Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 09 mar 2014, 11:56

WJ schreef:Hoe de flying fuck is het mogelijk dat die WOZ waarde elk jaar weer gewoon natte vinger werk is dat niet eens in de buurt komt van de realiteit, en dan ook gewoon dezelfde appartementen allemaal compleet andere waardes hebben, verschil tussen de hoogste en de laagste van 30-DUIZEND euro........

En maar weer je tijd verdoen met bezwaar aantekenen...

Mijn WOZ is wel gedaald conform de dalende marktprijzen,.................maar egh egh u raadt het al; ik betaal gewoon net zo veel belasting als het jaar hiervoor bij een hogere WOZ.............de facto handelt het dus om een belasting stijging, bij een toekomstige WOZ waarde stijging is de buit dus reeds binnen..............naar beneden gaat het nooit meer.......

Tom

Bericht door Tom » 09 mar 2014, 12:14

romo schreef:

Mijn WOZ is wel gedaald conform de dalende marktprijzen,.................maar egh egh u raadt het al; ik betaal gewoon net zo veel belasting als het jaar hiervoor bij een hogere WOZ.............de facto handelt het dus om een belasting stijging, bij een toekomstige WOZ waarde stijging is de buit dus reeds binnen..............naar beneden gaat het nooit meer.......
+1

alt

Bericht door alt » 09 mar 2014, 12:48

ik weet hoeveel forumleden er zijn van DF, maar misschien kan er iemand opstaan om een politieke partij te beginnen.
Want ik vind dat er veel politiek overeenkomst is.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 09 mar 2014, 13:29

alt schreef:ik weet hoeveel forumleden er zijn van DF, maar misschien kan er iemand opstaan om een politieke partij te beginnen.
Jij gaat met pensioen dus lekke veel tijd. Mijn stem heb je. Over een jaar of 3 of zo wil ik ook stoppen met werken dus dan kan ik wel koffie komen zetten.

Luco

Bericht door Luco » 09 mar 2014, 13:39

tomgtr schreef:
alt schreef:ik weet hoeveel forumleden er zijn van DF, maar misschien kan er iemand opstaan om een politieke partij te beginnen.
Jij gaat met pensioen dus lekke veel tijd. Mijn stem heb je. Over een jaar of 3 of zo wil ik ook stoppen met werken dus dan kan ik wel koffie komen zetten.
Dan wil ik jouw baantje wel Tom :lol:
inclusief gtr natuurlijk :blink:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 09 mar 2014, 14:32

:roflol:

alt

Bericht door alt » 09 mar 2014, 17:00

Ik totaal ongeschikt, eigenwijs is een eufemisme.
Ik probeerde al op de lagere school een eigenwijze Friese meester te laten ontslaan en dat in de jaren 50 door een jochie van 10.
Ik zal maar niet vertellen wat dat voor mij destijds heeft betekend, maar ik ben wel dat jaar overgegaan.
Dat was denk ik het begin van de pubertijd.

Maar serieus, ik ben er niet geschikt voor.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 09 mar 2014, 18:00

alt schreef:Ik totaal ongeschikt, eigenwijs is een eufemisme.
Ik probeerde al op de lagere school een eigenwijze Friese meester te laten ontslaan en dat in de jaren 50 door een jochie van 10.
Ik zal maar niet vertellen wat dat voor mij destijds heeft betekend, maar ik ben wel dat jaar overgegaan.
Dat was denk ik het begin van de pubertijd.

Maar serieus, ik ben er niet geschikt voor.
Herkenbaar, bij mij was het een lerares Nederlands die wel zo'n ontzettend geitenwollensokken type was dat we er heel wat leedvermaak aan gehad hebben. Uiteindelijk hield ze de eer aan zichzelf toen ze inzag dat het echt niet ging.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 09 mar 2014, 20:28

:D bij mij op de havo, bij de docent geschiedenis/maatschappijleer. Bij de geschiedenis lessen mocht ik nog blijven zitten maar bij de maatschappijleerlessen werd ik er steevast uitgeknikkerd.

GTRene

Bericht door GTRene » 11 mar 2014, 22:57

keek net heel toevallig eens nieuws uur op Ned2...
ging over Fred Teeven en witwassen van meer dan 5 miljoen...voor een drugsbaron enz...(spannend)

dus Fred en en nog iemand en die andere van justitie (ex) kindergrijpert allemaal achter het gaas.
Staatssecretaris van Veiligheid en Justitie Fred Teeven sloot in 2000, toen hij nog officier van justitie was, een uiterst dubieuze deal met drugsdealer Cees H.

