De Volkswagen Up! -- GTI p.47
-
Re: De Volkswagen Up!
Bij Mini kun je een TLC pakket afsluiten, voor ik geloof 200€
Krijg je 5 jaar lang (of 80k km) gratis onderhoudsbeurten, en bij het vervangen van een slijtageonderdeel betaal je geen arbeidskosten..
Die 80k km is natuurlijk wel een beperking, maar ik denk dat niet veel auto's in deze klasse (Ook van de up/aygo/c1) dit halen..
En halen ze dit wel, zijn het vaak leaseauto's en is het toch wat minder belangrijk..
Krijg je 5 jaar lang (of 80k km) gratis onderhoudsbeurten, en bij het vervangen van een slijtageonderdeel betaal je geen arbeidskosten..
Die 80k km is natuurlijk wel een beperking, maar ik denk dat niet veel auto's in deze klasse (Ook van de up/aygo/c1) dit halen..
En halen ze dit wel, zijn het vaak leaseauto's en is het toch wat minder belangrijk..
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
@ Arthur: yep, zie http://mii.seat.nl/. Is actie van ze. Best interessant, vind alleen de Up mooier. Neusje van de Seat vind ik niet mooi en jammer dat die zwarte glazen achterkant van de Up er niet op zit, vind ik bij de Up ook wel geslaagd (mits je geen zwarte neemt, dan zie je het niet). En het lijkt me dat de restwaarde bij de Up iets beter zal zijn vanwege het merk.
Qua opties nog even gekeken bij de Up. Zijn maar 2 belangrijke opties: radio (die RCD 215) en airco. Verder de middelste editie Up (Move Up), dan heb je ook centrale vergrendeling met AB en electrische raampjes. Meer luxe heb je dan niet nodig in zo'n ding vind ik.
Binnenkort eens proefritje maken in zo'n ding. Goeie kans dat ik dit jaar ook een nieuwe Up (of wellicht toch een Mii / Citigo) koop, ter vervanging van de 206. Ben met die laatste een beetje klaar. Geen wegenbelasting, apk ed. meer en lekker goedkoop rijden. Ideaal voor de vrouw.
Qua opties nog even gekeken bij de Up. Zijn maar 2 belangrijke opties: radio (die RCD 215) en airco. Verder de middelste editie Up (Move Up), dan heb je ook centrale vergrendeling met AB en electrische raampjes. Meer luxe heb je dan niet nodig in zo'n ding vind ik.
Binnenkort eens proefritje maken in zo'n ding. Goeie kans dat ik dit jaar ook een nieuwe Up (of wellicht toch een Mii / Citigo) koop, ter vervanging van de 206. Ben met die laatste een beetje klaar. Geen wegenbelasting, apk ed. meer en lekker goedkoop rijden. Ideaal voor de vrouw.
- JP
Hoe kom je daar bij....?Arthur schreef:Ik quote alleen ff dit gedeelte want JP en dvh hebben aandelen Up! geloof ik![]()

