Nankang Semi-Slick
- frank de jonge
- Berichten: 9718
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Nankang Semi-Slick
Als ik mn toyos versleten heb wil ik eens wat anders proberen. Zal nog wel ff duren maar lees steeds meer over die syron streetrace semislick
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Nankang Semi-Slick
GrappigTristan schreef:Jouw conclusie komt bijna op hetzelfde neer als de test die ze met de E30 cup hebben gedaan. In de regen kwamen ze niet echt in de buurt van de Toyo (gebrek aan temp) maar eenmaal op droog en met wat temp. in de banden zijn ze vergelijkbaar met de Toyo. Wel zit er idd meer beweging in de band cq. minder stijve wangen.
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 21:37
Re: Nankang Semi-Slick
voor autoslalom (wimedo) afgelopen zaterdag getest totaal geen warmte dus ook geen grip in te krijgen oudere toyo,s waren 3sec sneller op een baan van een dikke minuut
mvg hans
mvg hans
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Nankang Semi-Slick
Ik heb op de E36 cup getest met de nangkangs.
De voorbanden krijgen het heel zwaar. De stukken rubber eruit.
De voorbanden krijgen het heel zwaar. De stukken rubber eruit.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Nankang Semi-Slick
Andre, ik hoorde dat jullie test niet super was. Bij ons ging het prima. Misschien een gevalletje afstelling??
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Nankang Semi-Slick
De ronde tijden waren prima (wel trager dan toyo). Maar de banden hadden happen eruit. We kunnen maximaal 2 uur halen op een set voorbanden daarna kunnen ze zo de kliko in. Toyo s hielden het langer.
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: Nankang Semi-Slick
Tijdens de laatste dag op spa de hankook semis tot op het canvas op gereden... We zijn ons nu aan het orienteren opeen nieuwe betaalbare semi. Zelf lijkt me de nankang een goede optie om eens te proberen.
Op autobandenmarkt worden echter een aantal verschillende versies aangeboden. Weet iemand wat precies het verschil is voor de volgende twee (afgezien van de snelheidsindex):
http://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/r ... p=R-240597" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/r ... p=R-232476" onclick="window.open(this.href);return false;
Op autobandenmarkt worden echter een aantal verschillende versies aangeboden. Weet iemand wat precies het verschil is voor de volgende twee (afgezien van de snelheidsindex):
http://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/r ... p=R-240597" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/r ... p=R-232476" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: Nankang Semi-Slick
Antwoord gevonden:
Aangezien ze wat moeilijker op temperatuur komen, voor de softere compound gaan?You can have the track wear rating which is 120 and street wear rating which is 180
Basically soft and medium compound.
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Nankang Semi-Slick
Ik zou nog maar eens goed naar de laatste post van Andre kijken Jesper.
Wat ik ervan gehoord heb waren de E36 cup rijders er tijdens de test van gisteren weinig gelukkig mee.
Dunlop Direzza's, Toyo 888, misschien ook de Hankooks, zeker de Michelins en de Pirelli's, het is allemaal wat duurder maar je krijgt er ook gegarandeerde kwaliteit voor terug. Op banden zou ik persoonlijk nooit beknibbelen.
Wat ik ervan gehoord heb waren de E36 cup rijders er tijdens de test van gisteren weinig gelukkig mee.
Dunlop Direzza's, Toyo 888, misschien ook de Hankooks, zeker de Michelins en de Pirelli's, het is allemaal wat duurder maar je krijgt er ook gegarandeerde kwaliteit voor terug. Op banden zou ik persoonlijk nooit beknibbelen.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Nankang Semi-Slick
Bij ons zijn de tests erg goed verlopen en we hebben de band behoorlijk intensief getest. Nu was ik gister niet op Assen en ben wel benieuwd wie er problemen hadden.
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Nankang Semi-Slick
Gisteren was dan ook een relatief warme dag Reind. Nog warmer dan de keer dat Andre met die banden heeft gereden. Maar misschien lag het opnieuw aan de afstellingen van de auto's.Reind schreef:Bij ons zijn de tests erg goed verlopen en we hebben de band behoorlijk intensief getest. Nu was ik gister niet op Assen en ben wel benieuwd wie er problemen hadden.
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Nankang Semi-Slick
Gister hadden meerdere rijders gigantisch last van trillingen met de nangkangs.