Hoogleraren belastingrecht spreken van 'een witwasoperatie', meldt Nieuwsuur. Justitie waste de op Luxemburgse rekeningen weggemoffelde miljoenen van H. wit en schermde de operatie onderwijl af voor de fiscus.

De criminele onderneming was ogenschijnlijk een 'ontnemingsschikking', maar feitelijk werd er "geld witgewassen ten gunste van de crimineel". Miljoenen aan zwart geld vloeiden via Justitie - geheel belastingvrij - terug naar de drugshandelaar. Teeven had in elk geval vooraf "geen toestemming van de top van het OM voor de overeenkomst".

Hoogleraar belastingrecht Guido de Bont vindt het een dermate schimmige operatie dat hij waagt te spreken van "medeplichtigheid bij het verhullen van belastingfraude".
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... asser.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Staatssecretaris van Veiligheid en Justitie Fred Teeven heeft in 2000 als officier van justitie een deal gesloten met drugshandelaar Cees H., die volgens hoogleraren belastingrecht neerkomt op een witwasoperatie.

Nieuwsuur heeft de hand weten te leggen op de overeenkomst. In het stuk werd onder meer afgesproken dat de Belastingdienst niet zou worden ingelicht.

Cees H. was in de jaren 80 en 90 een van de naaste medewerkers van Johan V., alias de Hakkelaar. H. werd voor zijn aandeel in diens internationaal opererende organisatie veroordeeld tot een celstraf en tot betaling van een megabedrag aan met de drugshandel verdiend fortuin. In daaropvolgende procedures brokkelde dat af tot enkele tonnen.

Geheimhouding
H. moest volgens de deal 750.000 gulden aan de Staat betalen. Uit de rest van de deal blijkt dat justitie tussen de 5 en 6 miljoen via een eigen rekening en vervolgens via die van een vriend van H. overmaakt aan H. Hij had dat geld op bankrekeningen in Luxemburg geparkeerd. Op die rekeningen had het Openbaar Ministerie beslag laten leggen.

In deze deal wordt strikte geheimhouding afgesproken, ook ten aanzien van de Belastingdienst. Met de deal was H. van zijn ontnemingszaak af. De top van het Openbaar Ministerie is pas ruim na ondertekening van het contract over de afspraken ingelicht.

Reactie Opstelten
In een reactie aan Nieuwsuur wijst minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) erop dat de OM-top met de deal heeft ingestemd. De overeenkomst was volgens Opstelten in lijn met toen geldende wet- en regelgeving. Teeven wilde in Nieuwsuur niet op de zaak ingaan, omdat die onder verantwoordelijkheid van de minister valt.

Wat de tegenprestatie van H. is geweest, blijkt niet uit de deal. Een van de mogelijkheden is dat H. uit de school is geklapt over andere criminelen, maar dat ontkent zijn advocaat, Jan-Hein Kuijpers.

De clausule over het ontwetend laten van de Belastingdienst had nooit opgenomen mogen worden, oordeelt emeritus hoogleraar belastingrecht Jaap Zwemmer. 'Bizar' en 'in strijd met alle regels van de rechtsstaat', concludeert Zwemmer in Nieuwsuur.
http://www.at5.nl/artikelen/123305/teev ... -witwassen" onclick="window.open(this.href);return false;

en hier van nieuwsuur zelf, goede reportage>

http://nieuwsuur.nl/live/" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 11 mar 2014, 23:04

geen stijl is nog harder>
moet je die kop lezen :) en als je alles kopieert en in een vlak zet moet je ens lezen wat er dan voor die kop titel in de plaats komt :lol:

als hij echt (en zo lijkt het) ook nog de handjes boven zo'n viespeuk houd en zelf ook niet vies is van crimineel gedrag dan mag die...magoed, in NL kan 'alles' als je maar een net pak aan hebt.

http://www.geenstijl.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

328Ti

Bericht door 328Ti » 11 mar 2014, 23:06

romo schreef:
WJ schreef:Hoe de flying fuck is het mogelijk dat die WOZ waarde elk jaar weer gewoon natte vinger werk is dat niet eens in de buurt komt van de realiteit, en dan ook gewoon dezelfde appartementen allemaal compleet andere waardes hebben, verschil tussen de hoogste en de laagste van 30-DUIZEND euro........

En maar weer je tijd verdoen met bezwaar aantekenen...

