Foto's van kids op FB e.d?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door ///Joost » 17 feb 2014, 16:34

Jurjen schreef:Niet om vervelend te doen. Maar denken jullie eraan dat dit allemaal publiek is? Je hebt geen idee wie hier mee kijkt, of wat er met de foto's van je kleine gebeurt.
Ik zal ook geen foto's online zetten, dus ik deel wat dat betreft je mening. ;)

De enige baby van me waar ik foto's van online zet is van plaatstaal en heeft vier wielen.

Gebruikersavatar
2000USA
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door 2000USA » 17 feb 2014, 17:19

+1
Zit me ook altijd te verbazen over mensen die hun hele facebook openbaar volplempen met babyfoto's etc.
Naast de genoemde gevaren kiest zo'n kind er ook niet voor (lees: later).

Maar misschien ben ik wel parra, iedereen moet vooral doen waar ie zich prettig bij voelt..

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door Tristan » 17 feb 2014, 17:22

Mwa, als je slim bent scherm je FB af voor vreemden.

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door ErikS » 17 feb 2014, 17:34

Opzich wel, Tristan...

Maar dan nog ga ik niks op facebook plaatsen.
Ik vind facebook een beetje uit de hand lopen wat dat betreft.

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door Tristan » 17 feb 2014, 17:39

Als je er bewust mee omgaat is er niks aan de hand. En ja, soms gaat het ook nergens over wat men er soms op zet. Een foto van je kind is niet erg, maar je hoeft niet heel je prive leven erop te zetten, nee... :wink:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door Peric » 17 feb 2014, 18:11

Mijn vrouw komt uit Oost-Europa, dan is het voor de familie wel leuk om af en toe foto's te zien. En wat kunnen ze met die foto's doen? Als 1 of andere idioot er op wil geilen is dat zijn probleem..

Maar ik zet ook niet m'n hele hebben en houden op FB hoor..
Foto's van onze kleine en de hondjes. Redelijk onschuldig allemaal.

Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 1602
Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
Auto: 987S / 955
Locatie: Cotswolds

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door Jurjen » 17 feb 2014, 18:44

Bedoelde ook niet zozeer FB, maar ook hier. FB kan je nog enigszins afschermen. DF niet.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door dvh » 17 feb 2014, 18:51

Ik zie het gevaar niet zo eerlijk gezegd ?

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door indobesar » 17 feb 2014, 18:56

Online = geen privacy. Medium maakt niet.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door GTRene » 17 feb 2014, 19:00

edit: ben te langzaam, aansluitend op wat dvh zegt, ik ook niet zo, al begrijp ik wel dat sommige mensen ziek zijn e.d. magoed dat houd je toch.

trouwens in de moderne tijd waar alles lijkt gekoppeld aan bv de email nr oid en alles hup in een cloud komt van microsoft of google terwijl je denkt dat jij daar alleen bij kan ben je ook wel iets naïef denk...
denk dat er niet veel meer echt safe is voor iemand die kennis van heeft, ja op je home pc niet op het net aangesloten en zonder wifi e.d. :D

tenminste ik merkte en nog steeds als nurd, dat met men nwe foon en pc (moets helaas nieuwe...) dat bv windows 8 ineens allerlij dingen koppelt...aaaaaaaaah dus veel dubbel gedoe en ook elders buiten mijn pc 'ongevraagd' grrr ingewikkeld gedoe allemaal :gek: :mrgreen:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door allen » 17 feb 2014, 19:23

Jurjen schreef:Niet om vervelend te doen. Maar denken jullie eraan dat dit allemaal publiek is? Je hebt geen idee wie hier mee kijkt, of wat er met de foto's van je kleine gebeurt.
Even een vraag naar aanleiding van je opmerking op de in mijn ogen onschuldige foto's van aangeklede kinderen. Geef eens concreet aan welk soort mens nu meekijkt en wat er met deze geplaatste foto's kan gebeuren...