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: Nankang Semi-Slick
Op fora in het buitenland zijn ze voornamelijk positief over de nankangs.
Iemand ervaring met de Kumho KU36? Geen semi, maar iets wat er tegenaan zou moeten hikken. Nu voor een spotprijsje bij topbanden te krijgen 85,30 p/band:
http://www.topbanden.com/goedkope-bande ... 04793.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Iemand ervaring met de Kumho KU36? Geen semi, maar iets wat er tegenaan zou moeten hikken. Nu voor een spotprijsje bij topbanden te krijgen 85,30 p/band:
http://www.topbanden.com/goedkope-bande ... 04793.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Nankang Semi-Slick
Kuhmo kan je beter nemen denk ik.
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Nankang Semi-Slick
Altijd die Kumho.Andre schreef:Kuhmo kan je beter nemen denk ik.
- witje
- Berichten: 1432
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53
Re: Nankang Semi-Slick
Op nat wegdek valt de grip van deze banden in 1 klap weg boven een bepaalde bochtensnelheid. De Federal verliest veel geleidelijker z'n houvast, geeft wat dat betreft meer vertrouwen. De Nankang semislick blokkeert wel minder snel bij hard remmen.
Droog lijkt het verschil verwaarloosbaar. Alhoewel de Nankangs eenmaal goed warm een beetje leken te gaan glijden, maar dat kan ook aan de bandenspanning hebben gelegen.
Droog lijkt het verschil verwaarloosbaar. Alhoewel de Nankangs eenmaal goed warm een beetje leken te gaan glijden, maar dat kan ook aan de bandenspanning hebben gelegen.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 07 sep 2013, 20:05
Re: Nankang Semi-Slick
Ben erg benieuwd of er meer mensen zijn die hun ervaring willen delen na afgelopen seizoen, neem aan dat er nu wel geconcludeerd kan worden hoe deze banden het nou echt doen t.o.v. de Toyo's/Federals etc.
En wanneer je niet gebonden zou zijn aan reglementen, zou je dan gezien de prijs ook voor de Nankang gaan of zijn de banden die bijna het dubbele kosten ook gewoon echt veel beter/sneller en de meerprijs dus waard?
En wanneer je niet gebonden zou zijn aan reglementen, zou je dan gezien de prijs ook voor de Nankang gaan of zijn de banden die bijna het dubbele kosten ook gewoon echt veel beter/sneller en de meerprijs dus waard?
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Nankang Semi-Slick
Ik heb wat mensen gesproken op Spa anderhalve week terug die ook met de Nakang banden reden en met de Interstate banden. Had het idee dat ze er wel over te spreken waren. Een aantal gingen er WEK op rijden.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Nankang Semi-Slick
Een jaartje op de banden geraced. We hebben een setje of 8 versleten denk ik
Tot de laatste race van het seizoen waren we niet echt te spreken over de banden. Ondanks dat we ongeveer gelijkwaardige rondetijden reden als op de Toyo's vond ik het geen fijne band. Nieuw zijn ze een ronde of 3 best goed daarna word het snel minder. De communicatie tussen rijder en auto word slechter waardoor je minder goed in je ritme komt en gewoon minder plezier heb aan het racen. De auto voelt dan alsof hij slecht is afgesteld. Dat heb je natuurlijk altijd met banden maar bij de nankangs is het overdreven. We hebben veel geprobeerd maar kregen het niet beter. Ook verliep de band t.o.v. de velg waardoor je enorm onbalans kreeg en je dashboard zowat uit je auto trilt. Niet echt fijn.
In de regen is het een slechte band t.o.v. de Toyo. En de Toyo vond ik ook al niet geweldig.
Voor de laatste race heeft de fabriek een geupdate versie geleverd. Dit was echt een veel betere band. Ik reed er rondetijden mee op Assen van 2.02. Dat is bizar hard voor een std 325i en was eigenlijk nog nooit eerder voorgekomen. In de race bleef de band ook veel constanter en de balans werd niet erg beïnvloed. Ik denk dat ze van een totaal ander compound waren.
Indien de geupdate versie nu word verkocht kan ik zeker aanraden.