Viel mij ook al op... WOZ 144k naar 114k (de daling alleen al :ziek: ) En toch nog meer betalen dan vorig jaar. Zonder enige opgaaf van reden.

GTRene

Bericht door GTRene » 11 mar 2014, 23:37

als je het daarover hebt, had vandaag de belasting ingevuld welke niet zo moeilijk is voor hier, alhoewel ik er lang niet alles van snap en of er soms verwarrende vragen staan waar wel uitleg bij zit maar toch.

anyways, wat schetste mijn verbazing, ik krijg elk jaar zo ongeveer hetzelfde terug met elk jaar ongeveer dezelfde invullingen, dit jaar echter een stuk minder (voor mijn doen dan)...ze hebben dus wat aangepast oid? wat verhoogd oid?

nahja verder ook niet te veel in verdiept en op verzenden gedrukt, ben ik der weer van af :mrgreen:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 12 mar 2014, 09:16

Luco schreef:
tomgtr schreef:
Dan wil ik jouw baantje wel Tom :lol:
inclusief gtr natuurlijk :blink:
Ach, denk dat niet velen graag willen opgeven wat ik heb moeten opgeven voor werk. Wat ooit gezegd werd door een Goldman Sachs medewerker geldt ook een beetje voor mijn werkgever. Uit de 4 dingen in iemands leven werk / familie / vrienden / hobby heb je tijd voor 2. Hoe lang denk je dat vol te houden? Ja hoor, betaalt goed, maar ik heb waarschijnlijk minder "geleefd" dan de meesten hier. En daar heb ik nu behoorlijk veel behoefte aan. Gras is altijd groener bij buren en zo.

Luco

Bericht door Luco » 12 mar 2014, 10:42

Ja het is overal wat hoor, was ook maar een geintje, denk niet dat ik kan wat jij doet.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 mar 2014, 11:13

En die percentages en cijfers moet ik geloven?:)
http://www.nu.nl/lifestyle/3724139/drie ... matig.html" onclick="window.open(this.href);return false;

@TomGTR, ja wat is 'geleefd hebben', da's voor iedereen anders, ik herken me wel (in 'n totaal andere hoedanigheid hoor) in jouw verhaal, al zullen de meesten 'die me kennen' (dus niet) dit afdoen als Quatsch.:)

Werk is (soms jammergenoeg) de kern om te kunnen 'leven'. Da's een gegeven.

:coffee:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 12 mar 2014, 15:39

Robin schreef:En die percentages en cijfers moet ik geloven?:)
http://www.nu.nl/lifestyle/3724139/drie ... matig.html" onclick="window.open(this.href);return false;

@TomGTR, ja wat is 'geleefd hebben', da's voor iedereen anders, ik herken me wel (in 'n totaal andere hoedanigheid hoor) in jouw verhaal, al zullen de meesten 'die me kennen' (dus niet) dit afdoen als Quatsch.:)

Werk is (soms jammergenoeg) de kern om te kunnen 'leven'. Da's een gegeven.

:coffee:

@ Luco, als ik het kan kan iedereen het :)

@ Robin, ja je hebt gelijk. Begrijp me niet verkeerd, ik heb een onwijs leuke baan, super afwisselend, op raarste plaatsen geweest, super intresante mensen ontmoet, de raarste dingen meegemaakt. Kan er boeken over schrijven. Maar op gegeven moment wil je je ook op andere zaken in leven concentreren. Leven is zo om.

Emiel

Bericht door Emiel » 12 mar 2014, 15:49

tomgtr schreef:@ Robin, ja je hebt gelijk. Begrijp me niet verkeerd, ik heb een onwijs leuke baan, super afwisselend, op raarste plaatsen geweest, super intresante mensen ontmoet, de raarste dingen meegemaakt. Kan er boeken over schrijven. Maar op gegeven moment wil je je ook op andere zaken in leven concentreren. Leven is zo om.
De CIO die zich afvraagt waarom een bepaalde collega er niet is ( pas papa geworden, tot midder nacht op kantoor gezeten, die wilde de volgende ochtend niet om 0700 weer op kantoor zijn ) en dan roept "if he wants to have a social life, he shouldn't be working here"
Dus na 80 uur per week werken in de randstad naar 45 uur in het "Bourgondische" zuiden. \

Kan je geen ongelijk geven Tom.

