Porsche Macan - EV-versie p.8

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Porsche Macan

Bericht door MarkS » 04 apr 2014, 23:55

Ga je altijd achterin zitten als je een Porsche koopt? :df:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Porsche Macan

Bericht door Sperdy » 05 apr 2014, 00:07

Wel in een familie-auto zoals een SUV.
Sorry, maar wat een benauwd hok zeg die Macan.
Ik zat ruimer achterin, in mijn 135i !

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Porsche Macan

Bericht door MarkS » 05 apr 2014, 00:23

Het is geen ruimte wonder idd. Maar daarvoor is positionering ook onder de Cayenne, denk dus vergelijkbaar met Q5 en X3. En dat zijn ook geen ruimtewagens. Vond het model wel heel erg oké. Er stond in Heteren een zwarte turbo met alles erop en eraan, zag er goed uit.

Om nog even op "die meneer" terug te komen die z'n 3-serie mocht inruilen op een nieuwe Macan. Dat hij z'n auto zakelijk heeft gekocht en rijdt maakt toch niet zo veel uit als de beste man eigenaar is van die zaak. Denk niet dat hij de leaseauto van z'n baas bij Porsche heeft achtergelaten.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Porsche Macan

Bericht door Sperdy » 05 apr 2014, 07:20

Mark, ik zit achterin in een Fiat Panda, niet met mijn hoofd tegen het dak. In een Macan wel. :lol:
Dikke fail voor die Macan. Met mijn knieën ook nog eens geklemd. Nuanceren met 'het is geen ruimte-wonder?'
:lollerdelol:

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Porsche Macan

Bericht door MarkS » 05 apr 2014, 08:30

Als het eten en drinken bij de introductie van de nieuwe fiat panda net zo goed is ben ik ook om hoor.

:hosanna:

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3438
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Porsche Macan

Bericht door Joël D. » 05 apr 2014, 15:24

MarkS schreef:Om nog even op "die meneer" terug te komen die z'n 3-serie mocht inruilen op een nieuwe Macan. Dat hij z'n auto zakelijk heeft gekocht en rijdt maakt toch niet zo veel uit als de beste man eigenaar is van die zaak. Denk niet dat hij de leaseauto van z'n baas bij Porsche heeft achtergelaten.
Dan moeten ze dat zo in de voorwaarden zetten. Nu staat erin dat de auto in particulier bezit moet staan.

Verder boeit het me niet zo (had toch niets om in te ruilen), maar als je dit soort voorwaarden opstelt moet je er wel aan houden.

Gebruikersavatar
glnk
Berichten: 304
Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43

Re: Porsche Macan

Bericht door glnk » 05 apr 2014, 15:31

Ik had mij ook opgegeven met de Z4 als inruil. De Macan had ik meteen weer ingeruild op een Porsche Cayman R als ik zou winnen :)

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1935
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
Locatie: Flevoland

Re: Porsche Macan

Bericht door Hitz » 08 apr 2014, 21:37

Vond het wel een mooie auto vanbinnen hoor, zat goed. Eten en drinken was idd top!

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Porsche Macan

Bericht door Sperdy » 09 apr 2014, 21:21

Achter het stuur zit je prima! Echt uitstekend zelfs. Niets mis mee. Achterin zit je ronduit köt; weinig beenruimte en met je kop tegen het dak, en niet zo'n beetje ook. Deze auto valt daarom zowiezo af.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Porsche Macan

Bericht door MarkS » 10 apr 2014, 00:22

Valt me op dat best een aantal DFers in de markt zijn (waren) voor een nieuwe Porsche Macan maar dat het op de ruimte achterin niet tot een deal gaat komen. Vraag me dan serieus af waarom een Cayenne of een Panamera geen alternatief is. Als je dan toch bijna een ton (prijs van een beetje leuke Macan) gaat stukslaan op een nieuwe Porsche, de occasion afdeling staat vol met wagens met prijzen van rond dat bedrag die wel voldoende ruimte bieden. Alhoewel je kunt afvragen of je juist bij een merk als Porsche moet zijn als "ruimte" het belangrijkste selectie criterium is. Zelfs het laatste model BMW 5 serie houdt qua ruimte voor de achterpassagiers niet over. Gelukkig zit ik meestal voorin.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche Macan

Bericht door GTRene » 10 apr 2014, 00:31

kunnen ze geen diepe zetels achterin plaatsen?
die waar je in zakt zeg maar en je benen/knieën dan wat omhoog staan en dus weinig ruimte innemen en je meer hoofdruimte krijgt.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Porsche Macan

Bericht door MarkS » 10 apr 2014, 00:35

Ik weet dat ze gloednieuwe Cayennes direct vanuit de Porsche fabriek naar Techart brengen om hele nieuwe interieurs naar klantwens in te bouwen inclusief koelkast e.d. Dus iets aan de achterbank doen zal ook wel mogelijk zijn. :wink:

Oh ja, filmpje van autoweek over de Macan, vanaf 5m10s over de ruimte achterin

http://www.autoweek.nl/video/3861/rij-i ... sche-macan

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche Macan

Bericht door GTRene » 10 apr 2014, 11:17

lijkt mij ruim genoeg :-)
wellicht als er een lange achter het stuur zit en een lange achter de bestuurder...dan wellicht wat, maar had erger verwacht.

enzo te zien kunnen daar mooi bv dat soort zetels achter met zo'n diepe zit (wel lastiger om uit te komen)
magoed tis ook geen bus oid.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Porsche Macan

Bericht door Sperdy » 10 apr 2014, 18:52

MarkS schreef:Valt me op dat best een aantal DFers in de markt zijn (waren) voor een nieuwe Porsche Macan maar dat het op de ruimte achterin niet tot een deal gaat komen. Vraag me dan serieus af waarom een Cayenne of een Panamera geen alternatief is. Als je dan toch bijna een ton (prijs van een beetje leuke Macan) gaat stukslaan op een nieuwe Porsche, de occasion afdeling staat vol met wagens met prijzen van rond dat bedrag die wel voldoende ruimte bieden. Alhoewel je kunt afvragen of je juist bij een merk als Porsche moet zijn als "ruimte" het belangrijkste selectie criterium is. Zelfs het laatste model BMW 5 serie houdt qua ruimte voor de achterpassagiers niet over. Gelukkig zit ik meestal voorin.

