Heysteria Run 15-19 juni 2013. Brommertocht naar Spanje.
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Re: Heysteria Run 15-19 juni 2013. Brommertocht naar Spanje.
Volgend jaar wordt nu al geweldig!!!!
Deze groep is er geheel bij en nu ze zien dat afzien best meevalt verwachten we iets meer inschrijvingen die NIET afhaken als de dag daar is!
Max 50 deelnemers volgende keer en als het er minder zijn, prima!! Leukste rit wat ik eigenlijk ooit in me leven heb gedaan.
De viper heb ik dit jaar al 3 x gebruikt, nee laat mij maar lekker brommeren!!
Deze groep is er geheel bij en nu ze zien dat afzien best meevalt verwachten we iets meer inschrijvingen die NIET afhaken als de dag daar is!
Max 50 deelnemers volgende keer en als het er minder zijn, prima!! Leukste rit wat ik eigenlijk ooit in me leven heb gedaan.
- Fabian
Ik ga mn best doen om er proberen bij te zijn. 

- turbofries
Viper kan wel als test auto worden gebruikt voor het live uittesten van de routes. Voor de rest kan ie stof vergaren. Is toch ook een lelijk kut ding kutkees
Doe mij maar een aprilia classic met hebo manston krukas en 80cc cilinder.
BAM!

Doe mij maar een aprilia classic met hebo manston krukas en 80cc cilinder.
BAM!
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Doe mij ff een brommert dan luitjes 

- Nutkees
Brommers zijn te koop bij de organisatie, tenminste als je een aprilia classic zoekt...... 

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Robin Hartog
Hoe is de classic bevallen qua betrouwbaarheid Kees? 
Qua comfort zat het wel goed of niet?

Qua comfort zat het wel goed of niet?

- GTRene
iemand zadelpijn? 

- Peric
't Is toch voor 50cc only?turbofries schreef:Doe mij maar een aprilia classic met hebo manston krukas en 80cc cilinder.
BAM!
- Nutkees
@Rene
Aprilia Classic is iedereen goed bevallen, geen centje last van je kontgat (in elk geval niet van het rijden) en betrouwbaarheid is ook prima.
Uiteraard wel ervoor zorgen dat je alles goed nagelopen heb en dat je wat testkilometers in Nederland hebt gereden ermee. Verder is het wel verstandig om een extra ontsteking mee te nemen, deze willen nog wel eens stuk gaan.
Voor de volgende rit hebben we iets aangepast, we spreken nog steeds over 50cc, maar trekken de grens op
80cc 2-takt (laagtoerig)
125cc 4-takt
Maximale snelheid zo rond de 90-100km/u max. Deze snelheid rij je overigens zeer zelden, cruisesnelheid ligt rond de 60km/u.
Die extra snelheid is alleen wel verdomd lekker als je wat achterop bent geraakt door stoplichten etc.
Aprilia Classic is iedereen goed bevallen, geen centje last van je kontgat (in elk geval niet van het rijden) en betrouwbaarheid is ook prima.
Uiteraard wel ervoor zorgen dat je alles goed nagelopen heb en dat je wat testkilometers in Nederland hebt gereden ermee. Verder is het wel verstandig om een extra ontsteking mee te nemen, deze willen nog wel eens stuk gaan.
Voor de volgende rit hebben we iets aangepast, we spreken nog steeds over 50cc, maar trekken de grens op
80cc 2-takt (laagtoerig)
125cc 4-takt
Maximale snelheid zo rond de 90-100km/u max. Deze snelheid rij je overigens zeer zelden, cruisesnelheid ligt rond de 60km/u.
Die extra snelheid is alleen wel verdomd lekker als je wat achterop bent geraakt door stoplichten etc.
- turbofries
Het is gewoon fijner om 80cc te hebben in de bergen. Als je achter een bus zit die met 50km de berg op rijd, en jij in de 3e 65km/u er achter aan hobbelt wil het gewoon voorkomen dat je achterop komt.
80cc doet gewoon 80 berg op! Kan je die bus lekker inhalen zonder risico.
Je hebt tijdens de rit zoveel bergen dat je kan spreken van 50 to 60% aanspraak van je newton meters die je bij 50cc alleen maar hebt op vol gas hoog in de toeren. Dat maakt je wel onzeker mbt je motorblokje.
Voor de rest kwa comfort is de classic de brommer om te hebben. Red rose kan ook maar dan ombouwen naar een am4, 5, 6 blok. Hier zit een verouderd type van origine lucht gekoelde cilinder op. Deze is later water gekoeld geworden. Echter heeft deze een vierkante cilinder aan de buitenkant en ons idee is dat hier het water niet echt lekker doorheen spoelt. De am blokken gebruiken ronde cilinders en dat draait gewoon lekkerder.
Ook hebben deze een balans as die voor veel minder trilling zorgt.
Red rose zit heel anders dan de classic, maar stuurt niet minder.
80cc doet gewoon 80 berg op! Kan je die bus lekker inhalen zonder risico.
Je hebt tijdens de rit zoveel bergen dat je kan spreken van 50 to 60% aanspraak van je newton meters die je bij 50cc alleen maar hebt op vol gas hoog in de toeren. Dat maakt je wel onzeker mbt je motorblokje.
Voor de rest kwa comfort is de classic de brommer om te hebben. Red rose kan ook maar dan ombouwen naar een am4, 5, 6 blok. Hier zit een verouderd type van origine lucht gekoelde cilinder op. Deze is later water gekoeld geworden. Echter heeft deze een vierkante cilinder aan de buitenkant en ons idee is dat hier het water niet echt lekker doorheen spoelt. De am blokken gebruiken ronde cilinders en dat draait gewoon lekkerder.
Ook hebben deze een balans as die voor veel minder trilling zorgt.
Red rose zit heel anders dan de classic, maar stuurt niet minder.
-
Hoeveel rijders waren er nu ?Nutkees schreef:Volgend jaar wordt nu al geweldig!!!!
- Macboy
Snel toerrit Nederland ?
- turbofries
Er waren nu 10 deelnemers.
Ik denk dat er binnenkort wel weer een ritje word geregeld. Al zal dat saai zijn na al die berg etappes
Ik denk dat er binnenkort wel weer een ritje word geregeld. Al zal dat saai zijn na al die berg etappes

- Petrolhead Tom
Even bumpen hoor. De Honda 4 Takt rijder? Is die ook actief op DF? Ik ben wel beniewd naar zijn ervaringen.
- Elmar
Nee,e die is niet op DF.