Assetto Corsa!!!

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 25 jan 2014, 10:01

Weer dezelfde vraag, maar kan iemand hier mij stap voor stap vertellen waar ik die Joux Plane in moet plaatsen/wel/niet unzippen?

En waar ik 'm kan vinden ingame: Dat zal wel in de tracksector zijn, maar 'alles' geprobeerd, maar waarsch ergens verkeerd geplakt/uitgepakt... :bag:

Alvast bedankt! :thumbup:

Ik heb zelf geen photoshop om skins te maken, maar (en ook al op 't AC forum gevraagd) hoe wat waar ik die skins van anderen moet plakken/uitpakken? Idem sounds.

Misschien allemaal teveel gevraagd, maar ok dan maar. :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 25 jan 2014, 10:16

Deze heb ik gedownload(opgeslsgen als) en nu moet ik 'm uitpakken in...(dat weet ik wel) maar ik zie dat uitpakken niet. Misschien 'n unzip programma installeren denk ik?

http://mesa.extra.hu/index.php/en/downl ... ina-livery" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb ik die winzip evaluatie versie...kan ik 'm niet unzippen. M'n content/cars/e30-DTM/skins ofzo is ook nog leeg.

Soms vind ik 't allemaal wat erg onduidelijk. Ligt aan mij(denk ik), maar het moet toch simpel kunnen?

:dood:

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 25 jan 2014, 12:09

Ik heb hem gedownload, uitgepakt met winrar en in de tracks map geplaatst, meer niet..

Robin

Bericht door Robin » 25 jan 2014, 13:12

matthyssie schreef:Ik heb hem gedownload, uitgepakt met winrar en in de tracks map geplaatst, meer niet..
Ik ook. Maar in game onvindbaar..

???

:hmmm:

Robin

Bericht door Robin » 25 jan 2014, 14:34

Nu heb ik die prachtige FINA skin op de E30 M3 DTM wél, maar Joux Plane dus nog steeds niet.

Vreemd.

Thomas
Auto: Bmw 1-serie

Bericht door Thomas » 25 jan 2014, 14:35

En als je naar die tracks map gaat, zie je hem dan ook daadwerkelijk staan? En als je dan in het mapje kijkt, wat zie je dan?

matthyssie

Bericht door matthyssie » 25 jan 2014, 16:04

Er is ook een driftchallenge met de E30 M3 S54 (naam van het circuit ben ik even kwijt). Brons 25k, zilver 50k en goud 75k geloof ik. Ik had 'm deze week al eerder geprobeerd maar toen geen enkele 'prijs' gehaald. Nu weer, eerste een rondje een paar leuk drifts neergelegd van een handjevol duizend punten.

En toen kwam ik lekker in het ritme, ene naar de andere bocht dwars, rechte stukken heen en weer blijven glijden in 3/4e versnelling. Heerlijk! Iets meer dan 2 complete rondes aan één stuk gedrift. Holy fuck wat vet, Brons was ook meteen binnen toen. :mrgreen:

Ik kreeg ook nog 2 steamchallenges: Een driftcombo van 25x en toen die van 50x ook. :thumbup:

Overigens, voor Robin:
joux plane.JPG
joux plane.JPG (57.73 KiB) 3580 keer bekeken

Robin

Bericht door Robin » 25 jan 2014, 16:19

Thomas en Matthysie: Inderdaad zo staat ie er in. Maar niet ingame...

Anyway. De skins gaan wel toppie! :D

Dit zijn dus mijn eigengemaakte (heb er nog wel 100) screenshots

Hier Cor Eusers GrA ding die ik in de DTM map heb gedouwd want meer pk's en 6bak:)
Afbeelding

Hier dus het FINA baksteentje op wielen:

Afbeelding

En hier 'n relaxede skin van de 458 S3. Met ook intetrieur in rood stof ipv zwart:
Afbeelding

Had ook wat Z4 GT3 skins, maar ze pakken 'm soms niet. Heb nu 'n V1.0 die N/A is (niet zichtbaar in dec driver interface) maar wel in showroom en ingame is: Een knalwitte ZONDER livery. Of hadden we die al en heb ik die overwritten ofzo?

