De Volkswagen Up! -- GTI p.47
- WJ
- Berichten: 11997
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Hoe is trouwens de (bluetooth)verbinding met de telefoon (iphone) in de UP, werkt dat systeem een beetje?
-
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Voor muziek werkt het redelijk goed. In het begin af en toe wat hapering bij hoge kwaliteit muziek, maar na een minuut werkt het goed. Je kan met de toetsen op de radio naar het volgende nummer enz. Daar zit wel enige vertraging in.
Voor telefoongesprekken is het systeem niet aan te raden.
Voor telefoongesprekken is het systeem niet aan te raden.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Dank voor de zinvolle reacties !
Uiteraard binnenkort rijden, maar ben ook erg benieuwd naar de ervaringen hier natuurlijk. Ook vooral de tips wat je wel/niet moet nemen. Hoewel de Up optielijst stukken kleiner is dan die van de 911 ...
Uiteraard binnenkort rijden, maar ben ook erg benieuwd naar de ervaringen hier natuurlijk. Ook vooral de tips wat je wel/niet moet nemen. Hoewel de Up optielijst stukken kleiner is dan die van de 911 ...
-
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Ik heb zelf een paar duizend kilometer (99% binnen de bebouwde kom) ervaring met een Up met 60 pk. Auto die mij voor het formaat en vermogen postief opviel. Comfortabel en stil voor zo'n formaat, niet enorm langzaam en ook een fijn schakelende bak. Acht de auto zeer bruikbaar voor langere ritten. Stoelen ben ik persoonlijk niet zo'n fan van, de hoofdsteun zit naar mijn idee wel erg ver naar voren.
Enige probleem dat ik in de Up waarin ik reed heb ondervonden was dat de versnellingsbak slecht in zijn achteruit gaat, maar dan ook echt enorm slecht. Regelmatig kwam het voor dat hij niet in de achteruit wilde. Kwestie van even wat door de versnellingen gaan en/of aantal keer ontkoppelen, maar zelfs dan werd de pook weleens 'gegrepen' door de achteruit, en dat ging dan gepaard met nogal nare geluiden. Heb echter begrepen dat de versnellingsbak in de latere Up's verbeterd is.
Enige probleem dat ik in de Up waarin ik reed heb ondervonden was dat de versnellingsbak slecht in zijn achteruit gaat, maar dan ook echt enorm slecht. Regelmatig kwam het voor dat hij niet in de achteruit wilde. Kwestie van even wat door de versnellingen gaan en/of aantal keer ontkoppelen, maar zelfs dan werd de pook weleens 'gegrepen' door de achteruit, en dat ging dan gepaard met nogal nare geluiden. Heb echter begrepen dat de versnellingsbak in de latere Up's verbeterd is.
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Het slechte schakelen heeft de Up! van m'n ouders ook. Irritant. Het sterk kantelen van de motor vind ik ook storend evenals het slecht afdempen van de vooras bij het afrijden van een drempel.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Versnellingsbak achteruit slecht was bij de Polo 6n al een dingetje en slecht dempende voorvering heeft mijn huidige polo ook. Zo erg zelfs dat mijn voorbumper eruit ziet als het gebit van Jaws...
- WJ
- Berichten: 11997
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Die versnellingsbak is wel halverwege aangepast toch? In de fam hebben er twee een UP en de jongste heeft een iets andere bak. In z'n achteruit zetten verschilt ook.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
dvh schreef:Versnellingsbak achteruit slecht was bij de Polo 6n al een dingetje en slecht dempende voorvering heeft mijn huidige polo ook. Zo erg zelfs dat mijn voorbumper eruit ziet als het gebit van Jaws...


- MarkS
- Berichten: 2904
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Wij hebben een van de eerste modellen. Achteruit doet soms een beetje lastig, maar meestal doet hij het zonder problemen. Nooit problemen gehad met alle overige (5) verzetten (vooruit). 