Ik vind een Up! gewoon leuk om te zien, en zal uiteraard ook wel best rijden. Voor woonwerk lijkt me dat niet verkeerd, echter als je eenmaal bezig bent met samenstellen, dan kun je wel leeglopen. Als je wat opties gewend bent, wil je (althans ik) ze ook graag. Leuke velgjes, mooi interieurtje met PID navigatie. Bilstein-onderstelletje, dikkere stabilisatorstangen, chipje van ABTof JD. Jammer dat er nog geen 7-traps DSG in de Up! te krijgen is. Lekker flappy-paddlen !
Oh, zie dat de Miii pas in Juli bij de dealers staat.
-
OnlineHielke
Panda en Aygo zijn geen opties Wouter?
Heb gisteren de Panda even van binnen bekeken. Verdomd leuke auto.
Heb gisteren de Panda even van binnen bekeken. Verdomd leuke auto.
- dvh
Net even gereden in een Up.
Ik kreeg mee een basis Up.. Degene die je voor 8450,- kan kopen.
Maar dat was echt troosteloos.. Dat wil je niet. Aangekleed zijn ze wel leuk.
Maar goed.. Het rijden. Basis betekend ook 60pk.
Snel is het zeker niet , maar het viel opzich niet tegen.. Beetje lui bij het wegkomen in zn 1 maar daarna rijdt het allemaal wel.
Maar in deze trip wordt het niks.
Was voor mezelf puur even om te kijken wat de rijbeleving , voor zover je daarover kan praten, voor iets was.
Dus ben benieuwd wat de GT doet.
Zo kan ik verhalen wat beter in perspectief plaatsen.
Als een blad of website schrijft dat ze de 60pk versie al heel wat vinden, dan weet ik hoe groot de korrel zout moet zijn bij het testen van de GT..
Ik kreeg mee een basis Up.. Degene die je voor 8450,- kan kopen.
Maar dat was echt troosteloos.. Dat wil je niet. Aangekleed zijn ze wel leuk.
Maar goed.. Het rijden. Basis betekend ook 60pk.
Snel is het zeker niet , maar het viel opzich niet tegen.. Beetje lui bij het wegkomen in zn 1 maar daarna rijdt het allemaal wel.
Maar in deze trip wordt het niks.
Was voor mezelf puur even om te kijken wat de rijbeleving , voor zover je daarover kan praten, voor iets was.
Dus ben benieuwd wat de GT doet.
Zo kan ik verhalen wat beter in perspectief plaatsen.
Als een blad of website schrijft dat ze de 60pk versie al heel wat vinden, dan weet ik hoe groot de korrel zout moet zijn bij het testen van de GT..
-
OnlineHielke
Moet je ook een keer met de nieuwe Panda gaan rijden en ons vertellen wat je ervan vindt.
- Oof
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Of DF test ze allebij.
Rondetijden op Assen of Zandvoort erbij. Gegarandeerd succes.
Rondetijden op Assen of Zandvoort erbij. Gegarandeerd succes.
- JP
Doppeltendrohrauspuff júnge !!!

- JP
Zoek je naast je sticker van de Efteling en je Ringsticker nog wat opleuking van je Up!? Zoek niet verder!
Autobahn wit (rechts) en de „THIS SIDE up!“ (links)

Power-Up!

Stripe1

Stripe2

Pop-Up!

Alles leverbaar in meerdere kleuren
Machtig mooi toch?, die Volkswagen sticker Make-Up!

Autobahn wit (rechts) en de „THIS SIDE up!“ (links)
Power-Up!
Stripe1
Stripe2
Pop-Up!
Alles leverbaar in meerdere kleuren
Machtig mooi toch?, die Volkswagen sticker Make-Up!

-

Ziet al iemand bij volkswagen roepen dat ze net als mini te personaliseren moeten zijn want dat spreekt jonge mensen aan.
-
Lol @ Autobahn Up.
Hebbe hebbe. :bro:
Hebbe hebbe. :bro:
-
Wat ik altijd zo waardeloos vind bij dit soort autootjes zijn de kosten rijklaar maken. Alles bijelkaar snel 800 euro. Dan wordt zo'n goedkoop ding alweer een heel stuk duurder.
Die Up is er vanaf 8500, dan komt er bijna 10% aan kosten bij dus.
Bij een duurdere auto is het op de één of andere manier minder boeiend (die kost toch al genoeg
, kan dat er ook nog wel bij... dat idee).
Die Up is er vanaf 8500, dan komt er bijna 10% aan kosten bij dus.
Bij een duurdere auto is het op de één of andere manier minder boeiend (die kost toch al genoeg