Dus een kale Z4 GT3??

Robin

Bericht door Robin » 25 jan 2014, 16:41

Hoe was die reclame ook alweer?

'Maar ik róók níet!'

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 26 jan 2014, 10:37

Die skins dat is ook 'n wereld op zich. Pff.

Maar er zitten mooie tussen.

Ook de Jägermeister skin op m'n GrA/DTM en E30 Drift gedownload(de Drift is de strataversie dus met die vierkante spiegels)

AC kan/mag wel nog even wat aan die uitlaten doen, ze zijn te recht:)

Maar ik heb hier 'n 1:18 Minichamps Warsteiner DTM E30 M3 Warsteiner van Ravaglia voor m'n neus(weer gevonden ergens in 'n doos lol) en die heeft de rechte pijpjes, later gingen ze omhoog staan.

Je wordt weer heel wat wijzer van DTM >20 jaar terug. Mooi.

Die Fina Cecotto skin was dus 'n 92er (toen bijna de E36 er aankwam voor 't publiek). De Warsteiners(en dan de nieuwere Ravaglias met witte wielen) vind ik de mooiste EN een Bathurst skin met Mobil reclame, da's echt zo'n Britse Steve Soper Touringcar om te zien. Geweldig, oude tijden herleven( maar dat is dus 'n Aussie ding van Brooks en nogwat). Hoop ook dat Bathurst snel komt.

Ook de vertraagde replays is grandioos in de beta AC: Echt 'n film. de kar incl wielophanging in en uit te veren, de banden, de fysiek. Echt zo realistisch(en de feel/gameplay dus ook he)

Ik zet zo'n ding op bijna vol neg camber vóór en laat de rest wat 't is. Harde 'glij' slicks en de wing achter iets minder, zodat ie wat speelser wordt. Want de GrA/DTM M3 is standaard bijna alleen door shiftlock speelser te maken, hij mist de grunt middenin. Je merkt ook echt de powertoename vanaf 7500 tot ver na 9000(iig de naald springt daar overheen), dan wil ie nog wel eens beetje gaan schuiven. Of op hogere snelheid natuurlijk.

Dus ik jaag dat ding op Silverstone door Abbey(wat gevolgd wordt door dat tragere Arena zigzagwerk, toch t mooiste stukje vind ik. Stowe een beetje lichtelijk overstuurd is ook excellent) en moedwillig(..) pak ik de binnenste kerb. waardoor de wagen losser wordt, maar de slicks/auto wil dat net niet, dus je stuitert op 'n gegeven moment in de replay op 2 buitenste wielen erdoor. GRAN-DI-OOS. Echt bijna echt:)

En toch 'n tikkie glijwerk. Zie dat voorwiel raar in de lucht hangen..
Afbeelding

Deze is m'n favoriet qua livery:
Afbeelding

En dit is ook leuk met de normale F40 overstuurd vanuit Abbey approaching de Arenas:

Afbeelding

Ik ga verder nog wat skins zoeken:)

:coffee:

Robin

Bericht door Robin » 26 jan 2014, 20:53

Hier 'n beta soundmod voor de S3 F40. Wat een geluid! En nog meer vlammen lol. Gewoon uitpakken in f40-S3-sounds.
http://www.assettocorsa.net/forum/index ... beta.5536/" onclick="window.open(this.href);return false;

EDIT: SOUNDS
Laatst gewijzigd door Robin op 27 jan 2014, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Reind

Bericht door Reind » 27 jan 2014, 10:19

Ik rij wekelijks een aantal uurtjes na alle tevredenheid GT6 en heb het qua uitrusting goed voor elkaar (playseat, fanatec stuurtje pedals etc). Realisme is voor mij heel belangrijk aangezien ik het ook een beetje als training zie voor het eggie. Dus hoe realistischer hoe beter en het lukt me aardig om bijvoorbeeld 5 rondjes achter elkaar binnen 2 tienden van een seconde te rijden.

