Assetto Corsa!!!

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 02 mar 2014, 12:06

Ik had wat aan de toe in/out in m'n setup veranderd en die 2:09 225 heb ik gehaald met 'n redelijk veranderde setup, maar ik vind wél dat de S3 veel onderstuur heeft ook in snellere bochten, hoe raar dit ook klinkt bij dat ding.

je hebt zo'n snelle flauwe naar links omhoog die meteen naar rechts gaat. De Schumacher S dus:
Afbeelding

Aardig wat onderstuur, maar dat geldt ook voor het merendeel van de tragere bochten. Zal in de auto zitten? Oud ding ouwe banden?

Je kunt 'm wel totaal op neg camber voor zetten, maar 't is al zo'n taart van 'n auto wat dat betreft dus dat schiet niet op...

Hielke

Bericht door Hielke » 02 mar 2014, 12:16

Vooral de Ford kurve is een drama om de auto daar naar binnen te krijgen. IRL loopt die bocht sterk naar beneden, dat zal de oorzaak wel zijn. Soms vind ik het ook niet erg een wat wijdere lijn te kiezen. Het is in de F40 van primair belang om de turbo op stoom te houden. Krappere apex lijnen resulteren dan in lagere toerentallen en daarmee dus ook in een tragere gasresponse door die dikke turbo. Het is en blijft hierdoor de meest uitdagende auto.

Over setups. Andre en ik hebben het tot nu toe simpel gehouden. Camber voor op -2 en achter op -1. Bandenspanning niks aan gedaan en de toe achter van de default 18 naar 20 gezet.

Zijn er ergens al setups voorradig?

Robin

Bericht door Robin » 02 mar 2014, 13:04

Setups kan ik ook nog nergens vinden...

Maar 't klopt, de S3 moet in toeren worden gehouden: Na de pitstraight je rempunt (zónder ABS :tooth: ) vinden is één. Dan val je bijna stil in Kurve 1(noem ik 'm maar) naar rechts dus (in z'n 2, kan blijkbaar beter in z'n 1, maar dan wordt ie zo fel op de kont lol) , dan heb je gewoon eigenlijk letterlijk 'n seconde of meer 'n TURBOGAT, in diezelfde seconde doe ik dan 'n spelletje Rummikub tussendoor, bel even internationaal met Kiev hoe de stand daar is op 't plein, pak 'n kop koffie, snuit m'n neus en zeg 3x KTU GVD Scheisse achterelkaar ... en daar gaat ie dan en dan kom je in bocht 2 naar rechts toch alweer met 140 ofzo eropaan bij wijze van.

Vreemde kar, maar o zo uitdagend:)

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 02 mar 2014, 13:27

:roflol:

Op de ABS na zit ik ongeveer hetzelfde achter de pc. Ik loop soms ook te roepen: Kom op! Kom op! Kom op! :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 02 mar 2014, 13:45

Hielke schreef:Bandenspanning niks aan gedaan en de toe achter van de default 18 naar 20 gezet.
De toe achter...even 'n punt. Als je 'm naar 20 zet gaat ie incar naar 'n nog positievere value wat zorgt(aldus Kunos) voor trager insturen , maar betere stabiliteit.

Ik begreep van anderen dat vóór een dikke minus waarde (incar) goed is en achter 'n waarde dichter bij de nul of op nul(?) . Dit in 't algemeen bij de rwd zooi als je 'n beter insturende kar wil(buiten 't neg camber om)

Dit heb ik ook gedaan bij de 458 beide, een bijna nulwaarde toe achter incar.

Maar misschien heeft de F40 wel meer toe pluswaarde achter nodig ivm stabiliteit?

Zal 'ns even testen.

matthyssie

Bericht door matthyssie » 02 mar 2014, 14:45

Heb het idee dat de auto met de setup van André/Hielke wat meer tailhappy is op 't gas, maar dat kan ook aan mij liggen.

Heb nu de ABS uit en dat gaat nu op zich prima. Ik had de instellingen van de rem niet fijn staan. Ik had 'm zo ingesteld staan dat hij bij licht indrukken van het pedaal nauwelijks remt om bij het laatste stuk opeens vol in de ankers te gaan. Nu op lineair gezet en het is al een stuk beter te controleren. :thumbup:

Ik zie dat ik inmiddels ook weer een plaatsje gezakt ben. Zal m'n plaats weer even terug proberen te pakken. :mrgreen:

matthyssie

Bericht door matthyssie » 02 mar 2014, 15:23

matthyssie schreef:
Ik zie dat ik inmiddels ook weer een plaatsje gezakt ben. Zal m'n plaats weer even terug proberen te pakken. :mrgreen:
Van plek 8 naar 5 in 1 goede ronde. Ik begin nu (pas) een beetje te ontdekken waar ik echt tijd laat liggen. De ronde voor m'n huidige snelste, was nog 400ste sneller, als ik niet net over de curb van die chicane gestuiterd was. Toen er een 1.09.112 van gemaakt...