-
OK, dagje autodealers zit erop.
Heb serieus interesse in een Up ter vervanging van mijn 206 dus vanochtend naar VW dealer 1. Die hadden er genoeg staan (stonden er 60 buiten
). Eerst proefritje gemaakt in een 1.0 Bluemotion Move Up.
Dat viel zeker niet tegen. Wat zeg ik, ik vind het verbazingwekkend goed rijden. Stuurt goed, schakelt goed en best wel vlot. Vermogen viel me 100 punten mee. Met 60 PK geen strepentrekker maar meer dan vlot genoeg voor dagelijks gebruik. Kwalitatief super hoor... een portier of achterklep dichtslaan geeft zo'n doffe klap die je verwacht van VW. Geen blikkerig gedoe. Dashboard zit ook perfect en strak inelkaar. Vind ik persoonlijk een belangrijk punt. Als hendeltjes en knopjes aanvoelen alsof ze elk moment doormidden kunnen breken, dan haak ik al af. Als auto dikke pluspunten voor de Up. Ook behoorlijk ruim van binnen, zelfs ik kan perfect achterin zitten mocht ik dat willen.
Offerte gemaakt voor een nieuwe Move Up en als optie ook een High Up met wat opties. Toen de inruil van de 206. Nou, een werkelijk dramatische inruilprijs. Vond het bijna een belediging. En gelijk janken dat ze op zo'n Up bijna niets verdienen blabla. Zal allemaal wel maar dat is niet mijn probleem.
Daarna naar VW dealer 2 in de regio. Ook daar een opzet laten maken. Inruil was ook daar waardeloos. Verkoper beviel me ook niet, glad ventje die de geijkte verkooptactieken op me los probeerde te laten (stiltes laten vallen in de hoop dat ik zou toegeven, daarna steeds bij me vissen wat ik zelf verwacht, me proberen te pushen om vandaag gelijk te beslissen etc.) maar daar pak je mij niet mee in. Weet ook wel hoe het spelletje werkt als ondernemer zijnde. Anyway, een iets betere prijs (maar nog steeds erg matig) voorelkaar gekregen. Maar ook deze knakker gelijk weer janken dat ze bijna niets aan zo'n Up verdienen blabla... huilverhaal.
Conclusie: de Up is een geweldig autootje maar de verkooporganisatie moet er duidelijk nog aan wennen om kleine auto's te verkopen. Snap ook wel dat ze liever een full options Passat wegzetten maar dit was niks. Geen enthousiasme, geen bezieling en waardeloze inruilprijzen.
Daarna voor de grap eens bij de Fiat dealer binnengestapt om de nieuwe Panda te bekijken. Organisatie veel beter, dan merk je dus aan alles dat Fiat als merk groot is geworden met kleine auto's. Verkopers veel actiever, enthousiaster.... en die kwamen ook met een veel betere inruilprijs voor de 206. Ook nog een tijdelijke extra inruilbonus van 1300 euro dus qua inruil was het het verreweg het meest aantrekkelijk. Dan de auto zelf. Heb erin gereden, een 875cc tweecilinder met turbo, 85 pk. Echt lachen hoor dat blokje, brommergeluid bij het wegrijden
maar serieus levendig! Dat is qua vermogen meer dan genoeg in zo'n auto, maximum koppel bij 1900 toeren dus dat gaat gewoon vlot vooruit. Daarmee kom je echt niets tekort. Heb wel m'n twijfels of dat blokje wel echt zuinig is. Zodra die turbo begint begint het slurpen waarschijnlijk ook.
Als auto vind ik het wat minder. Interieur, afwerking, materiaalgebruik.....algehele kwaliteitsbeleving kan IMO niet tippen aan de Volkswagen. Wou de achterklep openen van een nieuwe showroom Panda... ging dus niet want het hendeltje was al afgebroken.... tja, daar heb ik dan mijn twijfels alweer over. Achterbakje ook... qua afwerking is het het net niet vergeleken met de VW. Qua uitrusting is het trouwens wel weer een goede aanbieding, die Panda. Voor relatief weinig geld heb je de belangrijkste opties gewoon erinzitten. Standaard ook al vrij ruim uitgerust. Dus absoluut een hele goeie deal. Maar ik denk niet dat het een Panda gaat worden. Vond de inruilprijs plus extra inruilbonus gewoon heel netjes en alles eromheen ook. Alleen de Up spreekt me als auto toch meer aan. Vind hem leuker om te zien, afwerking/kwaliteitsniveau beter en ik verwacht dat de restwaarde ook beter blijft.
Alleen van de dealers wordt ik (net als 2 jaar geleden toen ik mijn Golf kocht) niet enthousiast.
Binnenkort maar es beslissen wat ik doe. Heb nog een 3e VW dealer achter de hand om een prijs op te vragen.
Heb serieus interesse in een Up ter vervanging van mijn 206 dus vanochtend naar VW dealer 1. Die hadden er genoeg staan (stonden er 60 buiten

