Manfred heeft een motorongeluk gehad (update aug 2011)

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Manfred
Berichten: 294
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02

Re: Manfred heeft een motorongeluk gehad (update aug 2011)

Bericht door Manfred » 31 dec 2013, 19:52

Inderdaad bedankt voor de uitleg Romo. Ik heb zeker aan de mogelijkheid van een amputatie gedacht maar na bovenstaande uitleg begrijp je dat amputatie gewoon geen optie is voor mij.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Manfred heeft een motorongeluk gehad (update aug 2011)

Bericht door romo » 31 dec 2013, 21:03

Manfred schreef:Inderdaad bedankt voor de uitleg Romo. Ik heb zeker aan de mogelijkheid van een amputatie gedacht maar na bovenstaande uitleg begrijp je dat amputatie gewoon geen optie is voor mij.
Alles kan, maar wel met voornoemde risico`s. Laat je goed voorlichten !

De ellende is dat een operatie (ook bij gezonde mensen) CRPS/SRD kan provoceren, de exacte bio-mechanische mechanismen zijn onbekend. Bij weefsel dat al gelange tijd geheel ontaard is, zijn de risico`s nog aanzienlijker IMHO.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Manfred heeft een motorongeluk gehad (update aug 2011)

Bericht door Wouter81 » 11 jun 2015, 20:46

Durf het bijna niet te vragen maar enig (positief?) nieuws? Weet niet of Manfred hier nog leest...

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Manfred heeft een motorongeluk gehad (update aug 2011)

Bericht door Eric H » 12 jun 2015, 07:57

Ik vraag mij regelmatig hetzelfde af....

Vond en vind dit nog steeds een van de heftigere verhalen hier op DF.

Tussen al het geneuzel over turbogaten bij de nieuwe F, de prijs van een tweedehands 1M of wie we nu weer eens de schuld kunnen geven van het verval in Nederland is dit een van de topics die voor aardig wat relativering zorgt. (samen met nog twee of drie draadjes)

Manfred, mocht je dit lezen : er wordt nog steeds aan je gedacht !!

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9703
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Manfred heeft een motorongeluk gehad (update aug 2011)

Bericht door frank de jonge » 12 jun 2015, 08:02

Wat Eric zegt

Gebruikersavatar
Manfred
Berichten: 294
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02

Re: Manfred heeft een motorongeluk gehad (update aug 2011)

Bericht door Manfred » 18 jun 2015, 21:30

Hallo mannen, ontzettend bedankt voor jullie medeleven. Het doet me absoluut goed om dat soort berichten te lezen. Ik lees nog steeds af en toe hier op het forum dus dan is het leuk om te lezen dat ik niet helemaal vergeten ben. Ook al heb ik verreweg de meesten zelfs nog nooit gezien of gesproken.

Ik zit nog steeds thuis en ik gebruik nog steeds dezelfde hoeveelheid medicijnen. Er is dan ook helemaal niets veranderd. Nog steeds die ellendige zenuwpijn! :( Ik heb mijn linkeronderarm daarom ook nog altijd in een brace en ik heb die arm ook zo veel mogelijk in een sling hangen, zeker als ik de deur uit ga. Het vreet ook energie, ik ben ook altijd vreselijk moe en kan me niet of nauwelijks concentreren.

En dan hoop je dat je wel genoeg lichamelijke 'ongemakken' heb maar dan ontdekken ze in het ziekenhuis ook een aantal vlekken op mijn longen wat na onderzoek Sarcoidose blijkt te zijn. Deze ziekte veroorzaakt een soort ontstekingen in onder andere de longen. Die ontstekingen verdwijnen wel weer maar er blijft lidteken-weefsel achter en dat stuk long werkt dan niet goed meer. Bij het laatste onderzoek/controle vertelde de longarts mij dat 30% van de zuurstof die ik inadem niet meer opgenomen wordt. Ik merk dit ook duidelijk. Ik ben heel vaak benauwd. Ik heb het gevoel met een tijdbom in mijn lichaam rond te lopen. Het is niet te voorspellen hoe het zich ontwikkelt in de toekomst. Op dit moment is de ziekte 'rustig' en komen er niet zo veel van die plekken bij maar het kan elk moment weer opvlammen.

Maar nogmaals bedankt voor het medeleven!

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9703
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Manfred heeft een motorongeluk gehad (update aug 2011)

Bericht door frank de jonge » 18 jun 2015, 21:36

Aiiii nog een vervelend bericht zeg. Ik vond het al bizar heftig hoe het met je arm ging. En dan ook dit nog.
Kunnen het niet vaak genoeg zeggen. Sterkte met alles!

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Manfred heeft een motorongeluk gehad (update aug 2011)

Bericht door allen » 18 jun 2015, 21:39

Sterkte voor de zoveelste keer. Ik weet ook niet wat ik er anders van moet zeggen helaas...