Wel een heerlijk Hollandse dominantie. Hier nog even het linkje, zodat ik niet steeds pagina's terug hoef:

http://www.radiators-champ.com/RSRLiveT ... riends=all" onclick="window.open(this.href);return false;

:thumbup:

En ohja, Fuck de ABS. Ik heb t lekker weer aan. Uit levert me veel te veel frustratie op. :lol:

Robin

Bericht door Robin » 02 mar 2014, 18:10

Ik kom gvd maar niet onder 2:09 225 met alles uit:)

Vaak 2:09 458 etc...ktu!

Ik zie dus dat Wouter/Hielke dus throttleblip gebruikt en jij Matthys ABS en TC(?)

Het mooiste is toch zonder die dingen of wat?:)

matthyssie

Bericht door matthyssie » 02 mar 2014, 18:16

Robin schreef:Ik kom gvd maar niet onder 2:09 225 met alles uit:)

Vaak 2:09 458 etc...ktu!

Ik zie dus dat Wouter/Hielke dus throttleblip gebruikt en jij Matthys ABS en TC(?)

Het mooiste is toch zonder die dingen of wat?:)
Nee nee, dat plaatje wat er staat is automatische koppeling. TC staat uiteraard uit, ik moet op z'n tijd wel een beetje kunnen schuiven. :df:

ABS staat wel aan, aangezien ik maar niet kan wennen aan het remmen zonder ABS.

Robin

Bericht door Robin » 02 mar 2014, 18:22

Ok.

Nou 't zit er met de F40 S3 vandaag niet meer in, morgen zien we wel verder:)

Er bestaat nog meer in 't leven:

1M, 458S3, Macca GT3 en E30 M3 DTM :tooth:

matthyssie

Bericht door matthyssie » 02 mar 2014, 18:26

Volgens mij ligt die site er uit overigens. :hungry:

Maar goed, DF is nu redelijk vertegenwoordig met de F40 S3 op de Nürburgring, misschien leuk om met z'n allen eens voor een andere wagen/andere baan te gaan?

Hielke

Bericht door Hielke » 02 mar 2014, 18:44

Die throttle blip zal op de Nürburgring nauwelijks verschil maken Robin. Zolang je in rechte lijn aanremt is er niks aan de hand. Op Imola rem je vaak met wat stuuruitslag aan en dan wil met blokkerende achterwielen de kont graag uitbreken.

Sebastian Keymel is toch ook een DF-er? Ik ben wel benieuwd wat hij met de wieluitlijning gedaan heeft.

matthyssie

Bericht door matthyssie » 02 mar 2014, 20:27

De nummer 6 op de lijst, na mij, Craach-test, hij reed op Trofeo Slicks? Hoe de F is dat mogelijk?

Tijd logger doet het niet meer bij mij overigens. Hij zegt 'driver not recognized' :dood:

Hielke

Bericht door Hielke » 02 mar 2014, 21:34

Logger is inderdaad kaduuk. Of je moet 'm steeds weer herinstalleren.

2.07.0 met continue afstelwerk. Sleutel tot een lage 2.06 is de laatste chicane. Daar hobbelde ik iedere keer vrij beroerd overheen. Misschien moet je per uur met dezelfde setup rijden erop hopen dat je 1 keer heel lekker over die chicane rolt.

Als oldtimer ben ik toch wel content met die tijd :tooth:

Thys, een andere auto is straks natuurlijk ok, maar om er het maximale uit te halen moet je lang op eenzelfde baan met eenzelfde auto blijven rijden. Niet realistisch natuurlijk, maar wel des sim racing.

KmL

Bericht door KmL » 03 mar 2014, 13:09

Tip: het zit hem niet in de laatste chicane die moet je gewoon netjes nemen met afsnijden ga je toch alleen maar stuiteren.

Hielke

Bericht door Hielke » 03 mar 2014, 14:33

KmL schreef:Tip: het zit hem niet in de laatste chicane die moet je gewoon netjes nemen met afsnijden ga je toch alleen maar stuiteren.
Wat voor wieluitlijning gebruik je? Camber en toe. Zit 't 'm daarin misschien?