Tot de laatste race van het seizoen waren we niet echt te spreken over de banden. Ondanks dat we ongeveer gelijkwaardige rondetijden reden als op de Toyo's vond ik het geen fijne band. Nieuw zijn ze een ronde of 3 best goed daarna word het snel minder. De communicatie tussen rijder en auto word slechter waardoor je minder goed in je ritme komt en gewoon minder plezier heb aan het racen. De auto voelt dan alsof hij slecht is afgesteld. Dat heb je natuurlijk altijd met banden maar bij de nankangs is het overdreven. We hebben veel geprobeerd maar kregen het niet beter. Ook verliep de band t.o.v. de velg waardoor je enorm onbalans kreeg en je dashboard zowat uit je auto trilt. Niet echt fijn.
In de regen is het een slechte band t.o.v. de Toyo. En de Toyo vond ik ook al niet geweldig.
Voor de laatste race heeft de fabriek een geupdate versie geleverd. Dit was echt een veel betere band. Ik reed er rondetijden mee op Assen van 2.02. Dat is bizar hard voor een std 325i en was eigenlijk nog nooit eerder voorgekomen. In de race bleef de band ook veel constanter en de balans werd niet erg beïnvloed. Ik denk dat ze van een totaal ander compound waren.
Indien de geupdate versie nu word verkocht kan ik zeker aanraden.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 07 sep 2013, 20:05
Re: Nankang Semi-Slick
Dat is zeer nuttige info Reind, en met dergelijke rondetijden kun je zeker concluderen dat ze niet onderdoen voor de Toyo's.
Bij wie kwamen deze "geupdate" versie Nankang's vandaan als ik vragen mag? GT Autoparts?
Bij wie kwamen deze "geupdate" versie Nankang's vandaan als ik vragen mag? GT Autoparts?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Nankang Semi-Slick
wellicht is daar een type nummer voor of een vanaf datum? of hoe noemen ze dat op banden
klinkt wel als een duidelijk verschil ten goede van.
klinkt wel als een duidelijk verschil ten goede van.
- witje
- Berichten: 1432
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53
Re: Nankang Semi-Slick
Resultaat na 1 jaar gebruik, 13x op en neer naar Duitsland (10000km) en 70 NBR rondjes verder:
Er zit nog 5 a 6 mm profiel op de band en er zijn geen noemenswaardige trillingen ondanks af en toe een rookwolkje bij het inremmen, zoals hier op 27:28 min
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=i_AyZMaE ... .be&t=1648[/youtube]
Had eigenlijk verwacht rond deze tijd over nieuw rubber na te moeten denken maar zo ver is het nog lang niet.
Na wat experimenteren zit de bandenspanning koud op 2.1 bar.
Er zit nog 5 a 6 mm profiel op de band en er zijn geen noemenswaardige trillingen ondanks af en toe een rookwolkje bij het inremmen, zoals hier op 27:28 min
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=i_AyZMaE ... .be&t=1648[/youtube]
Had eigenlijk verwacht rond deze tijd over nieuw rubber na te moeten denken maar zo ver is het nog lang niet.
Na wat experimenteren zit de bandenspanning koud op 2.1 bar.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Nankang Semi-Slick
wow, bijna ongelofelijk nog zoveel profiel, maar dat zal voor zijn? hoe zit dat met de achterkant?
en hoe zijn die banden in de regen.
en hoe zijn die banden in de regen.
- witje
- Berichten: 1432
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53
Re: Nankang Semi-Slick
Profiel is rondom gelijk (afgezien van de schraapsporen aan de wangen op de achterbanden)
De Federal's zagen er na 10 ronden al slechter uit, in een Subaru met minder vermogen.
Daarnaast al diverse keren op snelheid over diverse rotzooi gereden zonder gevolg: een ijzeren staaf, glas, gravel en zaterdag nog over een stuk hard plastic van een gecrashde E30.
Onverwoestbare kwaliteit uit Taiwan
De Federal's zagen er na 10 ronden al slechter uit, in een Subaru met minder vermogen.
Daarnaast al diverse keren op snelheid over diverse rotzooi gereden zonder gevolg: een ijzeren staaf, glas, gravel en zaterdag nog over een stuk hard plastic van een gecrashde E30.
Onverwoestbare kwaliteit uit Taiwan
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Nankang Semi-Slick
das dan wel heel knap, en dan ook nog goed grippy?
prijzen ook nog eens leuk?
prijzen ook nog eens leuk?