Dat viel zeker niet tegen. Wat zeg ik, ik vind het verbazingwekkend goed rijden. Stuurt goed, schakelt goed en best wel vlot. Vermogen viel me 100 punten mee. Met 60 PK geen strepentrekker maar meer dan vlot genoeg voor dagelijks gebruik. Kwalitatief super hoor... een portier of achterklep dichtslaan geeft zo'n doffe klap die je verwacht van VW. Geen blikkerig gedoe. Dashboard zit ook perfect en strak inelkaar. Vind ik persoonlijk een belangrijk punt. Als hendeltjes en knopjes aanvoelen alsof ze elk moment doormidden kunnen breken, dan haak ik al af. Als auto dikke pluspunten voor de Up. Ook behoorlijk ruim van binnen, zelfs ik kan perfect achterin zitten mocht ik dat willen.
Offerte gemaakt voor een nieuwe Move Up en als optie ook een High Up met wat opties. Toen de inruil van de 206. Nou, een werkelijk dramatische inruilprijs. Vond het bijna een belediging. En gelijk janken dat ze op zo'n Up bijna niets verdienen blabla. Zal allemaal wel maar dat is niet mijn probleem.
Daarna naar VW dealer 2 in de regio. Ook daar een opzet laten maken. Inruil was ook daar waardeloos. Verkoper beviel me ook niet, glad ventje die de geijkte verkooptactieken op me los probeerde te laten (stiltes laten vallen in de hoop dat ik zou toegeven, daarna steeds bij me vissen wat ik zelf verwacht, me proberen te pushen om vandaag gelijk te beslissen etc.) maar daar pak je mij niet mee in. Weet ook wel hoe het spelletje werkt als ondernemer zijnde. Anyway, een iets betere prijs (maar nog steeds erg matig) voorelkaar gekregen. Maar ook deze knakker gelijk weer janken dat ze bijna niets aan zo'n Up verdienen blabla... huilverhaal.
Conclusie: de Up is een geweldig autootje maar de verkooporganisatie moet er duidelijk nog aan wennen om kleine auto's te verkopen. Snap ook wel dat ze liever een full options Passat wegzetten maar dit was niks. Geen enthousiasme, geen bezieling en waardeloze inruilprijzen.
Daarna voor de grap eens bij de Fiat dealer binnengestapt om de nieuwe Panda te bekijken. Organisatie veel beter, dan merk je dus aan alles dat Fiat als merk groot is geworden met kleine auto's. Verkopers veel actiever, enthousiaster.... en die kwamen ook met een veel betere inruilprijs voor de 206. Ook nog een tijdelijke extra inruilbonus van 1300 euro dus qua inruil was het het verreweg het meest aantrekkelijk. Dan de auto zelf. Heb erin gereden, een 875cc tweecilinder met turbo, 85 pk. Echt lachen hoor dat blokje, brommergeluid bij het wegrijden

Als auto vind ik het wat minder. Interieur, afwerking, materiaalgebruik.....algehele kwaliteitsbeleving kan IMO niet tippen aan de Volkswagen. Wou de achterklep openen van een nieuwe showroom Panda... ging dus niet want het hendeltje was al afgebroken.... tja, daar heb ik dan mijn twijfels alweer over. Achterbakje ook... qua afwerking is het het net niet vergeleken met de VW. Qua uitrusting is het trouwens wel weer een goede aanbieding, die Panda. Voor relatief weinig geld heb je de belangrijkste opties gewoon erinzitten. Standaard ook al vrij ruim uitgerust. Dus absoluut een hele goeie deal. Maar ik denk niet dat het een Panda gaat worden. Vond de inruilprijs plus extra inruilbonus gewoon heel netjes en alles eromheen ook. Alleen de Up spreekt me als auto toch meer aan. Vind hem leuker om te zien, afwerking/kwaliteitsniveau beter en ik verwacht dat de restwaarde ook beter blijft.
Alleen van de dealers wordt ik (net als 2 jaar geleden toen ik mijn Golf kocht) niet enthousiast.
Binnenkort maar es beslissen wat ik doe. Heb nog een 3e VW dealer achter de hand om een prijs op te vragen.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik wilde eind 2009 een Mercedes C200 CDI Sportcoupe inruilen op een Polo BM, die moest nog uitkomen.
Ik zal het verhaal kort houden, maar we kregen de volgende aanbiedingen:
Merc inleveren bij Mercedes: 11K
Inruilen op Polo: 10K bij VW 's-Hertogenbosch
Fiat 500, nieuw, maar al op kenteken: 12.5K bij Fiat 's-Hertogenbosch
Fiat 500, nieuw, te leveren in januari 2010: 16K
Dit was bij van Deursen in Geldrop, waar mijn vader laatst een Punto EVO A label gekocht heeft met wederom idioot hoge inruil.
Kortom, die Polo is 't niet geworden...
Ik zal het verhaal kort houden, maar we kregen de volgende aanbiedingen:
Merc inleveren bij Mercedes: 11K
Inruilen op Polo: 10K bij VW 's-Hertogenbosch
Fiat 500, nieuw, maar al op kenteken: 12.5K bij Fiat 's-Hertogenbosch
Fiat 500, nieuw, te leveren in januari 2010: 16K
Dit was bij van Deursen in Geldrop, waar mijn vader laatst een Punto EVO A label gekocht heeft met wederom idioot hoge inruil.
Kortom, die Polo is 't niet geworden...
- JP
Inruil van een vreemd merk (tov van je nieuw te kopen merk) kan vaak moeilijk zijn. Ze zullen meteen de handel bellen en als die 'm niet willen, gaat het ten koste van de inruilprijs.
Wel leuk om weer de bevestiging te horen dat een Up! toch vele malen beter is dan een Panda, bouwkwalitiettechnisch.
Een twinair
.....mijn tandenborstel heeft meer cylinders..... 
Wel leuk om weer de bevestiging te horen dat een Up! toch vele malen beter is dan een Panda, bouwkwalitiettechnisch.
Een twinair