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door ///Joost » 17 feb 2014, 19:47

allen schreef:
Jurjen schreef:Niet om vervelend te doen. Maar denken jullie eraan dat dit allemaal publiek is? Je hebt geen idee wie hier mee kijkt, of wat er met de foto's van je kleine gebeurt.
Even een vraag naar aanleiding van je opmerking op de in mijn ogen onschuldige foto's van aangeklede kinderen. Geef eens concreet aan welk soort mens nu meekijkt en wat er met deze geplaatste foto's kan gebeuren...
Niet dat je de vraag aan mij stelde, maar als ik voor mezelf spreek zou ik me meer 'zorgen' maken over de toekomst. OK, het leven van je kind zal er echt niet door geruineerd worden, dus we moeten ook niet overdrijven.
Maar hoe weinig mensen hadden in het begin rekening gehouden met werkgevers die FB zouden checken, of even je naam door Google halen? Het punt is dat je nu zaken online zet, waar je later mogelijk spijt van hebt. Zeker als de personen in kwestie (in dit geval je kinderen) er niet zelf voor kiezen om zo publiekelijk te zien te zijn.

Ik ben ook door mezelf te Googlen eens een website tegengekomen die ik als 17 jarige knul (dus 15 jr geleden) online had gezet. Ik heb wel mooi de webmaster gemaild en gelukkig (want ik had geen harde bewijzen dat ik het was), zette die 'm offline voor mij. Ik hoef m'n naam en foto niet all-over Internet, ook niet als ze onschuldig zijn. Ik heb dus ook geen FB. :tooth:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door allen » 17 feb 2014, 20:03

Snap je insteek, maar in de foto's die ik vandaag heb gezien zie ik geen gevaar in voor de toekomst. Die durf ik van m'n eigen zoontje ook nog wel op fb te zetten. Foto's en videos die gevaar brengen voor de carriere van het kind bestaan natuurlijk wel, maar vaak worden die dan door zichzelf of door hun vriendjes gepost in het kader van stoer zijn. Daar kunnen we als ouder tegen de tijd niet zoveel meer aan veranderen vrees ik.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door ///Joost » 17 feb 2014, 20:07

Uiteraard. Ik bedoel het ook allemaal niet zo zwaar, en ik kan ook echt niet beloven dat er noooooooooooit een babyfoto van onze kleine op Internet belandt. Mijn vrouw heeft immers wel FB. :tooth:

Ik probeer alleen een punt te maken. :)

Gebruikersavatar
Gijs Evo
Berichten: 516
Lid geworden op: 14 sep 2010, 00:38
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door Gijs Evo » 17 feb 2014, 21:12

Hier ook nog 6 weken te gaan.

Plaats op Facebook ook op zijn tijd wel eens een foto van mijn dochter, niet te vaak en is afgeschermd voor vreemden.

Zijn de kamertjes al klaar, gezinsauto's aangeschaft, enz enz

Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 1602
Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
Auto: 987S / 955
Locatie: Cotswolds

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door Jurjen » 17 feb 2014, 23:53

allen schreef:
Jurjen schreef:Niet om vervelend te doen. Maar denken jullie eraan dat dit allemaal publiek is? Je hebt geen idee wie hier mee kijkt, of wat er met de foto's van je kleine gebeurt.
Even een vraag naar aanleiding van je opmerking op de in mijn ogen onschuldige foto's van aangeklede kinderen. Geef eens concreet aan welk soort mens nu meekijkt en wat er met deze geplaatste foto's kan gebeuren...
Ik zou niet weten waarom ik daar concrete voorbeelden van moet geven, dat voegt voor niemand iets toe. Zo lang als iedereen het overweegt is alles prima. Nu weer terug naar ieders baby geluk.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door Luco » 18 feb 2014, 00:20

Jurjen schreef:
allen schreef:
Jurjen schreef:Niet om vervelend te doen. Maar denken jullie eraan dat dit allemaal publiek is? Je hebt geen idee wie hier mee kijkt, of wat er met de foto's van je kleine gebeurt.
Even een vraag naar aanleiding van je opmerking op de in mijn ogen onschuldige foto's van aangeklede kinderen. Geef eens concreet aan welk soort mens nu meekijkt en wat er met deze geplaatste foto's kan gebeuren...
Ik zou niet weten waarom ik daar concrete voorbeelden van moet geven, dat voegt voor niemand iets toe. Zo lang als iedereen het overweegt is alles prima. Nu weer terug naar ieders baby geluk.
Lekker vaag antwoord :goodnight:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door allen » 18 feb 2014, 00:29

- Door rood rijden is gevaarlijk, dat moet je niet doen.
- Geef eens een concreet voorbeeld waarom dat dan gevaarlijk is.
- Dat voegt niets toe.
- Whatever dan...

BOEM!!!!



Kort gezegd zie ik samen met de ouders die de foto's geplaatst hebben hier geen gevaar in en jij blijkbaar wel. Met een concreet voorbeeld kun je ons informeren wat de risico's zijn en wij kunnen op ons beurt overwegen om de foto's niet meer te plaatsen. Een concreet voorbeeld kan derhalve zeker wat toevoegen.

