De Volkswagen Up! -- GTI p.47
- Macboy
Re: De Volkswagen Up!
Up! GTD DSG
- WJ
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Mijn moeder haalt volgende week bij van den Udenhout hier in 's-Hertogenbosch haar nieuwe witte Up! BlueMotion op. Nou heeft dat karretje zo'n 5" kleurenscherm met navi, MP3 speler en bluetooth telefoon voorbereiding.
Betekent dat laatste dan dat die set fungeert als een carkit?
Laatst gewijzigd door Bram op 20 feb 2013, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joy
Klopt, display bedient de telefoon en het geluid gaat over de speakers van de auto.
Mijn ma heeft er nu sinds een maand ook een (High Up!, dark silver, 60 pk). Ik moet zeggen, verrassend leuke auto. Lekkere wegligging en een motortje wat er meer zin in krijgt naarmate de toeren toenemen. Goed comfort ook, zelfs achterin ruim genoeg.
Enige punt van kritiek is die navigatie. De 1e kreeg geen lading in de auto en met een update liep het besturingssysteem vast. Nu met een nieuw toestel werkt alles behalve het uitlezen van autogegevens zoals welke portieren open staan, verbruik, temperatuurmeter etc.
Moeten we toch weer terug. Daarmee krijg je het gevoel dat ze met die Navigon niet de beste keuze hebben gemaakt kwa af-fabriek installatie.
Mijn ma heeft er nu sinds een maand ook een (High Up!, dark silver, 60 pk). Ik moet zeggen, verrassend leuke auto. Lekkere wegligging en een motortje wat er meer zin in krijgt naarmate de toeren toenemen. Goed comfort ook, zelfs achterin ruim genoeg.
Enige punt van kritiek is die navigatie. De 1e kreeg geen lading in de auto en met een update liep het besturingssysteem vast. Nu met een nieuw toestel werkt alles behalve het uitlezen van autogegevens zoals welke portieren open staan, verbruik, temperatuurmeter etc.
Moeten we toch weer terug. Daarmee krijg je het gevoel dat ze met die Navigon niet de beste keuze hebben gemaakt kwa af-fabriek installatie.
- RutgerK
Ja, maar verwacht geen wereld geluid. Werkt ook met BT muziek streaming wat juist wel weer prima klinkt.Bram schreef:Mijn moeder haalt volgende bij van den Udenhout hier in 's-Hertogenbosch haar nieuwe witte Up! BlueMotion op. Nou heeft dat karretje zo'n 5" kleurenscherm met navi, MP3 speler en bluetooth telefoon voorbereiding.
Oh ja, je kan het opstartscherm aanpassen als je wilt met iets persoonlijks.
-
OnlineBram
Hmmm. Dat is wel irritant. Mijn moeder heeft een Move up! met 60 pk gekozen en wat pakketten erop dus. Ben heel benieuwd, ik was er tijdens de presentatie op de IAA destijds bijzonder van gecharmeerd. Ze heeft ook mooi een winterset er bij weten te onderhandelen 
Geluid zal toch wel beter zijn dan wat nu uit haar Polo Variant uit 2001 komt?

- RutgerK
Ik bedoel specifiek het carkit deel.Bram schreef:Hmmm. Dat is wel irritant. Mijn moeder heeft een Move up! met 60 pk gekozen en wat pakketten erop dus. Ben heel benieuwd, ik was er tijdens de presentatie op de IAA destijds bijzonder van gecharmeerd. Ze heeft ook mooi een winterset er bij weten te onderhandelen
-
OnlineBram
Aah ok
We gaan het meemaken, eerst maar ff een smartphone shoppen voor haar 

