Ford Fiesta XR2i 1800
- Robert Campbell
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Ford Fiesta XR2i 1800
Historie:
Heeft een tijdje in Zoetermeer rondgereden als sjonnie auto met XR3i(escort) velgen:
[img:640:480]http://campr.demon.nl/albums/album112/I ... .sized.jpg[/img]
Heb intussen er OZ F1 Plus ondergegooid, niet omdat ze mooien waren (dat ook) maar omdat door de nieuwe remblokjes, de XR3i velgen er niet meer onder passten!!!!
[img:640:480]http://campr.demon.nl/albums/album125/I ... .sized.jpg[/img]
Tijdens een ritje op de Nurburgring (2de rondje) maakt het blok een tikkend geluid... dacht dat 2 weken na aankoop de lagers al stuk waren.. Hele blok uit mekaar gehad (buiten de auto) en erachter gekomen dat een schroefje van de oliepomp tegen de achterkant van het vliegwiel zat te tikken.. 200Euro aan pakkingen verder zat alles weer aan mekaar.
Kop op tafel:
[img:150:113]http://campr.demon.nl/albums/album125/I ... .thumb.jpg[/img]
Onderblok op stand:
[img:150:113]http://campr.demon.nl/albums/album125/I ... .thumb.jpg[/img]
Alles weer in mekaar:
[img:113:150]http://campr.demon.nl/albums/album125/r ... .thumb.jpg[/img]
Nog even wat fotos maken voor de compressor-setup:
[img:150:113]http://campr.demon.nl/albums/album125/I ... .thumb.jpg[/img]
[img:113:150]http://campr.demon.nl/albums/album125/r ... .thumb.jpg[/img]
Met hulp van vrienden kom je toch wel ver:
[img:640:480]http://campr.demon.nl/albums/album125/I ... .sized.jpg[/img]
Bedankt Martijn!
Plannen? Compressor (heb ik intussen al, van een mini cooper) , 200Pk..
[img:150:113]http://campr.demon.nl/albums/album129/I ... .thumb.jpg[/img]
300cc injectoren:
[img:150:113]http://campr.demon.nl/albums/album129/I ... .thumb.jpg[/img]
Een zelfbouw injectiesysteem (megasquirt):
[img:150:113]http://campr.demon.nl/albums/album129/I ... .thumb.jpg[/img]
Nog nodig? 2L zetec 16V, een versn. bak en veel tijd!
Maar eerst even de voorwielopphanging onder handen nemen (vervanging rubber en slijtageonderdelen) en wat nieuwe remmen (willwood 273mm schijf [img:150:113]http://campr.demon.nl/albums/album128/D ... .thumb.jpg[/img]) en nieuwe banden. Zit te denken aan Toyo Proxes T1-R en voor de remmen aan Wilwood Midilite (daar zitten iig dust-seals op!) of een setje powerlite (zonder dust-seals)
Rob
Heeft een tijdje in Zoetermeer rondgereden als sjonnie auto met XR3i(escort) velgen:
[img:640:480]http://campr.demon.nl/albums/album112/I ... .sized.jpg[/img]
Heb intussen er OZ F1 Plus ondergegooid, niet omdat ze mooien waren (dat ook) maar omdat door de nieuwe remblokjes, de XR3i velgen er niet meer onder passten!!!!
[img:640:480]http://campr.demon.nl/albums/album125/I ... .sized.jpg[/img]
Tijdens een ritje op de Nurburgring (2de rondje) maakt het blok een tikkend geluid... dacht dat 2 weken na aankoop de lagers al stuk waren.. Hele blok uit mekaar gehad (buiten de auto) en erachter gekomen dat een schroefje van de oliepomp tegen de achterkant van het vliegwiel zat te tikken.. 200Euro aan pakkingen verder zat alles weer aan mekaar.
Kop op tafel:
[img:150:113]http://campr.demon.nl/albums/album125/I ... .thumb.jpg[/img]
Onderblok op stand:
[img:150:113]http://campr.demon.nl/albums/album125/I ... .thumb.jpg[/img]
Alles weer in mekaar:
[img:113:150]http://campr.demon.nl/albums/album125/r ... .thumb.jpg[/img]
Nog even wat fotos maken voor de compressor-setup:
[img:150:113]http://campr.demon.nl/albums/album125/I ... .thumb.jpg[/img]
[img:113:150]http://campr.demon.nl/albums/album125/r ... .thumb.jpg[/img]
Met hulp van vrienden kom je toch wel ver:
[img:640:480]http://campr.demon.nl/albums/album125/I ... .sized.jpg[/img]
Bedankt Martijn!
Plannen? Compressor (heb ik intussen al, van een mini cooper) , 200Pk..
[img:150:113]http://campr.demon.nl/albums/album129/I ... .thumb.jpg[/img]
300cc injectoren:
[img:150:113]http://campr.demon.nl/albums/album129/I ... .thumb.jpg[/img]
Een zelfbouw injectiesysteem (megasquirt):
[img:150:113]http://campr.demon.nl/albums/album129/I ... .thumb.jpg[/img]
Nog nodig? 2L zetec 16V, een versn. bak en veel tijd!
Maar eerst even de voorwielopphanging onder handen nemen (vervanging rubber en slijtageonderdelen) en wat nieuwe remmen (willwood 273mm schijf [img:150:113]http://campr.demon.nl/albums/album128/D ... .thumb.jpg[/img]) en nieuwe banden. Zit te denken aan Toyo Proxes T1-R en voor de remmen aan Wilwood Midilite (daar zitten iig dust-seals op!) of een setje powerlite (zonder dust-seals)
Rob
Laatst gewijzigd door Robert Campbell op 12 feb 2006, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Robert Campbell
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Jij hebt er aardig wat verstand van, ik wat minder, maar zie het allemaal graag gebeuren!Robert Campbell schreef:Je moet toch wat doen. Compressie wat verlagen met een koperen koppakking van +- 2.5mm Inlaatspruitstuk bouwen (lassen of schroeven) en dan nog even zorgen dat ik die MegaSquirt ECU afkrijg.
Rob
- Robert Campbell
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Vandaag een relatief rustig klusje gedaan.. Vorige week had ik een nieuw rechter-achterwiellager geplaatst, die moest ik dus nog even natrekken op 250NM! Op mijn ratel van ~40cm is dat toch wel 625N, ofwel 62.5kg druk..... Ieks! Vandaag dus even gedaan.
Rijd weer lekker met dat nieuwe lager, ook nog even de bandenspanning gecontrolleerd en gekeken hoeveel rubber ik nog over had... Weinig zullen we maar zeggen.. In Mei moet ie weer voor de keuring.
Weet iemand nog een leuk adresje voor stalen velgen? Ik zoek ze van 15" 4x108 en ET van ~35 (42 mag ook, maar liefst niet meer)
Het plan is om er 195x50x15 op te gooien ipv de 185x55x14 die er nu op zit. Dan kan ik ook makkelijk voor de midi-lite remmen van willwood gaan. Dan is ruimte geen issue meer.
Zat zelf te denken aan de Peugeot 205GTi velgen (speedline) Ik heb deze in het wit gezien, en ze zouden gewoon mooi passen bij mijn auto denk ik,
Zover de update.
Rob
Rijd weer lekker met dat nieuwe lager, ook nog even de bandenspanning gecontrolleerd en gekeken hoeveel rubber ik nog over had... Weinig zullen we maar zeggen.. In Mei moet ie weer voor de keuring.
Weet iemand nog een leuk adresje voor stalen velgen? Ik zoek ze van 15" 4x108 en ET van ~35 (42 mag ook, maar liefst niet meer)
Het plan is om er 195x50x15 op te gooien ipv de 185x55x14 die er nu op zit. Dan kan ik ook makkelijk voor de midi-lite remmen van willwood gaan. Dan is ruimte geen issue meer.
Zat zelf te denken aan de Peugeot 205GTi velgen (speedline) Ik heb deze in het wit gezien, en ze zouden gewoon mooi passen bij mijn auto denk ik,
Zover de update.
Rob
- Robert Campbell
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
- Jan Speed
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 00:31
- Locatie: 040
hey Robert, hoe lukt het met megasquirt? Heb je ook de megaspark?
Ik heb eigenlijk enkele vraagjes...
- als je de compressie gaat verlagen met die koperen tussenplaat, gebruik je dan 2 koppakkingen? (dus: onderblok -koppakking1 - koperplaat - koppakking2 - kop)
Of vervangt de plaat de koppakking totaal?
(dus: onderblok-koperplaat-kop)
- Hoe ga je de cilinderboringen in die koperplaat maken? krijgen die de vorm van de verbrandingskamer? Of worden die gewoon rond? (dit i.v.m. squish van de orginele verbrandingskamer)
- Ga je dan ook langere (en sterkere) kopbouten gebruiken?
grt
Jan
Ik heb eigenlijk enkele vraagjes...
- als je de compressie gaat verlagen met die koperen tussenplaat, gebruik je dan 2 koppakkingen? (dus: onderblok -koppakking1 - koperplaat - koppakking2 - kop)
Of vervangt de plaat de koppakking totaal?
(dus: onderblok-koperplaat-kop)
- Hoe ga je de cilinderboringen in die koperplaat maken? krijgen die de vorm van de verbrandingskamer? Of worden die gewoon rond? (dit i.v.m. squish van de orginele verbrandingskamer)
- Ga je dan ook langere (en sterkere) kopbouten gebruiken?
grt
Jan
- Nero_Serpente
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
- Locatie: Honda Civic EJ9
- Contacteer:
- Robert Campbell
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
@Jan speed: Details, details, zien we wel als ik iemand heb gevonden die de koperen spacers maakt, zat zelf te denken alleen koper er tussen te zetten Kopbouten zullen vervangen worden, zelfde lengte, denk ik nu nog. Ook de big-end bouten zullen vervangen worden. Het grootste probleem is op dit moment het plaatsen van de compresor op het blok (ergens waar de riem de compressor aan kan drijven...) Intercooler zou leuk zijn, maar zo te zien geen ruimte voor hier kan je veel vinden over copper head gaskets.
Megasquirt is nog niet af, Keuken vraagt om meer aandacht
Heb wat 205GTI velgen gekocht, exact dezelfde steek&middengat! Heeft iemand nog een adresje waar ik de gaten in de velgen konisch kan maken? Het lukt maar niet om platte wielmoeren te vinden (peugeot had wielbouten)
[img:585:439]http://campr.demon.nl/albums/album128/36746925_G.jpg[/img]
Heb ook al een setje Toyo Proxes T1-R kunnen bemachtigen in 195-50-15 voor maar 199Euri's. Nu nog monteren en wielmoeren. De centercaps met de leeuwen heb ik ook al bewerkt, nu alleen nog spuiten.
Rob
Megasquirt is nog niet af, Keuken vraagt om meer aandacht
Heb wat 205GTI velgen gekocht, exact dezelfde steek&middengat! Heeft iemand nog een adresje waar ik de gaten in de velgen konisch kan maken? Het lukt maar niet om platte wielmoeren te vinden (peugeot had wielbouten)
[img:585:439]http://campr.demon.nl/albums/album128/36746925_G.jpg[/img]
Heb ook al een setje Toyo Proxes T1-R kunnen bemachtigen in 195-50-15 voor maar 199Euri's. Nu nog monteren en wielmoeren. De centercaps met de leeuwen heb ik ook al bewerkt, nu alleen nog spuiten.
Rob
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: BMWDennis, Cuprafan_123, Sideways en 21 gasten