Het grote BMW X5 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Online
Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3434
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje

Bericht door Joël D. » 01 mar 2014, 18:27

Ja, echt belachelijk. Mijn vader zit soms ook te kijken voor een SUV ipv de SL, maar je wordt gewoon niet goed van de wegenbelasting. Met een benzinemotor rijden ze 1:8, dus wil je een diesel, maar die is helemaal onbetaalbaar in de MRB. Helemaal met die 10.000 km per jaar die we ermee rijden dan.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3665
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje

Bericht door Paskal » 01 mar 2014, 18:30

GTRene schreef:ook gaaf, denk ook dat de 4.8i de top is als je mocht 'kiezen' en wat van sportiviteit houd.

ik had het wel geweten, maja die wegenbelasting is echt killing :shock:
je moet dus wel een redelijke boterham verdienen als je voor zoiets kiest qua vaste lasten
Dat valt toch wel mee of zie ik het nou verkeerd? Voor zo'n 4.8 betaal je zo'n 125€ per mnd aan MRB. Als je zoiets zegt over bijvoorbeeld de 3.0d met 210€ per maand dan ben ik het wel met je eens :)

Alle bovenstaande 4.8-jes zijn natuurlijk helemaal geweldig, maar nog wel best wel aan de prijs. Zoals Kawa al aangaf ga je na een jaar als particulier zwaar de boot in qua afschrijving als je hem uberhaupt al verkocht krijgt.

16k vragen voor een X5 uit 2004 waarvan de wang van de stoel eruit ziet alsof er 10 jr lang een dikke Duitser op heeft gezeten :?

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje

Bericht door GTRene » 01 mar 2014, 18:33

voor zeg 2.200kg is dat zoiets als

particulier = 1.492,-euro per jaar
als 'bestelauto' particulier = 896,-euro
als 'bestelauto' ondernemer = 528,-euro
als 'bestelauto' gehandicapte = 404,-euro

kun je zo'n ding als 'bestelauto' 'maken' ? dat scheelt veel :tooth:

als diesel idd helemaal schrikken= 2.608,-euro als partikulier :D

@Paskal, denk dat het ook komt omdat de zit zo hoog is van de straat en je dan vaak met het volle gewicht op de wang leunt, althans sommige bestuurders :hmmm:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje

Bericht door Peric » 01 mar 2014, 19:10

Ik zag het ook meteen Paskal.. Wat ziet die stoel er uit zeg... :?

KawaBmw7
Berichten: 176
Lid geworden op: 31 okt 2007, 18:56

Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje

Bericht door KawaBmw7 » 01 mar 2014, 19:58

GTRene schreef:
@Paskal, denk dat het ook komt omdat de zit zo hoog is van de straat en je dan vaak met het volle gewicht op de wang leunt, althans sommige bestuurders :hmmm:
Klopt, komt door de hoge instap. Hebben ze nagenoeg allemaal. Ik heb om die reden toen comfortstoelen erin gezet. Zit veel lekkerder en geen last meer met instappen.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5994
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje

Bericht door matthyssie » 01 mar 2014, 20:53

Moet zeggen dat ik het toch wel erg brute wagens vind hoor...

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje

Bericht door Joy » 01 mar 2014, 21:02

Het is net jammer dat zo een 4.8is nog steeds redelijk zijn best moet doen om dat gewicht op gang te helpen. Het is allemaal niet zo bijterig als je zou verwachten. In tests zie je vaker 7 tot 7,5 sec naar 100 dan de geclaimde 6,1 en gevoelsmatig klopt dat ook. Een Cayenne Turbo voor hetzelfde geld is een heel pak vlotter.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3665
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje

Bericht door Paskal » 01 mar 2014, 21:07

Smaken verschillen, maar mijn voorkeur gaat toch sterk uit naar de combinatie met de 3.0d zoals ik hem had. 500 Nm koppel bij 2.000 tr is heerlijk relaxed rijden en in mijn ogen heel wat anders dan hetzelfde koppel bij 4.600 tr zoals dat bij de 4.8 het geval is.

KawaBmw7
Berichten: 176
Lid geworden op: 31 okt 2007, 18:56

Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje

Bericht door KawaBmw7 » 01 mar 2014, 21:11

Klopt wederom. Voordat ik de E53 kocht heb ik ook nog naar een E70 4.8 gekeken. Die leek nog langzamer dan de E53.

[YouTube]http://youtu.be/h7gshIDQNJc[/YouTube]

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje

Bericht door GTRene » 03 mei 2014, 19:29

hier kan je best een leuke X5 van maken...
een leuke motor zit er al in :D

een dikke 5.0 V8 van Hartge met 520nm en 370pk

nog afgeprijst ook...nu schijnbaar 13.999,-euro

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... 1_c01_4201" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

ik zou er dan wel de hartge dempers op zetten want 4 pijpen vind ik minder...

Afbeelding

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7951
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje

Bericht door MParallel » 03 nov 2018, 20:57

Deze even schopje. Ik heb me zinnen gezet op een E53 X5.

Liefst een 4.6 of 4.8. 4.6 is er alleen als pfl zag ik, maar wel mooiere standaard wielen dan de 4.8. Absoluut geen diesel.

Heb begrepen dat vooral de 4.4 M62’s problemen heeft met kettingspanners/geleiders.

Verder natuurlijke zware auto’s die flinke slok lusten.