KmL

Bericht door KmL » 03 mar 2014, 18:24

Hielke schreef:
KmL schreef:Tip: het zit hem niet in de laatste chicane die moet je gewoon netjes nemen met afsnijden ga je toch alleen maar stuiteren.
Wat voor wieluitlijning gebruik je? Camber en toe. Zit 't 'm daarin misschien?

Niks aan de toe gedaan alleen een haartje meer camber voor en achter.

Er is zoiezo niet veel om aan te passen in deze setup / auto het zit hem voornamelijk in t rijden. En dat is juist het mooie er aan

Hielke

Bericht door Hielke » 03 mar 2014, 18:37

Ik zal morgen wel even een lage 2.05 neerzetten.

Robin

Bericht door Robin » 05 mar 2014, 08:59

Ik blijf maar in de 2:09,5 zitten, maar wel constant 6 laps achter mekaar. :)

Ik zie 2 punten waar ik duidelijk 'win' tov mijn ghost, maar die ik dus niet afmaak de gehele lap... :dood:

Maar ik ben weer met m'n eigen setup bezig en heb 't idee dat 1 sec eraf er binnenkort wel inzit.Misschien wel 1,5. Ik mik op 08 rond zegmaar.

Maar ik ben de baan en kar nu wel 'n beetje zat eerlijk gezegd. Ik rij amper de rest. :tooth:

matthyssie

Bericht door matthyssie » 05 mar 2014, 09:38

We zitten op dezelfde lijn Robin. :tooth:

Hielke

Bericht door Hielke » 05 mar 2014, 10:48

Nee nee, jullie moeten de focus op de Nürburgring houden. Kijk nou eens wat er gisteren met die tijden gebeurd is. Er wordt al in de 2.04 gereden. Zonder een lage 2.08 doe je niet mee! :wink:

Meters maken, daar gaat het om. Als je naar de RSR stats van de snelste gasten kijkt dan zie je dat hun snelle rondes het resultaat van stints van 60 ronden is. Daar ben je wel een paar uurtjes zoet mee. Sluit je AC af en herstart je 'm dan begint de "stint-teller" weer bij 0. Andre en Wouter hebben de logs van enkele van de toppers bekeken. Er zijn er dus bij die iedere dag 6 uur rijden :gek:

Dat hoeft dus niet. Dat is mijn portie voor een paar weken. Maar om echt een stap te maken moet je er langere stints bij hebben en je focus niet op andere auto's en banen leggen.

glnk

Bericht door glnk » 05 mar 2014, 10:58

Hielke schreef:Meters maken, daar gaat het om. Als je naar de RSR stats van de snelste gasten kijkt dan zie je dat hun snelle rondes het resultaat van stints van 60 ronden is. Daar ben je wel een paar uurtjes zoet mee. Sluit je AC af en herstart je 'm dan begint de "stint-teller" weer bij 0.
Dat is niet waar. Total amount of laps is het totaal geregistreerde laps met de RSR Livetiming app en niet alleen van een stint.

Hielke

Bericht door Hielke » 05 mar 2014, 12:34

glnk schreef:
Hielke schreef:Meters maken, daar gaat het om. Als je naar de RSR stats van de snelste gasten kijkt dan zie je dat hun snelle rondes het resultaat van stints van 60 ronden is. Daar ben je wel een paar uurtjes zoet mee. Sluit je AC af en herstart je 'm dan begint de "stint-teller" weer bij 0.
Dat is niet waar. Total amount of laps is het totaal geregistreerde laps met de RSR Livetiming app en niet alleen van een stint.
Weet je dat zeker? Als ik naar de total laps van Andre kijk dan komen die griezelig goed overeen met de ruim 2 uur die hij gisteravond gereden heeft. Ook in de eerdere sessies van afgelopen weekend heeft hij de RSR timing aan gehad. Het totaal aan laps zou dan veel hoger moeten liggen.

KmL

Bericht door KmL » 05 mar 2014, 16:17

Die laptime heb ik in 35 laps gereden. Jullie denken dat wij 6 uur per dag oefenen? De rest invalid laps is een restart als ik t1 verpest of een ander.

Ik vond het wel leuk om ff een snelle lap te rijden. Omdat onze huis coureur een snelle tijd had neergezet.

Wij rijden voornamelijk iracing de racewagens en tracks zijn daar veel beter in.

Ac is leuk om ff met een straatauto te spelen.
Laatst gewijzigd door KmL op 05 mar 2014, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Hielke

Bericht door Hielke » 05 mar 2014, 16:31

Nee, ik zeg alleen dat we geconstateerd hebben dat een aantal van de echt snellen 6 uur per dag rijdt.

Plaats reactie