MarkS, doe geen moeite om iets te ontkennen. Het is simpel, in de Macan zit je achter met je kop tegen het dak. En dat voor 80k+. Om je kapot te lachen. Ik vind dat een blamage voor zo'n duur hok.

Maar de vraag is: who cares?

Een Porsie wordt nooit gekocht om verstandige/rationele redenen, want het zijn altijd te dure hokken. Maar als je zo'n hok koopt, met twee kleine kindertjes achter, nou, dan gaat het prima. Zo kun je ook redeneren. Of, ik wil die Macan, want ik vind 'm mooi. Nou, dan doe je dat. Er is geen enkele reden te vinden, behalve 'ik wil 'm zo graag hebben', om een Porsie te kopen. Dus redenen, zowel voor als tegen, zijn er niet. Die gelden niet. Voor een Porsie gelden er andere wetten: namelijk,ik wil een Porsie. En daarom is die Macan geniaal, omdat iedere leasesukkel nu toch hijgend naar zo'n ding kijkt, ipv. zo'n foute andere Duitser..

O ja, in een Cayenne of Panorama wil je niet dood gevonden worden zeg. Hoe lelijk zijn die.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Porsche Macan

Bericht door dvh » 10 apr 2014, 19:01

Nou mark. Waarschijnlijk ligt de reden wat simpeler.
Een Macan nieuw kopen betekend BTW-aftrek en bijtelling over 80k.

Een 2ehands Cayenne of Panamera betekend géén BTW-aftrek en meer bijtelling gezien de hogere nieuwprijs en daardoor voor veel zakelijke rijdens minder interessant.

Dan is het natuurlijk makkelijk om te roepen dat je alleen de Macan hip en of mooi vindt. Daar twijfel ik niet aan. Maar voor velen zou het simpelweg een centenkwestie zijn.

Denk ik dan hè.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Porsche Macan

Bericht door MarkS » 10 apr 2014, 19:29

Ik neem eerst een weekje verlof en dan ga ik de bijdrage van Sperdy nog eens goed lezen.

Kijken of ik het dan wel snap. :wink:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Porsche Macan

Bericht door Sperdy » 12 apr 2014, 15:06

Zo, kom net terug van een uitgebreidere kennismaking met de Macan. Heb uitgebreid kunnen passen, zitten en meten met toch een beetje de hoop, mijn eerste (negatieve) indruk wat bij te kunnen bijstellen.

en?

Helaas, het is nog erger dan ik dacht. Want ook voorin, zit je te krap als je je stoel niet helemaal tegen de achterbank kunt (wilt) schuiven. Met je linkerknie dan tegen het contactslot. Zittingen, zowel achter als voor, te kort.

Kortom,

Je zult best met deze SUV snel over het CPZ kunnen boenderen, maar deze prestatie is als zodanig natuurlijk compleet nutteloos voor een auto van dit type. War er overblijft is een veeeeeeel te duur onpraktisch hok. De looks heeft 'ie wel. Dat is het enige positieve. Voor de rest, next.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Porsche Macan

Bericht door dvh » 12 apr 2014, 15:16

:D :lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche Macan

Bericht door GTRene » 26 aug 2014, 11:04

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche Macan

Bericht door GTRene » 07 jan 2015, 16:53

wel vlot hoor :D

http://www.abhd.nl/video/porsche-macan-turbo/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche Macan

Bericht door GTRene » 07 jan 2015, 17:01

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Porsche Macan

Bericht door martll » 09 jan 2015, 16:41

Gaaf zeg zo'n Macan. Alleen beetje jammer dat de ruimte binnenin iets minder praktisch is.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31194
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Porsche Macan

Bericht door JP » 25 jul 2018, 19:20

Facelift mj 2018/2019

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bron: Autoweek.nl

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3246
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Porsche Macan

Bericht door ADV » 25 jul 2018, 21:07

Vind het wel mooie auto :)

Heb vorige week een Macan Turbo Exclusive Performance Edition (hele bek vol) gereden. Het is echt bizar hoe makkelijk zo'n ding snel rijdt. Door de luchtvering is het ook bizar strak, maar dempt het toch alle oneffenheden en als je hem in sport+ zet dan doet de uitlaat lekker zijn ding, af en toe iets te aso.. elke keer als je beetje gas geeft en er vervolgens vanaf gaat popt ie lekker :-)

Ik zou zo zo'n ding kopen als ik het geld zou hebben. Ik denk dat de Macan in zijn segment ook wel redelijk de plak raak slaat. Sportief, toch hoge instap en redelijk ruimte..

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10406
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Porsche Macan

Bericht door tomgtr » 25 jul 2018, 23:24

Kan niet anders zeggen dan dat het geweldige auto is. Ruim genoeg voor mij en 2 kids, belachelijk snel al je wil maar ook super soepel en goedmoedig als je gewoon doet. Ben nu al 2 weken op pad en beste reisauto die ik ooit heb gehad. 1 kanttekening, nu erg veel snelweg gedaan en dan red je 1 oo 9 maar met een hoop stadskilometers of ritten zonder kids 1 op 6....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten