Assetto Corsa!!!

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Mari Oh Oh!

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Mari Oh Oh! » 17 jan 2014, 21:28

Thomas schreef:Robin :)

Early Access 0.5

- End Race simulation
- New Race special events
- Session Ranking app fixes
- Driver Names displayer
- Proximity Indicator & damage displayer follow GUI
- Small GUI fixes
- Special events have pre-determinate parameters such as Temperature
- Warning for high CPU occupancy
- Real time position
- Steam Achievement fixes
- fixed suspension animator in replay
- chase camera shake parameters exposed in launcher
- Modifications on tyre model combined forces grip. Tyres more sensitive in combined forces, cars more sensitive under braking and acceleration. Resulting in use of traction control more interesting even on racing cars
- Modifications on tyres heating modelling.
- BMW Z4 35is drift upgrade
- BMW M3 E30 group.A is now the early model with less power and no ABS plus chassis modifications and 5 speed gearbox
- BMW M3 E30 DTM version is now an upgrade to the early model and retains only the 6 speed gearboxes.
- BMW 1M series
- Lotus Evora GTE
- Modifications on Ferrari F40 suspension toe links
- Modifications on Tatuus FA01 aerodynamic drag.
- BMW Z4 35is toe fixes and tyre compound fixes
- Pagani Zonda R ABS levels
- Laptimes have now 1ms resolutions
- Ferrari 599XX Evo default alignment setup modified to cure over-sensitive steering.
Let op het woord 'race', oftewel er is nu AI in 4 evenementen :D Valt me nog niks tegen ook tot nu toe.

Thomas
Auto: Bmw 1-serie

Bericht door Thomas » 17 jan 2014, 21:52

Leuk wagentje die 1M, die drift E30 ook trouwens. Heerlijk dit :)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 18 jan 2014, 08:39

Rijden jullie al met de 1M?

Huh?

Anyway. De 599 vind ik op hogere snelheden(270 plus) wel wat zwabberen nog steeds.

Thomas
Auto: Bmw 1-serie

Bericht door Thomas » 18 jan 2014, 10:32

Even updaten Robin..

Robin

Bericht door Robin » 18 jan 2014, 11:39

Thomas schreef:Even updaten Robin..
Doe ik dat op steam?

Joy

Bericht door Joy » 18 jan 2014, 11:45

Bij mij pakt ie de update vanzelf. Ik heb niks hoeven downloaden maar zie de 1M al staan.

Robin

Bericht door Robin » 18 jan 2014, 11:48

Joy schreef:Bij mij pakt ie de update vanzelf. Ik heb niks hoeven downloaden maar zie de 1M al staan.
Heb 'm al. Leuk.

Joy

Bericht door Joy » 18 jan 2014, 11:59

Die Evora GTE rijdt ook erg smooth. Maar het lijkt wel of sommige modellen wat meer ontwikkelingstijd hebben gehad. De 1M lijkt bijv. weer een stap terug in de tijd. Net alsof ze een nieuw model eerst de basis settings meegeven en bij een volgende update de finishing touch erop los laten.

Robin

Bericht door Robin » 18 jan 2014, 12:12

Joy schreef:Die Evora GTE rijdt ook erg smooth. Maar het lijkt wel of sommige modellen wat meer ontwikkelingstijd hebben gehad. De 1M lijkt bijv. weer een stap terug in de tijd. Net alsof ze een nieuw model eerst de basis settings meegeven en bij een volgende update de finishing touch erop los laten.
Hoe bedoel je dat? Ik reed met de 1m op Magione . onderstuur doortrappend in overstuur net als echt, al is ie in 't echt snappier. Hij is wel te houden, klinkt best goed en is minstens zo fel als de straat E92 M3 en hij voelt net wat behendiger imo.

Dus ik vind 'm niet übermoeilijk zoals de F40:)
Eerder haast easy. IRL is ie dat(mede door de PS2 zomerbanden) niet altijd.

Joy

Bericht door Joy » 18 jan 2014, 12:14

Niet zo zeer in wegligging maar hoe de motor oppakt, geluid etc. Wel vrij giftig inderdaad, dat is wel grappig om in het spel terug te voelen. :D

Robin

Bericht door Robin » 18 jan 2014, 12:29

Joy schreef:Niet zo zeer in wegligging maar hoe de motor oppakt, geluid etc. Wel vrij giftig inderdaad, dat is wel grappig om in het spel terug te voelen. :D
Ok, ik vind 'm wel fijn:)

Vraagje. Ik doe blijkbaar qua menu wat verkeerd , maar hoe krijg ik de AI opponenten ingame?

:bag: :hmmm:

Robin

Bericht door Robin » 18 jan 2014, 12:38

Ah bij special events kan dat. Maar niet met elke auto?Maar ik zie even niet hoe ik het aantal opponents etc kan veranderen...

Joy

Bericht door Joy » 18 jan 2014, 12:40

Staat volgens mij locked. Alleen de sterkte van de vooraf gekozen tegenstanders kun je instellen.

Robin

Bericht door Robin » 18 jan 2014, 12:46

Joy schreef:Staat volgens mij locked. Alleen de sterkte van de vooraf gekozen tegenstanders kun je instellen.
Aha.

Ik deed zojuist in de pauze de E30 M3 grA race op Mugello. Met 20 (?)andere(AI) M3s. Toch nog 70-80 FPS.

En ze beukten me er gewoon af LOL. 100% opponents strength en hard(alien ben ik niet): Wel machtig skitterend met meerdere autootjes. MP onderling DFers zal weergaloos worden of wat?:)

:df:

Joy

Bericht door Joy » 18 jan 2014, 12:56

De AI is ook nog vrij intelligent. Als je ze bijv eruit remt wijken ze van hun lijn af dus geen midcorner aanrijdingen. Online moet echt werelds worden idd.

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 18 jan 2014, 16:25

Ik zal zo ook eens die 1M en de AI gaan proberen. En ja, lijkt me fantastisch om met DF-ers online te gamen. Synchroon driften? :mrgreen:

matthyssie

Bericht door matthyssie » 18 jan 2014, 17:52

De 1M valt me helaas tegen. Met name het geluid bederft de/mijn pret. Het geluid is zo gedempt, dat het imo klinkt alsof je steeds 2 versnellingen te hoog zit. Hij lijkt niet echt los te komen.

Daarnaast is hij behoorlijk onderstuurd? Als dat in het echt ook zo is, hoef ik 'm ook niet. :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 19 jan 2014, 10:02

1M op streettyres is een dwarrel en behoorlijk te onderstuurd en teveel overstuurd, alhoewel je 'n heel grote sliphoek kunt creeren en 'm nog in 't gareel houden kunt, net als bij de E30 S54 M3 en de straat E92 M3.

Met Streets is 't een beetje Papenurg winterbanden.

Sound en trekkracht van de motor zijn naar mijn idee gewoon in orde, max speed thru gears klopt op de kmh. Vind 'm lekkerder klinken dan de E30 S54(?) Beetje wollig woosh:)

De lompheid(want straatauto) is er, maar opvangen ook. Ik had 1:29 2 in de Special Event met de E92 M3 streettyres vorige week op Magione, alles onder de 1:30 is 'Gold'. Dus klaar daarmee.

Ik deed hetzelfde met Streets op de 1M(geen setupveranderingen) en haalde met 'strak' en dan ook strak als in geen showboating rijden(wat in sommige korte bochten rssulteert in rollen wachten geen gas rollen wachten wachten , nog even wachten half gas nee kwartgas nu vol als ie recht staat lol) in 'n eerste lap van 1:28 3 nogwat.

Kortom net als irl is de 1M in 't korte bochtenverhaal vaak net wat sneller dan de M3.