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Manfred heeft een motorongeluk gehad (update aug 2011)

Bericht door romo » 18 jun 2015, 21:40

Man wat een ellende ook...........

Gebruik je Lyrica voor de zenuwpijnen?

Zo niet is dat wellicht een optie voor je..........

Voor Sarcoïdose/Besnier Boeck kan je ook Prednison en of NSAID`s voorgeschreven krijgen.....FWIW

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Manfred heeft een motorongeluk gehad (update aug 2011)

Bericht door Bram » 18 jun 2015, 21:40

Heftig man, pffff :(

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Manfred heeft een motorongeluk gehad (update aug 2011)

Bericht door Metchu » 18 jun 2015, 21:43

we zijn inmiddels gewoon 7 jaar verder... nog steeds heel veel sterkte ermee en idd, er wordt echt wel aan je gedacht op het forum.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4985
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Manfred heeft een motorongeluk gehad (update aug 2011)

Bericht door Fernando » 18 jun 2015, 21:56

Petje af voor je Manfred. Ook ik hoop dat je in de toekomst weer zonniger tijden tegemoet gaat. Nogmaals sterke!

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Manfred heeft een motorongeluk gehad (update aug 2011)

Bericht door MartijnGizmo » 18 jun 2015, 22:03

Sterkte Manfred, hopelijk brengt het oeverloze gezever hier je een beetje vreugde! :thumbup:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Manfred heeft een motorongeluk gehad (update aug 2011)

Bericht door GTRene » 18 jun 2015, 22:15

altijd lastig als je er dan ook nog wat bij krijgt (waar je niet om gevraagd hebt)
vermoeiend...I know about such, als dat ver doorgaat raak je ook meer geïsoleerd als het ware omdat de rest gewoon doordraait en jij je wat meer terug gaat/moet trekken.

nah, hopen maar dat je er niet nog meer bijkrijgt, als het lichaam en geest zwakker worden dan...sterkte maar weer. :)

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Manfred heeft een motorongeluk gehad (update aug 2011)

Bericht door Joy » 18 jun 2015, 22:21

Soms zou je willen dat een lichaam net als een machine functioneerde. Je haalt het kapotte onderdeel eruit en alles loopt weer zoals het hoort.
Het lijkt me enorm frustrerend dat je met zoveel pijn iedere dag weer rond moet zien te breien. Is cannabis in dit geval nog een mogelijkheid? Ik lees daar positieve dingen over mbt zenuwpijnen.

Sterkte in ieder geval!

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Manfred heeft een motorongeluk gehad (update aug 2011)

Bericht door Peric » 18 jun 2015, 22:36

't Zit je ook niet mee hèh. Weinig verbetering en dan ook nog je longen..
Waarom kan dit niet gebeuren bij mensen die het wél verdienen..
Heel veel sterkte met alles.

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: Manfred heeft een motorongeluk gehad (update aug 2011)

Bericht door NSXRS » 18 jun 2015, 23:25

Helaas realiseren mensen die niets mankeren zich vaak niet hoeveel geluk ze eigenlijk hebben.. Dat komt pas te laat als ze wat gaan mankeren..Geniet er wat bewuster van zolang het kan.
Manfred veel sterkte!

Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Manfred heeft een motorongeluk gehad (update aug 2011)

Bericht door Eric Z » 18 jun 2015, 23:56

Sterkte! 7 jaar verder sinds de startpost, toont toch wel weer het risico van motorrijden aan. Binnenkort moet ik weer investeren in kleding. Huidige kleding is al wat jaartjes oud, en ik hoop het nooit nodig te hebben maar toch kan het geen kwaad. Verhalen zoals dit maken je juist bewust van hoe snel het kan gebeuren.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3855
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Manfred heeft een motorongeluk gehad (update aug 2011)

Bericht door Emiel » 19 jun 2015, 08:08

He Manfred, Het zit je allemaal niet mee man. Hopelijk kun je stukje rust vinden in de hobby op "Zolder"
Er word zeker wel aan je gedacht. Hou je beetje taai met alles wat er gebeurd.

Gebruikersavatar
Manfred
Berichten: 294
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02

Re: Manfred heeft een motorongeluk gehad (update aug 2011)

Bericht door Manfred » 19 jun 2015, 09:18

romo schreef:Gebruik je Lyrica voor de zenuwpijnen?

Voor Sarcoïdose/Besnier Boeck kan je ook Prednison en of NSAID`s voorgeschreven krijgen.....FWIW
Ik heb inderdaad Lyrica naast de Oxycodon.

Het gebruik van Prednison is inderdaad ter sprake gekomen maar dat wordt pas op het allerlaatste moment voorgeschreven. Daar ben ik ook blij om want ik heb na mijn eerste ongeval in januari 2008 een aantal weken Diclofenac voorgeschreven gekregen en ik heb de drie maanden daarna medicijnen voor mijn maag gekregen omdat ik door de Diclofenac een beginnende maagzwaar had gekregen. Ik hoop dan ook dat het nooit zo ver komt dat ik het echt nodig ga hebben.