-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Afgelopen week bij de dealer wezen praten over een Up Ecofuel. De aardgas versie dus. Van de Up kan ik alleen maar zeggen dat de auto me werkelijk verbaasde. Op deze manier is het rijden in een truttenschuder helemaal geen straf. Das toch wel iets anders dan veel van die andere kleintjes. Voor mij valt ie af omdat je theoretisch slechts 350km op een tank kan rijden. En dat haalt natuurlijk niemand. Gezien het feit dat er slecht circa 100 tankstations in NL zijn is dat een nogo voor mij.
- RutgerK
De up bevalt ons in de dagelijkse praktijk ook erg goed. Hoewel in eerste instantie bedoeld voor ritje van en naar kantoor (7km totaal) staat er na drie maanden rijden bijna 6000 kilometer op. Ik vind wel dat er heel groot verschil is in gevoel bij de auto tussen de basis up en de High up.Dickh. schreef:Afgelopen week bij de dealer wezen praten over een Up Ecofuel. De aardgas versie dus. Van de Up kan ik alleen maar zeggen dat de auto me werkelijk verbaasde. Op deze manier is het rijden in een truttenschuder helemaal geen straf. Das toch wel iets anders dan veel van die andere kleintjes. Voor mij valt ie af omdat je theoretisch slechts 350km op een tank kan rijden. En dat haalt natuurlijk niemand. Gezien het feit dat er slecht circa 100 tankstations in NL zijn is dat een nogo voor mij.
-
Ik vind de High Up ook een klasse beter rijden dan de standaard.
Geen idee hoe het komt, maar het verschil is er!
Ik heb er nu bijna 11K opstaan, nog steeds allemaal met plezier.
Eén probleem, en dat is vocht. Rutger, heb jij daar ook last van?
Soms sta je gewoon 3/4 minuten te knallen voordat je 15cm schoongeblazen heb op je voorruit......
Maar eens naar de dealer aankomende week.
Soms sta je gewoon 3/4 minuten te knallen voordat je 15cm schoongeblazen heb op je voorruit......
-
Geen idee welke uitvoering het was, maar die Up! van Joy z'n ma reed iig heerlijk. Zou er denk klakkeloos 60k per jaar in weg kunnen rijden.
- RutgerK
Nee, van vocht nog geen last gehad. De verwarming/ventilatie is wel duidelijk op de minimum eisen ontworpen. Als de ventilatie op recirculatie staat begint het rechterraam wel snel te beslaan vanaf de buitenspiegel.ErikS schreef:Ik vind de High Up ook een klasse beter rijden dan de standaard.
- JP
Vochtprobleem is bekend euvel.
Vochtprobleem en lekkage gevonden ; kitrand niet goed tussen A-stijl en dakrand
en
Vochtprobeem Op het VWUpforum zijn er 55 Up!/Mii/Citigo's met vergelijkbare vochtproblemen.
Vochtprobleem en lekkage gevonden ; kitrand niet goed tussen A-stijl en dakrand
en
Vochtprobeem Op het VWUpforum zijn er 55 Up!/Mii/Citigo's met vergelijkbare vochtproblemen.
-
Typische is;
De ene keer is het heel erg, en dan heb ik er weer 2 weken geen last van.......
Laatst met vriezen zat zelfs de hele binnenkant dicht....
De ene keer is het heel erg, en dan heb ik er weer 2 weken geen last van.......
Laatst met vriezen zat zelfs de hele binnenkant dicht....

-
OnlineBram
Hmm, dat is wel slecht zeg, is daar geen oplossing voor vanuit de importeur?
-
Voor zover ik heb gelezen doet Pon alsof ze niet tuis zijn.......
Maar...... Daar staan ze om bekend dacht ik.......
Maar...... Daar staan ze om bekend dacht ik.......

-
Ik neem aan dat je dealer zoiets toch ook wel kan oplossen? Als het alleen maar een beetje kit is...
-
OnlineBram
Dat Up! forum is wel top zeg, ik dacht dat jullie daar een geintje over maakten maar dat ziet er volwassen en redelijk actief uit met een aardig grote groep gebruikers?
- JP
Dit draadje was geboren als geintje maar dan is het best leuk dat DF ers met een Up erbij deze toch kunnen waarderen. Tom starte het forum 1 dag later als reactie hierop en nu iets meer dan een jaar later "as we speak" al 777 leden....... 

-
OnlineBram
Ja klasse hoor 

- Macboy
777 ?? Respect 

-
Wanneer komt die Up Cross?
Mijn schoonmoeder vind dat wel een grappig karretje.
Mijn schoonmoeder vind dat wel een grappig karretje.
-
OnlineBram
En de Up! GT? Wanneer en wat gaat die kosten?
- JP
Zal nog wel even duren. Nu is er eerst de Cheer Up!Bram schreef:En de Up! GT? Wanneer en wat gaat die kosten?
Bron; Autoweek.nlSeat heeft onlangs z'n Mii voorzien van het Chill Out!-pakketje. Volkswagen kan dan natuurlijk niet achterblijven. De Up wordt een actiejasje aangemeten met de naam Cheer Up!
Aan de buitenkant krijgt de Cheer Up! antracietkleurige 15-inch lichtmetalen wieltjes mee. De spiegelkappen en stootstrips worden in Galvano grijs gespoten en voor wat extra veiligheid bij dichte mist zorgen de meegeleverde mistlampen, die met chromen omlijsting voor wat extra glimmertjes zorgen.
Verder wordt de Up voorzien van het RCD 215 audiosysteem. Bij het openslaan van het portier heet de typeaanduiding op de dorpels je welkom. Net als de mistlampen worden ook de luchtroostertjes, de radio en het instrumentarium aangekleed met een chromen accenten. De pookknop en het stuurwiel zijn ook net even fijner aangekleed de exemplaren van de standaard Upjes.
Het Cheer Up!-jasje is in elke maat te bestellen, dus voor zowel de modellen met 60 en 75 pk en de exemplaren op aardgas (68 pk). Eind april komt de feestelijke Up naar ons land, de prijzen worden half maart bekend gemaakt.