Walter
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door Walter » 18 feb 2014, 09:02

.
Laatst gewijzigd door Walter op 10 dec 2015, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 1602
Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
Auto: 987S / 955
Locatie: Cotswolds

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door Jurjen » 18 feb 2014, 10:47

Luco schreef:
Jurjen schreef:
allen schreef:
Even een vraag naar aanleiding van je opmerking op de in mijn ogen onschuldige foto's van aangeklede kinderen. Geef eens concreet aan welk soort mens nu meekijkt en wat er met deze geplaatste foto's kan gebeuren...
Ik zou niet weten waarom ik daar concrete voorbeelden van moet geven, dat voegt voor niemand iets toe. Zo lang als iedereen het overweegt is alles prima. Nu weer terug naar ieders baby geluk.
Lekker vaag antwoord :goodnight:
allen schreef:- Door rood rijden is gevaarlijk, dat moet je niet doen.
- Geef eens een concreet voorbeeld waarom dat dan gevaarlijk is.
- Dat voegt niets toe.
- Whatever dan...

BOEM!!!!

Kort gezegd zie ik samen met de ouders die de foto's geplaatst hebben hier geen gevaar in en jij blijkbaar wel. Met een concreet voorbeeld kun je ons informeren wat de risico's zijn en wij kunnen op ons beurt overwegen om de foto's niet meer te plaatsen. Een concreet voorbeeld kan derhalve zeker wat toevoegen.
Ja natuurlijk geef ik een vaag antwoord. Het concrete voorbeeld leek me in dit topic redelijk evident. Waarom zou ik in een topic vol met babygeluk willen beginnen over baby-beluste pedoseksuelen die met intelligent spul het internet afstruinen naar baby foto's. Natuurlijk zijn de baby's hier gewoon gekleed en zit daar niet direct een probleem in. Als je zelf hebt nagedacht over het risico en dat blijkbaar acceptabel vind is er niets aan de hand. Het komt nu eenmaal voor dat mensen in hun (terechte) geluk dingen online zetten die daar misschien niet horen.

Vandaar dat mijn eerste post simpelweg dit was:
Niet om vervelend te doen. Maar denken jullie eraan dat dit allemaal publiek is? Je hebt geen idee wie hier mee kijkt, of wat er met de foto's van je kleine gebeurt.
Een simpele waarschuwing. Bedoelt om iedereen gelukkig te laten zijn met de kleine, zonder nare verassingen.

Denk je er al aan? :clap:
Denk je er niet aan? Nu wel.
Wil je er niets aan doen? Ook goed.

De toon die hier aangeslagen wordt op dit soort simpele dingen is overigens wat vreemd. Ik beledig geen mensen, doe geen kwaad en roep niet eens dat een bepaald type auto bagger is.

Voor de aanstaande ouders, veel geluk en slaap toegewenst. Voor de ouders, geniet ervan.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Niels » 18 feb 2014, 11:12

Topic ff gesplitst.

Online
Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Martijn M » 18 feb 2014, 11:35

Ik lach altijd de ballen uit m'n broek als ik weer van die kansloze babyfoto's voorbij zie komen op FB.
90% van de mensen op FB boeit het echt geen zak dat die koter van je er weer een teringzooi van heeft gemaakt of dat hij z'n bordje pap heeft opgegeten. En het boeit me al helemaal niet dat dat kind z'n eerste stapje heeft gezet.

Maarja, zo denken hun ook over mijn autohobby :hosanna:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Luco » 18 feb 2014, 11:37

:lollerdelol: :lollerdelol:

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Knot » 18 feb 2014, 11:38

Post afentoe wel eens wat grappigs van onze dochter hoor, maar zeker geen foto's in bad oid wat ik anderen wel zie doen.

En idd goed afschermen, verschil maken tussen delen met vrienden en delen met vrienden behalve kennissen etc.

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door ErikS » 18 feb 2014, 11:55

Ik heb er -van tevoren- ook al goed over nagedacht.
In principe komt er van mijn kind zo geen foto op facebook.

Als hij/zij oud of wijs genoeg is zoeken ze dat maar uit, maar gezien de enorme explosieve groei van bepaald 'gezeur' op internet bewust de keuze gemaakt om dat niet te doen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, MarcF, Sabberjoch, Semrush [Bot], tomgtr en 151 gasten