Geen interesse in een nieuwer model.

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje

Bericht door EvdP » 03 nov 2018, 21:05

Nou, de N62 is ook niet echt probleemloos.

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje

Bericht door JeroenT » 03 nov 2018, 22:21

Zohee, dat ik dit draadje had gestart.
De berijder is in 2013 in een Outlander PHEV van 50k gestapt.
2 jaar later kwam mijn eigen PHEV. :whistle:

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7951
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje

Bericht door MParallel » 04 nov 2018, 13:51

EvdP schreef: 03 nov 2018, 21:05 Nou, de N62 is ook niet echt probleemloos.
Nee zeker niet. Was dat niet blok met die koelbuis die kan lekken, waarbij (destijds) hele blok voor uit elkaar moest?

bm-dub
Berichten: 1168
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje

Bericht door bm-dub » 04 nov 2018, 13:52

Jammer, Auto van Eerde had onlangs een prachtige 4.8is staan.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje

Bericht door Martijn_bmw » 04 nov 2018, 13:59

bm-dub schreef: 04 nov 2018, 13:52 Jammer, Auto van Eerde had onlangs een prachtige 4.8is staan.
Klopt die was prachtig! Heeft nu trouwens ook weer een mooie x3 3.0si staan

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje

Bericht door EvdP » 04 nov 2018, 17:53

MParallel schreef: 04 nov 2018, 13:51
EvdP schreef: 03 nov 2018, 21:05 Nou, de N62 is ook niet echt probleemloos.
Nee zeker niet. Was dat niet blok met die koelbuis die kan lekken, waarbij (destijds) hele blok voor uit elkaar moest?
Dat waren de *35 en *45. De klepsteelrubbers is sowieso een ding en de vanos wil ook nog wel voor wat problemen zorgen.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27807
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje

Bericht door Luco » 04 nov 2018, 18:02

Waarom geen diesel? denk dat het goedkoper is vanaf 10-15k km

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7951
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje

Bericht door MParallel » 04 nov 2018, 18:35

Rij daar sowieso veel te weinig voor en diesels mogen over paar jaar nergens meer rijden.

In Arnhem diesels vanaf 2008 niet meer.
Geen zin om straks met een klomp onverkoopbaar staal te zitten.

Vandaag bij 4.8is gaan kijken, want was in de buurt. Mooi model, maar dikke kras op rechter portier en meerdere op achterklep.

Wil nog bij die 4.6 in Venlo gaan kijken.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7951
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje

Bericht door MParallel » 04 nov 2018, 18:36

EvdP schreef: 04 nov 2018, 17:53
MParallel schreef: 04 nov 2018, 13:51
EvdP schreef: 03 nov 2018, 21:05 Nou, de N62 is ook niet echt probleemloos.
Nee zeker niet. Was dat niet blok met die koelbuis die kan lekken, waarbij (destijds) hele blok voor uit elkaar moest?
Dat waren de *35 en *45. De klepsteelrubbers is sowieso een ding en de vanos wil ook nog wel voor wat problemen zorgen.
Die klepsteelrubbers, is dat de n62 specifiek? Of juist M62 of beide?

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje

Bericht door EvdP » 04 nov 2018, 19:09

Niet specifiek N62, ook de N42. De M62 heeft de kettinggeleiders van bekertjes plastic, maar dat hebben de "N" motoren ook. Volgens mij heeft de M62 iet echt een klepsteekrubber probleem. Ik weet niet wat voor automaat er in de X5 achter de 4.4i hangt, maar in de E38 740i ging dat ook nog wel eens mis in verband met het hoge koppel.

Ik snap dat je graag een dikke motor hebt, maar de kosten zijn helaas ook wat dikker als er wat mee is.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7951
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje

Bericht door MParallel » 04 nov 2018, 21:11

Ja dat weet je. Een 3.0i is makkelijk sleutelen, maar lijkt me voor zo’n zwaar beest wat ondergemotoruseerd.

Online
Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3538
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje

Bericht door RJK » 05 nov 2018, 10:25

Bij N62's (net als N42) lekken niet alleen de klepsteelrubbers, de andere pakkingen worden ook bros/hard een meestal ligt er dus olie onder... Ik heb alles gelijktijdig laten vervangen bij mijn 645Ci, kosten bijna 2k. Wel alles lek en rookvrij nu. Hier staan wat plaatjes: viewtopic.php?f=3&t=34751&hilit=645ci&start=125

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7951
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje

Bericht door MParallel » 05 nov 2018, 11:36

Oh dat klinkt ook niet zo best. Maat van me met N42 heeft het ook gehad.

Vervangen ze het met upgraded onderdelen, of weer zelfde meuk en vervolgens ben je paar jaar later weer aan de beurt.

Lijkt beetje kiezen tussen twee kwaden bij M62 vs N62. Dan is zo’n 3.0 M54 verstandiger.

Online
Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3538
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje

Bericht door RJK » 05 nov 2018, 17:58

Mja, als je de werkzaamheden moet láten uitvoeren dan ben je met een M54 na een carterventilatie, vanosrevisie (met bijbehorende klepdekselpakking uiteraard) en eventueel een disa klepje ook wel wat muntjes verder :tooth:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beske, Bokkepoot, JdBn, krentenbol, Martijn_bmw, RJK, Wimo en 36 gasten