Anyway. Met semis eronder wordt de auto veel meer zoals hij met de PS2 is imo: strakker, maar ook wat linker:)

Zojuist geprobeerd in de E30 Mugello race met opponents op medium en 94% strength 2e te worden, ramt nr 3 in de laatste lap me eraf gvd :x

Op 't AC forum wordt al druk gediscussieerd over die off track penalty in race wat natuurlijk ktu is. De AI ramt JOU eraf. De AI is ook zo muurvast en strak als 'n deur.

Hier info wat ik met mijn nooby computerkennis zelf niet aandurf:)
http://www.assettocorsa.net/forum/index ... post-59740" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik denk dat MP meer relaxedheid geeft.
Verder wel seat-of-the pants. Kicke.
Maar de AI moet z'n lijn niet voor achter links rechts verdedigen als ik daar al veel eerder zit lol.

Robin

Bericht door Robin » 19 jan 2014, 10:23

Kunos heeft geluisterd! Vers van de pers( uurtje geleden)
http://www.assettocorsa.net/forum/index ... 244/page-5" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat mooi dat je met Stefano Casillo(dé man achter Kunos) via die community kunt discussieren.
LFS forum had dat ook. Bij iRacing lezen de devs alles, maar lacties ondernemen/uisteren homaar:)

WJ

Bericht door WJ » 19 jan 2014, 11:14

Nice :D

Ik heb eindelijk me logitech profiler aan de gang dus kan nu fatsoenlijk sturen. Heel de ochtend al een beetje aan het rond racen in de 599xx Battlefield4 uitvoering. :mrgreen:
Bijlagen
acbf4.jpg
acbf4.jpg (569.29 KiB) 3192 keer bekeken

matthyssie

Bericht door matthyssie » 19 jan 2014, 12:49

Robin schreef:Kunos heeft geluisterd! Vers van de pers( uurtje geleden)
http://www.assettocorsa.net/forum/index ... 244/page-5" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat mooi dat je met Stefano Casillo(dé man achter Kunos) via die community kunt discussieren.
LFS forum had dat ook. Bij iRacing lezen de devs alles, maar lacties ondernemen/uisteren homaar:)
Indd super! Iets beginnen tegen die AI is onmogelijk. Ik had op medium en 94% een vierde plek. Die 5 sec penalty irriteerde ik me mateloos aan en het was me ook al opgevallen dat de slipstream gewoon niks was. Fantastisch dat er zo geluisterd wordt!

Robin

Bericht door Robin » 19 jan 2014, 15:00

Ik werd zojuist derde op medium 94% :)

Het gat met de leader was 9,3 sec. Ik had 2x een pentalty(imo onterecht) da's dus 10 sec. Was ik winnaar geweest.:)

Nu is ie penaltyloos in race. :thumbup: Maar hotlapping nog steeds(natuurlijk)

Hielke

Bericht door Hielke » 19 jan 2014, 15:51

AI is in AC net zo onnozel als in andere sims. Gistaravond even geprobeerd, Vooral het onnatuurlijke vroege en late remmen (en de onnatuurlijk goede vertraging) vond ik wederom een dikke afknapper.

Multiplay moeten we hebben.

Andre

Bericht door Andre » 19 jan 2014, 15:57

De gt5 en gt6 spelers zijn ook eindelijk overtuigd hier:)

matthyssie

Bericht door matthyssie » 19 jan 2014, 16:27

Robin schreef: Nu is ie penaltyloos in race. :thumbup: Maar hotlapping nog steeds(natuurlijk)
Super, zo ff proberen!

Vind die RBR rally stage ook geweldig. Echt werken achter de pc, hoe fantastisch!
Hielke schreef:AI is in AC net zo onnozel als in andere sims. Gistaravond even geprobeerd, Vooral het onnatuurlijke vroege en late remmen (en de onnatuurlijk goede vertraging) vond ik wederom een dikke afknapper.
Helemaal mee eens Hielke. Vooral als je vlak achter een andere zit is het erg vervelend. Dingen zoals mid-corner remmen ed. Maar goed, het blijft op het laatst ook een computer waar je tegen speelt...
Hielke schreef: Multiplay moeten we hebben.
Amen :thumbup:

Plaats reactie