Gebruikersavatar
Manfred
Berichten: 294
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02

Re: Manfred heeft een motorongeluk gehad (update aug 2011)

Bericht door Manfred » 19 jun 2015, 09:26

Emiel schreef:He Manfred, Het zit je allemaal niet mee man. Hopelijk kun je stukje rust vinden in de hobby op "Zolder"
Hoi Emiel, helaas wordt de hobby op zolder flink tegen gewerkt door een vreselijk vervelende harde suis in mijn oren. Ik heb daar al vele jaren last van door diverse oorzaken maar omdat ik nu voortdurend met een sling om loop met het gewicht van mijn arm daar aan, en door de pijn verkramp ik daar nog bij, is het gesuis alleen maar erger geworden. Het hele verhaal begint nu zo langzamerhand wel op een klaagzang over mijn gezondheid te worden. Het is echter helaas niet anders. En het blijft hier niet eens bij! Ik ben nu 45 jaar maar ik voel me vaak wel het dubbele van die leeftijd. :(

Gebruikersavatar
Manfred
Berichten: 294
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02

Re: Manfred heeft een motorongeluk gehad (update aug 2011)

Bericht door Manfred » 19 jun 2015, 09:31

Joy schreef:Is cannabis in dit geval nog een mogelijkheid? Ik lees daar positieve dingen over mbt zenuwpijnen.
Ik heb daar ook het een en ander over gelezen. Maar zo lang het nog niet als 'normaal' medicijn bij de apotheek te verkrijgen is durf ik het niet zo goed. Als ik zoiets zou gaan gebruiken wil ik er wel zeker van zijn dat het goed spul is wat door een officiele instantie gecontroleerd is.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Manfred heeft een motorongeluk gehad (update aug 2011)

Bericht door romo » 19 jun 2015, 09:50

Manfred schreef:
romo schreef:Gebruik je Lyrica voor de zenuwpijnen?

Voor Sarcoïdose/Besnier Boeck kan je ook Prednison en of NSAID`s voorgeschreven krijgen.....FWIW
Ik heb inderdaad Lyrica naast de Oxycodon.

Het gebruik van Prednison is inderdaad ter sprake gekomen maar dat wordt pas op het allerlaatste moment voorgeschreven. Daar ben ik ook blij om want ik heb na mijn eerste ongeval in januari 2008 een aantal weken Diclofenac voorgeschreven gekregen en ik heb de drie maanden daarna medicijnen voor mijn maag gekregen omdat ik door de Diclofenac een beginnende maagzwaar had gekregen. Ik hoop dan ook dat het nooit zo ver komt dat ik het echt nodig ga hebben.

Diclofenac alleen in combinatie met Omeprazol gebruiken, dat voorkomt een maagzweer en/of darmklachten !!

Het maakt niet uit hoe je Diclofenac gebruikt, oraal, anaal (zetpillen dus, smeerlapjes :tooth: ), smeren, het doet altijd een aanslag op het maag/darm slijmvlies, dus Omeprazol d`r bij................

Gebruikersavatar
Manfred
Berichten: 294
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02

Re: Manfred heeft een motorongeluk gehad (update aug 2011)

Bericht door Manfred » 19 jun 2015, 11:13

Er werd in het ziekenhuis tegen mij gezegd dat ik een 'jonge sterke vent' zou zijn en daarom zou ik geen maagbeschermers nodig hebben naast de Diclofenac. Helaas wist ik toen nog nagenoeg niets van dat middel af.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Manfred heeft een motorongeluk gehad (update aug 2011)

Bericht door Riceaux » 19 jun 2015, 11:23

NSXRS schreef:Helaas realiseren mensen die niets mankeren zich vaak niet hoeveel geluk ze eigenlijk hebben.. Dat komt pas te laat als ze wat gaan mankeren..Geniet er wat bewuster van zolang het kan.
Manfred veel sterkte!
Hier sluit ik me volledig bij aan!

Heb zelf ook ervaren hoe het is om tijdelijk een helft van je lichaam niet te kunnen gebruiken. Heb toen vooral veel na zitten denken over hoeveel zin mijn leven nog zou hebben als ik door een verlamming m'n hobby's en passies niet meer zou kunnen doen. Ben nog steeds dankbaar dat ik die beslissing niet definitief heb hoeven te maken. Kan me gedeeltelijk voorstellen hoe moeilijk het is om dagelijks met pijn te leven en hoe dat je leven beïnvloedt. Heb ook niks meer dan bewondering hoe je door blijft zetten en vol blijft houden! Sterkte Manfred!
En informeer bij je arts naar medicinale cannabis. Er zijn apotheken die het kunnen leveren.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten