Hier een andere:
http://youtubedoubler.com/cbXH" onclick="window.open(this.href);return false;
Tijdens de perspresentatie sprak autosportlegende en Porsche-uithangbord Walter Röhrl openlijk over de op stapel staande GT4-sportversie van de Cayman.
http://www.autowereld.be/2014/05/09/porsche-cayman-gt4/" onclick="window.open(this.href);return false;Vijf hete rondjes later informeert Röhrl naar onze mening over de GTS-versies van de Boxster en de Cayman, een vraag we niet anders kunnen beantwoorden dan met een karrenvracht aan superlatieven. De rijzige Duitser glundert. “Wacht maar tot binnenkort, want het wordt nog leuker”, knipoogt hij.
“De GT4-versie?”, proberen we. “Jawohl”, antwoord Röhrl met blinkende pretoogjes. “De filosofie is die van de Cayman R van de vorige generatie, waarbij we focussen op het gewicht. De GT4 weegt dan ook een 100 kilogram lichter dan het standaardmodel, terwijl het vermogen van de 3,4 liter-boxermotor opgevoerd wordt tot een kleine 400 pk.” Zoals dat het kleine broertje van de GT2 en de GT3 past, dus.
De Cayman GT4 wordt wel een extremer beestje dan de R was. Het chassis ligt 20 millimeter lager dan het standaardmodel en de nodige aanpassingen aan het koetswerk jagen op een betere koeling en op meer aerodynamische efficiëntie.
http://www.vierenzestig.nl/15689/breken ... -e-hybrid/" onclick="window.open(this.href);return false;Cayman GT4
De meest spannende auto die voorkomt in de plannen van Porsche vinden we echter in een geheel andere hoek. De Duitse sportwagenfabrikant lijkt eindelijk tegemoet te komen aan de jarenlange klaagzang over het “kort houden” van de Cayman door de introductie van een GT4-variant (zie foto, gisteren gespot op de Nürburgring door NM2255). Denk aan een vermogende, snelle, puristische, ontdaan-van-alle fratsen versie van Porsche’s middenmotor coupé voor een redelijke prijs. Wat heet; redelijk in verhouding tot de 911 GT3. Reken op een vanafprijs van niet minder dan USD 125.000.
Technisch zal de Cayman GT4 beschikken over een race-afgeleide versie van de PDK-versnellingsbak van Porsche, zoals die ook wordt gevonden in de huidige 911 GT3 (type 991). Een besluit over de motorisering is nog niet genomen, maar gespeculeerd wordt dat een variant van het V4-blok uit de 919 Hybrid wel eens zijn weg zou kunnen vinden naar de Cayman. Het was immers ook in een mule van de Cayman dat Porsche dit motorblok testte. Een tweede optie is de bestaande zescilinder, geassisteerd door enkele hybride systemen.
Ten slotte werkt Porsche aan een soortgelijke, krachtigere versie van de Boxster, waarvoor – naar verwachting – wederom de aanduiding Boxster Spyder uit de kast zal worden gehaald.
Der Cayman GT4 wird noch über dem GTS platziert.
Dieser wird aber 3,6 Liter Hubraum haben.
gaat de goede kant opDer Boxer dürfte gut 360 PS abgeben.
het hele verhaal>Möglichwerweise bringt sich mit dem GT4 auch ein neues Cup-Fahrzeug in Stellung.
Karrenwielen? Júist deze wielen vind ik schitterend en net wat specialer. De rode GTS kleur (Karminrot) van de introductie vind ik ook fraai, in combinatie met de Carrera S velg met zwarte velg (met behoud van de zilveren rand!).romo schreef:^Die taartschep hoef ik niet, met onderstaande (wel met karrenwielen) neem ik genoegen, ook de kleur
Het geluid zit tegen het asociale aan. Maar niet minder lekkerPetrolhead Tom schreef:Hier in de stad rijdt een 991 cabrio rond met een sportpoef. Dat geknal uit de uitlaat gaat je denk ik na een tijdje aardig tegenstaan. Het is er echt in "ge-engineerd" door de ontwerpers en dat hoor je. Het is net een voorgeprogrammeerd geklapper. Niet zoals vroeger, echt benzine die nog tot ontbranding komt maar gewoon zooi die te laat ingespoten wordt. Volgens mij doen oudere generaties 911 dat ook helemaal niet of wel?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten