Assetto Corsa!!!

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door matthyssie » 19 jan 2014, 19:45

Net ook even de RBR stage met de 458 op semi's gedaan. Compleet gekkenwerk natuurlijk. Maar de snelheden die je dan haalt op die kleine wegen, fantastisch :mrgreen:

Moet zeggen dat de 458 imo nog fijner rijdt op de semi's. Net even wat meer grip en dus wat beter te controleren.

Wat voor mij de game echt perfect zou maken:

- Nurbürgring
- 911 GT3 (type maakt me niet zoveel uit)
- M3 CSL (en hopelijk ook in de sim met een fantastisch geluid)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 20 jan 2014, 09:28

Probeer eens de Tatuus(?) Formula Abarth op Monza met z'n 12en. Gegarandeerd gefrustreerd. Die AI deugt voor geen meter. wat een idioten. Met de E30 M3's heb ik ze wel in de gaten , maar ook in Supercars, ik de 458 op semis tegen die rode McLaren MP4 die 1e ligt op Silverstone. Haal je 'm toch uiteindelijk in, geeft ie je 'n tik op 't rechte stuk. Want hij is sneller in rechte lijn(en vreemd genoeg ook in sommige bochten, dat snap ik dus echt niet)

Daar moet Kunos nog even goed naar kijken graag, die AI.

matthyssie

Bericht door matthyssie » 20 jan 2014, 10:48

Niks AI, multiplayer moet er in!

Gisteren stond ik tweede in de E30 M3 race met medium en 94%. In de laatste bocht maakte ik een remfout waardoor ik op de 7e plaats eindigde. :hammer:

Robin

Bericht door Robin » 20 jan 2014, 10:57

matthyssie schreef:Niks AI, multiplayer moet er in!

Gisteren stond ik tweede in de E30 M3 race met medium en 94%. In de laatste bocht maakte ik een remfout waardoor ik op de 7e plaats eindigde. :hammer:
Lag dat aan jezelf of aan ie klote AI:)

Als je ziet hoe een stuk verdriet de 1M zelfs met semis en -2 graden camber voor en -1 achter op Valelunga is. Waardeloos. Maar elke kar krijgt 't daar moeilijk, Mickey Mouse baantje:)

Maar rij je de 1M op die manier op Silverstone, dan klopt 't allemaal weer aardig.

Zal die Evora GTE eens proberen.

Favoriet blijft de 458 inderdaad op semis, de race GrA E30 M3 en ook de L49 is weer prima. Dat doet me de AI vergeten:)

matthyssie

Bericht door matthyssie » 20 jan 2014, 11:02

Dat lag aan mezelf. Ik wilde te snel dus remde te laat... :oops:

De Lotusjes zijn leuk voor de korte bochtjes. Maar om lol te hebben, missen ze een LSD helaas..

Robin

Bericht door Robin » 20 jan 2014, 11:07

Evora GTE out of the box streets op Silverstone. Onderstuur, beetje power resulteert niet in zetwerk van achterkant, in langere bochten ook niet. Heeft geen lsd?

Wat is de 458 en zelfs de E92 M3/1M dan mooi te balanceren.

Kunos moet nog even aan de bak:)

matthyssie

Bericht door matthyssie » 20 jan 2014, 11:10

Geen enkele Lotus heeft een sper geloof ik. Heb die RBR stage geprobeerd met de GTE, maar daar wilde de achterkant zich ook niet zetten. Heb de replay niet gekeken maar volgens mij is het diff gewoon open.

En yep, dat zijn wel de best te balanceren auto's. Met de 458 op semi's in z'n 2 of 3 iets te vroeg op 't gas mid-corner resulteert in een kont die heerlijk omkomt en perfect te controleren is, super!

Robin

Bericht door Robin » 20 jan 2014, 13:39

458(de normale maar die lichtere helemaal) op semis is denk ik totnutoe de lekkerste auto overall. Ook in 4 opzij glijdend en zo controleerbaar.

Verder is de GrA M3 onderverdeeld in 'n 5 bak 290pk versie(was 350pk 6 bak bij 0.5.2 tot gisteren) en daar racen we mee tegen de AI. En de 350pk 6 bak versie. Die dus met 0 wing achter op soft een genoegen is op bij Mugello en Silverstone. Maar de 290pk is ook prima. Je ziet dat de 290pk minder toeren maakt(dik 8000 ofzo?) terwijl de 350pk versie naar 9000 tor jankt. Heel mooi gedaan.

Ook is 't met de GrA M3s werken, heel./toe(nou gewoon met links remmen en tussengas geven bij terugschakelen:) want ze kunnen je met shiflock aardig te grazen nemen:)

Die sound van die 4 pitter en gestuiter /geklunk klink tiktak poing over de kerbs icm z'n weggedrag. Top. Dichterbij kom je niet bij 'n niet supercar racewagen vanachter je bureaustoel/rig dan dat ding vind ik.
In bepaalde bochten een binnenste voorwieltje optillend...

:df:

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 20 jan 2014, 14:47

Hielke schreef:AI is in AC net zo onnozel als in andere sims. Gistaravond even geprobeerd, Vooral het onnatuurlijke vroege en late remmen (en de onnatuurlijk goede vertraging) vond ik wederom een dikke afknapper.

Multiplay moeten we hebben.
Jouw mening.... Ik heb liever goede(!) AI dan redelijke(!) multiplayer. Geen gezeik en altijd kunnen racen wanneer je wil met een vol veld. Ideaal is goede AI icm met goede multiplayer. Zo kan je thuis met 2 pc's(practisch geen lag) en 2 spelers tegen een vol veld racen(kan bijvoorbeeld in rFactor, écht gaaf), lol hebben én geen gezeik van andere lui. Oh god wat had ik een hekel aan lui op hoge paarden in iRacing. En dan was ik eigenlijk practisch nooit betrokken bij het onderwerp van discussie.

Dus ja, (goede!) multiplay moeten we hebben, maar (goede/briljante) AI ook. En ook al heb ik maar een minuut of 10 geraced met de eerste iteratie, ìk vond het een zeer goede basis. Niet perfect maar het hele spel is nog niet af, dus geen enkele reden om nu al te klagen. Bedenk wel dat je gewoon een beta speelt. Dat vergeten mensen bij AC, maar ook bij pCARS(eigenlijk zelfs alpha) en rFactor 2 iets te vaak naar mijn mening..

Hielke

Bericht door Hielke » 20 jan 2014, 15:15

Mijn mening, jouw mening, het blijft gewoon een beroerde oplossing om multiplayer te spelen Mari.

Robin

Bericht door Robin » 20 jan 2014, 15:20

Mario heeft wel 'n punt dat 't nog 'n beta is inderdaad. GT5 heeft relaxedere, normalere, niet rammende AI:)

En iRacing MP, hou op, daar zitten sommige aardbewoners die denken dat ze op Mars wonen, met niet de bijbehorende zuurstofhelm op:-)

AI kan wel 'goed': LFS is niet slecht.

Robin

Bericht door Robin » 20 jan 2014, 15:45

Nu las ik ergens op 't asseto corsa support forum, dat je met relatief eenvoudige foefjes je overal met verschillende auto's races kunt doen. Ik ben nog een noob dus durf dat niet aan om dingen in die .ini te veranderen, maar als jullie daar ervaring mee hebben , laat 't weten aub.

Dit is 'n mooi voorbeeld. Een stapel Emmetjes op Imola. Het gaat mal. Dit kan toch niet anders dat de 1M een persoon is en de rest toch AI he??? Kijk die E30 M3 bijna omflikkeren. Heel mooi.

Robin

Bericht door Robin » 20 jan 2014, 20:21

Zag ergens 'n youtubefilmpje van 'n F40 op Mugello, en mooi gecontroleerd dwars a la een Ruf CTR. Ik lees de commentaren en men vroeg zich af of 't de S3 (610pk) uitvoering was(dat moeilijke ding lol).

Nee zegt de simmer/rijder van 't filmpje, het is de std versie op street 90s banden.

Ik proberen op street normal(moderne straatband, niet die street 90s). Ging heel lekker houdbaar en controleerbaar, veel minder hoekig en giftig, maar onderstuur nu vaak.

Dus semis: Nu rij ik met de std F40 op semis en 't gaat geweldig, heel mooi vloeiend, maar ok hij kan natuurlijk ook wel bijten, maar niet zoals die S3. Je rijdt nu voor je scheefgaand plezier 'n paar rondjes. Had ik niet gedacht.

Joy

Bericht door Joy » 20 jan 2014, 20:43

F40 op Mugello is een fijne combinatie. Die auto is zo lekker romig met de kont te sturen. Samen met de E30 DTM mijn favoriet momenteel.
Na wat meer Ai ritjes moet ik ook concluderen dat daar nog wat sleutelwerk te verrichten valt. Vooral de vreemde momenten van remmen (uitgang bocht) zorgt voor verrassingen.

WJ

Bericht door WJ » 20 jan 2014, 22:21

Robin schreef:Nu las ik ergens op 't asseto corsa support forum, dat je met relatief eenvoudige foefjes je overal met verschillende auto's races kunt doen. Ik ben nog een noob dus durf dat niet aan om dingen in die .ini te veranderen, maar als jullie daar ervaring mee hebben , laat 't weten aub.

Dit is 'n mooi voorbeeld. Een stapel Emmetjes op Imola. Het gaat mal. Dit kan toch niet anders dat de 1M een persoon is en de rest toch AI he??? Kijk die E30 M3 bijna omflikkeren. Heel mooi.
Als je een link naar dat draadje heb kan ik het wel bekijken en aanpassen. En met wat screenshots even uitleggen hoe je het moet doen ofzo.

Er zijn volgensmij nog maar weinig dingen orgineel in mijn Assetto Corsa map... hehe :mrgreen: (geweldig pc gaming)

Robin

Bericht door Robin » 21 jan 2014, 12:19

Draadje/info even niet vindbaar... :bag:

Maar zal wel in 'n (later)volgende update zitten denk ik?

Robin

Bericht door Robin » 22 jan 2014, 08:40

Nu is de gamplay/feel en dus physics in AC ongevenaard. Werkelijk fantastisch. M'n rijstijl is helemaal AC verworden. Machtig .

En 't is 'n beta dus fijnslijperij aan sounds/graphics/DI/AI en een mp, er moet nog veel gebeuren.

Dit is een graphics comparison tussen AC en Project Cars. Waarbij die laatste er eigenlijk beter uitziet, maar blijkbaar mindere physics heeft(?)

Nu heb ik wat info gevonden over P Cars, maar kan ik 'm nog/al downloaden of wat???

Iemand meer info? :thumbup:

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 22 jan 2014, 10:26

Robin schreef:
Nu heb ik wat info gevonden over P Cars, maar kan ik 'm nog/al downloaden of wat???

Iemand meer info? :thumbup:
Physics zijn ook nog steeds in progress aangezien het een Alpha(nog niet eens Beta) is die(is nu de schatting volgens mij) pas eind dit jaar naar het grote publiek komt. Het kan dus ook zijn dat een bepaalde auto soms een stapje terug doet(ivm implementatie nieuwe features die nog goed afgestemd moeten worden) en de ene auto is veel verder dan de ander. Ik zit er al 2 jaar bij en heb 2 licenties zodat ik ook thuis tegen elkaar(én tegelijk online) kan racen. :) Mooi is het zeker, de meeste full graphics arcade racers moeten zich zorgen maken met het oog op detail wat het team heeft(incl. belichting, dag/nacht, regendruppels op de auto's). Ik heb er in elk geval heel veel plezier aan en echt vertrouwen dat dit een knaller wordt.

Nu het slechte nieuws, de inschrijving is al lang geleden gesloten omdat het budget bereikt is, dus zul je moeten wachten tot hij uitkomt.

Hier staat meer info en een heleboel screenshots: http://www.wmdportal.com/

Voorbeeld:
Afbeelding

P.s.: Beta/Alpha is the next hot thing in simracing. Ik heb rFactor 2, Project Cars en sinds ie beschikbaar is Assetto Corsa. Oh ja, èn Next Car Game, maar dat is veel meer arcade(van de Flat Out makers).

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 22 jan 2014, 10:38

Al??? Was da?

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 22 jan 2014, 11:12

frank de jonge schreef:Al??? Was da?
AI/KI = Artificial Intelligence/Kunstmatige Intelligentie oftewel computergestuurde tegenstanders

(of Artificial Insemination/Kunstmatige Inseminatie) :rolling:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 22 jan 2014, 11:14

Haha

Robin

Bericht door Robin » 22 jan 2014, 11:17

Aha Mario thanks. Ja die 3,7 miljoen ($)ofzo?

Dus eind dit jaar of later? Via Steam net als AC?

Hoe vind jij de physics/gameplay even los van de supergraphics tov AC?

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 22 jan 2014, 11:37

Robin schreef:Aha Mario thanks. Ja die 3,7 miljoen ($)ofzo?

Dus eind dit jaar of later? Via Steam net als AC?

Hoe vind jij de physics/gameplay even los van de supergraphics tov AC?
Klopt.

Ehh, ja. When it's done(net als AC en rFactor 2, en de enige goede insteek IMHO).

Als ik heel eerlijk ben kan ik dat moeilijk zeggen. Heb PC al een tijdje niet gestart(dus zelfs nog niet in de Rote Sau gereden :oops: ) en AC ook nog niet meer dan 2-3 uur gedraaid. Maar de FF heeft zeker de potentie om die van AC te evenaren net als het bandenmodel. Punt is alleen dat er zoveel aan geschaafd wordt dat het van de ene week op de andere verandert. Ik heb wel in elk geval vanaf het begin het gevoel dat ik de auto blind kan besturen(als in, ik voel wat de auto doet op een open parkeerplaats) en dat is een goed teken IMHO. Ik weet ook dat er een aantal nay sayers zijn, maar die zijn er ook bij de rest.

Ik denk dat ze(PC en AC) goed naast elkaar kunnen bestaan en rFactor 2 zou hier wel eens de grote verliezer kunnen zijn. Cars verslaat deze grafisch gezien keihard met (IMHO) op dit moment al vergelijkbare physics en AC gaat ook modding bieden, met eveneens betere graphics én ik denk betere physics. Wel jammer want 2 jaar geleden was rFactor 2 nog hetgeen waarop ik zat te wachten. En ik gun het ISI ook wel(al trouwe klant sinds SCGT...)

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 22 jan 2014, 11:39

Speciaal voor Robin:

Lancia Delta S4 WRC for Assetto Corsa – Previews

http://www.virtualr.net/lancia-delta-s4 ... a-previews" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 22 jan 2014, 12:04

Ah mooi bedankt voor de info, Mario:)

Plaats reactie