Reden waarom ik post is eigenlijk deze link, we zijn met zijn allen niet aan het dood gaan, laten we dat hopen in iedergeval. Maar het geeft wel aan wat echt belangrijk is in het leven.
http://www.theguardian.com/lifeandstyle ... -the-dying" onclick="window.open(this.href);return false;

tomgtr

Bericht door tomgtr » 12 mar 2014, 16:08

Precies, denk dat iedereen dat zo elke 5 jaar een keer zou moeten lezen!

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 13 mar 2014, 06:07

Het zijn keuzes die je maakt. Elke week 40-50 uur of meer op kantoor zitten, elke morgen en avond in de file staan, zou mijn leven niet zijn. 'S'avonds uitgeteld op de bank neerploffen, paar uur tv kijken en naar bed. Dat 45 jaar volhouden. Niet mijn ding.

Andere kant is. De hele maatschappij is er ook op ingesteld. Ik ben 8 maanden per jaar vrij. Ben je dan in Nederland, leuk en aardig maar de rest van de gemeenschap werkt gewoon dus niemand heeft ooit tijd. Bij sommigen moet zelfs de agenda op tafel komen als je even langs wilt komen zo druk hebben ze het.

Reizen naar verre oorden en rare plaatsen, zoals Tom zegt je maakt dingen mee die een normaal mens niet voor mogelijk houd, en die je normaal in Nederland niet eens verteld op verjaardagsfeestjes. In west Afrika naar een kroeg onder begeleiding van een paar man met AK47's, rondje wandelen door een huttendorpje in zo Azië, ik heb ooit eens securityguard in Afrika zonder waarschuwing het vuur zien openen op iemand die te dicht bij een installatie kwam, in Venezuela rondrijden in gepantserde bedrijfswagens met gewapende chauffeurs enz enz enz. Kan er ook een boek over schrijven ondertussen en dat met nog maar 32 levensjaren. Is ook niet voor iedereen dat leven. Het veranderd je kijk op de wereld wel.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 13 mar 2014, 10:17

Alles is zo betrekkelijk...

JP

Bericht door JP » 13 mar 2014, 20:42

Als je structureel met tegenzin naar je werk gaat, moet je bij jezelf te rade gaan en ook de stap durven nemen wat anders te gaan proberen.

SlowCo

Bericht door SlowCo » 13 mar 2014, 20:50

JP schreef:Als je structureel met tegenzin naar je werk gaat, moet je bij jezelf te rade gaan en ook de stap durven nemen wat anders te gaan proberen.
Hoe verder je komt in het leven hoe moeilijker dat soms wordt door: vrouw, kinderen, hypotheek, leeftijd etc.
Ook ik heb in het begin van mijn loopbaan tweemaal een baan opgezegd terwijl ik nog moest beginnen met het zoeken naar de volgende baan. Maar dat zou ik nu niet meer aandurven (watje...).
Gelukkig heb ik het nog prima naar mijn zin waar ik zit.

RVV

Bericht door RVV » 13 mar 2014, 20:59

Ik zie het zo, ik heb drie kleine kinderen, die sneller groot worden dan ik ouder word. De tijd die je nu mis loopt met je kinderen kun je nooit maar dan ook nooit meer inhalen. Die tijd is mij nu het meest kostbaar. Ik ga ook echt niet 80 uur in de week werken. Maximaal 30 à 40 uur. Die ik gelukkig zelf ook nog op mijn manier kan invullen waardoor het nog minder als werk aanvoelt.

Emiel

Bericht door Emiel » 14 mar 2014, 08:41

Slowco, ik heb je naam weg gelaten omdat mijn reactie geen betrekking heeft op jou.

Hoe verder je komt in het leven hoe moeilijker dat soms wordt door: vrouw, kinderen, hypotheek, leeftijd etc.
Veel mannen zijn gewoon watjes geworden, geen ballen. Alles in je leven is een keuze van jezelf, maar teveel laten zich leiden door de maatschappij, materialisme, pussy, gemakzucht, etc.

- Keuze voor die veel te hoge hypotheek waardoor je niet meer flexibel kan zijn
- Keuze om kinderen op de wereld te zetten
- Keuze om bij die vrouw te blijven want a) huis staat onder water b) het is zo comfortabel c) tja..
- Keuze om die slechte baan te blijven doen en ongelukkig te zijn.

Ja, Je hebt geld nodig maar je kan ook een boel materialisme eruit gooien en genoegen nemen met minder. Life is simple, if you keep it simple.

Mensen moeten eens nadenken wat echt belangrijk is in hun leven.

Plaats reactie