- Will F.
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
vanuit een ander draadje: ik denk dat mac er veel beter aan zou doen zakelijk geen porsche te kopen en daarbij een Up. De laatste is een leuk karretje die beter rijdt dan de concurentie (behalve Aygo) maar op de snelweg echt wel tempo te kort komt om zoals Mcboy het hele land mee door te crossen. Comfort heeft ie afgezien van de one size fits all stoelleuningen en wat korte zitting wel.
De bak heeft idd wel eens een humeur. Verder vind ik het veel auto voor het geld, een move Up 5deurs in wit met navi telefoon schermpje ging eind vorig jaar nog voor 11350 bij een vd grotere pon dealers.
De bak heeft idd wel eens een humeur. Verder vind ik het veel auto voor het geld, een move Up 5deurs in wit met navi telefoon schermpje ging eind vorig jaar nog voor 11350 bij een vd grotere pon dealers.
- MarkS
- Berichten: 2904
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
De snelheid van die Up zou me er niet van weerhouden lange afstanden af te leggen. Het comfort (of gebrek daaraan in vergelijking met ...) ook niet. Ding loopt ook zonder problemen 160 (+) en je leert nog beter anticiperen. Het beperkte formaat en veiligheid zou mij wel tegenstaan om hem grotendeels op snelwegen te gaan rijden. Je hebt gewoon weinig tot niks te vertellen als je ergens "tussen komt te zitten". Heb beelden gezien na een ontmoeting die een vriendin van me heeft gehad tussen haar Up en een vrachtwagen. Niet fijn.
- Will F.
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
wat ik qua kracht storend vond aan mijn ritten in de up, was dat als je een kortere diepere tunnel in rijdt je op het diepste punt misschien 120 kmh rijd en vervolgens omhoog terugvalt naar 95 terwijl je plankt. Dan moet je terugschakelen wil je de vaart er een beetje in houden, maar die 120 haal je pas weer op het vlakke.
130 /140 op vlakke wegen doet ie makkelijk en relatief rustig zoals in een grotere auto. Zit volgens mij wel een enorm vliegwiel op want bij gas los zit er flink vertraging in toerental terugval en remt ie vertraagd op de motor.
'n Lexus ct200 gebruikt met 150k km naar 250k rijden kost je qua afschrijving niet veel meer dan een nieuwe luxe Up van 15k. Misschien ideetje?
130 /140 op vlakke wegen doet ie makkelijk en relatief rustig zoals in een grotere auto. Zit volgens mij wel een enorm vliegwiel op want bij gas los zit er flink vertraging in toerental terugval en remt ie vertraagd op de motor.
'n Lexus ct200 gebruikt met 150k km naar 250k rijden kost je qua afschrijving niet veel meer dan een nieuwe luxe Up van 15k. Misschien ideetje?
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Dank voor het meedenken Will maar ik ga sowieso leasen. Dus de afschrijving zie ik wel terug in de leaseprijs. Vind het samenstellen en uitkiezen van nieuwe autos ook echt geweldig. Heb even apart draadje hierover geopend http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =3&t=32953" onclick="window.open(this.href);return false;
Kunnen we het hier gewoon over de Up! blijven hebben
Kunnen we het hier gewoon over de Up! blijven hebben

-
- Berichten: 18930
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Och help, schakelen....Dan moet je terugschakelen wil je de vaart er een beetje in houden, maar die 120 haal je pas weer op het vlakke.

- Will F.
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
^da's flauw, gaat mij erom dat wanneer je in n treintje rijdt je dus mooi naar rechts kan in dat soort situaties wil je de boel niet ophouden, daar helpt schakelen niets aan.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Is die automaat eigenlijk wat ? Of is er geen automaat en ben ik in de war met de Peugeot 108.
-
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Ik ben benieuwd in welke tunnel je dat ervaren hebt. Terugvallen van 120km/h naar 95km/h met vol gas?Will F. schreef:wat ik qua kracht storend vond aan mijn ritten in de up, was dat als je een kortere diepere tunnel in rijdt je op het diepste punt misschien 120 kmh rijd en vervolgens omhoog terugvalt naar 95 terwijl je plankt. Dan moet je terugschakelen wil je de vaart er een beetje in houden, maar die 120 haal je pas weer op het vlakke.
Automaat is niks in de up! Ook in de 108 niet. Maar de hele 108 mag niet in de schaduw staan van de up!
- Will F.
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
o.a. in Botlek. Automaat lijkt me niks in de up, kost nl altijd vermogen tenzij dkg, daarnaast koppelt ie lekker licht. Nouja het idee is niet gek, beetje meer pk en automaat maakt ideale city flitser.
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Als je iets meer vermogen wil kan je ook nog naar JD. Tien pk meer lijkt niet veel maar is toch 13% meer dan de sterkste 1.0 met 75pk.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Eerste indruk is dat dit een auto is waar ik makkelijk 50k mee kan rijden. In dat geval wel graag iets meer vermogen. Maar qua rijgevoel absoluut volwassen en met mijn lengte (1.75m) met korte benen een meer dan prima zit. Uitgebreid verslag vanavond. Het is de 60pk basis versie.


- tomgtr
- Berichten: 10890
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
DE UP is leverbaar met semi automaat. Is ander ding dan reguliere automaat. Is meer een schakelrobot. M'n vader heft zo'n ding samen met me getest. Was echt apart want het klinkt echt alsof je zelf schakelt. Ontkoppelen, schakelen en koppeling weer op. Geloof niet dat het enig vermogen kost in deze versie. Maar gezien Ilja de DCT in een M4 te langzaam vond denk ik niet dat hij hier warm voor loopt. 

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38

Nuff said ...
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Inderdaad, je zit een versnelling te hoog.
In 4 haalt ie net wat meer.

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Als dat met een dagje al opvalt, geloof me dan maar. Daar wil je geen 25 tot 30 per jaar in rijden naast een Boxster.Macboy schreef:Eerste indruk is dat dit een auto is waar ik makkelijk 50k mee kan rijden. In dat geval wel graag iets meer vermogen.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Ik was gewoon heerlijk aan het cruisen in zijn V hoor ... verslag komt morgen wel.
In het kort: zelfs 50.000km per jaar in deze houd ik prima vol
In het kort: zelfs 50.000km per jaar in deze houd ik prima vol

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], vigilante en 5 gasten