh, je hebt bijna een jaar nodig gehad om na te denken over wat je zou gaan schrijven als antwoord? :coffee:

Ja en allemaal weer excuses, dit is gevaarlijk, dat is gevaarlijk, zus is gevaarlijk, zo is gevaarlijk.
Feit is gewoon dat je zoon bezopen achter het stuur is gaan zitten en gewoon zijn straf moet aanvaarden.

GEJANK om helemaal niks.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door RVV » 16 apr 2014, 14:17

Vrouw en hond dood gereden door automobilist
zondag, april 13, 2014 - 11:43 Gewijzigd op: zondag, april 13, 2014 - 23:11

Enschede - Een 25-jarige vrouw uit Enschede is in de nacht van zaterdag op zondag 13 april overleden toen zij bij het oversteken van de Zuid Esmarkerrondweg in Enschede werd aangereden door een auto. De bestuurder van de auto, een 23-jarige man uit Enschede, is aangehouden.

Het ongeval vond om 01.20 uur plaats. De 25-jarige vrouw was samen met haar vriend een rondje gaan lopen met de hond. Op de Zuid Esmarkerrondweg is de vrouw, die met de hond liep, tijdens het oversteken van de weg aangereden door een auto. De vrouw raakte zeer ernstig gewond en is ter plekke overleden aan haar verwondingen. Ook de hond overleefde de aanrijding niet.

De politie heeft bij de 23-jarige bestuurder van de auto ter plekke een blaastest afgenomen. Deze gaf aan dat de man vermoedelijk onder invloed van alcohol was. De man is ter controle meegenomen naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis is bloed van hem afgenomen om met zekerheid te kunnen vaststellen of de man teveel gedronken had, en hoeveel. In verband met de ernst van het feit en in afwachting van deze resultaten is zijn rijbewijs ingevorderd. De man is na controle in het ziekenhuis meegenomen naar het politiebureau en ingesloten voor nader verhoor en onderzoek.

De vriend van de vrouw heeft de aanrijding zien gebeuren en is opgevangen door toegesnelde vrienden en familieleden. De politie brengt hen in contact met Slachtofferhulp. De dienst Verkeersongevallenanalyse van de politie is ter plaatse gekomen om de exacte toedracht van het ongeval te onderzoeken.


Kortom weer een verkeerde dode gevallen door drank. GTFO Mixi

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Peric » 16 apr 2014, 17:18

Heeft die droeftoeter nou nog niet door dat 'ie in de verkeerde kerk staat te preken? Geloof ook niet dat 'ie hier veel bijval zal krijgen..

Mixi, denk wel dat we het hier collectief over eens zijn.. EIGEN SCHULD, DIKKE BULT!

Online
Gebruikersavatar
D20VT
Berichten: 871
Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door D20VT » 16 apr 2014, 18:44

Riceaux schreef:Afschaffen dat alcoholslot. Rijbewijs innemen, rehabilitatie verplicht stellen en dan lekker opnieuw examen doen. :thumbup:

Ik zeg doen.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Bram » 16 apr 2014, 20:07

Allemachtig zeg, komt die weer met hetzelfde gejank aanzetten. Wat denk je daarmee te bereiken hier?

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door PD power » 16 apr 2014, 20:31

PD power schreef:Meneer Mixi, leest u eerst eens eerdere repalys in dit topic, ik ben m'n broer kwijt geraakt door zo'n sukkel als uw zoon, ga hem eerst maar eens diep in de ogen kijken, want voor 1 of 1,3 promile is meer nodig dan 4 glazen, hij heeft nog geluk dat ie een alcoholslot krigt, schijnbaar dringt het nog niet tot u door wat uw zoon heeft gedaan, u denkt alleen uzelf en uw zoon, dat is nou net het probleem met drankrijders, want met drank op rijden, gaat niet per ongeluk, zal ,'n vorige posting replayen.
Snap echt niet, dat mensen hier allerlei excuses bedenken, voor mensen die met 1,3 promiel achter het stuur kruipen, sterker nog het proberen te vergelijken met andere "fouten" om het af te zwakken.

Iedereen maakt fouten, dus ik ook, maar met 1,3 promiel achter het stuur kruipen, heeft niks met impulsief gedrag te maken, maar is gewoon doelbewust een hele foute keuze maken, en schijt hebben aan andere verkeersdeelnemers, want we praten hier niet over een paar glaasjes bier, als je dergelijke keuzes niet fatsoenlijk kunt maken, ook de eerste keer, dan ga je maar een tijdje met de step op stap.

Ben ik objektief?.... nee, mijn broer is doodgereden, door iemand met ruim 1 promiel in z'n bloed, gezien de situatie, kon alleen drank als oorzaak aangegeven worden.
Meneer reed doodleuk 2 dagen later een lantarenpaal uit de grond, met weer flink wat drank op.
Kun je wel over de 1e of 2e keer discuseren, heb je weinig aan, als het de eerste keer al fout gaat.

Nogmaals we hebben het hier niet over met een paar biertjes op achter het stuur, maar gewoon dronken, want dat is 1,3.

Zou de energie in de opvoeding van uw zoon steken, en niet in dit soort akties.
Ga u schamen.
Nog maar een keer herhalen, gezien dat u nog steeds niet tot inzicht bent gekomen, geeft des te meer aan dat de straf nog niet zwaar genoeg is, triest........

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Hans » 17 apr 2014, 14:49

Alcoholslot, EMG, EMA allemaal prima, maar wel opgelegd door een strafrechter en niet via een bestuurlijke maatregel.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door tomgtr » 17 apr 2014, 17:43

Waarom? Het apparaat geeft toch een meting aan en daar staat een straf op? Waarom moet een rechter daar z'n tijd aan verdoen? Zijn er verzachtende omstandigheden denkbaar die iets aan die straf kunnen veranderen????

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 17 apr 2014, 17:54

Ha, die Drivers;

Ik heb op zich niet zozeer een probleem met de toepassing van een alcoholslot, maar wel tegen de manier waarop en door wie (het CBR) dit nu wordt uitgedeeld. Ook mensen die om legitieme redenen een bloedtest weigeren kunnen er automatisch een krijgen.
Maar ik verwacht er vooral weinig heil van: iemand die voor het eerst de sjaak is zal er nog wel lering uit trekken, maar de doorgewinterde alcomobilist rijdt ook in andermans auto of zonder geldig rijbewijs waarschijnlijk gewoon lekker door met een slok op.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door tomgtr » 17 apr 2014, 17:59

Noem eens een legitieme reden om bloedtest te weigeren?

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 17 apr 2014, 18:04

Ha, die Tomgtr;

Schijnt om medische redenen wel eens voor te kunnen komen. Hetzelfde geldt voor mensen die zwaar astmatisch zijn en een blaastest zouden weigeren.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door PD power » 17 apr 2014, 19:44

Hansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die Tomgtr;

Schijnt om medische redenen wel eens voor te kunnen komen. Hetzelfde geldt voor mensen die zwaar astmatisch zijn en een blaastest zouden weigeren.
Welke medische reden.....

Ben zelf astmatisch, mijn pa is 80 zwaar long en hartpatiënt, heeft ruim een maand geleden nog gewoon een blaastest gedaan, als je dit niet aankunt ben je ook niet in staat een auto te besturen, wordt een beetje misselijk van al die zgn smoezen.

Als je niet zuipt voor het rijden, is er niks aan de hand, doe je dit wel, moet je niet janken. :kotsen: ,

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Fabian, Richardt., RJK en 111 gasten