Nu zit ik een beetje te twijfelen of ik ook niet aan AC moet als vervanger van GT6?. Wat me tegenhoud is het feit dat ik helemaal geen computer heb er niet zomaar 1K ga uitgeven omdat ik dan een spelletje kan spelen. Ik heb wel een laptop maar heb geen idee of zo'n spel daarop kan draaien.

Andre

Bericht door Andre » 27 jan 2014, 13:05

Reind anders kom je maar eens testen bij mij. Als je dit 1 keer gespeeld hebt ben je def. klaar met GT6.

Robin

Bericht door Robin » 27 jan 2014, 14:17

Heb Joux Plane ook. Hij moest blijkbaar in content-->assetto corsa. En niet in tracks..

Mooi hoor. Met de Lotus 2 Eleven en één keer de struiken in(zonder penalty) een 7:04.

Wel seat of the pants hoor.

Verslavend dit. Die F40 met die soundmod. Wat een ding, wat 'n kabaal, wat een beleving. Reed op Maggione met de F40 S3 en soundmod een 1:20, 038. Vuurspuwen, pruttelen, gieren glijen en janken dat ding, dan is qua sound en ook qua moeilijkheidsgraad de 599XX Evo en nette behouden kar:)

F40 LM moeten we hebben.

Maar eerlijk is eerlijk, de lekkerste voor 'n lap overal is een normale 458 op Streets of de S3 op Trofeos. Die laatste is 'n strakke lineaire kar.

@ Reind. Dit is natuurlijk wel 'n $$$ investering om 'n vaste PC aan te schaffen snap ik, maar qua FFB en physics is dit het allerbeste ooit ontwikkeld, dus ook voor de hobbycoureur/sportrijder in real life een prima aanvulling, handvat, oefening.

Thomas
Auto: Bmw 1-serie

Bericht door Thomas » 27 jan 2014, 18:19

De eisen zijn niet zo heel zwaar. Voor rond de 600 euro kun je wel een pc samenstellen waar je AC prima op kan draaien.

matthyssie

Bericht door matthyssie » 28 jan 2014, 12:20

Absoluut. Mijn pc is 6 jaar oud (weliswaar wat geupgrade) en ik draai hem ook super.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 28 jan 2014, 12:39

Is er een demo beschikbaar? Ben wel benieuwd of het draait op mijn pc (5-6 jaar oud)

m@rco

Bericht door m@rco » 29 jan 2014, 11:05

@Robin,

Dat rally baantje moet je even pakken en dan met de E30 M3 Drift 343 PK Spec. Op standaard banden.
Heerlijk glijden.. Tijd van 7.05 reed Dré ( ik 7.09), voldoende ruimte voor verbetering nog maar heb je ff richttijd :df: :)

WJ

Bericht door WJ » 29 jan 2014, 11:27

Robertdj schreef:Is er een demo beschikbaar? Ben wel benieuwd of het draait op mijn pc (5-6 jaar oud)
Nope. Als je hem echt alleen even wil testen is er wel een rip te vinden van een van de eerste builds.

Assetto Corsa Early Access-SANTA

matthyssie

Bericht door matthyssie » 29 jan 2014, 12:46

m@rco schreef:@Robin,

Dat rally baantje moet je even pakken en dan met de E30 M3 Drift 343 PK Spec. Op standaard banden.
Heerlijk glijden.. Tijd van 7.05 reed Dré ( ik 7.09), voldoende ruimte voor verbetering nog maar heb je ff richttijd :df: :)
Vet! Onder de 7.21 heb ik hem nog niet gereden. Je kunt de auto wel perfect op het gas sturen daar.

