///M Owners, hoezo genaaid met hoofdletters!!

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Paul

///M Owners, hoezo genaaid met hoofdletters!!

Bericht door Paul » 05 mei 2007, 12:54

Gisteren dus even mijn subframe vervangen omdat die gescheurd was... hier zat dus nog mijn standaard 325i subframe onder, en ik had nog die van de ///M liggen...

Avondje werk en wat denken jullie... Subframe van een 325i is 1/3 goedkoper dan die van een ///M3, ook niet hetzelfde bestelnr..

Naast elkaar precies , maar dan ook precies hetzelfde! geen enkel verschil! niets geen dikker materiaal of wat dan ook... exact the same..
Sub van de ///M is zon dikke 200 euro duurder

wist dat dit ook wel met Opel spul gebeurd, maar hier viel mijn bek toch wel van open..

///MONEY!!

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 05 mei 2007, 13:04

Heel misschien is het staal wel van een hogere kwaliteit? Waarom was de oude anders gescheurd? Of komt dat ook weleens bij het "originele M3" subframe voor?

Gebruikersavatar
johnnyloco
Berichten: 267
Lid geworden op: 20 nov 2006, 21:06
Locatie: vlodrop

Bericht door johnnyloco » 05 mei 2007, 13:15

zou wel lullig zijn als het inderdaad precies hetzelfde zou zijn..
ben benieuwd wat bert ervan gaat zeggen.. :lol:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9408
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 05 mei 2007, 13:27

Nou niet veel ik heb ze nooit naast elkaar gezien. 3.2 subframe wat ik heb is sowieso anders omdat wij een type 210 diff hebben, terwijl alle andere E36's type 188 hebben.

Maar een iets hardere staalsoort zou wel kunnen. Nooit gehoord van iemand met een M3 3,0 die zijn subframe in 2en reed maar Paul krijgt het natuurlijk weer voor elkaar :lol:

Om het geld doen lijkt me niet van BMW wat zo vaak zijn die dingen niet aan puin.

Paul

Bericht door Paul » 05 mei 2007, 13:32

3.0 subs gaan vaak genoeg hoor.. en ander staalgrade.. echt niet... echt waar boyz precies hetzelfde..

Na 95 komen de M3tjes standaard met verstevigingsplaten,waarom? omdat ze alleen scheuren, dan wel sub of het hele sub uit het chassis.
En als je al denkt dat de mijne fucked was.. dan zal ik je maar niet vertellen over een kennis van me met een 3.0... subframe scheurde ook.. onder het rijden.. kardan kwam vast te zitten.. BYE BYE DIFF, BYE BYE KARDAN, BYE BYE VERSNELLINGSBAK.. behuizing vant diff was gewoon kapot.. stukken van de bak af... leuk!


Maar ik durf met zekerheid te zeggen dat een 325 sub hetzelfde is als een M3 sub..

Gebruikersavatar
dale vito
Berichten: 862
Lid geworden op: 28 feb 2006, 13:45
Locatie: Amersfoort

Bericht door dale vito » 05 mei 2007, 20:38

316l vs 904? :lol:


(rico & robin vatten hem denk ik wel :wink: )

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9408
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 05 mei 2007, 20:44

Denk dat je in die uitvoeringen nog wat meer kwijt bent :lol:

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Bericht door Brava » 05 mei 2007, 21:10

dale vito schreef:316l vs 904? :lol:


(rico & robin vatten hem denk ik wel :wink: )
Leg eens uit? :?

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10866
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 05 mei 2007, 21:24

Denk dat het om 2 horloges gaat die verschillende prijskaartjes hebben met dezelfde techniek oid :wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9408
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 05 mei 2007, 21:44

Zijn beiden aanduidingen voor verschillende RVS samenstellingen.

316I is wat ze over het algemeen in de chemo en voedselindustrie gebruiken.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10866
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 05 mei 2007, 22:05

Thanks, weer wat geleerd.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 mei 2007, 00:06

dale vito schreef:316l vs 904? :lol:


(rico & robin vatten hem denk ik wel :wink: )
Grappig aan zoiets dacht ik inderdaad ook gelijk dale!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 mei 2007, 00:08

316I staal is wat de meeste horloge fabrikanten toepassen, Rolex past 904 staal toe.

Andre
Berichten: 11392
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 06 mei 2007, 00:14

80 procent van M komt gewoon van de normale bmw modellen af. Hier en daar wat hardere bussen en een M motor wat andere carroserie delen etc.

wimwerf
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
Locatie: Utrecht

Bericht door wimwerf » 06 mei 2007, 08:48

Wat klinkt dat toch bekent in de oren..dat had ik met mn cossie ook...achterlichtunits die exact hetzelfde zijn als van een 2.0gt sedan..maar toch 1/3duurder.. :?

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 06 mei 2007, 14:27

Moet dat geen 316TI zijn? :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Erik dB, Google [Bot], KoenM, MarcF, mark123 en 3 gasten