klein kunststof raampje op atom namaken,iemand adresjes?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Roy RS

klein kunststof raampje op atom namaken,iemand adresjes?

Bericht door Roy RS » 03 jan 2014, 13:47

Ik wil graag de "bubble" op mijn Ariel laten namaken met een kleine aanpassing, zou er een bedrijf zijn wat die zomaar kan maken? Liefst mag de bubble dan doorzichtig zijn zonder smoke effect en eventueel een stukje lager.

Het probleem is dat de wind naar mijn smaak net teveel mijn gezicht in gericht wordt, met name met lange ritten merk je dit in je nek als je een helm draagt. Als het einde van de "Bubble" nu iets of wat rechtop zou staan ipv zoals het standaard is, dan richt dat de wind net grotendeels over de helm heen, zoals bij de nieuwe atoms met windschermpjes.
Liefst mag de bubble dan doorzichtig zijn zonder smoke effect en eventueel een stukje lager.

Ik wil liever niet in de originele bubble schroeven, boren, frezen of andere zaken die het kapot maken, deze wil ik bewaren bij de auto.

zo is het nu:
Afbeelding

zo zou ik het willen, mooie fotoshop :blink: :
Afbeelding

Tim N

Re: klein kunststof raampje op atom namaken,iemand adresjes?

Bericht door Tim N » 03 jan 2014, 16:18

Extra luchtweerstand wil je toch niet, ga je langzamer :goodnight:

///Joost

Bericht door ///Joost » 03 jan 2014, 16:23

Zo'n opstaande rand lijkt me sowieso niet handig. dan krijg je toch vreselijke turbulentie precies voor je gezicht. Beter het schermpje dan iets hoger maken, met dezelfde curve. Ziet er misschien iets minder mooi uit, maar zal wel comfortabeler zijn.

alt

Bericht door alt » 03 jan 2014, 19:06

Een opstaand randje van 2 à 3 cm vertikaal maken.
Dat heb ik ook de Ligier, werkt goed.
Op dit videootje kan het goed zien.
http://www.youtube.com/watch?v=xT-lrlMoUbQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Emiel

Bericht door Emiel » 03 jan 2014, 20:32

Ik zeg niet dat de oplossing op de pagina staat van de link hieronder , maar dit idee is er in vele vormen en maten, misschien zit er wel iets voor je tussen ?

Google eens naar "opzetruit motor"

http://kglracing.com/shop/index.php?mai ... 3_767_1584" onclick="window.open(this.href);return false;

Anders zit er denk ik weinig anders op als een mal maken van bijv. hout of een buigbare plastic plaat.
Plexiglas kopen en gaan verwarmen en buigen. Met engelen geduld. Gaatjes klein voorboren, lage snelheid, etc.

alt

Bericht door alt » 03 jan 2014, 21:26

Google naar een leverancier van kuststoffen in de buurt en vraag of hij een afval stukje pet.
Pet kun je boren, zagen en met een föhn verwarmen en driedimensionaal vormen en is sterker dan polycarbonaat.
De prijs is ook veel lager.
Een plaat van 1000 x 2000 mm kost +- € 80.00.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 03 jan 2014, 23:52

Emiel schreef:Anders zit er denk ik weinig anders op als een mal maken van bijv. hout of een buigbare plastic plaat.
Plexiglas kopen en gaan verwarmen en buigen. Met engelen geduld. Gaatjes klein voorboren, lage snelheid, etc.
:thumbup:

Emiel

Bericht door Emiel » 04 jan 2014, 15:13

Als ik dat zie denk ik maar 1 ding "Wat heeft onze vroegere leraar ons laten zweten om plastic te bewerken"

Plaats reactie