Robin

Bericht door Robin » 29 jan 2014, 16:05

Er zitten 'n paar rechtere(..) volgas(min of meer ) stukken in waar je tijd kunt winnen, met alle risicos van dien:)
Zal vanavond even proberen.

Andere vraag ik had deze soundmod voor de F40 S3 een paar dagen terug, skitterende sound.
Nu heb ik AC wat opgecleaned en reloaded. Alle skins zitten nog op de karren, Joux plane zit er nog in, maar de soundmod van de f40 is weer terug naar origineel.
http://www.assettocorsa.net/forum/index ... beta.5536/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu ik die zip weer uitpakken in Steam\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars\Ferrari_F40_S3\skins wat ik toen ook deed, maar de sound blijft het origineel. Heb 't ook al op dat forum gevraagd...

Iemand 'n idee?

F40_S3 op Joux Plane is ook wel iets of wat? Semis en gaan. 6:45 zou 'n streeftijd kunnen zijn.?

Robertdj

Bericht door Robertdj » 30 jan 2014, 16:25

WJ schreef:
Robertdj schreef:Is er een demo beschikbaar? Ben wel benieuwd of het draait op mijn pc (5-6 jaar oud)
Nope. Als je hem echt alleen even wil testen is er wel een rip te vinden van een van de eerste builds.

Assetto Corsa Early Access-SANTA
Als oppernerd weet jij vast wel of het "fatsoenlijk" op dit systeem draait...

Copy-paste factuur uit 28-10-2008 :duh::
INTEL CORE 2 QUAD Q6600 8MB (3ghz dacht ik)
CLUB3D HD 4870 512MB OVERCLOCKED EDITION
OCZ 2X 2GB PC2-6400 REAPER HPC (4-4-4-15)

WJ

Bericht door WJ » 30 jan 2014, 17:14

Je CPU is genoeg voor de minimum specs, maar ik denk niet dat je GFX kaar het gaat trekken. Je zou het echt moeten proberen. Ik denk eerlijk gezegd dat je het op de laagste settings net zou moeten kunnen spelen, maar zodra je meerdere auto's in het veld gaat proppen of multiplayer dat je dan een probleem heb.

Heb je trouwens al wel Windows Vista of 7/8? Want volgensmij draait het spel ook niet op Windows XP.

matthyssie

Bericht door matthyssie » 30 jan 2014, 17:17

Cpu ed kan het wel draaien.

Videokaart gaat het sowieso niet aankunnen aangezien AC directX 11 vereist. Als je dat niet hebt, kun je geen game starten.

Directx 11 kaartje die het spel fatsoenlijk kan draaien zal rond de €150 zijn.

Robin

Bericht door Robin » 30 jan 2014, 17:28

WJ schreef:Je CPU is genoeg voor de minimum specs, maar ik denk niet dat je GFX kaar het gaat trekken. Je zou het echt moeten proberen. Ik denk eerlijk gezegd dat je het op de laagste settings net zou moeten kunnen spelen, maar zodra je meerdere auto's in het veld gaat proppen of multiplayer dat je dan een probleem heb.

Heb je trouwens al wel Windows Vista of 7/8? Want volgensmij draait het spel ook niet op Windows XP.
Klopt, dat wordt 'm niet op XP, been there done that.

We wachten met smart op de 0.5.4 versie (morgen?) . Ik wil nieuwe tracks en multiplayer als eerste eigenlijk.

Iets als Brands Hatch, Zandvoort, Zolder, Spa, Hockenheim, Enna Pergusa, Brno, TG testtrack:)

Met de auto's vermaak ik me nog uitstekend.

Vallelunga lang is na 'n paar laps toch zeker uitdagend, zit 'n knik in met 180-210, hangt van de (banden van de) auto af gevolgd door nog 'n knik, zeer gaaf.

Plaats reactie