Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
328Ti

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door 328Ti » 08 jan 2014, 09:00

daNpy schreef:Tja, als je 2 kwartjes kunt besparen....
Lees: FYRA.

Belgische Rekenkamer staakt Fyra-onderzoek
Reden is een gebrek aan transparantie bij de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS en de terughoudendheid van zowel de NMBS als de Nederlandse autoriteiten om informatie vrij te geven.
Het onderzoeken van het Fyra-debacle wordt het Rekenhof naar eigen zeggen onmogelijk gemaakt.

Documenten zoals het aankoopcontract, de ondertekening, bankgaranties en de ingebruikstelling mochten niet worden ingezien. ''Dat heeft gevolgen voor alle delen van het onderzoek'', aldus Roland. Hij hekelt ook de houding van de Nederlandse Rekenkamer, die weigert informatie uit te wisselen.

Nederland Ballentent :TV kijken:

328Ti

Bericht door 328Ti » 08 jan 2014, 09:04

Stelletje schooiers.......

Afbeelding

Kortom:
Geen afschrikkend effect meer op plaatsen waar het écht gevaarlijk is door de oude pompeuze Gatso,s. Resultaat: geen passieve veiligheid meer, wel meer bonnen.

Tom

Bericht door Tom » 08 jan 2014, 09:27

Alle oude flitskasten in Eindhoven hebben ze al door die dingen vervangen.

328Ti

Bericht door 328Ti » 08 jan 2014, 09:31

Tom schreef:Alle oude flitskasten in Eindhoven hebben ze al door die dingen vervangen.

Je ziet ze gewoon niet hé.... Dat wordt flitsmeister 24u/7

///Joost

Bericht door ///Joost » 08 jan 2014, 09:42

328Ti schreef:
Tom schreef:Alle oude flitskasten in Eindhoven hebben ze al door die dingen vervangen.

In het centrum heb ik er niet zo'n moeite mee. Gewoon aan de snelheid houden en niet door rood vlammen. Dat laatste zie ik gewoon iedere dag gebeuren en dan gaat m'n bloed koken.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 08 jan 2014, 09:44

///Joost schreef:
328Ti schreef:

In het centrum heb ik er niet zo'n moeite mee. Gewoon aan de snelheid houden en niet door rood vlammen. Dat laatste zie ik gewoon iedere dag gebeuren en dan gaat m'n bloed koken.
Wat mij betreft mag door rood ook keihard afgestraft worden. Bij oranje trap ik in ieder geval voor de zekerheid op de rem. Volgens mij is het oranje licht daar ook ooit voor bedoelt.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 jan 2014, 10:29

bij oranje ligt het er maar net aan hoe snel je nog rijd en of hoe dicht bij de lampen, ik ga vast niet meteen boven op de rem springen :D
ik schat de situatie in van bv snelheid en overzicht en afstand e.d. en dan bekijk je of je met gemak normaal af kunt remmen of gewoon gas er op en en met gemak (lees veilig/overzichtelijk) door.

Rood is indeed not done.

maareuh die foto van die flitser?? is wel klein, wat is dat?

is dat als in Almelo als zo'n paal waar zo'n digitaal ding in zit zonder kast zeg maar?

mark123

Bericht door mark123 » 08 jan 2014, 10:43

In Helmond hangen ze ook al. Je ziet ze inderdaad niet meer (en dus heeft het geen veiligheids verhogend nut meer). Ik zie juist meer mensen schrikken en boven de rem stampen als ze hem toch net op tijd zien. Even goed, ook hier de flitsmeister altijd aan...

///Joost

Bericht door ///Joost » 08 jan 2014, 14:40

GTRene schreef: is dat als in Almelo als zo'n paal waar zo'n digitaal ding in zit zonder kast zeg maar?
Inderdaad, je krijgt je boete netjes met een snelservice thuisgestuurd....heb ik van horen zeggen...

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 08 jan 2014, 14:59

///Joost schreef:
GTRene schreef: is dat als in Almelo als zo'n paal waar zo'n digitaal ding in zit zonder kast zeg maar?
Inderdaad, je krijgt je boete netjes met een snelservice thuisgestuurd....heb ik van horen zeggen...
Yup gaat vrij vlot. 31 te hard was trouwens 210 euro in 2011. :blink:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 08 jan 2014, 17:23

Ik ken die dingen niet maar die kunnen dus van een grotere afstand zonder te flitsen mij fotograferen?

Luco

Bericht door Luco » 08 jan 2014, 17:30

Zo hard kan die skoda niet. :tooth:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 08 jan 2014, 17:33

Wellus :tong:

Fernando

Bericht door Fernando » 08 jan 2014, 17:55

€600 verdienen, €1150 te besteden... :goodnight:

Het rekenvoorbeeld van de gemeente Rotterdam inzake de jaarlijkse afvalstoffenheffing:

Afbeelding

Nivelleren is een feest volgens Spekman, maar dat voorbeeld geeft maar weer aan hoe verrot het hele nivelleringssysteem is. Iemand die 600 euro/maand verdient houdt meer over dan iemand die het dubbele of driedubbele verdient.

martll

Bericht door martll » 09 jan 2014, 09:11

Niet verkeerd. :dood:

dvh

Bericht door dvh » 09 jan 2014, 22:42

Den Bosch hangt ook al vol..

En door rood , prima. Maar als je met 70/u door groen gaat, dan krijg je ook een leuk cadeaubon thuisgestuurd.

hanske

Bericht door hanske » 10 jan 2014, 09:35

Wat een held!!! :clap:

http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/art ... Irak.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

hanske

Bericht door hanske » 10 jan 2014, 09:42

:duh: Duh.................................

http://www.ed.nl/regio/laarbeek/man-rij ... s.facebook" onclick="window.open(this.href);return false;

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 10 jan 2014, 13:47

hanske schreef:Wat een held!!! :clap:

http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/art ... Irak.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, heb het hele verhaal enkele weken geleden al meegekregen. 1 van die drie is een maat van me. :) Mooi avontuur!

SlowCo

Bericht door SlowCo » 10 jan 2014, 16:11

Wouter81 schreef:
hanske schreef:Wat een held!!! :clap:

Ja, heb het hele verhaal enkele weken geleden al meegekregen. 1 van die drie is een maat van me. :) Mooi avontuur!
Iets te spannend wat mij betreft. Had net zo goed heel anders af kunnen lopen lijkt me. Maar gelukkig een happy end. :clap:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 14 jan 2014, 20:04

En weer een nieuw dieptepunt voor onze regering, Rutte gaat gewoon naar de winterspelen.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 jan 2014, 22:01

wat positief nieuws :swinging:
Jeugdbende in Den Haag opgerold tijdens actie met 200 agenten
ze deden 11 invallen bij de top uit die grote jeugdbende van 70 jongelui hoofdzakelijk Noord Afrikanen zo schijnt (ach)
Bij een grote politieactie in Den Haag is vanochtend een jeugdbende opgerold. Bij de actie werden tweehonderd agenten ingezet. Elf jongeren zijn aangehouden.

Dat meldt de NOS. De bende zou bestaan uit ongeveer zeventig jongeren, waarvan nu de harde kern is aangepakt.

Actie duurde tien minuten

De bende zou vooral actief zijn in de Haagse buurt Zuidwest. Zo werd in de wijk binnen één jaar tijd 25 keer ingebroken. De bende zou ook betrokken zijn bij een reeks gewelddadige incidenten. De leeftijd van de jongeren zit tussen de 17 en 25 jaar.
Volgens de omroep is de actie soepel verlopen; binnen tien minuten waren de jongeren afgevoerd. Aan de actie is maanden aan voorbereiding vooraf gegaan.
http://www.nrc.nl/nieuws/2014/01/14/jeu ... 0-agenten/" onclick="window.open(this.href);return false;
Harde kern jeugdbende Den Haag opgepakt

Gepubliceerd: 14 jan 2014 08:17 Laatste update: 14 jan 2014 08:39 Algemeen

De harde kern van een jeugdbende is dinsdagochtend vroeg opgepakt in Den Haag. Het ging om een gezamenlijke actie van de politie en het Openbaar Ministerie. Elf jongeren zijn aangehouden.

Een buurman die wakker werd van de politie-actie, deed voorzichtig zijn deur open en fluisterde een verslaggever toe: 'goed zo.' De verdachten veroorzaakten veel overlast in de wijk.

De jeugdbende bestaat in totaal uit zeventig voornamelijk allochtone jongeren. Dat meldt de NOS. De jongeren worden verdacht van criminaliteit in de Haagse wijk Zuidwest. De groep van elf zou betrokken zijn bij zeker vijfentwintig inbraken. De overlast die daarmee gepaard gaat, zou al ruim een jaar duren. De jongeren zijn tussen de 17 en 21 jaar.
Volgens de NOS verliep de actie dinsdagochtend soepel. De jongeren zouden in tien minuten zijn opgepakt en afgevoerd door tweehonderd agenten. De zaak zou al maanden in voorbereiding zijn.
http://www.nieuws.nl/algemeen/20140114/ ... g-opgepakt" onclick="window.open(this.href);return false;

meteen dat NL paspoort afpakken zo kunnen ze nog met dat andere paspoort terug ;-)

bij het oudere bericht spreken ze van 17<>21 terwijl bij die andere 17<>25 :hmmm: achja, als ze maar opgepakt zitten, ze hadden die lui al een jaar in de smiezen maar beslisten pas nadat ze voldoende bewijs hadden zodat ze niet zoals zo vaak zo weer buiten staan...

hanske

Bericht door hanske » 14 jan 2014, 22:17

Afbeelding

PD power

Bericht door PD power » 14 jan 2014, 22:46

InjectTheVenom schreef:En weer een nieuw dieptepunt voor onze regering, Rutte gaat gewoon naar de winterspelen.

Ik vind het juiste een goede zaak, Rusland is voor ons zeer belangrijk, en wegblijven is juist een zwakte bod, daarnaast hier gaat ook nog zat fout, vrouwen die onderdrukt worden en illegaal besneden worden, dus vind het veroordelen van de russen eigenlijk best wel hypocriet.

Zo kun je voor elk land wel wat bedenken om te veroordelen, neem de WK Brazilië, daar gaat het ook allemaal lekker....... :tooth:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 15 jan 2014, 00:08

PD power schreef:
InjectTheVenom schreef:En weer een nieuw dieptepunt voor onze regering, Rutte gaat gewoon naar de winterspelen.

Ik vind het juiste een goede zaak, Rusland is voor ons zeer belangrijk, en wegblijven is juist een zwakte bod, daarnaast hier gaat ook nog zat fout, vrouwen die onderdrukt worden en illegaal besneden worden, dus vind het veroordelen van de russen eigenlijk best wel hypocriet.

Zo kun je voor elk land wel wat bedenken om te veroordelen, neem de WK Brazilië, daar gaat het ook allemaal lekker....... :tooth:
We hebben hier in ieder geval geen anti-homo wetgeving :) Zou dan ook niet van een zwakte bod willen spreken, denk eerder dat ze vanwege die Greenpeace activisten een paar kontgaten hebben moeten kussen. De 1 noemt het relativeren, ik noem het vingertje wijzen wat mij te gemakkelijk is.

Ik heb het meer over wat voor signaal onze regering hiermee geeft en niet noodzakelijk over de sporters. Het zou verstandiger zijn door afstand van het Russische beleid te nemen en als volksvertegenwoordigers er niet naartoe te gaan.

Wat voor specifiek anti beleid hebben ze in Brazilië dan?

Plaats reactie