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Moet zeggen dat ik nooit spijt van die 500 gehad heb hoor, echt een verdomd leuke en fijn rijdende auto. Kostte trouwens ook een aardige knaak...
-
@ wouter, mischien kan ik wat regelen met de up...
Wie nie waagt, wie niet wint.
Stuur ff een pb met wat voor een je wil en verwachte inruil!
Gr erik
Wie nie waagt, wie niet wint.
Stuur ff een pb met wat voor een je wil en verwachte inruil!
Gr erik
-
OnlineHielke
Mooi verslagje Wouter.
Maar had het even gezegd! had ik ook even in die auto's kunnen sturen. Met die ouwe Bravo geloofde iedereen dat ik kwam inruilen. Dat werkt nu even niet meer
Maar had het even gezegd! had ik ook even in die auto's kunnen sturen. Met die ouwe Bravo geloofde iedereen dat ik kwam inruilen. Dat werkt nu even niet meer

- Snipe
Lekker motortje hoor, die Twinair. Ik vind zelf een Up er ook beter uitzien dan een Panda, maar of ze die motor weten te overtreffen is weer een tweede.JP schreef:Een twinair.....mijn tandenborstel heeft meer cylinders.....
-
More than agreed. Geweldig motortje en geweldige package in de 500 twinair.
-
Ja, die twinair is echt wel een lekker blokje, vond het geluid ook wel vermakelijk (ook bij de 3 cilinder up trouwens), ze klinken allebeide leukerderder dan een 4 cilinder.
Geloof er alleen weinig van dat die twinair echt zuinig is. Reed gister een stukje met warme motor, constant 80/90 km/u. Verbruiksmeter liet nette cijfers zien maar niet schokkend zuinig.... zo rond de 1 op 17/18. Wetenschappelijk geen goede test natuurlijk maar had gehoopt/verwacht dat er 1 op 2x zou staan dan.
Ik wacht nog even op de Seat Mii denk ik, toch ook wel interessant. Iets goedkoper en dus 4 jaar ipv. 2 jaar garantie. De VW dealer deed alweer ietwat smalend over die Mii voordeeltjes toen ik daarover begon maar goed... dat ik niet wildenthousiast was/ben over de VW dealers moge nu bekend zijn.

Ik wacht nog even op de Seat Mii denk ik, toch ook wel interessant. Iets goedkoper en dus 4 jaar ipv. 2 jaar garantie. De VW dealer deed alweer ietwat smalend over die Mii voordeeltjes toen ik daarover begon maar goed... dat ik niet wildenthousiast was/ben over de VW dealers moge nu bekend zijn.

- JP
Kijk....!!! zo is hij helemaal af !!

Zo, nu wachten tot Perry er een stuk over schrijft op DF frontpage !

Zo, nu wachten tot Perry er een stuk over schrijft op DF frontpage !

- dvh

omg
Dit gaat niet meer goedkomen

- JP
.....still waiting.....