Ha, die Knetjuh;
Lekker belangrijk, een 'mooi' profiel bij een driftband. Mooie rookontwikkeling lijkt me belangrijker.
Wanli
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: Wanli
Ha, die Knetjuh;
Oké, maar dan nog: een band die lekker wil driften lijkt me sowieso nix voor op straat. Ik zou dan eerder investeren in een goedkoop extra setje wielen voor dat werk. Kun je ook los gaan wat betreft diameter en breedte zonder dat de boel op straat onhandelbaar wordt. Ook een aanrader als het op gebrek aan grip aankomt: Sailun Atrezzo; dingen glijen al bij het eerste wolkje aan de hemel. Weet alleen niet of die er is in de maten die je zoekt.
Oké, maar dan nog: een band die lekker wil driften lijkt me sowieso nix voor op straat. Ik zou dan eerder investeren in een goedkoop extra setje wielen voor dat werk. Kun je ook los gaan wat betreft diameter en breedte zonder dat de boel op straat onhandelbaar wordt. Ook een aanrader als het op gebrek aan grip aankomt: Sailun Atrezzo; dingen glijen al bij het eerste wolkje aan de hemel. Weet alleen niet of die er is in de maten die je zoekt.
- Arjan B
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 28 jan 2010, 22:05
- Locatie: Brabant
Re: Wanli
Bevinding Wanli S1063 op circuit onder opel gt turbo
Voor het driften op de achteras Wanli S1063 gelegd, maar vond dat deze op droog asfalt goed grip had en daarom deze wielen erop laten zitten. Vond het een beetje als de Bridgestone re50 die er eerst op lag. Nu ook maar dezelfde wielen met banden op de vooras gelegd, staat mooier, 4 dezelfde velgen. Niks te klagen met Wanli rondom.
Afgelopen weekend naar Zandvoort met rondom Wanli S1063. 'S ochtends was de baan nog nat, gelijk geconfronteert met veel onderstuur. Ohh ja, gripnivo bij nat is echt lager dan de RE50, bij RE50 geen last van onderstuur gehad.
Gedurende de dag kwam het zonnetje erdoor en droogde de baan op en nog steeds wat last van onderstuur. Na 15minuten begonnen de voorbanden te fluiten als je wat te hard in de bocht ging. Als je je best deed schreeuwden ze het uit . Nog wat gespeeld met de bandenspanning maar na een aantal ronden begonnen ze weer te fluiten. De band is wel goed voorspelbaar, aan het piepen kun je horen of je dicht bij de grens zit .
Alleen wanneer de ABS inkomt begint deze te flippen, het lijkt wel of de voorwielen continu blokkeren en de vertraging is slecht te noemen. Als je iets minder hard remt, net voordat ABS inkomt vertraagd de auto wel beter. Dus volgende keer Wanli achter en weer Bridgestone op de vooras.
Voor het driften op de achteras Wanli S1063 gelegd, maar vond dat deze op droog asfalt goed grip had en daarom deze wielen erop laten zitten. Vond het een beetje als de Bridgestone re50 die er eerst op lag. Nu ook maar dezelfde wielen met banden op de vooras gelegd, staat mooier, 4 dezelfde velgen. Niks te klagen met Wanli rondom.
Afgelopen weekend naar Zandvoort met rondom Wanli S1063. 'S ochtends was de baan nog nat, gelijk geconfronteert met veel onderstuur. Ohh ja, gripnivo bij nat is echt lager dan de RE50, bij RE50 geen last van onderstuur gehad.
Gedurende de dag kwam het zonnetje erdoor en droogde de baan op en nog steeds wat last van onderstuur. Na 15minuten begonnen de voorbanden te fluiten als je wat te hard in de bocht ging. Als je je best deed schreeuwden ze het uit . Nog wat gespeeld met de bandenspanning maar na een aantal ronden begonnen ze weer te fluiten. De band is wel goed voorspelbaar, aan het piepen kun je horen of je dicht bij de grens zit .
Alleen wanneer de ABS inkomt begint deze te flippen, het lijkt wel of de voorwielen continu blokkeren en de vertraging is slecht te noemen. Als je iets minder hard remt, net voordat ABS inkomt vertraagd de auto wel beter. Dus volgende keer Wanli achter en weer Bridgestone op de vooras.
Laatst gewijzigd door Arjan B op 05 mar 2014, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten